Рішення
від 22.01.2019 по справі 810/4570/18
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 січня 2019 року м.Київ справа № 810/4570/18

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря судового засідання Сакевич Ж.В., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ГУ ДФС у Київській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "АНВ Альянс" про стягнення податкового боргу,

Суть спору: до Київського окружного адміністративного суду звернулось ГУ ДФС у Київській області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "АНВ Альянс" про стягнення з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "АНВ Альянс" у банках, що обслуговують боржника 84265,49 грн., в рахунок погашення податкового боргу.

Позовні вимоги мотивовані тим, що у відповідача обліковується податковий борг з податку на прибуток та з податку на додану вартість, який утворився у зв'язку з несплатою самостійно визначених позивачем та визначених контролюючим органом податкових зобов'язань.

В обґрунтування позовних вимог податковий орган зазначає, що податковий борг відповідача із податку на прибуток у сумі 24558,00 грн. та з податку на додану вартість у сумі 59707,49 грн. у добровільному порядку не було сплачено, у зв'язку з чим просить стягнути вказаний податковий борг у примусовому порядку.

Відповідачем відзив на позовну заяву не надано.

Сторони у судове засідання, призначене на 22.01.2019, не з'явились, про дату, час та місце судового засідання були повідомлені належним чином та своєчасно.

Так, повістка про виклик до суду рекомендованою поштовою кореспонденцією були направлені на адресу відповідача, Товариства з обмеженою відповідальністю "АНВ Альянс", яка вказана у позовній заяві та у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Проте, рекомендована поштова кореспонденція повернулась на адресу суду з відміткою "закінчення строку зберігання".

Згідно з ч.11 ст.126 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Отже, відповідач був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання.

22.01.2019 на адресу суду від позивача надійшло клопотання про здійснення розгляду справи у порядку письмового провадження.

Відповідно до ч.3 ст.194 Кодексу адміністративного судочинства України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Згідно із ч.9 ст.205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи подане позивачем клопотання та неявку відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду справи, протокольною ухвалою суду від 22.01.2019 було постановлено здійснити подальший розгляд справи в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі, суд

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю АНВ Альянс (ідентифікаційний код 39479929, місцезнаходження: 07400, Київська обл., м.Бровари, вул.Красовського, буд.25, нежиле приміщення 127) зареєстровано в якості юридичної особи, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.102-104).

Як вбачається з матеріалів справи, за відповідачем обліковується податковий борг з податку на прибуток та податку на додану вартість на загальну суму 84265,49 грн., який виник з наступних підстав.

Судом встановлено, що відповідачем подано до Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за 2015 рік від 08.02.2016, в якій самостійно визначено суму податкового зобов'язання з податку прибуток підприємств, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет в розмірі 25118,00 грн. (а.с.15-17).

Відповідно до зворотного боку інтегрованої картки з податку на прибуток приватних підприємств Товариства з обмеженою відповідальністю АНВ Альянс станом на 31.12.2017 сума податкового боргу з податку прибуток приватних підприємств, з урахуванням переплати у розмірі 560,00 грн., становить 24558,00 грн. (а.с.47-49).

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем було подано до Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області наступні податкові декларації з податку на додану вартість:

- за липень 2015 року від 20.08.2015, в якій самостійно визначено суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет в розмірі 40000,00 грн. (а.с.11-14);

- за серпень 2015 року від 21.09.2015, в якій самостійно визначено суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет в розмірі 412,00 грн. (а.с.18-21).

Судом встановлено, що Броварською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області було проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ТОВ АНВ Альянс за лютий 2016 року, за результатами якої складено акт від 03.06.2016 №196/10-06-12-01-09/39479929 (а.с.22).

У вказаному акті перевірки зазначено про те, що відповідач несвоєчасно подав податкову звітність з податку на додану вартість за лютий 2016 року, чим порушив вимоги п.49.18.1 п.49.18 ст.49 та п.203.1 ст.203 Податкового кодексу України.

На підставі вказаного акта перевірки Броварською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області було прийнято податкове повідомлення-рішення від 06.06.2016 №0001981201, яким позивачу визначено штрафні (фінансові) санкції у сумі 1020,00 грн. (а.с.23).

Також Броварською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області було проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ТОВ АНВ Альянс за березень 2016 року, за результатами якої складено акт від 03.06.2016 №197/10-06-12-01-09/39479929.

У вказаному акті перевірки зазначено про те, що відповідач несвоєчасно подав податкову звітність з податку на додану вартість за березень 2016 року, чим порушив вимоги п.49.18.1 п.49.18 ст.49 та п.203.1 ст.203 Податкового кодексу України (а.с.24-25).

На підставі вказаного акта перевірки Броварською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області було прийнято податкове повідомлення-рішення від 06.06.2016 №0001991201, яким позивачу визначено штрафні (фінансові) санкції у сумі 1020,00 грн . (а.с.26).

Броварською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області було проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ТОВ АНВ Альянс за квітень 2016 року, за результатами якої складено акт від 03.06.2016 №193/10-06-12-01-09/39479929.

У вказаному акті перевірки зазначено про те, що відповідач несвоєчасно подав податкову звітність з податку на додану вартість за квітень 2016 року, чим порушив вимоги п.49.18.1 п.49.18 ст.49 та п.203.1 ст.203 Податкового кодексу України (а.с.27-28).

На підставі вказаного акта перевірки Броварською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області було прийнято податкове повідомлення-рішення від 06.06.2016 №0001931201, яким позивачу визначено штрафні (фінансові) санкції у сумі 1020,00 грн. (а.с.29).

Броварською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області було проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ТОВ АНВ Альянс за грудень 2015 року, за результатами якої складено акт від 03.06.2016 №164/10-06-12-01-09/39479929.

У вказаному акті перевірки зазначено про те, що відповідач несвоєчасно подав податкову звітність з податку на додану вартість за грудень 2015 року, чим порушив вимоги п.49.18.1 п.49.18 ст.49 та п.203.1 ст.203 Податкового кодексу України (а.с.30-31).

На підставі вказаного акта перевірки Броварською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області було прийнято податкове повідомлення-рішення від 07.06.2016 №0001941201, яким позивачу визначено штрафні (фінансові) санкції у сумі 1020,00 грн. (а.с.32).

Броварською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області було проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ТОВ АНВ Альянс за січень 2016 року, за результатами якої складено акт від 03.06.2016 №195/10-06-12-01-09/39479929.

У вказаному акті перевірки зазначено про те, що під час перевірки було встановлено, що відповідач несвоєчасно подав податкову звітність з податку на додану вартість за січень 2016 року, чим порушив вимоги п.49.18.1 п.49.18 ст.49 та п.203.1 ст.203 Податкового кодексу України (а.с.33-34).

На підставі вказаного акта перевірки Броварською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області було прийнято податкове повідомлення-рішення від 06.06.2016 №0001961201, яким позивачу визначено штрафні (фінансові) санкції у сумі 1020,00 грн . (а.с.35).

Вищевказані податкові повідомлення-рішення були направлені на адресу відповідача, проте рекомендована поштова кореспонденція повернулась на адресу податкового органу з відміткою за закінченням терміну зберігання (а.с.36-37).

Також Броварською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області було проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ТОВ АНВ Альянс за серпень 2016 року, за результатами якої складено акт від 10.11.2016 №483/10-06-12-01-09/39479929.

У вказаному акті перевірки зазначено про те, що відповідач несвоєчасно подав податкову звітність з податку на додану вартість за серпень 2016 року, чим порушив вимоги п.49.18.1 п.49.18 ст.49 та п.203.1 ст.203 Податкового кодексу України (а.с.38-39).

На підставі вказаного акта перевірки Броварською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області було прийнято податкове повідомлення-рішення від 10.11.2018 №0010641201, яким позивачу визначено штрафні (фінансові) санкції у сумі 1020,00 грн. (а.с.40).

Вказане податкове повідомлення-рішення було направлено на адресу відповідача, проте рекомендована поштова кореспонденція повернулась на адресу податкового органу з відміткою за закінченням терміну зберігання (а.с.41-42).

Судом встановлено, що Головним управлінням ДФС у Київській області було проведено камеральну електронну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності, своєчасності подання податкової звітності, сплати узгодженої суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість, своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН ТОВ АНВ Альянс за січень 2018 року, за результатами якої складено акт від 03.05.2018 №488/10-36-52-01/39479929 (а.с.70-71).

У вказаному акті перевірки зазначено про те, що відповідач несвоєчасно подав податкову звітність з податку на додану вартість за січень 2018 року, чим порушив вимоги п.49.18.1 п.49.18 ст.49 та п.203.1 ст.203 Податкового кодексу України.

На підставі вказаного акта перевірки ГУ ДФС у Київській області було прийнято податкове повідомлення-рішення від 08.06.2018 №0023935201, яким позивачу визначено штрафні (фінансові) санкції у сумі 170,00 грн. (а.с.46).

Також Головним управлінням ДФС у Київській області було проведено камеральну електронну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності, своєчасності подання податкової звітності, сплати узгодженої суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість, своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН ТОВ АНВ Альянс за лютий 2018 року, за результатами якої складено акт від 03.05.2018 №489/10-36-52-01/39479929 (а.с.72-73).

У вказаному акті перевірки зазначено про те, що відповідач несвоєчасно подав податкову звітність з податку на додану вартість за лютий 2018 року, чим порушив вимоги п.49.18.1 п.49.18 ст.49 та п.203.1 ст.203 Податкового кодексу України.

На підставі вказаного акта перевірки ГУ ДФС у Київській області було прийнято податкове повідомлення-рішення від 08.06.2018 №0023925201, яким позивачу визначено штрафні (фінансові) санкції у сумі 1020,00 грн. (а.с.77).

Головним управлінням ДФС у Київській області було проведено камеральну електронну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності, своєчасності подання податкової звітності, сплати узгодженої суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість, своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН ТОВ АНВ Альянс , за результатами якої складено акт від 14.03.2018 №294/10-36-52-01/39479929.

У вказаному акті перевірки зазначено про те, що відповідачем було порушено правила сплати податків та здійснено несвоєчасну сплату ПДВ за липень 2015 року (а.с.80-81).

На підставі вказаного акта перевірки ГУ ДФС у Київській області було прийнято податкове повідомлення-рішення від 25.04.2018 №0016495201, яким позивачу нараховано штраф у сумі 374,69 грн. (а.с.84).

Вказане податкове повідомлення-рішення було направлено на адресу відповідача, проте рекомендована поштова кореспонденція повернулась на адресу податкового органу з відміткою за закінченням терміну зберігання (а.с.85-86).

Головним управлінням ДФС у Київській області було проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності, своєчасності подання податкової звітності, сплати узгодженої суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість, своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН ТОВ АНВ Альянс , за результатами якої складено акт від 27.06.2018 №1088/10-36-12-03/39479929.

Під час перевірки було встановлено порушення відповідачем вимог п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України в частині порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.88-89).

На підставі вказаного акта перевірки ГУ ДФС у Київській області було прийнято податкове повідомлення-рішення від 09.08.2017 №0018211201, яким позивачу нараховано штраф у сумі 12786,01 грн. (а.с.91).

Вказане податкове повідомлення-рішення було направлено на адресу відповідача, проте рекомендована поштова кореспонденція повернулась на адресу податкового органу з відміткою за закінченням терміну зберігання (а.с.90).

Відповідно до зворотного боку інтегрованої картки з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю АНВ Альянс станом на 31.07.2018 сума податкового боргу з податку на додану вартість становить 59707,49 грн., з яких 59009,26 грн. - основний борг та 698,23 грн. - пеня (а.с.51-58).

Дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпункт 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) встановлює, що грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до підпункт 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно з пунктом 38.1 статті 38 ПК України виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

Відповідно до п133.1 ст.133 Податкового кодексу України (в редакції, яка була чинна на момент виникнення спірних відносин) платниками податку на прибуток підприємств - резидентами є: суб'єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім:1) бюджетних установ;2) громадських об'єднань, політичних партій, релігійних, благодійних організацій, пенсійних фондів, метою яких не може бути одержання і розподіл прибутку серед засновників, членів органів управління, інших пов'язаних з ними осіб, а також серед працівників таких організацій; 3) суб'єктів господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, визначені главою 1 розділу XIV цього Кодексу.

Відповідно до п.180.1 ст.180 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платником податку на додану вартість є, зокрема, будь-яка особа, що провадить або планує провадити господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, визначеному статтею 183 цього розділу.

Відповідно до пункту 46.1 статті 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Статтею 49 Податкового кодексу України визначено порядок подання податкової декларації до податкового органу.

Так, пунктом 49.2 статті 49 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Згідно пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Пунктом 56.11 статті 56 ПК України передбачено, що самостійно визначене платником податків податкове зобов'язання оскарженню не підлягає.

Відповідно до п.54.3 ст.54 ПК України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об'єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством; дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках; згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган; дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом; результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів, свідчать про заниження або завищення податкових зобов'язань, визначених платником податків у митних деклараціях.

Пунктом 55.1 ст.55 Податкового кодексу України визначено, що податкове повідомлення-рішення про визначення суми грошового зобов'язання платника податків або будь-яке інше рішення контролюючого органу може бути скасоване контролюючим органом вищого рівня під час проведення процедури його адміністративного оскарження та в інших випадках у разі встановлення невідповідності таких рішень актам законодавства.

Під час розгляду справи відповідачем не було надано доказів на підтвердження оскарження а адміністративному або судовому порядку податкових повідомлень-рішень від 06.06.2016 №0001981201, від 06.06.2016 №0001991201, від 06.06.2016 №0001931201, від 07.06.2016 №0001941201, від 06.06.2016 №0001961201, від 10.11.218 №0010641201, від 08.06.2018 №0023935201, від 08.06.2018 №0023925201, від 25.04.2018 №0016495201, від 09.08.2017 №0018211201.

У зв'язку з цим, нарахована на підставі вказаних податкових повідомлень-рішень сума податкового зобов'язання є узгодженою.

Відповідно до п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається: при нарахуванні суми грошового зобов'язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов'язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); при нарахуванні суми податкового зобов'язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов'язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); при нарахуванні суми податкового зобов'язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання.

Пунктом 129.3 ст.129 Податкового кодексу України нарахування пені закінчується: у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань; у день проведення взаєморозрахунків непогашених зустрічних грошових зобов'язань відповідного бюджету перед таким платником податків; у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України); при прийнятті рішення щодо скасування або списання суми податкового боргу (його частини).

З матеріалів справи вбачається, що позивачу була нарахована пеня за несвоєчасну сплату податкового зобов'язання з ПДВ у сумі 698,23 грн.

Так, відповідно до розрахунку пені позивачу була нарахована пеня у сумі 57,06 грн. за несвоєчасну сплату податкового зобов'язання, нарахованого по податковому повідомленні-рішенні №0014701501 від 01.07.2015 та пеня у сумі 641,17 грн. - за несвоєчасну сплату податкового зобов'язання, визначеного у податковій декларації з ПДВ за липень 2015 року (а.с.67).

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.

Положенням пункту 58.3 статті 58 ПК України встановлено, що податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.

Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Згідно з пунктом 59.5 статті 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

З матеріалів справи вбачається, що позивачем було складено податкову вимогу форми Ю №4443-23 від 21.09.2015 на загальну суму 40126,56 грн., яка була направлена на адресу відповідача (а.с.9).

Проте, рекомендована поштова кореспонденція повернулась на адресу податкового органу з відміткою за закінченням терміну зберігання (а.с.9).

Щодо способу захисту права на стягнення податкового боргу суд зазначає таке.

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Крім того, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі (пункт 95.1 статті 95 ПК України).

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95 ПК України).

Відповідно до абзацу 1 пункту 95.3 статті 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з пунктом 95.4 статті 95 ПК України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, суд, вирішуючи питання про погашення за рахунок платника податків податкового боргу, яке здійснюється шляхом стягнення коштів з рахунків у банку або за рахунок готівки, приймає рішення про стягнення з боржника коштів у рахунок погашення податкового боргу.

Під час розгляду справи відповідачем не було надано доказів сплати у добровільному порядку суми грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємства та з податку на додану вартість на загальну суму 84265,49 грн.

У зв'язку з цим, позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Аналізуючи у сукупності вищевикладене та враховуючи підтвердження матеріалами справи наявності податкового боргу відповідача та дотримання податковим органом законодавчо встановленої процедури стягнення податкового боргу, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись статтями 243-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю АНВ Альянс (ідентифікаційний код 39479929, місцезнаходження: 07400, Київська обл., м.Бровари, вул.Красовського, буд.25, нежиле приміщення 127) 84265,49 грн. (вісімдесят чотири тисячі двісті шістдесят п'ять грн. 49 коп.) в рахунок погашення податкового боргу.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Київський окружний адміністративний суд.

Дата складення повного рішення суду - 22.01.2019 р.

Суддя Кушнова А.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.01.2019
Оприлюднено01.02.2019
Номер документу79493712
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/4570/18

Рішення від 22.01.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 01.10.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 10.09.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні