Провадження №3/760/1431/19
у справі №760/1386/19
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 січня 2019 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Букіна О.М., за участю секретаря судового засідання Чеботаренко А.П., представника Київської міської митниці ДФС Грабчака П.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи, що надійшли з Київської міської митниці ДФС, відносно громадянина України ОСОБА_2, на момент переміщення товару керівник ТОВ КОНСТАНТА ЮГ (ЄДРПОУ 39696775), паспорт громадянина України серії НОМЕР_2, виданий 24.12.1999 р. Ленінським РВ ММУ УМВС України в Миколаївській області, РНОКПП НОМЕР_1 по факту порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -
ВСТАНОВИВ:
16.01.2019 до Солом'янського районного суду м. Києва після доопрацювання надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 за порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Відповідно до протоколу № 0818/10000/18 від 05.12.2018 вбачається, що 29.10.2016 в зоні діяльності Львівської митниці через митний кордон України автомобілем р.н.з. НОМЕР_3 з території Республіки Польща на підставі товаросупровідних документів: інвойс від 19.10.2016 № EX/29/1062/10/00112/2016, накладна CMR від 28.10.2016 № 927742 та книжка МДП № XW.77557698 за попередньою митною декларацією від 27.10.2016 №100000000/2016/866649 на адресу ТОВ КОНСТАНТА ЮГ (ЄДРПОУ 39696775) переміщено товари кава натуральна та обладнання для приготування кави, запчастини до кавових апаратів , загальною вагою брутто 18 992,88 кг, нетто - 17 444,36 кг, вартістю 58 521,58 доларів США, згідно вищезазначеного інвойсу.
Відповідно до товаросупровідних документів, поставка товарів здійснювалась з території Республіки Польща на адресу ТОВ КОНСТАНТА ЮГ (ЄДРПОУ 39696775) на виконання умов контракту від 01.09.2016 № UA-СS-1, укладеного між ТОВ КОНСТАНТА ЮГ (ЄДРПОУ 39696775) та компанією ROSS STORES, INC. (USA).
31.10.2016 зазначені вище товари доставлено в зону митного контролю відділу митного оформлення № 1 митного поста Західний Київської міської митниці ДФС, які того ж дня були заявлені до митного контролю та оформленні у митному відношенні за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ №100250001/2016/116869.
З метою перевірки автентичності документів, на підставі яких було здійснено митне оформлення товарів кава натуральна та обладнання для приготування кави , що були ввезені на митну територію України на адресу ТОВ КОНСТАНТА ЮГ Департаментом організації протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України направлено запит до митної адміністрації Республіки Польща (від 28.02.2017 вих. № 3219/5/99-99-20-02-01-16).
04.04.2018, листом Державної фіскальної служби України № 10196/7/99-99-20-02-01-17, на адресу Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь митних органів Республіки Польща на зазначений запит з доданими документами.
Митні органи Польщі повідомили, що насправді переміщені в Україну на підставі книжок МДП (Carnet TIR) XW77557698, XC77371193, XE77227090 товари були попередньо оформлені у митному відношенні на експорт на підставі 15 італійських, 1 польської та 1 німецької декларації MRN 16DE520346110163E3.
Згідно з даними, зазначеними в витязі митної системи транзиту NCTS Республіки Польща вантаж - кава натуральна та обладнання для приготування кави , у вантажному автомобілі НОМЕР_3 загальною вагою брутто 18993 кг оформлено в польській митниці в транзитній процедурі підставі книжки МДП (Carnet TIR) № XW77557698 та відправлено в Україну.
З метою підтвердження відомостей отриманих від митних органів Республіка Польща, Департаментом організації протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України направлено додатковий запит до митних органів Федеративної Республіки Німеччини від 23.05.2017 № 8628/5/99-99-20-02-01-16.
06.11.2018, листом Державної фіскальної служби України № 33747/7/99-99-20-02-01-17 від 31.10.2018, на адресу Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь митних органів Федеративної Республіки Німеччина на зазначений запит з доданими документами, а саме: експортна митна декларації MRN16DE520346110163E3, проформа-інвойс від 29.08.2016 № 39013844, інвойс від 16.09.2016 №38293299, рахунок про підтвердження оплати № 39013844.
Згідно з наданою експортною декларацією відправником товарів частини для касових апаратів, грошових обмінників , у кількості 2 пакувальних місця, вагою нетто 36, 60 кг, згідно з інвойсом від 16.09.2016 №38293299, є компанія Сrane Payment Innovations GmbH (Німеччина), одержувачем - ТОВ Соренто (Україна).
Під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Німеччини з даними, вказаними у матеріалах митного оформлення за МД №100250001/2016/116869, встановлено відповідність товару №7 щодо опису, артикулів, кількості пакувальних місць, ваги брутто, ваги нетто, коду УКТЗЕД оформлених за вказаною митною декларацією.
При цьому не співпадають відомості щодо відправника/продавця товарів, одержувача товарів та їх вартості, яка згідно інвойсу від 19.10.2016 №EX/29/1062/10/00112/2016 (на підставі якого здійснено переміщення через митний кордон України та митне оформлення) становить - 805,64 доларів США, а згідно експортної митної декларації MRN16DE520346110163E3 та інвойсу від 16.09.2016 №38293299 становить 4 616,20 євро.
Таким чином, проведеною перевіркою встановлено, що частина товарів, митне оформлення яких здійснено за митною декларацією від 31.10.2016 №100250001/2016/116869, а саме : товар № 7, а саме запчастини до кавових апаратів - купюроприймачі , загальною вагою брутто 41,00 кг, нетто - 36,96 кг, загальною вартістю 4 616, 20 євро, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (29.10.2016) складає -148 031,19 грн., було переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення документів, що містять неправдиві відомості відносно відправника, одержувача товарів та відомостей необхідних для визначення митної вартості товарів.
Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_2 відповідав за фінансово-господарську діяльність підприємства і був зобов'язаний надавати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.
Таким чином, дії громадянина України ОСОБА_2 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 148 031,19 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.
Отже, в діях гр. ОСОБА_2 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України у зв'язку з чим відносно останнього складено протокол про порушення митних правил № 0818/10000/18.
Безпосередні предмети правопорушення, не вилучалися, оскільки до складання протоколу про порушення митних правил, були випущений у вільний обіг, у зв'язку з чим в разі прийняття рішення про застосування конфіскації, просимо стягнути вартість предметів.
Загальна вартість предметів правопорушення складає 148 031,19 грн.
Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, ОСОБА_2 в судове засідання не з'явився, про дату та час розгляду справи повідомлявся належним чином, про причини неявки суд до відома не поставив.
В судовому засіданні представник Київської міської митниці ДФС вважав обставини викладені в протоколі № 0818/10000/18 від 05.12.2018 доведеними та просив притягнути ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.
Заслухавши пояснення представника Київської міської митниці ДФС, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об'єктивних і суб'єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Порушення митних правил передбачене диспозицією ч. 1 ст. 483 МК, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
При цьому відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року №8, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Судом встановлено, що 29.10.2016 в зоні діяльності Львівської митниці через митний кордон України автомобілем р.н.з. НОМЕР_3 з території Республіки Польща на підставі товаросупровідних документів: інвойс від 19.10.2016 №EX/29/1062/10/00112/2016, накладна CMR від 28.10.2016 № 927742 та книжка МДП №XW.77557698 за попередньою митною декларацією від 27.10.2016 №100000000/2016/866649 на адресу ТОВ КОНСТАНТА ЮГ (ЄДРПОУ 39696775) переміщено товари кава натуральна та обладнання для приготування кави, запчастини до кавових апаратів , загальною вагою брутто 18 992,88 кг, нетто - 17 444,36 кг, вартістю 58 521,58 доларів США, згідно вищезазначеного інвойсу.
Відповідно до товаросупровідних документів, поставка товарів здійснювалась з території Республіки Польща на адресу ТОВ КОНСТАНТА ЮГ (ЄДРПОУ 39696775) на виконання умов контракту від 01.09.2016 № UA-СS-1, укладеного між ТОВ КОНСТАНТА ЮГ (ЄДРПОУ 39696775) та компанією ROSS STORES, INC. (USA).
31.10.2016 зазначені вище товари доставлено в зону митного контролю відділу митного оформлення № 1 митного поста Західний Київської міської митниці ДФС, які того ж дня були заявлені до митного контролю та оформленні у митному відношенні за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ №100250001/2016/116869.
З метою перевірки автентичності документів, на підставі яких було здійснено митне оформлення товарів кава натуральна та обладнання для приготування кави , що були ввезені на митну територію України на адресу ТОВ КОНСТАНТА ЮГ Департаментом організації протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України направлено запит до митної адміністрації Республіки Польща (від 28.02.2017 вих. № 3219/5/99-99-20-02-01-16).
04.04.2018, листом Державної фіскальної служби України № 10196/7/99-99-20-02-01-17, на адресу Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь митних органів Республіки Польща на зазначений запит з доданими документами.
Митні органи Польщі повідомили, що насправді переміщені в Україну на підставі книжок МДП (Carnet TIR) XW77557698, XC77371193, XE77227090 товари були попередньо оформлені у митному відношенні на експорт на підставі 15 італійських, 1 польської та 1 німецької декларації MRN 16DE520346110163E3.
Згідно з даними, зазначеними в витязі митної системи транзиту NCTS Республіки Польща вантаж - кава натуральна та обладнання для приготування кави , у вантажному автомобілі НОМЕР_3 загальною вагою брутто 18993 кг оформлено в польській митниці в транзитній процедурі підставі книжки МДП (Carnet TIR) №XW77557698 та відправлено в Україну.
З метою підтвердження відомостей отриманих від митних органів Республіка Польща, Департаментом організації протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України направлено додатковий запит до митних органів Федеративної Республіки Німеччини від 23.05.2017 № 8628/5/99-99-20-02-01-16.
06.11.2018, листом Державної фіскальної служби України № 33747/7/99-99-20-02-01-17 від 31.10.2018, на адресу Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь митних органів Федеративної Республіки Німеччина на зазначений запит з доданими документами, а саме: експортна митна декларації MRN16DE520346110163E3, проформа-інвойс від 29.08.2016 № 39013844, інвойс від 16.09.2016 №38293299, рахунок про підтвердження оплати № 39013844.
Згідно з наданою експортною декларацією відправником товарів частини для касових апаратів, грошових обмінників , у кількості 2 пакувальних місця, вагою нетто 36, 60 кг, згідно з інвойсом від 16.09.2016 №38293299, є компанія Сrane Payment Innovations GmbH (Німеччина), одержувачем - ТОВ Соренто (Україна).
Під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Німеччини з даними, вказаними у матеріалах митного оформлення за МД №100250001/2016/116869, встановлено відповідність товару №7 щодо опису, артикулів, кількості пакувальних місць, ваги брутто, ваги нетто, коду УКТЗЕД оформлених за вказаною митною декларацією.
При цьому не співпадають відомості щодо відправника/продавця товарів, одержувача товарів та їх вартості, яка згідно інвойсу від 19.10.2016 №EX/29/1062/10/00112/2016 (на підставі якого здійснено переміщення через митний кордон України та митне оформлення) становить - 805,64 доларів США, а згідно експортної митної декларації MRN16DE520346110163E3 та інвойсу від 16.09.2016 №38293299 становить 4 616,20 євро.
Таким чином, проведеною перевіркою встановлено, що частина товарів, митне оформлення яких здійснено за митною декларацією від 31.10.2016 №100250001/2016/116869, а саме : товар № 7, а саме запчастини до кавових апаратів - купюроприймачі , загальною вагою брутто 41,00 кг, нетто - 36,96 кг, загальною вартістю 4 616, 20 євро, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (29.10.2016) складає -148 031,19 грн., було переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення документів, що містять неправдиві відомості відносно відправника, одержувача товарів та відомостей необхідних для визначення митної вартості товарів.
Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_2 відповідав за фінансово-господарську діяльність підприємства і був зобов'язаний надавати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.
Таким чином, дії гр. України ОСОБА_2 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 148 031,19 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.
Оцінюючи в сукупності надані докази, суд знаходить їх належними та допустимими, у зв'язку з чим приходить до висновку, що факт вчинення порушення митних правил передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України повністю підтверджений в ході розгляду справи.
У відповідності до ст. 459 МК України, суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Згідно п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України, посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
В силу ст. 65 ГК України, управління підприємством здійснюється відповідно до його установчих документів на основі поєднання прав власника щодо господарського використання свого майна і участі в управлінні трудового колективу. Керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.
З урахуванням викладеного суд вважає, що за фактичних обставин справи наведених вище, саме гр. ОСОБА_2 є суб'єктом правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, у зв'язку з чим останній підлягає притягненню до адміністративної відповідальності.
Отже, в діях гр. ОСОБА_2, як керівника ТОВ КОНСТАНТА ЮГ наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 статті 483 Митного кодексу України.
Частиною 1 ст. 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Стаття 33 КУпАП визначає, що стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність.
Згідно санкції ч. 1 ст. 483 МК України, вчинення правопорушення передбаченого диспозицією даної норми, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Як встановлено вище, вартість безпосередніх предметів правопорушення 148031,19 грн.
З огляду на викладене, гр. ОСОБА_2 слід визнати винним у порушенні митних правил за ч. 1 ст. 483 Митного Кодексу України та піддати адміністративному стягненню у виді штрафу в розмірі 149031,19 грн.
Також, санкція статті 483 МК України передбачає конфіскацію товарів, однак предмети правопорушення не вилучались, оскільки до складання протоколу про порушення митних правил, були випущені у вільний обіг.
Стягнути з ОСОБА_2 на користь держави вартість безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі 148031,19 грн.
Крім того, відповідно до ст. 40-1 КУпАП та ЗУ Про судовий збір з гр. ОСОБА_2 підлягає стягненню судовий збір в розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму на одну працездатну особу.
Керуючись ст. 467, 483, 486, 489, 495, 519, 522, 527, 531 МК України, ст.ст. 40-1, 251, 252, 280, 283, 287, 294 КУпАП України, суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Громадянина ОСОБА_2 визнати винним у порушенні митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, та піддати адміністративному стягненню у вигляді штрафу в розмірі 148031,19 грн.
Стягнути з гр. ОСОБА_2 на користь держави вартість безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі 148031,19 грн.
Стягнути з гр. ОСОБА_2 судовий збір в розмірі 384,20 грн.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через районний суд, шляхом подання скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Постанова пред'являється до виконання протягом трьох місяців.
Суддя О.М. Букіна
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2019 |
Оприлюднено | 01.02.2019 |
Номер документу | 79538788 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Букіна О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні