Ухвала
від 09.06.2006 по справі 4/52-06-02-2а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

4/52-06-02-2а

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

21036, м. Вінниця,  Хмельницьке шосе, 7  тел. 66-03-00, 66-11-31    http://vn.arbitr.gov.ua


У Х В А Л А

про повернення позовної заяви

"09" червня 2006 р.                                                                              Справа № 4/52-06-02-2а

             Суддя господарського суду Білоус В.В.  , розглянувши матеріали справи

за позовом: Конотопського траспортного прокурора в інтересах Міністерства охорони здоров"я України в особі Конотопської лінійної санітарно - епідеміологічної станції на Південно - Захіній залізниці, 41615, м. Конотоп,  Сумської області, вул. Парківська, 16/2, код ЄДРПОУ 22984729   

до: Товариства з обмеженою відповідальністю "Сільвер ВВ", 21012, м. Вінниця, вул. Ясна, 15, код ЄДРПОУ 31836136  

про стягнення  на суму 1260,00 грн.

ВСТАНОВИВ :

           Як вбачається, позов заявлено Конотопським траспортним прокурорм в інтересах Міністерства охорони здоров"я України в особі Конотопської лінійної санітарно - епідеміологічної станції на Південно - Західній залізниці, м. Конотоп.

    Пунктом 2 ст. 121 Конституції України на прокуратуру України покладається представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом. Відповідно до ст. 361 Закону України “Про прокуратуру” підставою представництва в суді держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними і державою.

           Згідно з ч. 1 ст. 2 ГПК України господарський суд порушує справи за позовними заявами прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави. В позовній заяві прокурор самостійно визначає, в чому саме полягає порушення інтересів держави і обґрунтовує необхідність їх захисту (ч. 2 ст. 2 ГПК України).

         Конституційний суд України в рішенні від 08.04.1999 р. (далі –рішення КСУ) визначив, що прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних чи інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах. При цьому інтереси держави можуть збігатися повністю, частково, або не збігатися зовсім з інтересами державних органів, державних підприємств та організацій чи з інтересами господарських товариств з часткою державної власності у статутному фонді. Держава може вбачати свої інтереси не тільки в їх діяльності, але й в діяльності приватних підприємств, товариств. Пунктом 2 резолютивної частини рішення КСУ визначено, що під поняттям “орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах”, зазначених в ч. 2 ст. 2 ГПК України, треба розуміти орган державної влади або орган місцевого самоврядування, який законом наділений повноваженнями органу виконавчої влади.

        В пункті 5 мотивувальної частини рішення КСУ передбачено, що орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах, фактично є позивачем у справі, порушених за позовною заявою прокурора і на підставі ч. 1 ст. 2 ГПК України є стороною в арбітражному процесі, цей орган здійснює процесуальні дії відповідно до вимог ст. 22 ГПК України.

       Тобто, прокурор може бути представником сторони у справі тільки у випадку, коли цією стороною у справі є орган державної влади або орган місцевого самоврядування, наділені повноваженнями виконавчої влади.

     Фактично позов подано не в інтересах держави в особі Міністерства охорони здоров"я України, а в інетересах Конотопської лінійної санітарно - епідеміологічної станції на Південно - Західній залізниці про стягнення заборгованості за надані нею послуги згідно цивільно - правової угоди ( договір № 48 надання послуг радіаційного контролю транспортних засобів та вантажу від 31.05.2005р. ). Держава не уповноважила Міністерство охорони здоров"я України здійснювати функції у спірних правовідносинах.

      Конотопська лінійна санітарно - епідеміологічна станція на Південно- Західній залізниці є самостійним господарюючим суб'єктом, управління господарською діяльністю здійснює через свої органи та посадові особи (ст. 122 ГК України) і не є органом державної влади чи органом місцевого самоврядування.

     Таким чином, прокурором  пред'явлено позов не в інтересах держави, а в інтересах самостійного суб'єкта господарської діяльності.

          А тому, враховуючи викладене,  позовна заява підлягає поверненню.

Керуючись п. 1 ст. 63 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ :

Позовну заяву №23/619-06  від 31.05.06  на 1-му аркуші разом з матеріалами  на   10-тиаркушах повернути прокурору.

                     Суддя                                                Білоус В.В.

СудГосподарський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення09.06.2006
Оприлюднено21.08.2007
Номер документу7951
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —4/52-06-02-2а

Ухвала від 31.08.2006

Господарське

Вищий господарський суд України

Гоголь Т.Г.

Ухвала від 09.06.2006

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Білоус В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні