Рішення
від 28.01.2019 по справі 240/4883/18
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 січня 2019 року м. Житомир справа № 240/4883/18

категорія 3.1.2

Житомирський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Черняхович І.Е., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Житомирського міськрайонного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Житомирській області про зобов'язання вчинити дії,

встановив:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернулась до суду з позовом до Житомирського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Житомирській області (далі - відповідач), в якому просить зобов'язати відповідача внести зміни до:

- актового запису № 10 від 21.10.1951, складеного виконавчим комітетом Дівоцької сільської Ради депутатів трудящих Черняхівського району Житомирської області, про одруження ОСОБА_2 та ОСОБА_3, змінивши прізвище чоловіка з ОСОБА_1 на ОСОБА_1 ;

- актового запису № 6 від 05.03.1960, складеного виконавчим комітетом Дівоцької сільської Ради депутатів трудящих Черняхівського району Житомирської області, про народження ОСОБА_1 змінивши прізвище дитини з ОСОБА_1 на ОСОБА_1 ;

- актового запису № 2512 від 05.12.2003, складеного Житомирським міським відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Житомирській області, про шлюб ОСОБА_5 та ОСОБА_1, змінивши прізвище дружини з ОСОБА_1 на ОСОБА_1 .

В обґрунтування позовних вимог ОСОБА_1 зазначає, що вона у вересні 2018 року звернулась до Житомирського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Житомирській області із заявою про внесення змін до актового запису про шлюб її батьків, а також до актових записів про її народження та про її шлюб, з метою усунення допущених у актових записах помилок, щодо написання її прізвища та прізвища її батька. Позивач зазначає, що в паспорті громадянина СРСР прізвище її батька зазначено ОСОБА_1 , натомість в свідоцтві про одруження її батьків прізвище батька зазначено ОСОБА_1 , в свідоцтві про її народження прізвище батька та прізвище дитини зазначено ОСОБА_1 , а в свідоцтві про її одруження прізвище дружини зазначено ОСОБА_1 . З огляду на зазначене ОСОБА_1 вважає, що правильним прізвищем її батька та відповідно і її є ОСОБА_1 . Однак, за результатами розгляду заяви позивача про внесення змін до актових записів, висновком Житомирського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Житомирській області їй було відмовлено у внесені змін у зв'язку з розбіжністю у написанні родового прізвища та дати народження її батька.

Позивач вважає зазначену відмову протиправною та вказує, що допущені помилки при написанні прізвища можуть вплинути на її права, а тому вона звернулась з даним позовом до суду.

Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 02 листопада 2018 року відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи.

22 листопада 2018 року до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача зазначає, що Житомирський міськрайонний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Житомирській області заперечує проти заявлених позовних вимог. На підтвердження такої позиції вказано, що 30.05.2018 ОСОБА_1 звернулась до суду із заявою про внесення змін до актового запису про шлюб № 2 від 21.05.1983, складеного Черняхівським районним відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції в Житомирській області, а саме просила виправити прізвище нареченої до реєстрації шлюбу з ОСОБА_1 на ОСОБА_1 . На підставі наданих заявником документів та за результатами перевірки відділом було складено висновок про відмову у внесенні змін до актового запису, у зв'язку з відсутністю підстав для внесення змін та розбіжністю у написанні родового прізвища заявника. А тому, відповідач вважає, що висновок є правомірним, обґрунтованим та відповідає вимогам чинного законодавства щодо реєстрації актів цивільного стану. Натомість, відповідач зазначив, що із заявою про внесення змін до внести зміни до актового запису № 10 від 21.10.1951, складеного виконавчим комітетом Дівоцької сільської Ради депутатів трудящих Черняхівського району Житомирської області, про одруження ОСОБА_2 та ОСОБА_3, змінивши прізвище чоловіка з ОСОБА_1 на ОСОБА_1 ; актового запису № 6 від 05.03.1960, складеного виконавчим комітетом Дівоцької сільської Ради депутатів трудящих Черняхівського району Житомирської області, про народження ОСОБА_1 змінивши прізвище дитини з ОСОБА_1 на ОСОБА_1 ; актового запису № 2512 від 05.12.2003, складеного Житомирським міським відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Житомирській області, про шлюб ОСОБА_5 та ОСОБА_1, змінивши прізвище дружини з ОСОБА_1 на ОСОБА_1 , ОСОБА_1 не зверталась (а.с.54-57).

30 листопада 2018 року до суду надійшов відповідь на відзив на позовну заяву, в якому позивач зазначила, що не погоджується із доводами викладеними відповідачем у відзиві та вказала, що факт її звернення до відповідача із заявою про внесення змін до актового запису № 10 від 21.10.1951, актового запису № 6 від 05.03.1960 та актового запису № 2512 від 05.12.2003 підтверджується відмовою у задоволенні заяви, що долучена до позовної заяви. Крім того, позивач вказала, що актовий запис про народження є первинним документом, що підтверджує факт народження особи. Водночас, відповідно до актового запису про народження її батька № 41 від 13.07.1927 року, складеного виконавчим комітетом Дівочківської сільської ради Черняхівського району Житомирської області, родове прізвище батька зазначено ОСОБА_1 . Вказане, на думку позивача, підтверджує обґрунтованість її позову (а.с.61-62).

Крім того, 30 листопада 2018 року до суду позивачем було подано заяву про заміну неналежного відповідача по справі. В обґрунтування заяви вказано, що відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, 02.10.2018 було проведено реорганізацію шляхом злиття Житомирського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Житомирській області та Житомирського міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Житомирській області, в результаті якої було утворено Житомирський міськрайонний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Житомирській області. У зв'язку з цим, відповідачем по даній справі має бути Житомирський міськрайонний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Житомирській області, який є правонаступником Житомирського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Житомирській області.

Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 14 грудня 2018 року заяву ОСОБА_1 було задоволено та замінено неналежного відповідача в адміністративній справі № 240/4883/18 - Житомирський районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Житомирській області на належного - Житомирський міськрайонний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Житомирській області.

Розгляд справи проводиться за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику учасників справи (у письмовому провадженні), з особливостями, визначеними ст.ст. 257-263 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Згідно з ч. 5 ст. 250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Судом встановлено, що позивач звернулась до Житомирського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Житомирській області із заявою про внесення змін до:

- актового запису № 10 від 21.10.1951, складеного виконавчим комітетом Дівоцької сільської Ради депутатів трудящих Черняхівського району Житомирської області, про одруження ОСОБА_2 та ОСОБА_3, змінивши прізвище чоловіка з ОСОБА_1 на ОСОБА_1 ;

- актового запису № 6 від 05.03.1960, складеного виконавчим комітетом Дівоцької сільської Ради депутатів трудящих Черняхівського району Житомирської області, про народження ОСОБА_1 змінивши прізвище дитини з ОСОБА_1 на ОСОБА_1 ;

- актового запису № 2512 від 05.12.2003, складеного Житомирським міським відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Житомирській області, про шлюб ОСОБА_5 та ОСОБА_1, змінивши прізвище дружини з ОСОБА_1 на ОСОБА_1 .

Розглянувши заяву ОСОБА_1, Житомирський районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Житомирській області склав висновок № 95 від 26.09.2018 про відмову у внесенні змін до актових записів № 10 від 21.10.1951, № 6 від 05.03.1960 та № 2512 від 05.12.2003, у зв'язку з відсутністю підстав для внесення змін та розбіжністю у написанні родового прізвища та дати народження батька заявника (а.с. 46-49).

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 3 Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану" від 01.07.2010 № 2398-VI визначено, що державна реєстрація актів цивільного стану у встановлених законом випадках є обов'язковою. Відомості про народження фізичної особи та її походження, усиновлення, позбавлення та поновлення батьківських прав, шлюб, розірвання шлюбу, зміну імені, смерть підлягають обов'язковому внесенню до Державного реєстру актів цивільного стану громадян та Єдиного державного демографічного реєстру в обсязі, визначеному Законом України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус". Державна реєстрація актів цивільного стану проводиться відповідно до цього Закону, Цивільного та Сімейного кодексів України та інших актів законодавства органами державної реєстрації актів цивільного стану.

Частиною 1 статті 6 Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану" передбачено, що відділи державної реєстрації актів цивільного стану проводять державну реєстрацію народження фізичної особи та її походження, шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені, смерті, вносять зміни до актових записів цивільного стану, поновлюють та анулюють їх; формують Державний реєстр актів цивільного стану громадян, ведуть його, зберігають архівний фонд; здійснюють відповідно до законодавства інші повноваження.

Відповідно до статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану" державна реєстрація актів цивільного стану проводиться з метою забезпечення реалізації прав фізичної особи та офіційного визнання і підтвердження державою фактів народження фізичної особи та її походження, шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені, смерті. Державна реєстрація актів цивільного стану проводиться шляхом складення актових записів цивільного стану. Актовий запис цивільного стану є безспірним доказом фактів, реєстрація яких посвідчується, до спростування його в судовому порядку.

Згідно із статтею 21 Закону, про кожний факт реєстрації акта громадянського стану органами реєстрації актів громадянського стану видаються відповідні свідоцтва про народження, смерть, одруження, розірвання шлюбу, встановлення батьківства, переміну прізвища, імені та по батькові на бланках суворої звітності, виготовлених за єдиними зразками.

Відповідно до частини 1 статті 22 Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану", внесення змін до актового запису цивільного стану проводиться відповідним органом державної реєстрації актів цивільного стану за наявності достатніх підстав. За наслідками перевірки зібраних документів орган державної реєстрації актів цивільного стану складає обґрунтований висновок про внесення змін до актового запису цивільного стану або про відмову в цьому. У разі відмови у внесенні змін до актового запису цивільного стану у висновку вказуються причини відмови та зазначається про можливість її оскарження в судовому порядку.

Частиною 3 та 4 статті 22 Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану" передбачено, що заява про внесення змін до актового запису цивільного стану подається до відповідного органу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем проживання заявника, а у випадках, передбачених законодавством, - за місцем зберігання актового запису цивільного стану. Зміни до актового запису цивільного стану вносяться відділом державної реєстрації актів цивільного стану за місцем зберігання відповідного актового запису. У разі зберігання актового запису цивільного стану у державній архівній установі внесення змін безпосередньо до актового запису проводиться зазначеною установою за повідомленням відділу державної реєстрації актів цивільного стану.

Відповідно до частини першої статті 6 Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану" відділи державної реєстрації актів цивільного стану проводять державну реєстрацію народження фізичної особи та її походження, шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені, смерті, вносять зміни до актових записів цивільного стану, поновлюють та анулюють їх; формують Державний реєстр актів цивільного стану громадян, ведуть його, зберігають архівний фонд; здійснюють відповідно до законодавства інші повноваження.

Відповідно до частини першої статті 22 Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану" внесення змін до актового запису цивільного стану проводиться відповідним органом державної реєстрації актів цивільного стану за наявності достатніх підстав.

За наслідками перевірки зібраних документів орган державної реєстрації актів цивільного стану складає обґрунтований висновок про внесення змін до актового запису цивільного стану або про відмову в цьому. У разі відмови у внесенні змін до актового запису цивільного стану у висновку вказуються причини відмови та зазначається про можливість її оскарження в судовому порядку.

Порядок реєстрації актів цивільного стану в Україні регламентується Правилами реєстрації актів цивільного стану в Україні, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.10.2000 року №52/5 та Правилами внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12.01.2011 року №96/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.01.2011 року за № 55/18793.

Відповідно до пункту 1.1 Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12.01.2011 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.01.2011 року за № 55/18793, внесення змін до актових записів цивільного стану, які складено органами державної реєстрації актів цивільного стану України, проводиться відділами державної реєстрації актів цивільного стану районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних управлінь юстиції (далі - відділи державної реєстрації актів цивільного стану) у випадках, передбачених чинним законодавством.

У разі відмови у внесенні змін до актових записів цивільного стану у висновку відділу державної реєстрації актів цивільного стану вказуються причини відмови та зазначається про можливість оскарження його у судовому порядку.

Пунктом 1.7 Правил встановлено, що зміни до актового запису цивільного стану вносяться відділом державної реєстрації актів цивільного стану за місцем зберігання відповідного актового запису, за винятком випадків, встановлених у пункті 2.28 розділу II цих Правил.

Пунктом 2.1 Правил встановлено, що заяви про внесення змін до актових записів цивільного стану подаються до відділу реєстрації актів цивільного стану за місцем проживання заявника, а у випадках, передбачених статтею 53 Сімейного кодексу України, також до відділу реєстрації актів цивільного стану районного, районного в місті, міського (міста обласного значення) міськрайонного управління юстиції за місцем зберігання першого примірника актового запису про шлюб. Відділ реєстрації актів цивільного стану не вправі відмовити громадянину в прийнятті та розгляді заяви про внесення змін.

Пунктом 2.6 Правил передбачено, що разом із заявою про внесення змін до актового запису цивільного стану заявником подаються:

- свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану, у яких зазначені неправильні, неповні відомості або відомості, які підлягають зміні;

- інші документи, необхідні для розгляду заяви та вирішення питання по суті.

Пунктом 2.12 Правил встановлено, що на підставі зібраних документів та за наслідками перевірки відділ реєстрації актів цивільного стану складає обґрунтований висновок про внесення змін, доповнень до актового запису (або декількох актових записів) цивільного стану або про відмову в цьому. У разі відмови у внесенні змін до актового запису цивільного стану у висновку мають бути чітко вказані причини відмови та зазначено про можливість її оскарження в судовому порядку.

Пунктом 2.13 Правил встановлено, що підставою для внесення змін в актові записи цивільного стану є серед іншого, висновок відділу державної реєстрації актів цивільного стану районного, районного в місті, міського (міст обласного значення), міськрайонного управління юстиції, а також постанова адміністративного суду.

У відповідності до частини 1 статті 201 Цивільного кодексу України особистими немайновими благами, які охороняються цивільним законодавством, є ім'я (найменування).

Згідно статті 294 ЦК України фізична особа має право на ім'я. Фізична особа має право на транскрибований запис її прізвища та імені відповідно до своєї національної традиції. У разі перекручення імені фізичної особи воно має бути виправлене. Якщо перекручення імені було здійснене у документі, такий документ підлягає заміні.

Враховуючи викладене, оскільки ім'я є особистим немайновим благом та дає можливість набувати прав та створювати для себе цивільні обов'язки, а також здійснювати ці права та виконувати цивільні обов'язки під своїм іменем, то перекручення імені підлягає виправленню.

Судом досліджено матеріали адміністративної справи та встановлено, що в паспорті громадянина СРСР серії НОМЕР_2, виданому 01.02.1979 відділом внутрішніх справ Черняховського районного виконавчого комітету Житомирської області прізвище ім'я та по батькові батька позивача зазначено ОСОБА_2 (російською мовою) та ОСОБА_2 (українською мовою) (а.с.35-39).

У актовому записі про смерть батька позивача № 3 від 13 січня 1991 року, складеному виконавчим комітетом Дівочківської сільської ради Черняхівського району Житомирської області та в свідоцтві про смерть серії НОМЕР_3 від 13.01.1991 вказано прізвище померлого (батька позивача) ОСОБА_1 (українською мовою) (а.с.43).

Натомість, у актовому записі про шлюб батьків позивача - ОСОБА_2 та ОСОБА_3 № 10 від 21 жовтня 1951 року, складеному виконавчим комітетом Дівочківської сільської ради Черняхівського району Житомирської області та в свідоцтві про шлюб серії НОМЕР_4 від 21.10.1951 вказано прізвище чоловіка (батька позивача) ОСОБА_1 (українською мовою) та прізвище дружини після реєстрації шлюбу ОСОБА_1 (а.с.40).

В актовому записі про народження позивача № 6 від 05 березня 1960 року, складеному виконавчим комітетом Дівочківської сільської ради Черняхівського району Житомирської області та в свідоцтві про народження серії НОМЕР_5 від 05.03.1960 вказано прізвище батька позивача ОСОБА_1 (українською мовою), прізвище матері позивача ОСОБА_1 (українською мовою) та відповідно прізвище позивача - ОСОБА_1 (українською мовою) (а.с.42).

Крім того, як вбачається з наявного у матеріалах справи висновку № 95 від 26.09.2018 відповідачем під час розгляду заяви ОСОБА_1 про внесення змін до актових записів було встановлено, що згідно копії актового запису про перший шлюб позивача № 2 від 21 травня 1983 року, складеного виконавчим комітетом Дівочківської сільської ради Черняхівського району Житомирської області та повного витягу з Державного реєстру щодо актового запису про шлюб ЕКН № 475712-475713, сформованого 05 вересня 2018р. Житомирським районним відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Житомирській області, громадянка ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1.н. при державній реєстрації шлюбу перейшла на прізвище чоловіка Магрело (а.с.48).

В актовому записі про розірвання шлюбу позивача № 466 від 09 жовтня 1989 року, складеному Житомирським міським відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Житомирській області та у повному витязі з Державного реєстру актів цивільного стану громадян щодо актового запису про розірвання шлюбу ЕКН № 475710-475711, сформованому 05 вересня 2018 року Житомирським районним відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Житомирській області, громадянка ОСОБА_1 після розірвання шлюбу повернулась на своє дошлюбне прізвище - ОСОБА_1 (а.с.48).

У актовому записі про шлюб другий шлюб позивача № 2512 від 05 грудня 2003 року, складеному Житомирським міським відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Житомирській області та повному витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян щодо актового запису про шлюб ЕКН 475798-475499, сформованому 24 вересня 2018 року Житомирським районним відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Житомирській області, наречена - ОСОБА_1, при державній реєстрації шлюбу наречена обрала прізвище чоловіка - ОСОБА_1 (а.с. 41, 48).

Таким чином, матеріали справи свідчать про те, що в документах дійсно наявні розбіжності в написанні прізвища батька позивача та прізвища позивача.

Водночас, суд зазначає, що актовий запис про народження є первинним документом, що підтверджує факт народження особи. В свою чергу, актові записи цивільного стану, що були складені після актового запису про народження (про шлюб, розірвання шлюбу, народження дітей) є другорядними при вирішенні питання про внесення змін.

Як вбачається з висновку № 95 від 26.09.2018, в актовому записі про народження батька позивача ОСОБА_2 № 41 від 13 липня 1927 року, складеному виконавчим комітетом Дівочківської сільської ради Черняхівського району Житомирської області прізвище батька позивача зазначено ОСОБА_1 (а.с.49). Крім того, як вже було встановлено судом прізвище батька позивача - ОСОБА_1 зазначено також в його паспорті громадянина СРСР серії НОМЕР_2, виданому 01.02.1979 відділом внутрішніх справ Черняховського районного виконавчого комітету Житомирської області та в актовому записі про смерть № 3 від 13 січня 1991 року, складеному виконавчим комітетом Дівочківської сільської ради Черняхівського району Житомирської області.

Натомість, в актовому записі № 10 від 21.10.1951 про одруження батьків позивача та в актовому записі № 6 від 05.03.1960 про народження позивача прізвище її батька зазначено по різному, а саме: ОСОБА_1 на ОСОБА_1 , тоді як першим документом, у якому вказано прізвище батька позивача є актовий запис про його народження № 41 від 13 липня 1927 року, у якому вказано прізвище ОСОБА_1 .

Вказані обставини свідчать про розбіжності в написанні прізвища батька позивача та про наявність підстав для внесення змін до актових записів для виправлення зазначених розбіжностей.

Також суд відмічає, що прізвище - це спадкове найменування, що переходить від покоління до покоління і є вирішальним для встановлення родинних зв'язків.

Не дивлячись на те, що в першому документі, в якому зазначено прізвище родини - в актовому запис про народження батька позивача № 41 від 13 липня 1927 року, вказано прізвище ОСОБА_1 , в актовому записі № 6 від 05.03.1960, складеному виконавчим комітетом Дівоцької сільської Ради депутатів трудящих Черняхівського району Житомирської області, про народження позивача та в актовому записі № 2512 від 05.12.2003, складеного Житомирським міським відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Житомирській області, про шлюб позивача, її прізвище зазначено ОСОБА_1 .

Враховуючи викладене, суд вважає, що позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Положеннями статті 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Враховуючи відсутність документально підтверджених судових витрат, питання про їх розподіл судом не вирішувалось.

Керуючись статтями 9, 72-77, 90, 242-246, 255, 258, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив:

Адміністративний позов ОСОБА_1 (АДРЕСА_1; РНОКПП НОМЕР_1) до Житомирського міськрайонного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Житомирській області (м-н Соборний, 1, м. Житомир, Житомирська область, 10014; код ЄДРПОУ 42506517) про зобов'язання вчинити дії - задовольнити

Зобов'язати Житомирський міськрайонний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Житомирській області (м-н Соборний, 1, м. Житомир, Житомирська область, 10014; код ЄДРПОУ 42506517) внести зміни до:

- актового запису № 10 від 21.10.1951, складеного виконавчим комітетом Дівоцької сільської Ради депутатів трудящих Черняхівського району Житомирської області, про одруження ОСОБА_2 та ОСОБА_3, змінивши прізвище чоловіка з ОСОБА_1 на ОСОБА_1 ;

- актового запису № 6 від 05.03.1960, складеного виконавчим комітетом Дівоцької сільської Ради депутатів трудящих Черняхівського району Житомирської області, про народження ОСОБА_1 змінивши прізвище дитини з ОСОБА_1 на ОСОБА_1 ;

- актового запису № 2512 від 05.12.2003, складеного Житомирським міським відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Житомирській області, про шлюб ОСОБА_10 та ОСОБА_1, змінивши прізвище дружини з ОСОБА_1 на ОСОБА_1 .

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя І.Е.Черняхович

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.01.2019
Оприлюднено30.01.2019
Номер документу79462367
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —240/4883/18

Рішення від 28.01.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черняхович Ірина Едуардівна

Ухвала від 14.12.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черняхович Ірина Едуардівна

Ухвала від 02.11.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черняхович Ірина Едуардівна

Ухвала від 02.11.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черняхович Ірина Едуардівна

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черняхович Ірина Едуардівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні