Рішення
від 25.01.2019 по справі 601/2132/18
КРЕМЕНЕЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №601/2132/18

Провадження № 2/601/92/2019

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 січня 2019 року Кременецький районний суд Тернопільської області

в складі: головуючого судді Коротича І.А.,

з участю секретаря судового засідання: Бончик А.П.,

за участю сторін

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Кременці цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 сільської ради Кременецького району Тернопільської області про скасування рішення ОСОБА_2 сільської ради,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до ОСОБА_2 сільської ради Кременецького району Тернопільської області , в якому просить визнати незаконним та скасувати рішення п'ятнадцятої сесії сьомого скликання ОСОБА_2 сільської ради від 19 квітня 2017 року № 339 Про внесення змін в рішення сесії сільської ради № 213 від 10 квітня 2008 року в частині надання ОСОБА_1 дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), площею 0,2500 га. для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд у селі Зеблази по вулиці Малі Зеблази, 28, за рахунок земель житлової і громадської забудови на території ОСОБА_2 сільської ради, яка знаходиться в межах населеного пункту.

Представник позивача адвокат ОСОБА_3 в судовому засіданні позов підтримав та суду пояснив, що ОСОБА_1 є власником домоволодіння та землекористувачем земельної ділянки, що розташовані по вулиці Малі Зеблази, 28, в селі Зеблази, яке входить до ОСОБА_2 сільської ради Кременецького району, відповідно до договору дарування від 04 травня 2005 року. Маючи право на безоплатне отримання у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, позивач звернувся 27 березня 2008 року до ОСОБА_2 сільської ради із заявою про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд і для ведення особистого селянського господарства в селі Зеблази по вулиці Малі Зеблази, 28, загальною площею 0,8322 га.

На підставі даної заяви ОСОБА_2 сільською радою було прийнято рішення № 213 від 10 квітня 2008 року Про надання дозволу громадянину ОСОБА_1, жителю ІНФОРМАЦІЯ_1, на виготовлення проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд і для ведення особистого селянського господарства в селі Зеблази по вулиці Малі Зеблази, 28 .

02 березня 2017 року за усною вказівкою сільського землевпорядника позивач склав заяву про внесення змін до рішення ОСОБА_2 сільської ради № 213 від 10 квітня 2008 року, однак жодних документів до даної заяви не надав.

19 квітня 2017 року ОСОБА_2 сільською радою було прийнято рішення № 339 Про внесення змін в рішення сесії сільської ради № 213 від 10 квітня 2008 року , відповідно до пункту 1 якого, ОСОБА_1 надано дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення(відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), площею 0, 2500 га для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд в селі Зеблази по вулиці Малі Зеблази, 28, за рахунок земель житлової і громадської забудови на території ОСОБА_2 сільської ради, яка знаходиться в межах населеного пункту.

26 серпня 2017 року ОСОБА_2 сільською радою було прийнято рішення № 436 Про відмову затвердження технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та передачу земельної ділянки у власність , відповідно до якого ОСОБА_1 відмовлено у затвердженні технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0,2500 га для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд в селі Зеблази по вулиці Малі Зеблази, 28 за кадастровим номером № 6123489000:04:001:0208 тому, що кадастровий план даної земельної ділянки був зроблений з порушенням меж земельної ділянки колишнього землекористувача у якого позивач купив житловий будинок, тому кадастровий план не був погоджений із ОСОБА_2 сільською радою.

Представник позивача вважає, що оскільки позивач ОСОБА_1 придбав житловий будинок із господарськими будівлями, що розташовані на земельній ділянці комунальної власності, то він як новий власник житлового будинку має право на одержання земельної ділянки із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених ЗК України, що регламентовано в частині 3 пункті 2 статті 166 ЗК України.

Представник позивача просить суд визнати незаконним та скасувати рішення п'ятнадцятої сесії сьомого скликання ОСОБА_2 сільської ради від 19 квітня 2017 року № 339 Про внесення змін в рішення сесії сільської ради № 213 від 10 квітня 2008 року в частині надання ОСОБА_1 дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), площею 0,2500 га. для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд у селі Зеблази по вулиці Малі Зеблази, 28, за рахунок земель житлової і громадської забудови на території ОСОБА_2 сільської ради, яка знаходиться в межах населеного пункту, оскільки ним була подана заява від 27.03.2017 року без необхідних графічних матеріалів, які мали б внести ясність у місцезнаходженні даної ділянки, її меж та розмірів, та в подальшому при вирішенні питання затвердження технічної документації із землеустрою.

Від представника відповідача ОСОБА_2 сільської ради Кременецького району надійшов відзив, у якому він заперечив проти задоволення позову. Зазначає, що дійсно позивач до заяви яку написав у березні 2017 року Про внесення змін у рішення сесії сільської ради №213 від 10.04.2008 року не додав ніяких додатків та картографічних матеріалів, а на сесії було задоволене його клопотання на основі матеріалів земельно-кадастрового обліку, що знаходилися у сільській раді. Дане рішення приймалося на основі вимог статтей 116,118,121,122 ЗК України та з врахуванням думки членів комісії по земельних питаннях.

Представник відповідача ОСОБА_2 сільської ради в судовому засіданні позов не визнав та пояснив, що заява позивача яку він написав у березні 2017 року Про внесення змін у рішення сесії сільської ради № 213 від 10.04.2008 року була розглянута на сесії ОСОБА_2 Великобережецької сільської ради 19.04.2017 року.

Позивач не додав ніяких додатків та картографічних матеріалів до даної заяви, а на сесії було задоволене його клопотання на основі матеріалів земельно-кадастрового обліку, що знаходилися у сільській раді.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників процесу, суд приходить до наступного.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 є власником домоволодіння та землекористувачем земельної ділянки, що розташовані по вулиці Малі Зеблази, 28, в селі Зеблази, яке входить до ОСОБА_2 сільської ради Кременецького району, відповідно до договору дарування від 04 травня 2005 року, що стверджується договором дарування від 04.05.2005 року, посвідченого приватним нотаріусом Кременецького нотаріального округу та зареєстрованого в реєстрі за №1548. Право власності зареєстровано 16.05.2005 року згідно з витягу з реєстру від 16.05.2005 року.

ОСОБА_1 звернувся 27 березня 2008 року до ОСОБА_2 сільської ради із заявою про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд і для ведення особистого селянського господарства в селі Зеблази по вулиці Малі Зеблази, 28, загальною площею 0,8322 га.

На підставі даної заяви ОСОБА_2 сільською радою було прийнято рішення № 213 від 10 квітня 2008 року Про надання дозволу громадянину ОСОБА_1, жителю ІНФОРМАЦІЯ_1, на виготовлення проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд і для ведення особистого селянського господарства в селі Зеблази по вулиці Малі Зеблази, 28 надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд розміром 0,25 га., та земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства у розмірі 0,5822 га. в селі Зеблази по вулиці Малі Зеблази, 28 .

Згідно наданого витягу з земельної книги ОСОБА_2 сільської ради за домогосподарством ОСОБА_1 закріплено 0,08га присадибної земельної ділянки та 0,45га. для особистого селянського господарства (а.с.11).

02 березня 2017 року позивач подав заяву про внесення змін до п.1 рішення ОСОБА_2 сільської ради № 213 від 10 квітня 2008 року, однак жодних графічних документів до даної заяви не надав.

19 квітня 2017 року ОСОБА_2 сільською радою було прийнято рішення № 339 Про внесення змін в рішення сесії сільської ради № 213 від 10 квітня 2008 року , відповідно до пункту 1 якого, ОСОБА_1 надано дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення(відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0, 2500 га для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд в селі Зеблази по вулиці Малі Зеблази, 28, за рахунок земель житлової і громадської забудови на території ОСОБА_2 сільської ради, яка знаходиться в межах населеного пункту.

26 серпня 2017 року ОСОБА_2 сільською радою було прийнято рішення № 436 Про відмову затвердження технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та передачу земельної ділянки у власність , відповідно до якого ОСОБА_1 відмовлено у затвердженні технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0,2500 га для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд в селі Зеблази по вулиці Малі Зеблази, 28 за кадастровим номером № 6123489000:04:001:0208 тому, що кадастровий план даної земельної ділянки був зроблений з порушенням меж земельної ділянки колишнього землекористувача у якого позивач купив житловий будинок, тому кадастровий план не був погоджений із ОСОБА_2 сільською радою.

Рішенням Кременецького районного суду від 08.05.2018року, яке залишено без змін ухвалою апеляційного суду Тернопільської області від 02.08.2018 року в задоволені позову ОСОБА_1 про визнання незаконним та скасування рішення дев'ятнадцятої сесії сьомого скликання ОСОБА_2 сільської ради № 436 від 26.08.2017 року відмовлено.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 144 Конституції України встановлено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Частиною 1 статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Відповідно до пункту 34 частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин віднесено до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад. Згідно з статтею 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються, зокрема, питання регулювання земельних відносин.

Відповідно до частини 1 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Відповідно до частин 6,7 статті 118 ЗК України, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Як видно із заяви ОСОБА_1 поданої до ОСОБА_2 сільської ради 27.03.2017 року, останній не подав всі необхідні графічні документи місця розташування земельної ділянки, в заяві не вказав орієнтовний розмір земельної ділянки та цільове призначення.

Таким чином, обставини встановлені під час розгляду справи вказують на те, що заява позивача розглянута на сесії ОСОБА_2 сільської ради 19.04.2017 року, та задоволена, але була розглянута з порушенням процедури подання та розгляду даної заяви, а саме порушено частину 6 статті 118 ЗК України: позивачем не додано графічні матеріали, у яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, що в подальшому призвело до спору про межі земельної ділянки. Наслідком чого 26.08.2017 року рішенням ОСОБА_2 сільської ради відмовлено позивачу у затвердженні технічної документації. За вказаних обставин позов підлягає до задоволення.

Керуючись статтями 116,118,121 ЗК України статтями 12, 76-81,89,185,263-265, 268, 352 ЦПК України, суд -

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити.

Визнати незаконним та скасувати рішення п'ятнадцятої сесії сьомого скликання ОСОБА_2 сільської ради від 19 квітня 2017 року № 339 Про внесення змін в рішення сесії сільської ради № 213 від 10 квітня 2008 року в частині надання ОСОБА_1 дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), площею 0,2500 га. для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд у селі Зеблази по вулиці Малі Зеблази, 28, за рахунок земель житлової і громадської забудови на території ОСОБА_2 сільської ради, яка знаходиться в межах населеного пункту.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Тернопільського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Позивач: ОСОБА_1, житель ІНФОРМАЦІЯ_2, реєстраційний номер облікової картки фізичної особи платника податків НОМЕР_1.

Відповідач: ОСОБА_2 сільська рада, місце розташування: село Чугалі, Кременецького району, Тернопільської області, код ЄДРПОУ 04395834.

Повний текст рішення виготовлено 29 січня 2018 року.

Головуючий:

СудКременецький районний суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення25.01.2019
Оприлюднено30.01.2019
Номер документу79482427
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —601/2132/18

Рішення від 25.01.2019

Цивільне

Кременецький районний суд Тернопільської області

Коротич І. А.

Рішення від 25.01.2019

Цивільне

Кременецький районний суд Тернопільської області

Коротич І. А.

Ухвала від 21.12.2018

Цивільне

Кременецький районний суд Тернопільської області

Коротич І. А.

Ухвала від 05.11.2018

Цивільне

Кременецький районний суд Тернопільської області

Коротич І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні