КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 січня 2019 року м. Кропивницький Справа № 1140/3404/18
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Притули К.М., розглянувши у порядку спрощеного позовного (письмового) провадження справу за адміністративним позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства "Насосмаш" про стягнення штрафних санкцій ,-
ВСТАНОВИВ:
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом в якому просить стягнути з Приватного акціонерного товариства Насосмаш (Код за ЄДРПОУ: 24712455) 10200,00 грн. штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім'я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.
Позов мотивовано тим, що уповноваженою особою Комісії винесено постанови про накладення на відповідача санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 11.10.2018 № 203-ПД-1-Е, відповідно до якої до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 3400 грн.; постанову від 11.10.2018 № 204-ПД-1-Е відповідно до якої до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 3400 грн. та постанову від 11.10.2018 № 205-ПД-1-Е відповідно до якої до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 3400 грн. Загальна сума штрафних санкцій застосованих до відповідача становить 10200 грн. Приватним акціонерним товариством Насосмаш штрафні санкції до теперішнього часу не сплачено.
Ухвалою суду від 18 грудня 2018 року відкрито провадження за правилами спрощеного (письмового) провадження та встановлено відповідачу строк для подання до суду відзиву на позовну заяву - упродовж 15 днів від дня отримання цієї ухвали. Ухвала направлена на адресу відповідача та отримана ним 27.12.2018. Відповідач правом подати відзив на позовну заяву не скористався.
Дослідивши письмові докази у справі, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з таких підстав.
Відповідачем порушено законодавство про цінні папери.
Судом встановлено, що приватним акціонерним товариством Насосмаш не розкрито річну інформацію про емітента за 2017 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826 (зі змінами). Факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів підтверджується відсутність річної інформації ПрАТ Насосмаш за 2017 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР.
Також, приватне акціонерне товариство Насосмаш не розкрило річну інформацію про емітента за 2017 рік шляхом опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінет Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, у строк в пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 глави розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженої Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826.
Приватне акціонерне товариство Насосмаш не розкрило річну інформацію емітента цінних паперів за 2017 рік, шляхом подання до Комісії річної інформації емітента цінних паперів, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826. Факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів підтверджується відсутністю річної інформації ПрАТ Насосмаш за 2017 рік в ПТК Система моніторингу фондового ринку.
Уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 10.09.2018 винесено постанови № 271-ПУ-2-Е, 272-ПУ-2-Е, 273-ПУ-2-Е про порушені справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно приватного акціонерного товариства Насосмаш (а.с.9, 10, 11).
24 вересня 2018 року у відношенні приватного акціонерного товариства Насосмаш складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів №№ 263-ПД-2-Е, 264-ПД-2-Е, 265-ПД-2-Е (а.с.13, 14, 15).
Постановами від 02 жовтня 2018 року №№ 243-ПД-1-Е, 244-ПД-1-Е, 245-ПД-1-Е у відношенні відповідача розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів призначено на 11 жовтня 2018 року (а.с. 16, 17, 18).
За наслідками розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів управлінням винесено 11.10.2018 постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів:
- № 203-ПД-1-Е за порушення вимог пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826, в частині нерозкриття річної інформації емітента цінних паперів за 2017 рік шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів, у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, за що передбачена відповідальність відповідно до вимог пункту 6 статті 11 Закону України Пре державне регулювання ринку цінних паперів в Україні . За постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 11.10.2018р. № 203-ПД-1-Е до ПрАТ Насосмаш застосовано штрафну санкцію у розмірі 200 (двісті) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3400 (три тисячі чотириста) гривень.
- № 204-ПД-1-Е за порушення вимог пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішення НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826, в частині не розкриття річну інформацію щ емітента за 2017 рік шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії, у строк не пізніше 30 квітня рок наступного за звітним, за що передбачена відповідальність відповідно до вимог пункту 5 статті ї Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні . За постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 11.10.2018р. № 204-ПД-1-Е до ПрАТ Насосмаш застосовано штрафну санкцію у розмірі 200 (двісті) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3400 (три тисячі чотириста) гривень.
- № 205-ПД-1-Е за порушення вимог пункту 4 глави 4 розділу Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішення НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826 (зі змінами), в частині неподання до Комісії не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним річної інформації про емітента за 2017 рік, за що передбач відповідальність відповідно до вимог пункту 7 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні . За постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 11.10.2018р. № 205-ПД-1-Е до ПрАТ Насосмаш застосовано штрафну санкцію у розмірі 200 (двісті) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3400 (три тисячі чотириста) гривень.
Загальна сума штрафних санкцій, застосованих до приватного акціонерного товариства Насосмаш складає 10200 гривень.
Зазначені постанови 17.10.2018 направлено відповідачу поштою (а.с.24). У встановлений ними строк штрафи відповідачем в доход Державного бюджету України не сплачений.
Згідно зі статтею 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в України" державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Повноваження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку визначені статтею 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", відповідно до пункту 14 якої комісія має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів тощо.
Відповідальність юридичних осіб на ринку цінних паперів передбачена статтею 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".
Пунктом 7 частини 1 зазначеної статті визначено, що за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з частиною 3 статті 11 цього Закону у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Порядок застосування санкцій до юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів унормований статтею 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в України", відповідно до якої уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.
Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.
Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Згідно зі статтею 16 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в України" спори, що виникають у ході застосування цього Закону, вирішуються судом у встановленому порядку.
Оскільки відповідач не сплатив у добровільному порядку до Державного бюджету України накладений на нього штраф у розмірі 10200,00 грн., він підлягає примусовому стягненню у судовому порядку.
На підставі викладеного, враховуючи, що рішення суб'єкта владних повноважень, яке не змінене або скасоване у встановленому порядку, є обов'язковим для виконання особою, щодо якої таке рішення прийнято, суд дійшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог.
Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Такі витрати позивачем у даній справі не понесені.
Керуючись ст.ст.78, 90, 132, 139, 143, 242-246, 255, 293, 295-297 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, 8, корп.30, ЄДРПОУ: 37956207) до приватного акціонерного товариства Насосмаш (25006, Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. Архангельська,94 код ЄДРПОУ 24712455) про стягнення штрафу - задовольнити.
Стягнути з Приватного акціонерного товариства Насосмаш (Код за ЄДРПОУ: 24712455) 10200,00 грн. штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім'я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Кіровоградський окружний адміністративний суд.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду ОСОБА_1
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2019 |
Оприлюднено | 27.01.2019 |
Номер документу | 79401210 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
К.М. Притула
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні