Справа № 1540/3314/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 січня 2019 року м. Одеса
У залі судових засідань № 25
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Свиди Л.І.
при секретарі судового засідання - Донець В.Р.
за участю сторін:
представника позивача - ОСОБА_1 (по довіреності)
представника відповідача - ОСОБА_2 (за ордером)
розглянувши в порядку загального позовного провадження справу за позовною заявою Головного управління ДСНС України в Одеській області до Комунального закладу Великодолинський дошкільний навчальний заклад Зірочка про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -
ВСТАНОВИВ:
До суду звернулося Головне управління ДСНС України в Одеській області з позовною заявою до Комунального закладу Великодолинський дошкільний навчальний заклад Зірочка про застосування до Комунального закладу Великодолинський дошкільний навчальний заклад Зірочка заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом зобов'язання відповідача зупинити роботу приміщень за адресою: 67805, Одеська область, Овідіопольський район, селище міського типу Великодолинське, вулиця Паркова, будинок 29-А, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, зазначених в акті перевірки №6 від 06.04.2018 року.
За цією позовною заявою відкрито загальне позовне провадження у відповідності до ст. 12 КАС України та наданий відповідачу строк для подання до суду відзиву на цю заяву, а позивачу відповіді на відзив.
Представник позивача в судове засідання з'явився, позовні вимоги підтримав в повному обсязі. Позов обґрунтований позивачем тим, що під час перевірки відповідача виявлені порушення, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей, а тому до відповідача мають бути застосовані заходи реагування.
Представник відповідача в судове засідання з'явився, відзиву на позовну заяву не надав. В судовому засіданні, представник відповідача заперечував проти задоволення позову, зазначивши, що відповідачем усунуті порушення, викладені в пунктах 1-5, 7, 11-16 акту перевірки №6 від 06.04.2018 року. Стосовно не усунення порушень, викладених у акті перевірки за номерами 6, 8, 9, 10 представник відповідача зазначив, що між Великодолинською селищною радою Овідіопольського району та Товариством з обмеженою Промислова монтажна компанія Тітан укладено договір та на даний час зазначеною підрядною організацією розроблено проектну документацію по виконанню робіт з монтажу необхідного обладнання, по здійсненню відповідних заходів з обробки горищних конструкцій вогнезахисним розчином та по перевірці захисту будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів. Таким чином, відповідач вважає, що ним усунуті більшість порушень, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, докази, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення проти позову, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Відповідно до ст. 1, ч. 5 ст. 4, ч. 7 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державним наглядом (контролем) є діяльність, зокрема, уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Згідно з положеннями ст. 64, 66, 67 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи.
Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
До повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема: здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту; складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, тощо, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Відповідно до Указу Президента України №20/2013 від 16 січня 2013 року Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності. ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи.
На виконання своїх повноважень, на підставі наказу ГУ ДСНС України в Одеській області №148 від 30 березня 2018 року та посвідчення на перевірку від 02 квітня 2018 року №8, Овідіопольським РВ ГУ ДСНС України в Одеській області у період з 02.04.2018 року по 06.04.2018 року проведена позапланова перевірка Комунального закладу Великодолинський дошкільний навчальний заклад Зірочка щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільної захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складений акт перевірки №6 від 06.04.2018 року, примірник якого отримала завідуюча Комунального закладу Великодолинський дошкільний навчальний заклад Зірочка 06.04.2018 року, що підтверджується її підписом у зазначеному акті (аркуші справи 8-13). Жодних зауважень щодо встановлених порушень акт перевірки не містить.
Зазначеною перевіркою встановлено порушення приписів Кодексу цивільного захисту України №5403-VI, Правил пожежної безпеки в Україні , затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 року та інших нормативно-правових актів, стандартів, норм і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки, які є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.
Згідно з ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.
Згідно з ч. 1-3 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.
У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, тощо.
Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.
Відповідно до ст. 70 Кодексу цивільного захисту України підставами для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Виявлені позивачем порушення, які зазначені в акті №6 від 06.04.2018 року, свідчать про те, що подальша робота Комунального закладу Великодолинський дошкільний навчальний заклад Зірочка з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей та не усунення виявлених перевіркою порушень прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі.
За результатами перевірки, 06.04.2018 року щодо завідувачої Комунального закладу Великодолинський дошкільний навчальний заклад Зірочка відповідно до ст. 175 КУпАП складений протокол про адміністративне правопорушення №004802 та цю особу постановою серії ОД № 004802 притягнуто до відповідальності (аркуші справи 15-16).
Порушення, виявлені під час проведення перевірки, за номерами 5-10, 15 акту №6 від 06.04.2018 року є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей, що також зазначено позивачем в позові.
Під час розгляду справи відповідачем надано до суду докази, які свідчать про усунення порушень, викладених в акті перевірки №6 від 06.04.2018 року за номерами 5, 7, 15.
Так, в п. 5 акту перевірки зазначено про наявність у підвальному поверсі не прибраних горючих матеріалів (макулатуру, меблі та інше), однак відповідачем надана до суду фото-фіксація підвального поверху Комунального закладу Великодолинський дошкільний навчальний заклад Зірочка , з якої вбачається звільнення підвального поверху від горючих матеріалів (аркуші справи 144-145).
В п. 15 акту перевірки №6 від 06.04.2018 року зазначено про відсутність закритого плафону із негорючого матеріалу на лампі розжарювання в підвальному приміщенні, однак відповідачем надана до суду фото-фіксація підвального приміщення Комунального закладу Великодолинський дошкільний навчальний заклад Зірочка , з якої вбачається усунення цих порушень (аркуші справи 144-145, 152).
Крім того, на підтвердження усунення порушення, зазначеного у п. 7 акту перевірки, зокрема, не проведення заміру опору ізоляції і перевірки спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання, відповідачем надано до суду Технічний звіт випробування електрообладнання №0250.1 Електротехнічної лабораторії ТОВ Міжгалузевий центр охорони праці , протокол Вимірювання опору розтікання на основних заземлювачах - 1 заземлювальних елементах №0250.2ЕЛ-1 від 03.12.2018 року, протокол Вимірювання повного опору кола фаза - нуль №0250.2ЕЛ-2 від 03.12.2018 року, протокол Перевірки ізоляції кабелів та електрообладнання №0250.2ЕЛ-3 від 03.12.2018 року (аркуші справи 127-136).
Таким чином, суд не вбачає підстав для задоволення позову в частині застосування заходів реагування до Комунального закладу Великодолинський дошкільний навчальний заклад Зірочка до усунення порушень, зазначених в акті перевірки №6 від 06.04.2018 року за номерами 5, 7, 15.
Що стосується порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, зазначених в акті перевірки №6 від 06.04.2018 року за номерами 6, 8, 9, 10 суд звертає увагу на наступне.
Представник відповідача в судовому засіданні зазначив, що з метою усунення решти недоліків акту перевірки №6 від 06.04.2018 року, між Великодолинською селищною радою Овідіопольського району та Товариством з обмеженою Промислова монтажна компанія Тітан укладено договір на надання відповідних послуг та вони наразі не виконані в зв'язку із відсутністю фінансування, тобто відповідач не заперечує наявність цих порушень, але посилається на певні обставини, які не дають можливості усунути виявлені порушення.
Таким чином, на даний час порушення вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, зазначені в акті перевірки №6 від 06.04.2018 року за номерами 6, 8, 9, 10 Комунальним закладом Великодолинський дошкільний навчальний заклад Зірочка не усунені, а тому подальша робота Комунального закладу Великодолинський дошкільний навчальний заклад Зірочка , розташованого за адресою: 67805, Одеська область, Овідіопольський район, селище міського типу Великодолинське, вулиця Паркова, будинок 29-А, є небезпечною.
Щодо доводів та доказів наданих відповідачем про усунення порушень п. п. 1- 4, 11-14, 16 акту перевірки №6 від 06.04.2018 року суд не надає їм оцінки, оскільки вказані порушення не є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей, не були підставою для звернення позивача до суду з цим позовом та не є підставою для зупинення роботи приміщень Комунального закладу Великодолинський дошкільний навчальний заклад Зірочка .
Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи часткове усунення відповідачем порушень, які можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей та не надання відповідачем доказів на усунення порушень, зазначених в акті перевірки №6 від 06.04.2018 року за номерами 6, 8, 9, 10, у суду є підстави для задоволення позову Головного управління ДСНС України в Одеській області в частині застосування заходів реагування до усунення порушень, зазначених в акті перевірки за номерами 6, 8, 9, 10.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз. У зв'язку з тим, що судові витрати пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз в цій справі відсутні, інші судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.
Керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 139, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву Головного управління ДСНС України в Одеській області (вул. Прохорівська, 6, м. Одеса, 65091, код ЄДРПОУ 38643633) до Комунального закладу Великодолинський дошкільний навчальний заклад Зірочка (вул. Паркова, буд. 29-А, смт. Великодолинське, Овідіопольський район, Одеська область, 67805, код ЄДРПОУ 36718607) про застосування до Комунального закладу Великодолинський дошкільний навчальний заклад Зірочка заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом зобов'язання відповідача зупинити роботу приміщень за адресою: 67805, Одеська область, Овідіопольський район, селище міського типу Великодолинське, вулиця Паркова, будинок 29-А, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, зазначені в акті перевірки №6 від 06.04.2018 року - задовольнити частково.
Зобов'язати Комунальний заклад Великодолинський дошкільний навчальний заклад Зірочка зупинити роботу приміщень за адресою: 67805, Одеська область, Овідіопольський район, селище міського типу Великодолинське, вулиця Паркова, будинок 29-А, до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, зазначених в акті перевірки №6 від 06.04.2018 року за номерами 6, 8, 9, 10.
В задоволенні іншої частини позовних вимог Головному управлінню ДСНС України в Одеській області - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення складений та підписаний 25.01.2019 року.
Суддя Л. І. Свида
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2019 |
Оприлюднено | 27.01.2019 |
Номер документу | 79402231 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Свида Л. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні