Рішення
від 17.01.2019 по справі 1340/4664/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1340/4664/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 січня 2019 року м. Львів

12 год. 11 хв.

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Качур Р.П., за участю секретаря судового засідання Кушика Й.-Д.М., позивача ОСОБА_1, відповідачки Вільшанецької Д.С., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до державного реєстратора юридичних та фізичних осіб Буської районної державної адміністрації Львівської області Вільшанецької Дарії Семенівни про зобов'язання вчинити дії, -

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 звернувся до Львівського окружного адміністративного суду із позовною заявою до державного реєстратора юридичних та фізичних осіб Буської районної державної адміністрації Львівської області Вільшанецької Дарії Семенівни, у якій, з врахуванням заяви про зміну предмета позову від 03.12.2018 за вх. № 38873 (а.с.34) просив суд визнати протиправним та скасувати рішення відповідача щодо відмови у проведенні державної реєстрації купівлі-продажу частки в статутному капіталі товариства з додатковою відповідальністю Буська ПМК-183 учасником товариства ОСОБА_1 у іншого учасника товариства ОСОБА_3 та зобов'язати відповідачку здійснити реєстрацію внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо Товариства з додатковою відповідальністю Буська ПМК-183 , а саме: реєстрацію акту купівлі-продажу частки в статутному капіталі Товариства, учасником Товариства ОСОБА_1 у іншого учасника Товариства на основі поданих документів, зазначених у позовній заяві.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивачем подано для здійснення державної реєстрації змін до відомостей про розміри часток у статутному капіталі та складу учасників товариства з обмеженою відповідальністю Буська ПМК-183 пакет документів. Однак, відповідачкою прийнято рішення про залишення документів без розгляду, про що повідомлено позивача відповідно до повідомлення № 136/12-12 від 19.09.2018, у зв'язку з недотриманням позивачем вимог абз. 8 ч. 1 ст. 36 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на підставі п. 6 ч. 1 ст. 27 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань . Розгляд документів зупинено на 15 календарних днів, відповідно до ч. 3 ст. 27 цього ж Закону.

Позивач зазначив, що у вказаному вище повідомленні не вказано конкретної суми адміністративного збору, яку необхідно доплатити, а тому він звернувся до Міністерства юстиції України та Міністерства економічного розвитку та торгівлі України з електронними запитами, у яких просив надати відповідь щодо проведення правильного розрахунку та визначення суми адміністративного збору.

В подальшому, позивач одержав відповідь від першого заступника Міністерства юстиції України, у якому процитовано статті закону, без пояснення правильного нарахування адміністративного збору за здійснення державної реєстрації змін до відомостей про розмір часток у статутному капіталі та складу учасників товариства. Відповіді від іншого Міністерства не надано.

Позивач також повідомив про те, що за допомогою телефонного зв'язку звертався до працівника Міністерства юстиції України, який був вказаним виконавцем відповіді на запит позивача, та, виконуючи його рекомендації, повторно звернувся до Міністерства юстиції України з електронним запитом.

03.10.2018 позивач на виконання вимог Закону здійснив доплату адміністративного збору у сумі 72,00 грн. та повторно скерував відповідачу документи для проведення реєстрації змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань..

06.10.2018 позивач одержав відмову у проведенні державної реєстрації, оскільки сплатив адміністративний збір не в повному обсязі. Суми, яку не доплатив позивач у цьому рішенні не вказано.

На переконання позивача, ним дотримано усіх умов для здійснення відповідних дій відповідачем, вказане рішення порушує його права, а тому звернувся до суду із цим позовом.

Ухвалою суду від 26.10.2018 провадження у справі відкрито за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 11.12.2018 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

В судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримав повністю, з підстав, що викладені у позовній заяві, з врахуванням заяви про зміну предмета позову за вх. № 38873 від 03.12.2018 (а.с.34). Просив позов задовольнити.

Відповідачка проти позову заперечила повністю, з підстав, що викладені у відзиві на позовну заяву від 20.11.2018 за вх. № 37329 (а.с.23). Зазначила, що на виконання норм Закону України Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю внесено зміни до ст. 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , а саме після ч. 2 доповнено двома новими частинами 3 та 4. Відповідно до ч. 4 ст. 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , у день проведення державної реєстрації змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов'язаних із зміною складу учасників товариства з обмеженою чи додатковою відповідальністю або зміною розмірів їхніх часток, суб'єкт державної реєстрації повинен видати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) виписку з Єдиного державного реєстру заявнику, товариству, особам, які були зазначені у цьому реєстрі як учасники товариства до проведення реєстраційної дії, та особам, які зазначені у цьому реєстрі як учасники товариства після проведення реєстраційної дії. Якщо суб'єкту державної реєстрації відома електронна пошта осіб, яким надсилається ця виписка, він у той самий день додатково надсилає копію виписки зазначеним особам електронною поштою.

Плата у сфері державної реєстрації визначається ст. 36 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань .

Оскільки ТДВ Буська ПМК-183 має згідно з відомостями Реєстру 391 учасника, кожному з них повинні бути скеровані виписки. Як зазначила відповідачка сума у розмірі 602,00 грн. сплачена сукупно позивачем є недостатньою для виконання відповідної вимоги, та є достатньою підставою для відмови у вчиненні реєстраційної дії.

З огляду на наведене, відповідачка вважає свої дії правомірними, а позов таким, що задоволенню не підлягає.

Суд заслухав вступне слово позивача та відповідачки, з'ясував фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини та встановив таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю Буська ПМК-183 зареєстроване як юридична особа 04.07.1994, ідентифікаційний код юридичної особи: 01036974, не перебуває в стані припинення.

05.09.2018 між ОСОБА_3 та ОСОБА_1 у зв'язку з укладенням договором купівлі-продажу частки у статутному капіталі ТДВ Буська ПМК-183 складено акт приймання-передачі частки у статутному капіталі ТДВ Буська ПМК-183 (а.с.8).

У зв'язку з наведеним позивач звернувся до відповідача про проведення відповідних реєстраційних змін.

До матеріалів справи долучено копію квитанції № 74 від 18.09.2018 на суму 530,00 грн. про сплату адміністративного збору за проведення державної реєстрації юридичних осіб (а.с.9).

19.09.2018 за № 136/12-12 позивачу відповідачкою скеровано повідомлення про залишення документів без розгляду (а.с.10).

У такому зазначено про залишення документів без розгляду на підставі п. 6 ч. 1 ст. 27 Закону України Про державну реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , враховуючи ч. 4 ст. 25 цього Закону, заявником недотримано вимог абз. 8 ч. 1 ст. 36 Закону.

Розгляд документів зупинено на строк, що становить 15 календарних днів з дати їх зупинення, відповідно до ч. 3 ст. 27 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань .

Заявнику роз'яснено, що залишення документів, які подавались для проведення реєстраційної дії, без розгляду не перешкоджає повторному зверненню до державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у загальному порядку після усунення причин, що були підставою для залишення документів без розгляду.

24.09.2018 позивач звернувся до Міністерства юстиції України із запитом на отримання публічної інформації, у якому просив надати роз'яснення по законодавству, а саме: ч. 4 ст. 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та абз. 8 ст. 36 цього ж Закону виходячи із ситуацій описаних у запиті (а.с.11).

26.09.2018 за № 39257/ПІ-Ш-1247/8.4.3 Міністерством юстиції України скеровано лист позивачу, відповідно до якої позивача проінформовано про те, що порушені у зверненні питання не є предметом правового регулювання Закону України Про доступ до публічної інформації , відповідь на такий надано у порядку ст. 20 Закону України Про звернення громадян .

В тому числі, у цьому листі зазначено, що абзацом восьмим частини першої статті 36 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань встановлено, що якщо відповідно до ч. 4 ст. 25 цього Закону певним особам має надсилатися виписка з Єдиного державного реєстру, розмір судового збору збільшується на добуток 0,01 прожиткового мінімуму для працездатних осіб та кількості таких осіб (а.с.12-13).

Оскільки , з позиції позивача вказаний лист містив лише покликання на норми Закону", а не роз'яснення з конкретних питань, як просив позивач, оскільки їх по-різному трактують нотаріуси та державні реєстратори, дії яких контролює Міністерством юстиції України. Повторно просив надати однозначні роз'яснення з конкретно поставлених питань (а.с.14).

03.10.2018 ОСОБА_1 звернувся до відповідачки із заявою на виконання зупинення державної реєстрації, згідно з повідомленням № 136/12-12 від 19.09.2018 додатково надав квитанції про сплату адміністративного збору за надання виписки з Єдиного державного реєстру відповідно до ч. 4 ст. 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , а саме: заявника, товариству, ОСОБА_3, ОСОБА_1 просив здійснити відповідні реєстраційні дії, згідно з Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.15).

До цієї заяви додано квитанцію № 7 від 03.10.2018 на суму 72,00 грн. про сплату адміністративного збору (а.с.9).

04.10.2018 за № 40507/ПІ-Ш-1292/8.4.3 Міністерством юстиції України скеровано лист на повторний запит позивача, відповідно до якого, в тому числі зазначено, що відповідно до ч. 2 ст. 8 Закону України Про звернення громадян не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті (а.с.28).

04.10.2018 за № 3211-13/43363-09 Міністерство економічного розвитку та торгівлі України надано відповідь на запит позивача, зареєстровано від 24.09.2018 за №Ш-2844-18, відповідно до якого позивачу, в тому числі зазначено про те, що саме Міністерство юстиції України відповідно до покладених на нього завдань здійснює нормативно-правове, методологічне та інформаційне забезпечення у сфері державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців, надає узагальнені роз'яснення щодо застосування законодавства з питань державної реєстрації (а.с.29).

04.10.2018 за вих. № 154/12-12 відповідачкою складено повідомлення про відмову у проведенні реєстрації, оскільки заявником не усунено підстав, які слугували для зупинення розгляду документів, а саме: адміністративний збір за державну реєстрацію змін до установчих документів сплачено не у повному обсязі. Враховуючи ч. 4 ст. 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань заявником не дотримано вимог абз. 8 ч. 1 ст. 36 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань .

Заявнику роз'яснено, що відмова у проведенні реєстраційної дії не перешкоджає повторному поданню документів до державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у загальному порядку після усунення причин, що були підставою для відмови (а.с.10 зворот).

Позивач не погоджуючись з вказаним рішення, звернувся до суду із цим позовом.

Вирішуючи справу, суд керується таким.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Завданням адміністративного судочинства, згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України, є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб підприємців регулюються Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" № 755-IV від 15.05.2003 (в редакції, чинній станом на момент виникнення спірних правовідносин).

Дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців (ч. 1 ст. 3 Закону № 755-IV).

Згідно з пунктами 4, 7 ч. 1 ст.1 Закону № 755-IV, державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) - єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи.

Статтею 4 Закону № 755-IV, державна реєстрація базується на таких основних принципах: обов'язковості державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі; публічності державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі та документів, що стали підставою для її проведення; врегулювання відносин, пов'язаних з державною реєстрацією, та особливостей державної реєстрації виключно цим Законом; державної реєстрації за заявницьким принципом; єдності методології державної реєстрації; об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі; внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону; відкритості та доступності відомостей Єдиного державного реєстру.

Згідно з ч. 5 ст. 17 Закону № 755-IV для державної реєстрації змін до відомостей про розмір статутного капіталу, розміри часток у статутному капіталі чи склад учасників товариства з обмеженою відповідальністю або товариства з додатковою відповідальністю (далі в цій частині - товариство) подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію змін до цих відомостей;

2) документ про сплату адміністративного збору;

3) один із таких відповідних документів:

а) рішення загальних зборів учасників товариства про визначення розміру статутного капіталу та розмірів часток учасників;

б) рішення загальних зборів учасників товариства про виключення учасника з товариства;

в) заява про вступ до товариства;

г) заява про вихід з товариства;

ґ) акт приймання-передачі частки (частини частки) у статутному капіталі товариства;

д) судове рішення, що набрало законної сили, про визначення розміру статутного капіталу товариства та розмірів часток учасників товариства;

е) судове рішення, що набрало законної сили, про стягнення з (повернення з володіння) відповідача частки (частини частки) у статутному капіталі товариства.

Відповідно до ч. 2 ст. 25 Закону № 755-IV, порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає:

1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника);

2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі;

3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі;

4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру;

5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів;

6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації;

7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання;

8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;

9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів;

10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).

Виписка з Єдиного державного реєстру у паперовій формі надається з проставленням підпису та печатки державного реєстратора.

Частиною 4 цієї ж статті визначено, що у день проведення державної реєстрації змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов'язаних із зміною складу учасників товариства з обмеженою чи додатковою відповідальністю або зміною розмірів їхніх часток, суб'єкт державної реєстрації повинен видати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) виписку з Єдиного державного реєстру заявнику, товариству, особам, які були зазначені у цьому реєстрі як учасники товариства до проведення реєстраційної дії, та особам, які зазначені у цьому реєстрі як учасники товариства після проведення реєстраційної дії. Якщо суб'єкту державної реєстрації відома електронна пошта осіб, яким надсилається ця виписка, він у той самий день додатково надсилає копію виписки зазначеним особам електронною поштою.

При цьому абз. 8 ч. 1 ст. 36 Закону № 755-IV визначено, що за державну реєстрацію справляється адміністративний збір у такому розмірі, в тому числі, 0,3 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу (крім громадських об'єднань та благодійних організацій), що містяться в Єдиному державному реєстрі, крім внесення змін до інформації про здійснення зв'язку з юридичною особою. Якщо відповідно до частини четвертої статті 25 цього Закону певним особам має надсилатися виписка з Єдиного державного реєстру, розмір адміністративного збору збільшується на добуток 0,01 прожиткового мінімуму для працездатних осіб та кількості таких осіб.

Згідно з ч. 1 ст. 27 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації є:

1) подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі;

2) невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону;

3) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

4) невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

5) невідповідність реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) відомостям, наданим відповідно до статті 13 цього Закону;

6) несплата адміністративного збору або сплата не в повному обсязі;

7) подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання.

Пунктом 4 ч. 1 ст. 28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , підставами для відмови у державній реєстрації є, зокрема, неусунення підстав для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку.

Отже, за умови подання визначених Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань документів, державний реєстратор зобов'язаний вчинити відповідні реєстраційні дії та внести до Єдиного державного реєстру відповідні записи. У разі ж наявності недоліків при поданні документів для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, державний реєстратор наділений правом зупинити розгляд поданих документів або відмовити у державній реєстрації.

Спірні правовідносини виникли у зв'язку з тим, що позивач звернувшись до державного реєстратора для вчинення реєстраційної дії - внесення змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов'язаних із зміною часників товариства з додатковою відповідальністю Буська ПМК-183 або зміною розмірів їхніх часток, не сплатив адміністративного збору у повному обсязі, оскільки на думку заявника ОСОБА_1, виписки про які вказано у п. 4 ст. 25 Закону № 755-IV стосуються лише заявника, товариства, ОСОБА_3 та самого заявника ОСОБА_1

Аналогічні покликання ОСОБА_1 викладено в ході судового розгляду

Суд зважає на такі покликання позивача, однак зауважує таке.

17.06.2018 набрав чинності Закону України Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю № 2275-VIII від 06.02.2018, який визначає правовий статус товариств з обмеженою відповідальністю та товариств з додатковою відповідальністю (далі - товариство), порядок їх створення, діяльності та припинення, права та обов'язки їх учасників.

Статтею 5 цього Закону передбачено, що учасники товариства мають такі права:

1) брати участь в управлінні товариством у порядку, передбаченому цим Законом та статутом товариства;

2) отримувати інформацію про господарську діяльність товариства;

3) брати участь у розподілі прибутку товариства;

4) отримати у разі ліквідації товариства частину майна, що залишилася після розрахунків з кредиторами, або його вартість.

2. Учасники товариства можуть мати інші права, передбачені законом та статутом товариства.

При цьому суд зауважує, що учасники Товариства про зміни в складі учасників дізнаються з відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, оскільки саме Законом № 2275-VIII внесено зміни у ст. 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , доповнивши таке, в тому числі вищевказаною частиною 4, яка передбачає обов'язок у день проведення державної реєстрації змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов'язаних із зміною складу учасників товариства з обмеженою чи додатковою відповідальністю або зміною розмірів їхніх часток, суб'єкт державної реєстрації повинен видати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) виписку з Єдиного державного реєстру заявнику, товариству, особам, які були зазначені у цьому реєстрі як учасники товариства до проведення реєстраційної дії, та особам, які зазначені у цьому реєстрі як учасники товариства після проведення реєстраційної дії. Якщо суб'єкту державної реєстрації відома електронна пошта осіб, яким надсилається ця виписка, він у той самий день додатково надсилає копію виписки зазначеним особам електронною поштою.

Разом з тим, на її виконання позивачу слід сплатити адміністративний збір у відповідному розмірі згідно з абз. 8 ч. 1 ст. 36 Закону № 775-IV.

Сторонами не оскаржувалась наявність зареєстрованими триста дев'яносто одного учасника товариства та підтверджується відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

З огляду на наведене, суд вважає обґрунтованими покликання відповідачки, з покликаннями на експрес-аналіз Закону України Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю у вигляді запитань та відповідей, розробленим комісією Нотаріальної палати України з питань співробітництва з органами державної влади та місцевого самоврядування (а.с.31), що у даному випадку відповідні витяги повинні бути скеровані заявнику, товариству, особам, які були зазначені у цьому реєстрі як учасники товариства до проведення реєстраційної дії та особам, які зазначені у цьому реєстрі як учасники товариства після проведення реєстраційної дії.

При цьому відповідачкою зазначено, що при зміні складу учасників та їх часток потрібно повідомити осіб, які були зазначені у цьому реєстрі як учасники товариства до проведення реєстраційної дії, та осіб, які зазначені у цьому реєстрі як учасники товариства після проведення реєстраційної дії, а це і є учасники, зазначені в Єдиному державному реєстрі як засновники, які є і учасниками, шляхом скерування їм виписок. Надіслання таких виписок сприятиме запобіганню рейдерським атакам, свідчитиме про виконання вимог Закону № 755-IV та сприятиме реалізації приписів Закону № 2275-VIII.

До матеріалів справи позивачем долучено документи про сплату адміністративного збору у розмірі 602,00 грн. (а.с.9), тобто для скерування виписок з Єдиного державного реєстру заявнику, товариству, ОСОБА_3, ОСОБА_1 Доказів сплати адміністративного збору для реалізації приписів ч. 4 ст. 25 Закону № 755-IV, станом на момент звернення до відповідача із заявами не надано.

Суд зважає на покликання позивача щодо того, що йому не зрозуміло хто входить до числа тих осіб, які були зазначені у Реєстрі як учасники товариства до проведення реєстраційної дії, всі чи лише ті, які що були учасниками до проведення державної реєстрації хто входить до числа тих осіб, які зазначені у цьому реєстрі як учасники товариства після державної реєстрації змін, всі учасники товариства чи лише ті щодо яких проведена реєстраційна дія, з покликаннями на Академічний тлумачний словник, однак зауважує, що тлумачення законів не входить до компетенції суду, а приписи ч. 4 ст. 25 Закону № 775-IV є імперативними та однозначними і підлягають виконанню.

Оскільки судом не встановлено процедурних порушень відповідачкою при прийнятті оскаржуваного рішення про відмову у проведенні державної реєстрації, підстав для визнання протиправним та скасування такого не має, як і немає підстав для зобов'язання вчинення відповідних реєстраційних дій.

Згідно з вимогами ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Таким чином, на підставі системного аналізу норм чинного законодавства України та наявних у справі доказів, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги не підтверджуються долученими до матеріалів справи письмовими доказами, спростовані відповідачем, а відтак у задоволенні позову слід відмовити.

Відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України відшкодування судових витрат позивачу, якому у задоволенні позову відмовлено, не передбачено.

Керуючись ст.ст. 19, 22, 25,72-77, 90, 139, 241-246, 250, пп. пп. 15.5 п. 15 розділу VІІ Перехідні положення КАС України, суд -

в и р і ш и в:

1. У задоволенні позову за позовом ОСОБА_1 до державного реєстратора юридичних та фізичних осіб Буської районної державної адміністрації Львівської області Вільшанецької Дарії Семенівни про зобов'язання вчинити дії, - відмовити.

2. Судові витрати покласти на позивача.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення через Львівський окружний адміністративний суд до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 28.01.2019.

Суддя Качур Р.П.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2019
Оприлюднено30.01.2019
Номер документу79433081
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1340/4664/18

Рішення від 17.01.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 11.12.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 26.10.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні