ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 лютого 2019 року ЛуцькСправа № 140/2497/18
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Димарчук Т.М.,
розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом заступника керівника Володимир-Волинської місцевої прокуратури до Мирненської сільської ради Горохівського району Волинської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів села Мирне Горохівського району Волинської області та дошкільний навчальний заклад "Зернятко" села Мирне Горохівського району Волинської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Заступник керівника Володимир-Волинської місцевої прокуратури звернувся з позовом до Мирненської сільської ради Горохівського району Волинської області (далі – Мирненська сільська рада, відповідач) про визнання бездіяльності протиправною щодо не забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів та пішоходів на території прилеглій до загальноосвітньої школи і дошкільного навчального закладу та зобов'язання вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів та пішоходів на території прилеглій до загальноосвітньої школи та дошкільного навчального закладу шляхом встановлення на відповідних ділянках дороги по вулиці Шкільній села Мирне Горохівського району в обох напрямках руху дорожніх знаків 1.33 «Діти» з табличкою 7.2.1 «Зона дії».
В обгрунтування позовних вимог позивач зазначив, що бездіяльність Мирненської сільської ради з питання забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на прилеглій до загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Мирне Горохівського району та дошкільного навчального закладу "Зернятко" с. Мирне Горохівського району території ставить під загрозу закріплені ст.ст.3,27,49,53 Конституції України права дітей на життя, охорону здоров'я та загальнодоступність освіти, грубо порушує вимоги Закону України «Про автомобільні дороги», Закону України "Про дорожній рух", ст. ст4,5 Закону України "Про охорону дитинства".
Згідно з інформацією Мирненської сільської ради від 05.11.2018 та акту обстеження під'їздів загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Мирне та дошкільного навчального закладу "Зернятко" с. Мирне від 07.11.2018, складеного комісією у складі сільського голови, спеціаліста землевпорядника сільської ради, директора загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Мирне та завідувача дошкільного навчального закладу "Зернятко" с. Мирне дорожні знаки та дорожня розмітка на вул. Шкільній, на під'їздах до даних закладів відсутні. Також, як вбачається з інформації сільської ради, вул. Шкільна с. Мирне і відповідна дорога є комунальною власністю.
Позивач зазначає, що відповідно дост. 7 Закону України "Про дорожній рух"до компетенції сільських, селищних рад, їх виконавчих органів у сфері дорожнього руху належить, зокрема, забезпечення виконання вимог законодавства та рішень центральних органів виконавчої влади з питань дорожнього руху і його безпеки; здійснення заходів щодо профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму.
Мирненською сільською радою в порушення вищевказаних норм законодавства не вжито заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів та пішоходів на території прилеглій до загальноосвітньої школи та дошкільного навчального закладу.
З огляду на викладене, заступник керівника місцевої прокуратури, виконуючи надані законом функції, звернувся до суду з даним адміністративним позовом та для запобігання вищевикладених порушень, просив позов задовольнити.
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 06.12.2018 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі на підставі статті 262 КАС України та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Залучено до участі у справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів села Мирне Горохівського району Волинської області та дошкільний навчальний заклад "Зернятко" села Мирне Горохівського району Волинської області.
Ухвалу про відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі відповідач отримав 11.12.2018, про що свідчить повідомлення про вручення рекомендованого поштового відправлення (а.с.26). Відповідач відзив на позов та клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін у встановлений судом строк не подав, в зв'язку з чим суд вважає можливим розглянути та вирішити справу в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження за наявними у справі матеріалами.
Треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів с. Мирне Горохівського району Волинської області та дошкільний навчальний заклад "Зернятко" с. Мирне Горохівського району Волинської області ухвалу про відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі отримали 11.12.2018, про що свідчать повідомлення про вручення рекомендованих поштових відправлень, пояснення стосовно позову до суду не подали (а.с.25,27).
Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення з таких мотивів та підстав.
Дослідженими у справі доказами суд встановив, що Володимир-Волинською місцевою прокуратурою опрацьовано інформацію Мирненської сільської ради викладену в листах від 05.11.2018 №302/1.11/2-18 та від 08.11.2018 №304/1.11/2-18 та встановлено, щоавтодорога місцевого значення по вулиці Шкільна села Мирне Горохівського району Волинської області перебуває в комунальній власності та знаходиться на балансі Мирнеської сільської ради. На відповіднійділянці автодороги знаходиться загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів (с. Мирне, вул. Шкільна, 24) та дошкільний навчальний заклад "Зернятко" (с. Мирне, вул. Шкільна, 2). Згідно наданої інформації слідує, що прилегла частина дороги до вказаних закладів не обладнана дорожніми знаками 1.33 "Діти" з табличкою 7.2.1 «Зона дії» та відсутня дорожня розмітка (а.с.6-7).
Згідно з актом обстеження під'їздів до загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Мирне та дошкільного навчального закладу «Зернятко» с. Мирне від 07.11.2018 №1, складеним комісією у складі сільського голови, спеціаліста землевпорядника сільської ради, директора Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Мирне та завідувача дошкільного навчального закладу «Зернятко» с. Мирне проведено обстеження та встановлено, що знаки 1.33 «Діти» з табличкою 7.2.1 «Зона дії» та дорожня розмітка відсутні (а.с.8).
Вважаючи, що бездіяльність Мирненської сільської ради, яка полягає у незабезпеченні безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на прилеглій до загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Мирне Горохівського району та дошкільного навчального закладу "Зернятко" с. Мирне Горохівського району території є протиправною та ставить під загрозу закріплені ст.ст.3,27,49,53 Конституції України права дітей на життя, охорону здоров'я, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Статтею 53 Конституції Українипередбачено, що держава забезпечує розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної освіти, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти. Держава визнає пріоритетну роль дошкільної освіти та створює належні умови для її здобуття (ст. 3 Закону України "Про дошкільну освіту").
Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної освіти в державних і комунальних закладах дошкільної освіти, піклується про збереження та зміцнення здоров'я, психологічний і фізичний розвиток дітей.
Відповідно до частини 1 статті 16 Закону України «Про автомобільні дороги» від 08.09.2005 №2862-IV вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у
віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю.
Згідно з статтею 19 Закону України «Про автомобільні дороги» основними обов'язками органів місцевого самоврядування у частині управління функціонуванням і розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів є: забезпечення безперервних, безпечних, економічних та зручних умов руху транспортних засобів і пішоходів вулицями і
дорогами міст та інших населених пунктів; організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів за встановленими для них будівельними нормами, державними стандартами та нормами.
Відповідно до пп.1 п «а» ч.1 ст. 31 Закону України «Про місцеве самоврядування» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження: організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту об'єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах).
Статтею 7 Закону України «Про дорожній рух» передбачено, що до компетенції сільських, селищних рад, їх виконавчих органів у сфері дорожнього руху належить, зокрема, забезпечення виконання вимог законодавства та рішень центральних органів виконавчої влади з питань дорожнього руху і його безпеки; розробка, затвердження та виконання місцевих програм безпеки дорожнього руху; створення позабюджетних фондів для додаткового фінансування заходів щодо безпеки дорожнього руху; організація та контроль за діяльністю підприємств з питань дорожнього руху і його безпеки; сприяння діяльності по утриманню у безпечному для дорожнього руху стані автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів та їх облаштуванню об'єктами сервісу; здійснення заходів щодо профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму.
Відповідно до пп. 1.33 п. 1 розділу 33 (Дорожні знаки)Правил дорожнього руху, затвердженихпостановою Кабінету Міністрів України №1306 від 10.10.2001та п. 10.3.34 ДСТУ 4100-2014 "Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування", знак 1.33 "Діти" - це ділянка дороги, на якій можлива поява дітей з території дитячого закладу (дошкільний заклад, школа, оздоровчий табір тощо), що прилягає безпосередньо до дороги. Знак повинен установлюватися перед ділянками доріг, на які є вихід з території дитячих закладів (дошкільних закладів, шкіл, дитячих таборів тощо), що прилягають безпосередньо до даної дороги. Знак 1.33 повинен повторюватись. Перший знак повинен бути установлений на відстані 100 м, а другий - не меншій ніж 50 м від початку небезпечної ділянки. З повторним знаком повинна застосовуватись табличка 7.2.1, на якій зазначають довжину ділянки дороги, що прилягає безпосередньо до території дитячого закладу з урахуванням відстані від місця встановлення знаку до початку такої ділянки.
Відповідно до п. 7 розділу 33 (Дорожні знаки)Правил дорожнього руху, затвердженихпостановою Кабінету Міністрів України №1306 від 10.10.2001 табличка до дорожніх знаків 7.2.1 «Зона дії» позначає довжину небезпечної ділянки, позначеної попереджувальними знаками, або зону дії заборонних та інформаційно-вказівних знаків. Згідно п.10.9.5 ДСТУ 4100:2014 «Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування» табличку 7.2.1 «Зона дії» потрібно застосовувати із попереджувальним знаком 1.33 для зазначення довжини небезпечної ділянки, але якщо знак установлюють повторно, табличку потрібно встановлювати під повторним знаком.
Відповідно до п. 1.3 Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затвердженихнаказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №54 від 14.02.2012, дорожні знаки - це вироби, малюнки і написи, що призначені для інформування учасників дорожнього руху щодо умов і режимів руху на вулицях та дорогах.
Суд погоджується з доводами позивача про те, що необхідність вжиття заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території біля загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів та дошкільного навчального закладу «Зернятко» с. Мирне Горохівського району Волинської області, шляхом встановлення дорожніх знаків, відноситься до компетенції Мирненської сільської ради Горохівського району Волинської області.
Однак, як вбачається з матеріалів справи Мирненською сільською радою в порушення вищевказаних норм законодавства не вжито заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів та пішоходів на території прилеглій до загальноосвітньої школи та дошкільного навчального закладу.
Відповідно до частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідач, будучи належним чином повідомленим про розгляд даної адміністративної справи за правилами спрощеного позовного провадження, без поважних причин відзив на позовну заяву не подав, що згідно з частиною 4 статті 159 КАС України розцінюється судом як визнання позову.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що бездіяльність Мирненської сільської ради Горохівського району Волинської області щодо незабезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до згальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів та дошкільного навчального закладу «Зернятко» Мирненської сільської ради Дубенського району Рівненської області є протиправною.
Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги слід задовольнити та зобов'язати Мирненську сільську раду Горохівського району Волинської області вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів та дошкільного навчального закладу «Зернятко» Мирненської сільської ради Горохівського району Волинської області, шляхом обладнання відповідної ділянки автодороги, прилеглої до загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, розташованої за адресою: вул. Шкільна, 24, с. Мирне, Горохівський район, Волинська область та ділянки автодороги, прилеглої до дошкільного навчального закладу «Зернятко», розташованого за адресою: вул. Шкільна, 2, с. Мирне, Горохівський район, Волинська область у обох напрямках руху, дорожнім знаком 1.33 «Діти» з табличкою 7.2.1 «Зона дії».
Керуючись статтями 243-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов заступника керівника Володимир-Волинської місцевої прокуратури до Мирненської сільської ради Горохівського району Волинської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів села Мирне Горохівського району Волинської області та дошкільний навчальний заклад "Зернятко" села Мирне Горохівського району Волинської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії, задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Мирненської сільської ради Горохівського району Волинської області, щодо незабезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів та дошкільного навчального закладу «Зернятко» Мирненської сільської ради Горохівського району Волинської області.
Зобов'язати Мирненську сільську раду Горохівського району Волинської області, вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів та дошкільного навчального закладу «Зернятко» Мирненської сільської ради Горохівського району Волинської області шляхом обладнання відповідної ділянки автодороги, прилеглої до загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, розташованої за адресою: вул. Шкільна, 24, с. Мирне, Горохівський район, Волинська область та ділянки автодороги, прилеглої до дошкільного навчального закладу «Зернятко», розташованого за адресою: вул. Шкільна, 2, с. Мирне, Горохівський район, Волинська область у обох напрямках руху, дорожнім знаком 1.33 «Діти» з табличкою 7.2.1 «Зона дії».
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення судового рішення.
Позивач: Заступник керівника Володимир-Волинської місцевої прокуратури (45701, Волинська область, Горохівський район, м. Горохів, вул. Паркова, 10а).
Відповідач: Мирненська сільська рада Горохівського району Волинської області (45700, Волинська область, Горохівський район, с. Мирне, вул. Шкільна, 17), код 04335045).
Третя особа: Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів села Мирне Горохівського району Волинської області (45700, Волинська область, Горохівський район, с. Мирне, вул. Шкільна, 24, код ЄДРПОУ 23019930).
Третя особа: Дошкільний навчальний заклад "Зернятко" села Мирне Горохівського району Волинської області (45700, Волинська область, Горохівський район, с. Мирне, вул. Шкільна, 2, код ЄДРПОУ 36541124).
Суддя Т.М. Димарчук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.02.2019 |
Оприлюднено | 04.02.2019 |
Номер документу | 79547818 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні