РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
29 січня 2019 р. Справа № 120/4282/18-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Альчука Максима Петровича,
розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу
про: застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулась Державна екологічна інспекція у Вінницькій області з адміністративним позовом до Бугаківської сільської ради, в якому просить:
Зобов'язати Бугаківську сільську раду виконати вимоги Припису від 07.11.2017 року виданого Державною екологічною інспекцією у Вінницькій області:
- організувати роботи по ліквідації підтоплення території прилеглої до струмка Безіменного, шляхом демонтажу водопідпірної споруди (монах) і відновити потік води в струмку Безіменному через водопропускну трубу, яка встановлена під ґрунтовою дорогою (вул. Вишнева), а також по відновленню русла струмка біля штучної водойми;
- забезпечити здійснення контролю за дотриманням режиму використання земельних ділянок в межах нормативної прибережної захисної смуги струмка Безіменного на відповідній території.
Зобов'язати Бугаківську сільську раду виконати вимоги Припису від 23.10.2017 року виданого Державною екологічною інспекцією у Вінницькій області:
- організувати роботи по ліквідації підтоплення території прилеглої до струмка Безіменного, шляхом демонтажу самовільно створеної водопідпірної споруди на руслі струмка Безіменного та відновити потік води через водопропускну трубу, яка встановлена під ґрунтовою дорогою вул. Вишнева в с. Бугаків, шляхом її розчищення;
- забезпечити здійснення заходів щодо охорони вод та контролю за використанням і охороною вод.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що за результатами проведеної позапланової перевірки дотримання Бугаківською сільською радою Немирівського району вимог природоохоронного законодавства Державною екологічною інспекцією у Вінницькій області складено акт, в якому зафіксовані порушення Бугаківською сільською радою вимог Водного кодексу України та видано припис щодо усунення виявлених порушень. За результатами повторних позапланових перевірок на виконання припису, контролюючим органом встановлено, що відповідачем, виявлені під час перевірки порушення вимог водного законодавства в повному обсязі не усунуті, у зв'язку з чим Державна екологічна інспекції у Вінницькій області звернулась до суду з даним позовом.
Відповідно до ухвали суду від 28.11.2018 про відкриття провадження розгляд справи вирішено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. Встановлено відповідачу строк для подачі відзиву.
У визначений судом строк відповідачем відзив на позовну заяву не подано, у зв'язку з чим суд вирішує справу за наявними матеріалами на підставі ч. 6 ст. 162 КАС України.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд дійшов до висновку про задоволення позову, з наступних підстав.
Судом встановлено, що 24.10.2017 року на адресу Державної екологічної інспекції у Вінницькій області надійшло звернення громадянки ОСОБА_1 щодо незаконного облаштування штучних водойм та незабезпечення вільного протоку стічних вод до водного об'єкту на території Бугаківської сільської ради Немирівського району.
07.11.2017 року Державною екологічною інспекцією у Вінницькій області проведено позапланову перевірку дотримання Бугаківською сільською радою Немирівського району вимог природоохоронного законодавства. В ході перевірки встановлено, що територією населеного пункту протікає струмок Безіменний, на прилеглій до нього території невстановленими особами побудовано штучну водойму, яка має прямокутну форму орієнтовною площею 0,10 га, що розташована на землях комунальної власності, які не надані у власність (користування).
При проведенні гідротехнічних робіт із будівництва штучної водойми, здійснено насипання ґрунту на русло струмка Безіменного, що призвело до підняття рівня води в даному струмку та змінило напрямок течії в штучно створену водойму. У Бугаківської сільської ради інформація про наявність проекту будівництва водного об'єкту відсутня.
Також, в ході перевірки виявлено, що нижче по течії струмка Безіменний невстановленими особами відновлено частину гідроспоруди (монах), та частково перепинено потік води в струмку Безіменному через водопропускну трубу, яка встановлена під ґрунтовою дорогою (вул. Вишнева). В результаті проведення даних робіт піднято рівень води в струмку Безіменному, що призвело до підтоплення прилеглої території.
За результатами перевірки складено Акт №536/ВН, в якому зафіксовані порушення Бугаківською сільською радою вимог Водного кодексу України, а саме:
- самовільно (без дозволу місцевого самоврядування) проведені гідротехнічні роботи по будівництву водного об'єкту (порушення ст.ст. 82, 86 Водного кодексу України);
- порушено режим обмеженої господарської діяльності в межах нормативної прибережної захисної смуги струмка Безіменного (порушення ст. 89 Водного кодексу України);
- змінено (зруйновано) русло струмка Безіменного (порушення ст. 80 Водного кодексу України);
- самовільно створена водопідпірна споруда, що впливає на природний стік поверхневих вод струмка Безіменного (порушення ст. 82 Водного кодексу України);
- сільською радою не забезпечено здійснення контролю за дотриманням режиму використання земельних ділянок в межах нормативної прибережної захисної смуги струмка Безіменного (порушення ст. 87 Водного кодексу України).
07.11.2017 року Бугаківській сільській раді видано припис щодо усунення виявлених порушень, а саме:
- організувати роботи по ліквідації підтоплення території прилеглої до струмка Безіменного, шляхом демонтажу водопідпірної споруди (монах) і відновити потік води в струмку Безіменному через водопропускну трубу, яка встановлена під ґрунтовою дорогою (вул. Вишнева), а також по відновленню русла струмка біля штучної водойми;
- забезпечити здійснення контролю за дотриманням режиму використання земельних ділянок в межах нормативної прибережної захисної смуги струмка Безіменного на відповідній території.
За результати позапланової перевірки на виконання припису (акт перевірки від 30.05.2018 року встановлено, що перший пункт припису організувати роботи по ліквідації підтоплення території прилеглої до струмка Безіменного, шляхом демонтажу водопідпірної споруди (монах) і відновити потік води в струмку Безіменному через водопропускну трубу, яка встановлена під ґрунтовою дорогою (вул. Вишнева), а також по відновленню русла струмка біля штучної водойми) виконано частково. Сільською радою здійснено частково демонтаж водопідпірної споруди (монах).
Щодо другого пункту припису (забезпечити здійснення контролю за дотриманням режиму використання земельних ділянок в межах нормативної прибережної захисної смуги струмка Безіменного на відповідній території) не виконано.
За результатами позапланової перевірки відносно сільського голови Бугаківської сільської ради ОСОБА_2 складено протокол про адміністративне правопорушення № 008182 від 30.05.2018 року та винесено постанову № 03/145 від 04.06.2018 року, якою визнано ОСОБА_2 винною у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 188-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накладено на неї адміністративний штраф у розмірі 272 грн. Штраф сплачено.
За результати повторної позапланової перевірки на виконання припису (акт перевірки від 10.08.2018 року встановлено, що перший пункт припису (організувати роботи по ліквідації підтоплення території прилеглої до струмка Безіменного, шляхом демонтажу водопідпірної споруди (монах) і відновити потік води в струмку Безіменному через водопропускну трубу, яка встановлена під ґрунтовою дорогою (вул. Вишнева), а також по відновленню русла струмка біля штучної водойми) викопано частково. Сільською радою здійснено частково демонтаж водопідпірної споруди (монах) та відновлено потік води в струмку Безіменному через водопропускну трубу. Русло струмка біля штучної водойми не відновлено.
В свою чергу, другий пункт припису (забезпечити здійснення контролю за дотриманням режиму використання земельних ділянок в межах нормативної прибережної захисної смуги струмка Безіменного на відповідній території) не виконано.
За результатами позапланової перевірки відносно сільського голови Бугаківської сільської ради ОСОБА_2 повторно складено протокол про адміністративне правопорушення № 008596 від 09.08.2018 року, та винесено постанову № 03/286 від 13.08.2018 року, якою визнано ОСОБА_2 винною у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 188-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накладено на неї адміністративний штраф у розмірі 272 грн. Штраф сплачено.
Повторно 23.10.2018 року Бугаківській сільській раді видано Припис, щодо усунення виявлених порушень:
- організувати роботи по ліквідації підтоплення території прилеглої до струмка Безіменного, шляхом демонтажу самовільно створеної водопідпірної споруди на руслі струмка Безіменного та відновити потік води через водопропускну трубу, яка встановлена під ґрунтовою дорогою вул. Вишнева в с. Бугаків, шляхом її розчищення;
- забезпечити здійснення заходів щодо охорони вод та контролю за використанням і охороною вод.
Однак вказані вимоги відповідачем не виконані.
Визначаючись стосовно позовних вимог, суд виходив з наступного.
Відповідно до ст. 16 Конституції України забезпечення екологічної безпеки і підтримання екологічної рівноваги на території України, подолання наслідків Чорнобильської катастрофи - катастрофи планетарного масштабу, збереження генофонду Українського народу є обов'язком держави.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 № 877-V (далі - Закон № 877-V).
Згідно ст. 1 Закону № 877-V, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Заходами державного нагляду (контролю) є планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.
Спосіб здійснення державного нагляду (контролю) - процедура здійснення державного нагляду (контролю), визначена законом.
У відповідності до пункту 1 Положення про Державну екологічну інспекцію України, постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2017 р. № 275 (далі - Положення № 275) Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів і який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Держекоінспекція відповідно до покладених на неї завдань про охорону, раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів, зокрема щодо: виконання державних цільових, міждержавних та регіональних програм використання і охорони вод, відтворення водних ресурсів; наявності та додержання умов дозволів, установлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин, лімітів забору і використання води та скидання забруднюючих речовин; права державної власності на води; ведення водокористувачами обліку забору та використання вод, здійснення контролю за якістю і кількістю скинутих у водні об'єкти зворотних вод і забруднюючих речовин та за якістю води водних об'єктів у контрольних створах, а також подання відповідним органам звітів; дотримання встановленого режиму господарської діяльності у зонах санітарної охорони джерел питного та господарсько-побутового водопостачання, водоохоронних зонах, прибережних захисних смугах, смугах відведення та берегових смугах водних шляхів, очисних та інших водогосподарських споруд і технічних пристроїв; здійснення водокористувачами заходів із запобігання забрудненню водних об'єктів стічними (дощовими, сніговими) водами, що відводяться з їх території; здійснення заходів з економного використання водних ресурсів; використання води (водних об'єктів) відповідно до цілей та умов їх надання водокористувачам; здійснення погоджених у встановленому порядку технологічних, лісомеліоративних, гідротехнічних та інших заходів щодо охорони вод від вичерпання, поліпшення їх стану, а також припинення скидання забруднених зворотних вод (стічні, шахтні, кар'єрні, дренажні води), баластних та лляльних вод; проведення робіт, пов'язаних із ліквідацією наслідків аварій, які можуть спричинити погіршення якості води; дотримання екологічних вимог під час проектування, розміщення, будівництва нових і реконструкції діючих підприємств, споруд та інших об'єктів; здійснення заходів, пов'язаних із запобіганням шкідливій дії води і ліквідацією її наслідків; дотримання регламентів скидання промислових забруднених стічних чи шахтних, кар'єрних, рудникових вод з накопичувачів, норм і правил експлуатації технологічних водойм (ставки-охолоджувачі теплових і атомних станцій, рибоводні ставки, ставки-відстійники та інші); використання, відтворення і охорони морського середовища і природних ресурсів внутрішніх морських вод, територіального моря, виключної (морської) економічної зони України та континентального шельфу України, додержання норм екологічної безпеки; проведення навантажувально-розвантажувальних операцій у портах, портових пунктах та на рейдах; дотримання суднами, кораблями міжнародних конвенцій, договорів та вимог природоохоронного законодавства України з питань запобігання забрудненню морського середовища (пп. "в" п. 4 Положення № 275).
Держекоінспекція здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи (п.7 Положення №275).
В силу статті 4 Закону №877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Частиною 5 ст. 4 Закону № 877-V встановлено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду.
Відповідно до частини сьомої статті 7 Закону № 877-V, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Із аналізу вищенаведених норм видно, що підставою для звернення з позовом до суду про застосування заходів реагування є виявлення органом нагляду (контролю) порушення вимог законодавства, про що зазначається в акті перевірки.
Відповідно до ст. 10 Водного кодексу України до відання сільських, селищних, міських та районних у містах рад у галузі регулювання водних відносин на їх території належить: здійснення заходів щодо раціонального використання і охорони вод та відтворення водних ресурсів; контроль за використанням і охороною вод та відтворенням водних ресурсів; встановлення правил загального користування водними об'єктами в порядку, визначеному статтею 47 цього Кодексу; обмеження, тимчасова заборона (зупинення) діяльності підприємств та інших об'єктів в разі порушення ними вимог водного законодавства в межах своєї компетенції; організація роботи, пов'язаної з ліквідацією наслідків аварій та стихійного лиха, погіршенням якості вод або їх шкідливою дією, залучення у встановленому порядку до цієї роботи підприємств, установ і організацій; організація інформування населення про стан водних об'єктів, а також про надзвичайні екологічні ситуації, які можуть негативно вплинути на здоров'я людей, та про заходи, що вживаються для поліпшення стану вод; вирішення інших питань у галузі регулювання водних відносин у межах своєї компетенції.
Згідно ч. 1 ст. 42 Водного кодексу України водокористувачами в Україні можуть бути підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземці та особи без громадянства, іноземні юридичні особи.
Згідно зі ст. 44 Водного кодексу України економно використовувати водні ресурси, дбати про їх відтворення і поліпшення якості вод; використовувати воду (водні об'єкти) відповідно до цілей та умов їх надання; дотримувати встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин та встановлених лімітів забору води, лімітів використання води та лімітів скидання забруднюючих речовин, а також санітарних та інших вимог щодо впорядкування своєї території; використовувати ефективні сучасні технічні засоби і технології для утримання своєї території в належному стані, а також здійснювати заходи щодо запобігання забрудненню водних об'єктів стічними (дощовими, сніговими) водами, що відводяться з неї; не допускати порушення прав, наданих іншим водокористувачам, а також заподіяння шкоди господарським об'єктам та об'єктам навколишнього природного середовища; утримувати в належному стані зони санітарної охорони джерел питного та господарсько-побутового водопостачання, прибережні захисні смуги, смуги відведення, берегові смуги водних шляхів, очисні та інші водогосподарські споруди та технічні пристрої; здійснювати засобами вимірювальної техніки, у тому числі автоматизованими, облік забору та використання вод, контроль за якістю і кількістю скинутих у водні об'єкти зворотних вод і забруднюючих речовин та за якістю води водних об'єктів у контрольних створах, а також подавати відповідним органам звіти в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законодавчими актами; здійснювати погоджені у встановленому порядку технологічні, лісомеліоративні, агротехнічні, гідротехнічні, санітарні та інші заходи щодо охорони вод від вичерпання, поліпшення їх стану, а також припинення скидання забруднених стічних вод; здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу; безперешкодно допускати на свої об'єкти державних інспекторів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, а також громадських інспекторів з охорони довкілля, які здійснюють перевірку додержання вимог водного законодавства, і надавати їм безоплатно необхідну інформацію; своєчасно сплачувати збори за спеціальне водокористування та інші збори відповідно до законодавства; своєчасно інформувати центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування про виникнення аварійних забруднень; здійснювати невідкладні роботи, пов'язані з ліквідацією наслідків аварій, які можуть спричинити погіршення якості води, та надавати необхідні технічні засоби для ліквідації аварій на об'єктах інших водокористувачів у порядку, встановленому законодавством; виконувати інші обов'язки щодо використання і охорони вод та відтворення водних ресурсів згідно з законодавством.
Статтею 82 Водного кодексу України визначено, що з метою збереження екологічного та хімічного стану річок забороняється споруджувати в їх басейні водосховища і ставки загальним обсягом, що перевищує обсяг стоку даної річки в розрахунковий маловодний рік, який спостерігається один раз у двадцять років.
Створення на річках та у їх басейнах штучних водойм та водопідпірних споруд, що впливають на природний стік поверхневих і стан підземних вод, допускається лише з дозволу місцевих рад за погодженням з обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства, і центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.
З метою охорони водності малих річок забороняється: змінювати рельєф басейну річки; руйнувати русла пересихаючих річок, струмки та водотоки; випрямляти русла річок та поглиблювати їх дно нижче природного рівня або перекривати їх без улаштування водостоків, перепусків чи акведуків; зменшувати природний рослинний покрив і лісистість басейну річки; розорювати заплавні землі та застосовувати на них засоби хімізації; проводити осушувальні меліоративні роботи на заболочених ділянках та урочищах у верхів'ях річок; надавати земельні ділянки у заплавах річок під будь-яке будівництво (крім гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд), а також для садівництва та городництва; здійснювати інші роботи, що можуть негативно впливати чи впливають на водність річки і якість води в ній.
Водокористувачі та землекористувачі, землі яких знаходяться в басейні річок, забезпечують здійснення комплексних заходів щодо збереження водності річок та охорони їх від забруднення і засмічення.
На землях водного фонду можуть проводитися роботи, пов'язані з будівництвом гідротехнічних, лінійних та гідрометричних споруд, поглибленням дна для судноплавства, видобуванням корисних копалин (крім піску, гальки і гравію в руслах малих та гірських річок), розчисткою русел річок, каналів і дна водойм, прокладанням кабелів, трубопроводів, інших комунікацій, а також бурові та геологорозвідувальні роботи (ст. 86 Водного кодексу України).
Аналіз викладених норм свідчить про те, що водокористувачі зобов'язані економно використовувати водні ресурси, дбати про їх відтворення і поліпшення якості вод; використовувати воду (водні об'єкти) відповідно до цілей та умов їх надання. Створення на річках та у їх басейнах штучних водойм та водопідпірних споруд, що впливають на природний можливо лише на підставі відповідних дозволів органів державної влади.
Як видно із матеріалів справи, за результатами перевірки виявлено, що відповідачем в порушення вимог ст. 80, 82, 86, 87, 89 Водного кодексу України самовільно (без дозволу місцевого самоврядування) проведені гідротехнічні роботи по будівництву водного об'єкту; порушено режим обмеженої господарської діяльності в межах нормативної прибережної захисної смуги струмка Безіменного; змінено (зруйновано) русло струмка Безіменного; самовільно створена водопідпірна споруда, що впливає на природний стік поверхневих вод струмка Безіменного; сільською радою не забезпечено здійснення контролю за дотриманням режиму використання земельних ділянок в межах нормативної прибережної захисної смуги струмка Безіменного.
У зв'язку з виявленими порушеннями посадовими особами відповідача виписано припис від 07.11.2017 року з вимогами організувати роботи по ліквідації підтоплення території прилеглої до струмка Безіменного, шляхом демонтажу водопідпірної споруди (монах) і відновити потік води в струмку Безіменному через водопропускну трубу, яка встановлена під ґрунтовою дорогою (вул. Вишнева), а також по відновленню русла струмка біля штучної водойми; забезпечити здійснення контролю за дотриманням режиму використання земельних ділянок в межах нормативної прибережної захисної смуги струмка Безіменного на відповідній території.
Повторно 23.10.2018 року Бугаківській сільській раді видано Припис, щодо усунення виявлених порушень: організувати роботи по ліквідації підтоплення території прилеглої до струмка Безіменного, шляхом демонтажу самовільно створеної водопідпірної споруди на руслі струмка Безіменного та відновити потік води через водопропускну трубу, яка встановлена під ґрунтовою дорогою вул. Вишнева в с. Бугаків, шляхом її розчищення; забезпечити здійснення заходів щодо охорони вод та контролю за використанням і охороною вод.
На час розгляду справи, доказів виконання вимог приписів щодо усунення порушень відповідачем суду не надано.
Крім того, згідно відповіді Басейнового управління водних ресурсів річки Південний Буг від 04.12.2018 № 6/2046 на запит Державної екологічної інспекції у Вінницькій області повідомлено про те, що самовільне будівництво штучної водойми орієнтовною площею 0,10 га на території Бугаківської сільської ради Немирівського району та її демонтажу не відповідає вимогам ст. 80, 82 Водного кодексу України.
Також, зазначено, що про незаконне будівництво Бугаківська сільська рада повинна була своєчасно повідомити правоохоронні і контролюючі органи для розшуку та притягнення до відповідальності порушників природоохоронного законодавства у відповідності до Кодексу України про адміністративні правопорушення, або прийняти рішення щодо демонтажу незаконно побудованої гідроспоруди.
Вказане також свідчить про протиправність будівництва штучної водойми та порушення відповідачем водного законодавства.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу (ч. 1 ст. 77 КАС України).
Беручи до уваги те, що виявлені під час перевірки порушення вимог природоохоронного законодавства у галузі охорони, раціонального використання вод та відтворення водних ресурсів не усунув, що підтверджується матеріалами справи, у зв'язку з чим суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог.
Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
Згідно ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Враховуючи відсутність понесених витрат суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати стягненню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Державної екологічної інспекції у Вінницькій області (21100, м. Вінниця, вул. 600-річчя,19, код ЄДРПОУ 37979894) до Бугаківської сільської ради (22852, Вінницька обл., Немирівський район, с. Бугаків, вул. Мовчана, 33, код ЄДРПОУ 20089203) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.
Зобов'язати Бугаківську сільську раду виконати вимоги Припису від 07.11.2017 року виданого Державною екологічною інспекцією у Вінницькій області організувати роботи по ліквідації підтоплення території прилеглої до струмка Безіменного, шляхом демонтажу водопідпірної споруди (монах) і відновити потік води в струмку Безіменному через водопропускну трубу, яка встановлена під ґрунтовою дорогою (вул. Вишнева), а також по відновленню русла струмка біля штучної водойми; забезпечити здійснення контролю за дотриманням режиму використання земельних ділянок в межах нормативної прибережної захисної смуги струмка Безіменного на відповідній території.
Зобов'язати Бугаківську сільську раду виконати вимоги припису від 23.10.2017 року виданого Державною екологічною інспекцією у Вінницькій області: організувати роботи по ліквідації підтоплення території прилеглої до струмка Безіменного, шляхом демонтажу самовільно створеної водопідпірної споруди на руслі струмка Безіменного та відновити потік води через водопропускну трубу, яка встановлена під ґрунтовою дорогою вул. Вишнева в с. Бугаків, шляхом її розчищення; забезпечити здійснення заходів щодо охорони вод та контролю за використанням і охороною вод.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Альчук Максим Петрович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2019 |
Оприлюднено | 31.01.2019 |
Номер документу | 79490598 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Альчук Максим Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні