РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
28 січня 2019 р. Справа № 120/4751/18-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мультян М.Б. розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом заступника керівника Могилів-Подільської місцевої прокуратури Грималюка Вадима Васильовича до Петрашівської сільської ради про зобов'язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернувся заступник керівника Могилів-Подільської місцевої прокуратури Грималюк Вадим Васильович до Петрашівської сільської ради про зобов'язання вчинити дії.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що на території Петрашівської сільської ради розташовано дитячий майданчик на території ДНЗ "Барвінок". Відповідно до інформації наданої Петрашівською сільською радою від 02 листопада 2018 року дитячий майданчик був придбаний та встановлений у 1978 році місцевим товариством, даний майданчик прийнятий на баланс Петрашівської сільської ради у 2009 році під час проведення ревізії. Однак, сільською радою не приймалось рішення про проведення технічної інвентаризації, а також не виготовлялись плани технічної інвентаризації та паспортизації зазначеного об'єкта.
Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 26 грудня 2018 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до судового розгляду.
Представник прокуратури у судове засідання не з'явився, однак, надав заяву про розгляд справи без його участі в порядку письмового провадження.
Представник відповідача у судове засідання також не з'явився, однак надав заяву про розгляд справи без його участі, заперечень проти позову немає.
Відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності.
У п. 10 ч. 1 ст. 4 КАС України зазначено, що письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Згідно з ч. 4 ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З огляду на наведене вище, враховуючи відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, а також достатність письмових доказів, що містяться в матеріалах справи, суд дійшов висновку про розгляд та вирішення справу у письмовому провадженні.
Відповідно до ч. 5 ст. 250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення адміністративного позову з огляду на наступне.
Могилів-Подільською місцевою прокуратурою встановлено, що на території Петрашівської сільської ради розташовано дитячий майданчик на території ДНЗ "Барвінок", який встановлено у 1978 році в с. Миронівка по вул. Шевченка, 25, балансоутримувачем якого є Петрашівська сільська рада.
Відповідно до інформації, наданої Петрашівською сільською радою за № 02-09/327 від 02.11.2018 року дитячий майданчик був придбаний та встановлений у 1978 році місцевим товариством (колгоспом), даний майданчик прийнятий на баланс Петрашівської сільської ради у 2009 році під час проведення ревізії.
Однак, сільською радою не приймались рішення про проведення технічної інвентаризації, а також не виготовлялись плани технічно інвентаризації та паспортизації вказаних об'єктів.
З огляду на функціональне призначення даних об'єктів благоустрою, невжиття таких заходів може негативно позначитися на їх загальному стані, що в підсумку може спричинити заподіяння шкоди життю та здоров'ю неповнолітніх громадян.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п. 44 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання щодо встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.
Благоустроєм населених пунктів, відповідно до визначення, закріпленого у ст. 1 Закону України від 06.09.2005 року № 2807-ІV "Про благоустрій населених пунктів" (далі - Закон № 2807-ІV) є комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально - економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
Під заходами з благоустрою населених пунктів слід розуміти роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об'єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.
Згідно з ч. 1 ст. 2 Закону № 2807-ІV, благоустрій населених пунктів передбачає: 1) розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані; 2) організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об'єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення; 3) створення умов для реалізації прав та виконання обов'язків суб'єктами у сфері благоустрою населених пунктів.
Відповідно до частин першої, другої статті 20 Закону № 2807-ІV, організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов'язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста).
Частиною 1 ст. 10 Закону № 2807-ІV, до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить, зокрема, затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів, затвердження правил благоустрою територій населених пунктів, створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб), визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об'єктів благоустрою.
За змістом пунктів 1, 2 ч. 1 ст. 13 Закону № 2807-ІV, об'єктами благоустрою населених пунктів, серед іншого, є території загального користування, майданчики та прибудинкові території.
Елементами (частинами) об'єктів благоустрою, відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 21 Закону № 2807-IV, є обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків.
Згідно з вимогами ст. 14 Закону № 2807-ІV, об'єкти благоустрою використовуються відповідно до їх функціонального призначення для забезпечення сприятливих умов життєдіяльності людини на засадах їх раціонального використання та охорони з урахуванням вимог - правил благоустрою території населених пунктів, інших вимог, передбачених законодавством.
Пунктом 5 ч. 2 ст. 18 Закону № 2807-ІV визначено, що підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов'язані проводити згідно з планами, затвердженими органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об'єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
На виконання наведених вище положень ст. 18 Закону № 2807-IV, Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України наказом від 29.10.2012 року за № 550 затвердило Інструкцію з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів (далі - Інструкція № 550).
Пунктом 1.2 Інструкції № 550 закріплено, що ця Інструкція визначає порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації у томі числі парків, рекреаційних зон, садів, скверів та майданчиків, інших територій загального користування: прибудинкових територій, а також інших об'єктів благоустрою в межах населеного пункту (крім земельних ділянок, на яких розташовано вказані об'єкти).
Згідно з пунктом 1.3 Інструкції № 550 під паспортизацією об'єктів благоустрою слід розуміти складання технічних паспортів об'єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; під технічною інвентаризацією об'єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об'єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об'єкті благоустрою.
Пунктами 1.4, 1.5 Інструкції № 550 визначено, що технічна інвентаризація та паспортизація об'єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно. Технічна інвентаризація об'єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою. Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування. Позапланова технічна інвентаризація проводиться у тому числі і у разі зміни власника (балансоутримувача) об'єкта благоустрою.
Відповідно до п.п. 2, 3 ст. 15 Закону № 2807-ІV підприємство та балансоутримувач забезпечують належне утримання і своєчасний ремонт об'єкта благоустрою власними силами або можуть на конкурсних засадах залучити для цього інші підприємства, установи та організації.
Орган місцевого самоврядування за поданням підприємства чи балансоутримувача щорічно затверджує заходи з утримання та ремонту об'єкта благоустрою державної або комунальної власності на наступний рік та передбачає кошти на виконання цих заходів. Орган місцевого самоврядування, підприємство та балансоутримувач несуть відповідальність за виконання затверджених заходів у повному обсязі.
Відтак, суд дійшов висновку про те, що організацію та проведення відповідних робіт з вказаних питань по об'єктам благоустрою, розташованих на території сільської ради повинна забезпечувати виключно Петрашівська сільська рада Ямпільського району Вінницької області (у тому числі, як балансоутримувач) до компетенції якої віднесено, зокрема, і затвердження правил і заходів в благоустрою населеного пункту.
Окрім того, відсутність затверджених планових заходів щодо технічної інвентаризації об'єктів благоустрою (дитячих майданчиків) свідчить про протиправну бездіяльність відповідача, яка своєю чергою слугує підставою для невжиття підприємствами, установами, організаціями, балансоутримувачем заходів щодо належного їх утримання. Крім того, зважаючи на цільове призначення таких об'єктів благоустрою, як дитячі майданчики, невиконання суб'єктом благоустрою своїх обов'язків у цій сфері, призводить до порушення права користувачів цих об'єктів на безпечні умови для їх використання, життя, розвитку та здоров'я неповнолітніх дітей.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що відповідачем не було забезпечено виконання вимог чинного законодавства по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населення (їх частин), а саме, дитячого майданчика на території ДНЗ "Барвінок", що розташований по вул. Шевченка, 25 в с. Миронівка Ямпільського району Вінницької області, а також не вирішено питання про проведення інвентаризації та паспортизації вказаного об'єкту благоустрою у зв'язку з чим адміністративний позов підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно зі ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Зобов'язати Петрашівську сільську раду Ямпільського району Вінницької області вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населення, а саме дитячого майданчика на території ДНЗ "Барвінок", що розташований по вул. Шевченка, 25 в с. Миронівка Ямпільського району Вінницької області, а також вирішити питання про проведення інвентаризації та паспортизації вказаного об'єкту благоустрою.
Повернути на користь прокуратури Вінницької області (м. Вінниця, вул. Монастирська, буд. 33, р/р 35213099003988, банк ДКСУ, МФО 820172, код 02909909) сплачений відповідно до платіжного доручення № 3536 від 11 грудня 2018 року судовий збір в сумі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривні.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Заступник керівника Могилів-Подільської місцевої прокуратури Грималюк Вадим Васильович (місцезнаходження: Вінницька область, м. Ямпіль, вул. Замкова, 92, код ЄДРПОУ 02909909);
Петрашівська сільська рада (місцезнаходження: Вінницька область, Ямпільський район, с. Петрашівка, вул. Соборна, 13, код ЄДРПОУ 04325880).
Копію рішення у повному обсязі сторони можуть одержати: 28.01.2019
Суддя Мультян Марина Бондівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.01.2019 |
Оприлюднено | 30.01.2019 |
Номер документу | 79430329 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Мультян Марина Бондівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні