Постанова
від 23.01.2019 по справі 817/1493/18
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 січня 2019 рокуЛьвів№ 857/2558/18

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого-судді Курильця А.Р.,

суддів Мікули О.І., Ніколіна В.В.,

з участю секретаря Федчук М.Р.,

позивача ОСОБА_1,

представника позивача ОСОБА_2,

представника третьої особи ОСОБА_3,

розглянувши в відкритому судовому засіданні в м.Львові апеляційні скарги Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради, ОСОБА_4 на рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 28 серпня 2018 року у справі за позовом Колективного підприємства "Управління механізації будівництва" в особі Голови комісії з припинення (ліквідатора) ОСОБА_1 до Державного реєстратора Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради ОСОБА_5, Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради, третя особа ОСОБА_4, про скасування рішення, -

суддя в 1-й інстанції Друзенко Н.В.,

час ухвалення рішення - 28.08.2018 року, 15:53 год.,

місце ухвалення рішення - м.Рівне,

дата складання повного тексту рішення - 12.09.2018 року,

в с т а н о в и в :

Колективне підприємство "Управління механізації будівництва" в особі Голови комісії з припинення (ліквідатора) ОСОБА_1 звернулося в суд з позовом до Державного реєстратора Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради ОСОБА_5, Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради, третя особа ОСОБА_4, про скасування рішення.

Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 28 серпня 2018 року позов задоволено. Скасовано рішення державного реєстратора Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради ОСОБА_5 від 23.04.2018 про державну реєстрацію припинення Колективного підприємства "Управління механізації будівництва" за спрощеною процедурою, шляхом ліквідації (запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань №16081720011001866).

Не погоджуючись з таким рішенням суду першої інстанції, Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради та третя особа ОСОБА_4 подали апеляційні скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та рпоцесуального права, неповне з'ясування обставин справи та невідповідність висновків суду фактичним обставинам справи, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове про відмову в задоволенні позову.

Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що 04.03.2014 набрала законної сили постанова Рівненського окружного адміністративного суду від 17.02.2014 у справі №817/205/14 про задоволення позову Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області та припинення юридичної особи - Колективного підприємства "Управління механізації будівництва". Відповідно до ст.38-1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" №755-IV від 15.05.2003 введений порядок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації. А частиною першою цієї статті передбачено, що спрощена процедура державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації проводиться державним реєстратором на підставі судового рішення про припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, якщо таке рішення прийнято судом після 1 липня 2004 року та в разі, якщо голова ліквідаційної комісії з припинення юридичної особи або ліквідатор юридичної особи протягом трьох років з дати опублікування в спеціальному друкованому засобі масової інформації оголошення про постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, не надав державному реєстратору документи, перелік яких передбачено частиною 1 статті 36 цього Закону. З огляду на те, що оголошення про постановлення судового рішення щодо припинення колективного підприємства "Управління механізації будівництва" було в офіційному опубліковано в Бюлетені Міністерства юстиції України №278 від 13.03.2014 і впродовж трьох років після цього ліквідатор юридичної особи не надав державному реєстратору документи, 21.03.2018 державний реєстратор Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради ОСОБА_5 розпочала процес проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації. З відомостей, які надійшли до Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради, було встановлено відсутність заборгованості колективного підприємства "Управління механізації будівництва" із сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування, відсутність не скасованих випусків цінних паперів юридичної особи - емітента та відсутність не скасованої реєстрації випуску акцій акціонерного товариства. З огляду на це, 23.04.2018 вказаним державним реєстратором було проведено реєстраційну дію "Державна реєстрація припинення юридичної особи за спрощеною процедурою шляхом її ліквідації". Таким чином, державна реєстрації припинення Колективного підприємства "Управління механізації будівництва" за спрощеною процедурою, шляхом ліквідації була проведена у повній відповідності до вимог чинного законодавства та в межах компетенції суб'єкта владних повноважень.

ОСОБА_4 вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що дії державного реєстратора в повній мірі відповідають вимогам чинного законодавства. Так, зважаючи на ту обставину, що з моменту повідомлення про постановлення судового рішення про припинення Колективного підприємства "Управління механізації будівництва" минуло більше чотирьох років, а ліквідатор не подав суб'єкту державної реєстрації документи, необхідні для державної реєстрації припинення, він 19.03.2018 звернувся із заявою до Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради з проханням провести спрощену процедуру державної реєстрації припинення Колективного підприємства "Управління механізації будівництва" в результаті його ліквідації у зв'язку з наявністю підстав, передбачених п.2 ч.4 ст.25 Закону України Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" №755-IV від 15.05.2003. Листом №Г58/01-І9 від 28.03.2018 Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради повідомило представника ОСОБА_4 - ОСОБА_3 про початок 21.03.2018 спрощеної процедури державної реєстрації припинення Колективного підприємства "Управління механізації будівництва" шляхом його ліквідації на підставі постанови Рівненського окружного адміністративного суду від 17.02.2014 по справі №817/205/14 відповідно до абзацу 1 пункту 5 статті 25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" №755-IV від 15.05.2003. 23.04.2018 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних, осіб-підприємців та громадських формувань було внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи за спрощеною процедурою шляхом її ліквідації відносно Колективного підприємства "Управління механізації будівництва". Таким чином, державний реєстратор не вчинила будь-яких порушень норм матеріального права при внесенні до ЄДР оскаржуваного запису про припинення позивача.

Представник третьої особи в судовому засіданні апеляційні скарги підтримав, просить рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 28.08.2018 року скасувати та прийняти нове рішення, яким в задоволенні позову відмовити.

Позивач та його представник в судовому засіданні апеляційні скарги на рішення суду першої інстанції заперечили, просять рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 28.08.2018 року залишити без змін.

Інші учасники справи в судове засідання не з'явилися, належним чином повідомлялися про час і місце розгляду справи, і оскільки їхня явка в суді апеляційної інстанції не є обов'язковою, апеляційний розгляд справи проведено у їхній відсутності.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників справи, перевіривши матеріали справи та апеляційну скаргу в межах наведених у ній доводів, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає до задоволення виходячи з наступного.

Постановляючи оскаржуване рішення, суд першої інстанції виходив з того, що рішення про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №16081720011001866 про державну реєстрацію припинення Колективного підприємства "Управління механізації будівництва" за спрощеною процедурою, шляхом ліквідації є таким, що суперечить вимогам статті 25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" №755-IV від 15.05.2003.

Проте колегія суддів вважає такі висновки суду першої інстанції помилковими, з огляду на наступне.

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 17.02.2014 у справі №817/205/14 задоволено позов ДПІ у м. Рівному ГУ Міндоходів у Рівненській області до КП "Управління механізації будівництва" про припинення юридичної особи. Суд постановив припинити юридичну особу - Колективне підприємство "Управління механізації будівництва". Рішення суду набрало законної сили 04.03.2014 (а.с.26) і 05.03.2014 отримано державним реєстратором ОСОБА_6 (а.с.27).

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 05.03.2014 керівником КП "Управління механізації будівництва" значився ОСОБА_7 (а.с.30-31).

Відповідно до цього державним реєстратором Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради ОСОБА_6 05.03.2014 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис №16081130004001866 про судове рішення про припинення юридичної особи КП "Управління механізації будівництва", що не пов'язане з її банкрутством та відомості про ОСОБА_7, як про голову комісії з припинення (а.с.30-31).

05.03.2014 державним реєстратором направлено суду Повідомлення №749 про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від про призначення голови комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи (а.с.28,29, 112).

В подальшому, державним реєстратором за спливом строку та відсутності документів про ліквідацію особи, визначених п.2 ч.6 ст.25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", 21.03.2018 року розпочато спрощену процедуру припинення юридичної особи, про що внесено запис до ЄДР №16081710010001866 від 21.03.2018 року.

Після отримання всіх відомостей, передбачених п.2 ч.7 ст.25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" державним реєстратором проведено державну реєстрацію припинення юридичної особи КП Управління механізації будівництва , в результаті її ліквідації, про що до ЄДР внесено запис №16081720011001866 від 23.04.2018 року.

За правилами статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" №755-IV, 15.05.2003, в редакції, яка діяла на березень 2014 року, державний реєстратор повинен не пізніше наступного робочого дня з дати надходження судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, внести до Єдиного державного реєстру запис щодо цього судового рішення та в той же день повідомити органи статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та юридичну особу, щодо якої було прийнято судове рішення, про внесення до Єдиного державного реєстру такого запису.

Колегією суддів встановлено, що державний реєстратор після надходження постанови Рівненського окружного адміністративного суду від 17.02.2014 року у справі №817/205/14 вчинив всі необхідні дії, передбчені ст.38 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців .

Що стосується спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації, то така була передбачена нормою статті 38-1 цього Закону.

В силу вимог даної статті, спрощена процедура проводилася державним реєстратором на підставі судового рішення про : скасування (визнання недійсною) державної реєстрації юридичної особи, у випадках, передбачених законом, якщо таке рішення прийнято судом до 1 липня 2004 року, крім судового рішення щодо визнання юридичної особи банкрутом; припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, якщо таке рішення прийнято судом після 1 липня 2004 року та в разі, якщо голова ліквідаційної комісії з припинення юридичної особи або ліквідатор юридичної особи протягом трьох років з дати опублікування в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації оголошення про постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, не надав державному реєстратору документи, перелік яких передбачено частиною першою статті 36 цього Закону.

Згідно ч.2 ст.38-1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців , за наявності підстав визначених ч.1 цієї статті, державний реєстратор розпочинає процес проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення такої юридичної особи.

З системного аналізу ст.38-1 Закону (в редакції чиній на період прийняття судового рішення про припинення юридичної особи) та ст.25 Закону (в редакції, чинній на дату проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення такої юридичної особи) вбачається, що процесс проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення такої юридичної особи розпочинається після трьох років з даи опублікування в спеціальному друкованому засобі масової інформації оголошення про постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не повязане з банкрутством юридичної особи, якщо голова ліквідаційної комісії не наддав субєкту державної реєстрації документи, необхідні для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.

Так, відповідно до ст.25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", спрощена процедура державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації проводиться на підставі:

1) судового рішення про скасування (визнання недійсною) державної реєстрації юридичної особи у випадках, передбачених законом, якщо таке рішення прийнято судом до 1 липня 2004 року, крім судового рішення про визнання юридичної особи банкрутом;

2) судового рішення про припинення юридичної особи, не пов'язаного з банкрутством юридичної особи, якщо таке рішення прийнято судом після 1 липня 2004 року, і в разі якщо голова ліквідаційної комісії з припинення юридичної особи або ліквідатор юридичної особи протягом трьох років з дати оприлюднення повідомлення про постановлення судового рішення про припинення юридичної особи, не пов'язаного з банкрутством юридичної особи, не надав суб'єкту державної реєстрації документи, необхідні для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;

3) неподання головою ліквідаційної комісії з припинення юридичної особи або ліквідатором юридичної особи документів, необхідних для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації протягом одного року з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про зупинення проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.

Порядок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації включає:

1) проведення реєстраційної дії щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру - не пізніше наступного робочого дня з дати настання підстави, передбаченої частиною четвертою цієї статті;

2) державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації - не пізніше наступного робочого дня після отримання відомостей:

про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів та відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування;

про відсутність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування;

про відсутність нескасованих випусків цінних паперів юридичної особи - емітента;

про відсутність нескасованої реєстрації випуску акцій акціонерного товариства.

У разі неодержання від державних органів відомостей, зазначених у цій частині, у порядку та строки, визначені цим Законом, державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її ліквідації проводиться за принципом мовчазної згоди;

3) проведення реєстраційної дії щодо зупинення проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру - не пізніше наступного робочого дня з дати отримання відомостей про наявність заборгованості із сплати податків і зборів або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, або наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування, або наявність нескасованих випусків цінних паперів юридичної особи - емітента, або наявність нескасованої реєстрації випуску акцій акціонерного товариства;

4) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки - у разі зміни відомостей, що містяться у ній.

Як встановлено колегією суддів, ні голова комісії з припинення КП "Управління механізації будівництва", призначений державним реєстратором 05.03.2014 - ОСОБА_7, ні голова комісії з припинення КП "Управління механізації будівництва", призначений Конференцією учасників КП "Управління механізації будівництва" від 28.05.2015 - ОСОБА_1 державному реєстратору документів, визначених у частинах першій - шостій статті 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" №755-IV від 15.05.2003 (у редакції , що діяла до 01.01.2016) не подавали.

Відтак, колегія суддів наголошує, що 21.03.2018 року державним реєсттратором ОСОБА_5 було розпочато процесс проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації.

Колегія суддів зазначає, що з довідки Управління виконавчої дирекції Фонду у Рівненській області від 27.03.2018 року №11-04/546 вбачаєься, що заборгованість із сплати страхових внесків до Фонду у КП Управління механізації будівництва відсутня, з довідки Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.04.2018 року №24/02/10840 вбачається, що КП Управління механізації будівництва немає нескасваних випусків цінних паперів, з довідки Рівненського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області №3258/08 вбачається, що КП Управління механізації будівництва заборгованості по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, штрафних санкцій та пені немає, з довідки Рівненського міського центру зайнятості від 03.04.2018 року №0219/543 вбачається, що у КП Управління механізації будівництва заборгованість зі сплати страхових коштів перед Фондом загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття відсутня. Крім того в ЄДР відсуні заперечення щодо припинення юридичної особи ДПІ у м.Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області.

Таким чином, державна реєстрація припинення КП Управління механізації будівництва в результаті її ліквідації відбулася у відповідності до вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".

Колегія суддів зазначає, що статтею 25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" №755-IV від 15.05.2003 не було передбачено обов'язку державного реєстратора повідомляти голову ліквідаційної комісії юридичної особи про початок спрощеної процедури припинення такої юридичної особи. Посилання позивача на статтю 38-1 Закону, який з 13.12.2015 був викладений у новій редакції, є безпідставним, оскільки державний реєстратор при вчиненні оскаржуваних дій у березні-квітні 2018 року не міг керуватися нормою закону, яка була виключена з нього.

Колегія суддів не погоджується з висновками суду першої інстанції щодо відсутності доказів опублікування оголошення про судове рішення щодо припинення юридичної особи, оскільки колегією встановлено, що оголошення про постановлення судового рішення щодо припинення колективного підприємства "Управління механізації будівництва" було опубліковано в Бюлетені Міністерства юстиції України №278 від 13.03.2014 в електронному вигляді.

Колегія суддів не погоджується з висновками суду першої інстанції, що на момент внесення запису про початок спрощеної процедури в Єдиному державному реєстрі був наявний запис про початок загальної процедури ліквідації цього ж підприємства, оскільки 05.03.2014 року державний реєстратор не припиняв юридичну особу, а лише вносив до Єдиного державного реєстру запис щодо судового рішення.

Додатково, апеляційний сул зазначає, що наявність спору між позивачем та СП Мехагробуд в господарському суді не може бути підставою для скасування рішення державного реєстратора про припинення юридичної особи.

З огляду на вищевикладене, доводи апеляційної скарги є суттєвими і складають підстави для висновку про порушення судом першої інстанції норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, невідповідність висновків суду обставинам справи, через що рішення суду підлягає скасуванню з прийняттям нового рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 308,315,317,321,322,325,328,329 КАС України, суд, -

п о с т а н о в и в :

Апеляційні скарги Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради, ОСОБА_4 Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради, ОСОБА_4 задовольнити.

Рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 28 серпня 2018 року у справі № 817/1493/18 - скасувати та прийняти нове рішення, яким в задоволенні адміністративного позову Колективного підприємства "Управління механізації будівництва" в особі Голови комісії з припинення (ліквідатора) ОСОБА_1 відмовити.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Головуючий суддя А. Р. Курилець судді О. І. Мікула В. В. Ніколін Повний текст судового рішення складено 28 січня 2018 року

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.01.2019
Оприлюднено30.01.2019
Номер документу79439324
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/1493/18

Ухвала від 10.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Постанова від 11.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 05.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 27.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Постанова від 23.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Постанова від 23.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 20.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 20.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 18.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 18.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні