Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про відкриття провадження в адміністративній справі
29 січня 2019 р. Справа №200/514/19-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Чекменьов Г.А., ознайомившись з позовною заявою Керівника Красноармійської місцевої прокуратури Донецької області (85300, м. Покровськ Донецької області, вул. Центральна, буд. 146) в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах, Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (87526, м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької Дивізії, буд. 114, код ЄДРПОУ 39406028) до Комунального підприємства Комунальник Селидівської міської ради (85400, м. Селідове Донецької області, вул. Шевченко, буд. 122, код ЄДРПОУ 37314281) про стягнення коштів за податковим боргом з екологічного податку в сумі 1 517 454,68 грн.,-
В С Т А Н О В И В:
Керівник Красноармійської місцевої прокуратури Донецької області в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах, - Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області, звернувся до суду з позовом до Комунального підприємства Комунальник Селидівської міської ради про стягнення коштів за податковим боргом з екологічного податку в сумі 1 517 454,68 грн.
Підставою для звернення з даним позовом Керівник Красноармійської місцевої прокуратури Донецької області зазначає те, що з боку органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах, - Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області, інтереси держави в судовому порядку не захищені. Зокрема, не вжито вичерпних заходів, спрямованих на стягнення податкового боргу з КП Комунальник і тим самим не забезпечено наповнюваність бюджетів, що свідчить про неналежний захист інтересів держави уповноваженим органом та створює загрозу їх порушення.
Ухвалою суду від 14 січня 2019 року позовна заява Керівника Красноармійської місцевої прокуратури Донецької області була залишена без руху, встановлений строк для усунення недоліків позовної заяви шляхом надання суду доказів про те, що на час подання позовної заяви Головне управління Державної фіскальної служби у Донецькій області не мало можливості та відповідних коштів для сплати судового збору у передбаченому законом розмірі.
У встановлений строк заявником усунуті недоліки позовної заяви, надана довідка Головного управління ДФС України в Донецькій області про те, що станом на кінець дня 28.12.2018 року залишок коштів за КЕКВ 2800 Інші поточні видатки , з якого здійснюється оплата судового збору складав 0.75 грн.
Приписами статті 53 КАС України передбачено, що у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами. Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, визначених статтею 169 цього Кодексу. У разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача.
Відповідно до ст. 23 Закону України Про прокуратуру представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті. Наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва.
Аналіз частин третьої, четвертої статті 53 КАС України у взаємозв'язку з ч. 3 ст. 23 Закону України "Про прокуратуру" дає підстави вважати, що участь прокурора в судовому процесі в адміністративних судах стає можливою за умови, крім іншого, обґрунтування підстав для звернення до суду, а саме нездійснення або неналежного здійснення захисту інтересів держави у спірних правовідносинах органом державної влади, органом місцевого самоврядування чи іншим суб'єктом владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, або підтвердження відсутності такого органу.
Враховуючи надані Керівником Красноармійської місцевої прокуратури Донецької області відомості, суд вважає встановленим факт нездійснення або неналежного здійснення захисту інтересів держави у спірних правовідносинах органом державної влади, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, оскільки Головне управління Державної фіскальної служби у Донецькій області не мало можливості самостійно звернутися із вказаним позовом через відсутність коштів для сплати судового збору, що є встановленою законом підставою для звернення прокурора з відповідним позовом.
Позовна заява відповідає вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), підлягає розгляду судом за правилами адміністративного судочинства, подана з дотримань правил підсудності та у строк, установлений законом.
Підстави для повернення, залишення позовної заяви без руху, а також для відмови у відкритті провадження в адміністративній справі відсутні.
Відповідно до ч.1 ст.179 КАС України для виконання завдання підготовчого провадження в кожній судовій справі, яка розглядається за правилами загального позовного провадження, проводиться підготовче засідання.
Згідно з ч.2 ст.173 КАС України завданням підготовчого провадження є: остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу; з'ясування заперечень проти позовних вимог; визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та зібрання відповідних доказів; вирішення відводів; визначення порядку розгляду справи; вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті.
Враховуючи наведене, суд вважає за необхідне прийняти позову заяву до розгляду, відкрити провадження в адміністративній справі та призначити підготовче засідання.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 173, 179, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
У Х В А Л И В:
Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі № 200/514/19-а.
Призначити підготовче засідання на 20 лютого 2019 року о 12 год. 00 хв. в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду за адресою: 84122, Донецька область, м. Слов'янськ, вул. Добровольського, буд. 1.
Справа буде розглянута Донецьким окружним адміністративним судом за правилами загального позовного провадження у складі судді Чекменьова Геннадія Анатолійовича одноособово.
Зобов'язати сторін надати суду оригінал для огляду та копію для залучення до матеріалів справи довіреності на представника згідно зі статтями 59, 60 КАС України з визначенням права вчинення кожної окремої процесуальної дії та документу, що підтверджує його особу.
Зобов'язати позивача надати суду:
- для огляду у судовому засіданні оригінали всіх документів, доданих до адміністративного позову.
Відповідачу встановити строк для подання відзиву на позовну заяву протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.
Копія відзиву та доданих до нього документів повинна бути надіслана (надана) іншим учасникам справи одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду. До відзиву додаються: 1) докази, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, якщо такі докази не надані позивачем; 2) документи, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи (ч.3, 4 ст. 162 КАС України).
Позивач має право подати до суду відповідь на відзив протягом п'яти днів з дня отримання відзиву на позовну заяву, а відповідач - заперечення протягом п'яти днів з дня отримання відповіді на відзив. До відповіді на відзив та заперечень застосовуються правила, встановлені частинами другою - четвертою статті 162 КАС України.
Учасники справи можуть отримати інформацію по справі на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет (веб-адреса сторінки:http://court.gov.ua/).
Текст ухвали розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).
Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту підписання, крім як з підстав відкриття провадження у справі з порушенням правил підсудності.
Суддя Чекменьов Г.А.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2019 |
Оприлюднено | 30.01.2019 |
Номер документу | 79460885 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Чекменьов Г.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні