Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 січня 2019 р. Справа№0540/9605/18-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Стойки В.В.,
при секретарі Горічевій С.В.
за участю:
представника позивача ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Редакції газети Дзержинський шахтар до Військово-цивільної адміністрації міста Торецьк Донецької області про визнання незаконною бездіяльність та зобов'язання вчинити певні дії.
В С Т А Н О В И В:
Редакія газети «Дзержинський шахтар» звернулася до суду з позовом до Військово-цивільної адміністрації міста Торецьк Донецької області про визнання незаконною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 29.08.2016 року позивачем було прийнято рішення "Про розгляд питання щодо участі редакції газети "Дзержинський шахтар" у реформуванні. З метою початку процедури роздержавлення, позивач, враховуючи зміни в законодавстві щодо припинення повноважень Торецької міської ради та утворення відповідної військово-цивільної адміністрації, звернувся до відповідача листом щодо прийняття останнім участі у загальних зборах та вирішення питання про виключення Торецької міської ради зі складу засновників редакції. Втім, листом відповідача повідомлено, що вирішення питання роздержавлення редакції військово-цивільною адміністрацією на даний час неможливе.
Позивач наголошує, що відповідач своїми діями перешкоджає реформуванню газети у встановлені законом строки, що порушує його права та просить суд визнати незаконними дії військово-цивільної адміністрації міста Торецьк Донецької області в частині відмови у прийнятті рішення щодо виключення зі складу співзасновників редакції газети "Дзержинский шахтар" Торецької міської ради та зобов'язати військово-цивільну адміністрацію міста Торецьк Донецької області прийняти рішення (розпорядження) про виключення Торецької міської ради зі складу співзасновників редакції Дзержинської міської газети "Дзержинський шахтар".
Відповідач через канцелярію суду надав відзив на позовну заяву, який мотивований тим, що Торецька міська рада та Військово-цивільна адміністрація міста Торецьк Донецької області є двома різними юридичними особами, які не мають жодного відношення одна до другої. Військово-цивільна адміністрація міста Торецьк Донецької області не є правонаступником Торецької міської ради та не несе відповідальність за її дії. На підставі зазначеного відповідач просив відмовити в задоволенні позовних вимог.
Позивач через канцелярію суду надав письмові пояснення, згідно змісту яких зазначив, що війсково-цивільна адміністрація виконує функції органу місцевого самоврядування, відповідно позовні вимоги підлягають задоволенню.
Також позивач через канцелярію суду надав клопотання, в якому просив вважати вірним позивача - Редакція газети "Дзержинський шахтар".
Ухвалою суду від 24.10.2018 року прийнято до розгляду позовну заяву Редакії газети «Дзержинський шахтар» до Військово-цивільної адміністрації міста Торецьк Донецької області про визнання незаконною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії і відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження суддею одноособово, в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін, призначено засідання по справі на 21.11.2018 року.
Ухвалою суду від 11.12.2018 року розгляд адміністративної справи за позовом Редакії газети «Дзержинський шахтар» до Військово-цивільної адміністрації міста Торецьк Донецької області про визнання незаконною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії ухвалено проводити за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання за правилами загального позовного провадження на 21.12.2018 року.
Ухвалою суду від 21.12.2018 року замінено позивача по справі з Редакія Торецької міської газети «Дзержинський шахтар» на Редакція газети Дзержинський шахтар , закінчено підготовче провадження та призначено адміністративну справу за позовом Редакція газети Дзержинський шахтар до Військово-цивільної адміністрації міста Торецьк Донецької області про визнання незаконною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії до розгляду по суті на 15.01.2019 року.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позов у повному обсязі.
Представник відповідача через канцелярію суду надав клопотання про розгляд справи без своєї участі.
Дослідивши докази та письмові пояснення, викладені в заявах по суті справи, заслухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив на нього, суд встановив наступне.
Позивач - Редакція газети «Дзержинський шахтар» , 85200, м. Торецьк, вул. Маяковського, б. 26, є юридичною особою - ЄДРПОУ 02472157.
Відповідач, - Військово-цивільна адміністрація міста Торецьк Донецької області, в даних правовідносинах є суб'єктом владних повноважень у відповідності до приписів п.7 ч.1 ст.4 КАС України.
Згідно п.п. 1.1 п. 1 Загальних положень Статуту редакції газети "Дзержинський шахтар", що був затверджений Протоколом № 2 від 219.03.2002 року, редакція газети "Дзержинський шахтар" заснована колективом редакції та Дзержинською міською радою, тобто Дзержинська міська рада є співзасновником позивача.
Рішенням від 27.08.2016 року Торецька міська рада підтримала реформування редакції "Міської масової газети "Дзержинський шахтар" на другому етапі протягом 2017-2018 рр. згідно частини 1 ст. 3 Закону України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації" тощо.
Листом ввід 17.07.2018 року № 01-27/44 скерованим на адресу відповідача, позивач керуючись положеннями Указу Президента України від 12.05.2017 року № 128/2017, зазначив, що редакція та трудовий колектив не мають можливості розпочати процедуру роздержавлення редакції та газети, а також перереєструвати газету з новою назвою оскілки відсутні представники Торецької міської ради для взяття участі в зборах співзасновників редакції та газети.
У відповідь на зазначений лист, відповідач листом від 13.08.2018 року № 2864-02/10 повідомив, що Військово-цивільна адміністрація міста Торецьк Донецької області не є правонаступником Торецької міської ради та не несе відповідальність за її дії.
З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З 31.08.2017 в місті Торецьк Донецької області зареєстрована юридична особа - військово-цивільна адміністрація міста Торецьк Донецької області, яка утворена на підставі Указу Президента України від 12.05.2017 № 128/2017 Про утворення військово-цивільної адміністрації , діє на підставі Закону України Про військово-цивільні адміністрації .
Закон України Про військово-цивільні адміністрації визначає організацію, повноваження і порядок діяльності військово-цивільних адміністрацій, що утворюються як тимчасовий вимушений захід з елементами військової організації управління для забезпечення безпеки та нормалізації життєдіяльності населення в районі відсічі збройної агресії Російської Федерації, зокрема в районі проведення антитерористичної операції, що не має на меті зміни та/або скасування конституційно закріпленого права територіальних громад па місцеве самоврядування.
Згідно абзацу 2 частини першої статті 1 Закону України Про військово-цивільні адміністрації військово-цивільні адміністрації - це тимчасові державні органи у селах, селищах, містах, районах та областях, що діють у складі Антитерористичного центру при Службі безпеки України (у разі їх утворення для виконання повноважень відповідних органів у районі проведення антитерористичної операції) або у складі Об'єднаного оперативного штабу Збройних Сил України (у разі їх утворення для виконання повноважень відповідних органів у районі здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях) і призначені для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення безпеки і нормалізації життєдіяльності населення, правопорядку, участі у протидії актам збройної агресії, диверсійним проявам і терористичним актам, недопущення гуманітарної катастрофи в районі відсічі збройної агресії Російської Федерації, зокрема проведення антитерористичної операції.
Згідно абзацу 4 частини першої статті 1 Закону України Про військово-цивільні адміністрації військово-цивільна адміністрації населених пунктів - це тимчасові державні органи, що здійснюють па відповідній території повноваження сільських, селищних, міських рад, районних у містах рад та голів та інші повноваження, визначені цим Законом.
Відповідно до пункту 1.1 Положення про роботу військово-цивільної адміністрації міста Торецьк Донецької області , затвердженого розпорядженням керівника військово- цивільної адміністрації від 31.08.2017 № 1р, військово-цивільна адміністрація міста Торецьк Донецької області - це тимчасовий державний орган, що здійснює на території Торецької міської ради повноваження Торецької міської ради та її виконавчих органів, та інші повноваження, які визначені Законом України Про військово-цивільні адміністрації .
Статтею 4 Закону України Про військово-цивільні адміністрації визначений вичерпний перелік повноважень військово-цивільної адміністрації. Згідно абзацу 1 частини 2 статті 1 Закону України Про військово-цивільні адміністрації військово-цивільні адміністрації є юридичними особами публічного права і наділяються цим та іншими законами повноважень, у межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону. Військово-цивільні адміністрації населених пунктів набувають прав та обов'язків з дня внесення запису про їх державну реєстрацію як юридичних осіб до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Згідно інформації із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань юридична особа Торецька міська рада (код ЄДРПОУ - 34686л90) - дані про перебування юридичної особи у процесі припинення/ дані про перебування юридичної особи у процесі провадження у справі про банкрутство, санації зазначено не перебуває в процесі припинення .
Згідно зі статтею 3 Закону України Про військово-цивільні адміністрації у день набрання чинності актом Президента України про утворення військово-цивільної адміністрації припиняються повноваження міських рад, її виконавчих органів, тобто Торецька міська рада фактично не здійснює свої повноваження.
З 31.08.2017 в місті Торецьк Донецької області зареєстрована Військово-цивільна адміністрація міста Торецьк Донецької області (код ЄДРПОУ 41552929), яка діє на підставі Закону України Про військово-цивільні адміністрації .
На підставі викладеного суд вважає, що Торецька (до перейменування - Дзержинська) міська рада та Військово-цивільна адміністрація міста Торецьк Донецької області це дві різні юридичні особи, які не мають жодного відношення одна до другої. Військово-цивільна адміністрація міста Торецьк Донецької області не є правонаступником Торецької (до перейменування - Дзержинської) міської ради та не несе відповідальність за її дії. Також суд наголошує, що відповідач по справі не має права реалізовувати права та нести обов'язки іншої юридичної особи.
Відповідно до вимог пункту 4 частини першої статті 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії;
Відповідно до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до вимог частин першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Нормами частини другої зазначеної статті встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд, відповідно до положень частини п'ятої статті 77 КАС України, вирішує справу на підставі наявних доказів.
За таких обставин, беручи до увагу всі надані сторонами докази в їх сукупності та враховуючи, що правомірність своїх дій відповідачем не доведена, суд доходить висновку про відмову в задоволенні позовних вимог у повному обсязі..
Згідно з положеннями частини першої статті 139 КАС України та враховуючи вищевикладені висновки, судовий збір стягненню з відповідача на користь позивача не підлягає.
Керуючись ст. ст. 2, 5, 6, 90, 132, 139, 193, 242-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову Редакції газети Дзержинський шахтар до Військово-цивільної адміністрації міста Торецьк Донецької області про визнання незаконними дій в частині відмови у прийнятті рішення щодо виключення зі складу співзасновників редакції газети Дзержинський шахтар Торецької міської ради та зобов'язання прийняти рішення (розпорядження) про виключення Торецької міської ради зі складу співзасновників - відмовити повністю.
Вступна та резолютивна частини рішення прийняті у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 15 січня 2019 року.
Повний текст рішення складено 25 січня 2019 року.
Рішення суду першої інстанції може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Суддя Стойка В.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2019 |
Оприлюднено | 30.01.2019 |
Номер документу | 79461165 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Стойка В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні