КРАМАТОРСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

Справа № 234/1270/19

Провадження № 1-кс/234/750/19

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 січня 2019 року м. Краматорськ

Слідчий суддя Краматорського міського суду Донецької області Кравченко О.Ю.,

при секретарі Каліберді А.О.,

за участю:

прокурора Альоша А.В.,

захисника ОСОБА_1,

підозрюваного ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Краматорську клопотання слідчого СВ Краматорського ВП ГУНП в Донецькій області капітана поліції ОСОБА_3 про продовження строків досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42018051110000039 від 15.05.2018 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.368, ч.1 ст.369 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

25 січня 2019 року слідчий СВ Краматорського ВП ГУНП в Донецькій області ОСОБА_3 звернулась до слідчого судді з клопотанням про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42018051110000039 від 15.05.2018 року. Клопотання погоджене із першим заступником військового прокурора об'єднаних сил ОСОБА_4

В обґрунтування клопотання слідчий зазначила, що Слідчим відділом Краматорського ВП ГУНП в Донецькій області проводиться досудове розслідування кримінального провадження № 42018051110000039 від 15.05.2018за підозрою ОСОБА_2 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України та за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 369 КК України, процесуальне керівництво у якому здійснюється військовою прокуратурою об'єднаних сил.

З матеріалів кримінального провадження вбачається, що ОСОБА_2 09.08.2017 наказом Голови Державної служби України з безпеки на транспорті № 1537 - к призначений на посаду старшого державного інспектора відділу державного контролю та нагляду за безпекою на транспорті Управління Укртрансбезпеки у Донецькій області та відповідно до положень ч. 3 ст. 18 Кримінального кодексу України він є службовою особою - працівником органу державної влади, яка наділена організаційно - розпорядчими функціями.

Відповідно до статей 3, 8, 19, 29, 68 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю; права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність.

В Україні визнається і діє принцип верховенства права, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Згідно вимог статей 1, 3, 4, 5, 8, Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 103, Державна служба України з безпеки на транспорті (далі - Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства).

Основними завданнями Укртрансбезпеки є реалізація державної політики з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування, міському електричному, залізничному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті, здійснення державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному, міському електричному, залізничному, морському та річковому транспорті, надання у передбачених законом випадках адміністративних послуг у сфері автомобільного, міського електричного, залізничного, морського та річкового транспорту, забезпечення в межах повноважень, передбачених законом, здійснення заходів щодо запобігання корупції і контроль за їх виконанням.

Працівник Укртрансбезпеки у межах повноважень, наданих цим Законом та іншими законодавчими актами, самостійно приймає рішення і несе за свої протиправні дії або бездіяльність дисциплінарну чи кримінальну відповідальність.

Службова особа Укртрансбезпеки, яка порушила вимоги закону або неналежно виконує свої обов'язки, несе відповідальність у встановленому порядку.

Згідно ст. 22 Закону України Про запобігання корупції , особам, зазначеним в ч. 1 ст. 3 цього Закону, забороняється використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов'язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, у тому числі використовувати будь-яке державне чи комунальне майно або кошти в приватних інтересах.

Відповідно до ст. ст. 23, 24 Закону України Про запобігання корупції , особам, зазначеним у пунктах 1, 2 ч. 1 ст. 3 вказаного Закону, забороняється безпосередньо або через інших осіб вимагати, просити, одержувати подарунки для себе чи близьких їм осіб від юридичних або фізичних осіб, а у разі надходження пропозиції щодо неправомірної вигоди або подарунка, незважаючи на приватні інтереси, зобов'язані невідкладно вжити таких заходів: відмовитися від пропозиції; за можливості ідентифікувати особу, яка зробила пропозицію; залучити свідків, якщо це можливо, у тому числі з числа співробітників; письмово повідомити про пропозицію безпосереднього керівника (за наявності) або керівника відповідного органу, підприємства, установи, організації, спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції.

Згідно посадової інструкції, старший державний інспектор відділу державного контролю та нагляду за безпекою на транспорті Управління Укртрансбезпеки у Донецькій області ОСОБА_2, здійснює державний нагляд за додержанням вимог законодавства у сфері автомобільного транспорту, забезпечення умов безпечного перевезення багажів, пасажирів, вантажу, здійснює контроль за роботою автомобільних перевізників, що здійснюють перевезення пасажирів на маршрутах загального користування, здійснює контроль дозвільних документів на здійснення перевезень, приймає участь у проведенні перевірок суб'єктів господарювання у сфері автомобільного транспорту, додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт, у межах повноважень забороняє експлуатацію транспортних засобів і надання транспортних послуг до усунення порушень законодавства, дотримується вимог антикорупційного законодавства.

В силу наявного досвіду роботи в Укртрансбезпеці ОСОБА_2 знав та розумів, що відповідно до вищевказаного законодавства України, посадовим та службовим особам Укртрансбезпеки заборонено застосовувати своє становище для одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб; безпосередньо або через інших осіб вимагати, просити, одержувати подарунки для себе чи близьких їм осіб від юридичних або фізичних осіб.

Однак, незважаючи на обізнаність з вимогами вищевказаного законодавства та усупереч обов'язку їх неухильного дотримання, будучи службовою особою, перебуваючи на посаді старшого державного інспектора відділу державного контролю та нагляду за безпекою на транспорті Управління Укртрансбезпеки у Донецькій області, ОСОБА_2, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, вчинив корупційний злочин - одержання службовою особою неправомірної вигоди для себе за вчинення такою службовою особою в інтересах того хто надає неправомірну вигоду будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища, вчиненого за попередньою змовою групою осіб, поєднаного з вимаганням неправомірної вигоди , за наступних обставин.

Так, у травні 2018 року, більш точний час в ході досудового розслідування не встановлено, у ОСОБА_2 виник злочинний корисливий умисел, спрямований на отримання незаконного прибутку та особисте збагачення у протиправний спосіб.

З метою реалізації свого умислу, ОСОБА_2 вступив у злочинну змову із невстановленими на даний час слідством особами, що виразилося у систематичному вимаганні та одержанні неправомірної вигоди від осіб, які здійснюють пасажирські та вантажні перевезення.

Реалізовуючи свій злочинний умисел, ОСОБА_2, здійснюючи рейдову перевірку разом із невстановленими на даний час слідством особами, 13.09.2018 приблизно о 08 год. 30 хв. зупинив на автошляху Горлівка - Бахмут Донецької області, при в'їзді у місто Бахмут Донецької області, транспортний засіб марки Опель Віваро , д.н.з. НОМЕР_1, під керуванням громадянина ОСОБА_5, який здійснював перевезення пасажирів по території Донецької області.

Після цього, невстановлений в ході досудового розслідування працівник відділу державного контролю та нагляду за безпекою на транспорті Управління Укртрансбезпеки у Донецькій області, запропонував ОСОБА_5 прослідувати до їхнього службового автомобіля НОМЕР_2, у якому на водійському сидінні знаходився старший державний інспектор відділу державного контролю та нагляду за безпекою на транспорті Управління Укртрансбезпеки у Донецькій області ОСОБА_2

Перебуваючи у салоні вказаного автомобіля на передньому водійському сидінні ОСОБА_2, діючи умисно, переслідуючи корисливий мотив, спрямований на особисте протиправне збагачення, близько 08 год. 40 хв. поставив ОСОБА_5категоричну вимогу про необхідність надання йому неправомірної вигоди у вигляді грошових коштів у сумі 2000 грн., за не притягнення останнього до адміністративної відповідальності.

ОСОБА_5, усвідомлюючи, що у разі не виконання протиправних вимог ОСОБА_2, останній буде чинити штучні перешкоди у здійсненні ним його діяльності по перевезенню пасажирів, а саме у вигляді складання адміністративного протоколу стосовно нього, у зв'язку із чим змушений був погодитися на протиправну вимогу ОСОБА_2 та у цей же день, місці та час передав останньому неправомірну вигоду у сумі 2000 грн.

Таким чином, ОСОБА_2, займаючи посаду старшого державного інспектора відділу державного контролю та нагляду за безпекою на транспорті Управління Укртрансбезпеки у Донецькій області,у травні 2018 року вступив у попередню злочинну змову з невстановленими на даний час слідством особами, з якими діючи умисно, переслідуючи корисливий мотив, з метою особистого протиправного збагачення, у порушення вимог ст. ст. 3, 22, 24 Закону України Про запобігання корупції ; ст. ст. 3, 4, 5, 8 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 103; України, своїх Посадових інструкцій, 13 вересня 2018 року приблизно о 08 год. 30 хв., перебуваючи на автошляху Горлівка - Бахмут Донецької області, при в'їзді у місто Бахмут Донецької області та, знаходячись у службовому автомобілі НОМЕР_2, вимагав та одержав від ОСОБА_5 неправомірну вигоду у сумі 2000 грн. за не притягнення останнього до адміністративної відповідальності.

На підставі наведеного, ОСОБА_2 обґрунтовано підозрюється у одержанні службовою особою неправомірної вигоди для себе за вчинення такою службовою особою в інтересах того хто надає неправомірну вигоду будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища, за попередньою змовою групою осіб, поєднаного з вимаганням неправомірної вигоди, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3

ст. 368 КК України.

Обґрунтована підозра ОСОБА_2 у вчиненні інкримінованого йому кримінального правопорушення підтверджується зібраними у ході досудового розслідування доказами, а саме: повідомленням про вчинене кримінальне правопорушення від 14.05.2018, відповіддю на доручення від 16.11.2018, протоколом огляду інформації, отриманої за результатами НСРД від 22.11.2018, матеріалами НСРД, протоколом обшуку у ОСОБА_6, поясненнями ОСОБА_6, показаннями свідків ОСОБА_5, ОСОБА_7 та іншими зібраними доказами у сукупності.

Таким чином, ОСОБА_2 обґрунтовано підозрюється у вчиненні тяжкого злочину, за вчинення якого законом передбачене покарання у виді позбавлення волі на строк до 10 (десяти) років з конфіскацією майна.

Двох місячний строк досудового розслідування у кримінальному провадженні закінчується 30.01.2018.

Однак, завершити досудове розслідування у строк до 30.01.2018 не представляється можливим, оскільки для проведення повного та неупередженого досудового розслідування, отримання додаткових доказів, що можуть бути використані під час судового розгляду, необхідно провести ряд слідчих та процесуальних дій.

Так, необхідно призначити проведення судової експертизи аудіо-, відеозапису, які отримані під час проведення негласних слідчих (розшукових) дій, з метою ідентифікації ОСОБА_2 за ознаками голосу та отримати відповідний висновок експерта, що враховуючи складність даного виду експертиз, потребує тривалого часу її проведення.

Разом з тим, для здобуття належних та допустимих доказів для прийняття законного рішення у кримінальному провадженні необхідно: провести слідчі експерименти за участю свідка ОСОБА_5; здійснити тимчасовий доступ до інформації про телефонні з'єднання за абонентськими номерами, якими користуються ОСОБА_2 та провести аналіз вказаної інформації. Встановити та допитати в якості свідків осіб яким можуть бути відомі обставини вчинення підозрюваним злочину, здійснити тимчасовий доступ до інформації, що містить банківську таємницю, щодо руху грошових коштів по рахунках, якім відповідають банківські картки, на які суб'єктами господарювання переводилася неправомірна вигода. На підставі отриманих за результатами проведення вказаних слідчих та процесуальних дій доказів, вирішити питання про необхідність проведення інших слідчих (розшукових) дій з метою всебічного, повного і неупередженого дослідження обставин кримінального провадження, виявлення тих обставин, які викривають так і тих, що виправдовують підозрюваних, пом'якшують чи обтяжують покарання. На основі зібраних доказів підготувати та прийняти кінцеве процесуальне рішення у кримінальному провадженні (повідомлення про зміну/нову підозру).

Крім того, після проведення вказаних слідчих та процесуальних дій необхідно виконати вимоги ст. ст. 290, 291 КПК України, з наданням достатнього часу стороні захисту для ознайомлення з матеріалами кримінального провадження, що враховуючи значний обсяг матеріалів кримінального провадження займе тривалий період часу.

Також, після виконання вимог ст. ст. 290, 291 КПК України, необхідно скласти та вручити стороні захисту обвинувальний акт та реєстр матеріалів досудового розслідування.

Вказані процесуальні дії не були завершені раніше, у зв'язку із особливою складністю кримінального провадження, яка обумовлена необхідністю встановлення та допиту значної кількості свідків, складання значної кількості протоколів за результатами проведених негласних слідчих (розшукових) дій та їх подальшого розтаємнення.

У зв'язку з цим, для завершення слідчих (розшукових) і процесуальних дій необхідно продовжити строк досудового розслідування до чотирьох місяців, тобто до 30.03.2019 включно.

У судовому засіданні прокурор Альоша А.В. підтримав клопотання та просив його задовольнити.

Підозрюваний ОСОБА_2 та захисник ОСОБА_8 у судовому засіданні не заперечував проти задоволення клопотання

Дослідивши матеріали кримінального провадження, якими обґрунтовується необхідність продовження строків досудового розслідування, заслухавши думку сторін кримінального провадження, слідчий суддя дійшов наступних висновків.

Клопотання про продовження строку досудового розслідування відповідає вимогам ч.2 ст.295-1 КПК України.

Згідно з вимогами ч.3 ст.294 КПК України якщо з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину досудове розслідування (досудове слідство) неможливо закінчити у строк, зазначений у пункті 2 абзацу третього частини першої статті 219 цього Кодексу, він може бути продовжений в межах строків, встановлених пунктами 2 та 3 частини другої статті 219 цього Кодексу:

1) до трьох місяців - керівником місцевої прокуратури, заступником Генерального прокурора;

2) до шести місяців - слідчим суддею за клопотанням слідчого, погодженим з керівником регіональної прокуратури або його першим заступником чи заступником, заступниками Генерального прокурора;

3) до дванадцяти місяців - слідчим суддею, за клопотанням слідчого, погодженим з Генеральним прокурором чи його заступниками.

Слідчим відділом Краматорського ВП ГУНП в Донецькій області проводиться досудове розслідування кримінального провадження №42018051110000039 від 15.05.2018 року у кримінальному провадженні №42018051110000039 від 15.05.2018 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.368 та ч.1 ст.369 КК України. Процесуальне керівництво у кримінальному провадженні здійснюється військовою прокуратурою об'єднаних сил.

У рамках даного кримінального провадження 30.11.2018 року ОСОБА_2 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.368 КК України.

Відповідно до ст.12 КК України злочин, у якому підозрюються ОСОБА_2 є тяжким злочином.

Строк досудового розслідування кримінального провадження №42018051110000039 спливає 30.01.2019 року.

Як встановлено у судовому засіданні, на теперішній час є необхідність в проведенні ряду слідчих дій (допиті осіб, які стали свідками скоєння вказаного кримінального правопорушення, проведенні судових експертиз, отримати тимчасові доступи до документації, яка має значення для кримінального провадження), після чого повідомити підозрюваному та захиснику про завершення досудового розслідування, з наданням достатнього часу стороні захисту для ознайомлення з матеріалами кримінального провадження, що враховуючи значний обсяг матеріалів кримінального провадження займе тривалий період часу.

Слідчим доведено, що додатковий строк необхідний для отримання доказів, які можуть бути використані під час судового розгляду та слідчі дії не могли бути здійснені чи завершені з об'єктивних причин.

Слідчий, здійснюючи свої повноваження відповідно до вимог цього Кодексу, є самостійним у своїй процесуальній діяльності, втручання в яку осіб, що не мають на те законних повноважень, забороняється. (ч. 5 ст.40 КПК України)

Статтею 2 КПК України встановлено, що завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.

Отже, враховуючи зазначені норми закону, а також те, що двомісячний строк досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні спливає 30.01.2019, проте закінчити досудове розслідування у вказаний строк за об'єктивних причин не можливе, приймаючи до уваги доведення слідчим обставин, що обумовлюють необхідність продовження строку досудового розслідування, виходячи з завдань кримінального провадження, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню, а строк досудового розслідування продовженню до 4 (чотирьох) місяців. При цьому, слідчим суддею також враховано складність справи та визначення у клопотанні найкоротшого строку, достатнього для потреб досудового розслідування.

Керуючись ст.ст. 40, 219, 294, 295-1 КПК України, слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання СВ Краматорського ВП ГУНП в Донецькій області капітана поліції ОСОБА_3 про продовження строків досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42018051110000039 від 15.05.2018 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.368, ч.1 ст.369 КК України - задовольнити.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42018051110000039 від 15.05.2018 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.368, ч.1 ст.369 КК України до 4 (чотирьох) місяців, тобто до 30.03.2019 року включно.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддяОСОБА_9

Зареєстровано 01.02.2019
Оприлюднено 01.02.2019
Дата набрання законної сили 25.01.2019

Судовий реєстр по справі 234/1270/19

Проскрольте таблицю вліво →
Судові справи, в яких компанія згадана у тексті
Рішення Суд Форма
Ухвала від 25.01.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 25.01.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 25.01.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленного месенджеру