Рішення
від 21.01.2019 по справі 1340/4943/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

справа №1340/4943/18

21 січня 2019 року

зал судових засідань №10

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Лунь З.І.

секретар судового засідання Магиревич Ю.Д.,

за участю:

представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідачів ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Техніка для бізнесу до Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним і скасування рішень, зобов'язання вчинити дії,-

в с т а н о в и в :

Товариство з обмеженою відповідальністю Техніка для бізнесу (місцезнаходження: 79041, м.Львів, вул.Городоцька, 154) звернулося до суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області (місцезнаходження: 79000, м.Львів, вул.Стрийська,35), Державної фіскальної служби України (місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8), в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області №657414/22396671 від 19.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №698 від 14.08.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №698 від 14.08.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області №657432/22396671 від 19.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №726 від 15.08.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №726 від 15.08.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що комісією Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних №698 від 14.08.2017, №726 від 15.08.2017, які, на думку позивача, є протиправними та підлягають скасуванню, а податкові накладні - реєстрації датою їх подання, оскільки платником податків на виконання вимог п. п.201.16.2 п.201.16 ст. 201 ПК України (чинного на дату виникнення спірних відносин) надано всі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по податкових накладних.

Відповідач, Головне управління ДФС у Львівській області, подало до суду відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог повністю. Відзив обґрунтований тим, що Комісією Головного управління ДФС у Львівській області розглянуто повідомлення позивача щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій, з яких встановлено, що позивачем не надано всього переліку документів та пояснень, які наведені у вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затвердженому Наказом № 567. Також, зазначає, що позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.

Відповідач, Державна фіскальна служба України, заяви про визнання позову чи відзив на позовну заяву в строки, передбачені ст.261 Кодексу адміністративного судочинства України до суду не надав.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позовній заяві. Просив суд позовні вимоги задовольнити повністю.

Представник відповідачів у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечив з підстав, наведених у відзиві. Просив суд у задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши вступне слово представників сторін, з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та відзив, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити, виходячи з таких підстав.

Суд встановив, що ТзОВ Техніка для бізнесу (код ЄДРПОУ 22396671) 28.07.1997 зареєстроване у встановленому законодавством порядку як суб'єкт господарювання та є платником податку на додану вартість за № 1 415 120 0000 001623, місцезнаходження: 79041, м.Львів, вул.Городоцька, 154, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Позивач взятий на податковий облік в органах державної податкової служби 16.10.1997 за №22396671, перебуває на обліку в Залізничній ОСОБА_3 у Львівській області.

Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що 30.03.2016 ТзОВ Техніка для бізнесу (постачальник) укладено з ТзОВ Комел (Покупець) договір поставки №3003-1 за умовами якого постачальник зобов'язується постачати токупцю товар, а токупець зобов'язується приймати та своєчасно здійснювати оплату, відповідно до умов даного договору. Найменування, одиниці вимірювання, кількість, ціна товару, що підлягає поставці за цим Договором, визначається у рахунках - фактурах та видаткових накладних, що є невід'ємною частиною Договору на момент поставки конкретної партії Товару.

Відповідно до вказаного договору, ТзОВ Техніка для бізнесу здійснило поставку товару ТзОВ Комел (ЄДРПОУ 24083083) на підставі наступних видаткових накладних:

-) видаткова накладна № 1408/00039 від 14.08.2017 на загальну суму 30620,40грн., в т.ч. ПДВ 5103,40грн. (асортимент товарів: мишки, ноутбук, монітори, вентилятор для корпуса, кабелі). Товари приймались посадовою особою покупця ОСОБА_4 на підставі генеральної довіреності №1932 від 03.04.2017. Факт перевезення товару підтверджується товарно - транспортною накладною № 1408/00036-Р від 14.08.2017 (перевізник - ТзОВ Техніка для бізнесу ). 21.09.2017 ТзОВ Комел було проведено оплату за товари.

По факту реалізації товару за видатковою накладною № 1408/00039 від 14.08.2017, ТзОВ Техніка для бізнесу складено податкову накладну № 698 від 14.08.2017, реєстрацію якої було зупинено;

-видаткова накладна №1508/00031 від 15.08.2017 на загальну суму 8445,60грн., в т.ч. ПДВ 1407,60грн. Асортимент товару по вказаній видатковій накладній: монітори - 2шт. товари приймались посадовою особою покупця ОСОБА_4 на підставі генеральної довіреності №1932 від 03.04.2017. Факт перевезення товару підтверджується товарно - транспортною накладною № 1508/00030-Р від 15.08.2017 (перевізник - ТзОВ Техніка для бізнесу ). 21.09.2017 ТзОВ Комел було проведено оплату за товари.

По факту реалізації товару за видатковою накладною №1508/00031 від 15.08.2017, ТзОВ Техніка для бізнесу складено податкову накладну №726 від 15.08.2017, реєстрацію якої було зупинено.

За результатами обробки вказаних податкових накладних з Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України отримано квитанції №9174519230 від 30.08.2017 (по податковій накладні №698 від 14.08.2017) та № НОМЕР_1 від 29.08.2017 (по податковій накладні №726 від 15.08.2017), в яких вказано однаковий результат обробки: ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА .

Причиною зупинки реєстрації по обидвох податкових накладних відповідачем вказано те, що за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарам згідно з УКТ ЗЕД: 8528, та запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН відповідно до пункту в п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України та/або таблицю даних платника податків.

Товар з кодом УКТ ЗЕД 8528 (монітори), по якому було зупинено реєстрацію ПН №698 від 14.08.2017 ТзОВ Техніка для бізнесу було попередньо придбано, а саме у:

- нерезидента AOC International (Europe) B.V. (Чехія) - Монітори TFT 23.6 AOC E2470 (придбано 20 шт., реалізовано ТзОВ Комел по ПН № 698 від 14.08.2017 - 1 шт.) придбано на підставі контракту купівлі - продажу № 1/12 від 01.12.2014, ВМД №UA209180/2017/127839 від 10.07.2017, CMR від 09.07.2017, за придбані товари проведено оплату 27.06.2017, що підтверджено банківською випискою;

- нерезидента AG Neovo Technology BV (Нідерланди) - Монітори TFT 23.6 Neovo FM-24 (придбано 2 шт., реалізовано ТзОВ Комел по ПН № 698 від 14.08.2017 - 1 шт.) придбано на підставі контракту № 2016001 від 25.01.2016, ВМД № 20900001/2016/003400 від 20.04.2016, CMR № 0833759 від 19.04.2016, за придбані товари проведено оплату 27.04.2016, що підтверджено банківською випискою;

- нерезидента MMD - Monitors&Displays Chech Republic (Республіка Чехія) - Монітори TFT 18.5 Philips 193V (придбано 264 шт., реалізовано ТзОВ Комел - 2 шт.), Монітори TFT 19.5 Philips 200V (придбано 148 шт., реалізовано ТзОВ Комел - 1 шт.) та Монітори TFT 21.5 Philips 223V7QHAB (придбано 32 шт., реалізовано ТзОВ Комел - 1 шт.) придбано на підставі контракту купівлі - продажу від № MMD20072016 від 10.08.2016, ВМД № UA209180/2017/127124 від 06.07.2017, CMR № 0942213 від 05.07.2017 та ВМД №UA209180/2017/132667 від 01.08.2017, CMR №17000425 від 30.07.2017. За придбані товари проведено оплату 28.09.2017 та 23.10.2017, що підтверджено банківськими виписками.

Товар з кодом УКТ ЗЕД 8528 (монітори), по якому було зупинено реєстрацію ПН №726 від 15.08.2017 ТзОВ Техніка для бізнесу було попередньо придбано, а саме у:

- нерезидента MMD - Monitors&Displays Chech Republic (Республіка Чехія) Монітори TFT 21.5 Philips 223V (придбано 630 шт., реалізовано ТзОВ Комел - 1 шт.), Монітори TFT 27 Philips 274E5QHSB (придбано 112 шт., реалізовано ТзОВ Комел - 1 шт.) придбано на підставі контракту купівлі - продажу від № MMD20072016 від 10.08.2016, ВМД № UA209180/2017/113050 від 04.05.2017, CMR № 0924207 від 03.05.2017 та ВМД №UA209180/2017/127124 від 06.07.2017, CMR № 0942213 від 05.07.2017. За придбані товари проведено оплату 29.03.2017, 12.05.2017, 23.05.2017, 29.06.2017, 23.08.2017, 28.09.2017, 20.10.2017 та 23.10.2017, що підтверджено банківськими виписками.

На виконання п.п.201.16.2. п.201.16. ст.201 ПК України, 16.04.2018 та 17.04.2018 по кожній з зазначених податкових накладних було подано повідомлення (№96 по податковій накладні №698 від 14.08.17 та №101 по податковій накладні №726 від 15.08.17) щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій, а саме:

-по податковій накладній №698 від 14.08.2017 подано по реалізації договір поставки, рахунок на оплату, видаткова накладна, довіреність, ТТН, банківська виписка, та по придбанні: договори, вантажно - митні декларації, CMR, договір перевезення, картки рахунку, банківські виписки;

-по податковій накладній №726 від 15.08.2017 подано: по реалізації договір поставки, рахунок на оплату, видаткова накладна, довіреність, ТТН, банківська виписка, та по придбанні: договір, вантажно - митні декларації, CMR, договір перевезення, картка рахунку, банківські виписки.

Комісією Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації винесено рішення про відмову в реєстрації податкових накладних з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування № 657414/22396671 від 19.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 698 від 14.08.2017, № 657432/22396671 від 19.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №726 від 15.08.2017, в яких вказано, що платником було надано копії документів, які складені з порушенням законодавства. Інформація, зазначена в пункті навантаження, розвантаження ТТН не підтверджує руху товару .

Не погоджуючись із рішеннями відповідача, позивач звернувся до суду з відповідним позовом.

Суд при вирішенні спору по суті виходить з такого.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми п.187.1 ст.187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п.188.1 ст.188 ПК України).

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

За приписами п.74.2 ст.74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (п.74.3 ст.74 ПК України).

Відповідно до п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна-електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п.192.1 ст. 192 та п. 201.10 ст. 201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до п. 200-1.3 та п. 200-1.9 ст. 200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п. 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених п.12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, чи про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Податковий кодекс України та Порядок №1246 не уповноважує податковий орган у разі відмови у прийнятті податкових накладних спонукати платника податків на здійснення певних дій, зокрема звернення до ДФС за місцем реєстрації для з'ясування причини помилки.

Вказана правова позиція висловлена у Постанові Верховного суду від 06.03.2018 (справа №826/4475/16).

Аналогічні норми містить п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України (чинного на дату виникнення спірних відносин), згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п. 74.2 ст.74 цього Кодексу.

Відповідно до п.п. 201.16.1. п. 201.16 ст.201 ПК України (чинного на дату виникнення спірних відносин) у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Зі змісту квитанції по податковій накладній №698 від 14.08.2017 убачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків платника податку. Виявлено невідповідність обсягів постачання обсягами придбання по товар згідно із УКТ ЗЕД:8528. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Також, зі змісту квитанції по податковій накладній №726 від 15.08.2017 убачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків платника податку. Виявлено невідповідність обсягів постачання обсягами придбання по товар згідно із УКТ ЗЕД:8528. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

У квитанціях, фіскальним органом, в порушення підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, не вказано конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений Наказом №567 (пункт 1 Вичерпного переліку документів містить два різні переліки, в залежності від визначеного ступеня ризику).

Нормативно-правовим актом, який визначає порядок та підстави зупинення реєстрації податкових накладних є Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 (далі - Порядок).

Пунктом 14 згаданого Порядку передбачено перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН, а саме:

-договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

-договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

-первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

-розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

-документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Також, зі змісту квитанцій встановлено, що фіскальним органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Відповідно до п.п. 201.16.2 п. 201.16 ст.201 ПК України (чинного на дату виникнення спірних відносин), письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в п.п. 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (підпункт 201.16.3 пункту 201.16 статті 201).

Комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Судом встановлено, що позивачем були надані контролюючому органу пояснення та копії документів по вищезгаданих господарських операціях для направлення до комісії Головного управління ДФС у Львівській області, а саме: по податковій накладні №698 від 14.08.2017 подано по реалізації договір поставки, рахунок на оплату, видаткову накладну, довіреність, ТТН, банківську виписку, та по придбанні: договори, вантажно - митні декларації, CMR, договір перевезення, картки рахунку, банківські виписки; по податковій накладні №726 від 15.08.2017 подано: по реалізації договір поставки, рахунок на оплату, видаткову накладну, довіреність, ТТН, банківську виписку, та по придбанні: договір, вантажно - митні декларації, CMR, договір перевезення, картка рахунку, банківські виписки.

Такі документи направлені позивачем, відповідно п.п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України, до Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної.

Зі змісту висновків контролюючого органу щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації, викладених у спірних рішеннях встановлено надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.

Абзацом 1 постанови Кабінету Міністрів України Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації №190 від 29.03.2017 встановлено, що комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до п.п. в п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст.201 ПК України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Абзацом 2 цієї Постанови визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

-ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

-ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 Кодексу;

-надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Таким чином, рішення Комісії повинні містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкових накладних.

Всупереч цьому, оскаржувані рішення позбавлені чіткості у визначенні підстав для відмови в реєстрації податкових накладних, позаяк включають обидва альтернативні варіанти.

Крім того, суд зазначає, що у рішенні комісії відсутня конкретна інформація про причини та підстави для прийняття такого рішення. В рішенні не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарських операцій, ані факту настання першої події - постачання товарів/послуг, або отримання коштів, які, в свою чергу, підтверджені первинними документами, на підставі яких і складена податкова накладна.

Щодо покликань представника відповідачів у судових засіданнях щодо не підтвердження руху товару, то суд зазначає таке.

Судом встановлено, що відповідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, основними видами діяльності ТзОВ Техніка для бізнесу є оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням (код КВЕД 46.51) та оптова торгівля електронним і телекомунікаційним устаткуванням, деталями до нього (Код КВЕД 46.52). Реалізація товару за кодом УКТ ЗЕД 8528 (монітори) відповідає видам діяльності ТзОВ Техніка для бізнесу .

Монітори, які ТзОВ Техніка для бізнесу реалізовувало ТзОВ Комел відповідно до по видаткових накладних № 1408/00039 від 14.08.2017 та № 1508/00031 від 15.08.2017 були попередньо придбані у значно більших об'ємах у контрагентів - нерезидентів. Придбавши у контрагентів AOC International (Europe) B.V. (Чехія), AG Neovo Technology BV (Нідерланди) та MMD - Monitors&Displays Czech Republic s.r.o. (Чехія) монітори у більших об'ємах ТзОВ Техніка для бізнесу реалізувало частину моніторів, яка є значно меншою за обсяги їх придання ТзОВ Комел .

З огляду на зазначене, суд вважає, що рішення про відмову у реєстрації податкових накладних через невідповідність обсягів придбання обсягам реалізації товару не підтвердилася і такі висновки про невідповідність обсягів поставки обсягам придбання є необґрунтованим.

Крім того, судом встановлено, що товарно-транспортними накладними, що є у матеріалах справи, підтверджується перевезення товарів від ТзОВ Техніка для бізнесу до ТзОВ Комел . У ТТН вказано пункт навантаження: м. Київ, вул. Сирецька, 31 (за даною адресою знаходиться склад яким ТзОВ Техніка для бізнесу користується на підставі Договору про надання складських послуг № 2614 від 01.11.2014), а пунктом розвантаження зазначено: м. Київ, пр. Перемоги, 67 (склад ТзОВ Комел , що підтверджено листом ТзОВ Комел №300316-2 від 30.03.2016). Копії таких ТТН було подано відповідачу при поданні пояснень з копіями документів 16.04.2018 та 17.04.2018.

Суд бере до уваги аргументи позивача, оскільки такі підтверджені наявними у матеріалах справи доказами щодо того, що позивач, придбавши товари у нерезидентів, розмістив ці товари на складі ТзОВ Техніка для бізнесу у місті Львові, після чого частину товару (моніторів) перемістив на склад (приміщення якого перебуває у користуванні позивача) у місті Києві, на підставі накладної про переміщення товарів між складами, з метою наступної реалазації товару ТзОВ Комел .

Таким чином, суд дійшов висновку, що позивач обгрунтував обставини поставки товару контрагенту ТзОВ Комел зі складу у місті Києві, чим спростував заперечення відповідача щодо непідтвердження руху товарів.

Відтак, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та контрагентом, а також те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних, так як спірні рішення не відповідають встановленим у ч.2 ст. 2 КАС України критеріям обґрунтованості, добросовісності, розсудливості та на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначений Конституцією та законами України.

З огляду на вказане, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення комісії Головного управлінням ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 657414/22396671 від 19.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 698 від 14.08.2017 та № 657432/22396671 від 19.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №726 від 15.08.2017 прийняті з порушенням порядку, не у спосіб визначений законом, а тому, є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо вимоги позивача про зобов'язання ДФС України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних днем їх подання, суд зазначає таке.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 245 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти постанову про зобов'язання відповідача вчинити певні дії.

З огляду на висновок суду щодо протиправності рішень Головного управлінням ДФС у Львівській області, з метою повного захисту та дієвої реалізації прав позивача, суд вважає за необхідне зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №698 від 14.08.2017, №726 від 15.08.2017.

Суд також зауважує, що рішення суду має бути не тільки законним та обґрунтованим, воно повинно бути ще й ефективним у захисті порушених прав, свобод та інтересів.

А тому, вважає, що покладання на Державну фіскальну службу України обов'язку зареєструвати податкові накладні не вважатиметься втручанням у його дискреційні повноваження.

Враховуючи вищевикладене, проаналізувавши обставини справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку, що відповідачем, як суб'єктом владних повноважень не спростовано встановлені судом обставини та не доведено правомірності своїх дій, тому суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню повністю.

Оскільки відповідачами у цій справі є Головне управління ДФС у Львівській області та ДФС України, судові витрати у вигляді судового збору, що сплачений відповідно до платіжного доручення №13412 на загальну суму 7048,00грн., підлягають стягненню за рахунок їхніх бюджетних асигнувань на користь позивача у сумі 3524,00грн., з кожного.

Керуючись ст.ст. 242-246, 250, 257-262 КАС України, суд, -

в и р і ш и в :

адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №657414/22396671 від 19.04.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 698 від 14.08.2017.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №698 від 14.08.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №657432/22396671 від 19.04.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 726 від 15.08.2017.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №726 від 15.08.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Львівській області (місцезнаходження: 79003, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 39462700) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Техніка для бізнесу (місцезнаходження: 79041, м.Львів, вул.Городоцька, 154, код ЄДРПОУ 22396671) судовий збір у розмірі 3524(три тисячі п'ятсот двадцять чотири) 00 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Техніка для бізнесу (місцезнаходження: 79041, м.Львів, вул.Городоцька, 154, код ЄДРПОУ 22396671) судовий збір у розмірі 3524(три тисячі п'ятсот двадцять чотири) 00 грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду із врахуванням п.п 15.5 п.5 розділу VII Перехідних положень КАС України протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 25.01.2019.

Суддя Лунь З.І.

Дата ухвалення рішення21.01.2019
Оприлюднено27.01.2019

Судовий реєстр по справі —1340/4943/18

Ухвала від 16.05.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 17.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 26.03.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 05.03.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Рішення від 21.01.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 10.12.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 26.10.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні