ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 січня 2019 року м.Житомир справа № 240/6079/18
категорія 8.1
Житомирський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Лавренчук О.В.,
секретар судового засідання Степанчук С.В.,
за участю: представника позивача - адвоката ОСОБА_1,
представника відповідача ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Медібор" до Головного управління ДФС у Житомирській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 03.12.2018 №0018985112,
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Медібор" (далі - Товариство, ТОВ "Медібор") звернулось до суду з позовом до Головного управління ДФС у Житомирській області у якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0018985112 від 03.12.2018.
В обґрунтування позову зазначає, що Товариство надає послуги з охорони здоров'я, які згідно п.п.197.1.5 п. 197.1 ст. 197 Податкового кодексу України звільняються від оподаткування податком на додану вартість. Вказує, що на виконання вимог підпункту "б" п. 198.5 ст.198 Податкового кодексу України позивачем і складались зазначені в акті перевірки податкові накладні/розрахунки коригування, граничний термін реєстрації яких був порушений. Однак в кожній із вказаних в акті перевірки податкових накладних чи розрахунках коригування у верхній лівій частині таких накладних у графі "Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини" робилась помітка "X" та зазначався тип причини 09, що згідно із наказом Мінфіну України від 31.12.2015. №1307 "Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної" означало, що така податкова накладна складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість. А згідно пункту 120-1 статті 120-1 Податкового кодексу України не передбачено штрафів за порушення граничного строку для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою).
Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 22 грудня 2018 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі та призначено судове засідання на 16.01.2019.
Відділом документального забезпечення суду 04.01.2019 зареєстровано відзив на позовну заяву у якому просить відмовити у задоволенні позову з тих підстав, що перевіркою встановлено порушення Товариством вимог п. 200.10 ст. 200 ПК України, а саме: порушено терміни реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування, виписаних покупцям-платникам ПДВ.
У судове засідання, призначене на 16.01.2019 прибули представники сторін. З метою надання витребуваних судом у позивача податкових декларацій, розгляд справи відкладено на 22.01.2019.
У судове засідання, призначене на 22.01.2019 з'явились представники сторін. Представник позивача надав копії податкових декларацій.
Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, заслухавши пояснення представника позивача та заперечення представника відповідача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення на них, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню за таких підстав.
Встановлено, що головним державним ревізором-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Житомирського управління ГУ ДФС у Житомирській області проведено камеральну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Медібор" за період із 31.05.2017 по 30.09.2018.
За результатом перевірки складено ОСОБА_1 №9944/06-30-51-12 від 20.11.2018 про результати перевірки термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 13).
За результатом перевірки встановлено:
- пн/рк №72 від 31.05.2017, дата реєстрації 19.06.2017, порушення граничних строків (кількість днів) 4, сума ПДВ, зазначена в ПН чи РК 500,87 грн;
- пн/рк №75 від 30.09.2017, дата реєстрації 18.10.2017, порушення граничних строків (кількість днів) 3, сума ПДВ, зазначена в ПН чи РК 29931,19 грн;
- пн/рк №78 від 31.10.2017, дата реєстрації 17.11.2017, порушення граничних строків (кількість днів) 2, сума ПДВ, зазначена в ПН чи РК 33752,06 грн;
- пн/рк №84 від 30.11.2017, дата реєстрації 18.12.2017, порушення граничних строків (кількість днів) 3, сума ПДВ, зазначена в ПН чи РК 69877,65 грн;
- пн/рк №76 від 31.12.2017, дата реєстрації 18.01.2018, порушення граничних строків (кількість днів) 3, сума ПДВ, зазначена в ПН чи РК 81440,43 грн;
- пн/рк №80 від 31.01.2018, дата реєстрації 19.02.2018, порушення граничних строків (кількість днів) 4, сума ПДВ, зазначена в ПН чи РК 56990,47 грн;
- пн/рк №73 від 28.02.2018, дата реєстрації 19.03.2018, порушення граничних строків (кількість днів) 4, сума ПДВ, зазначена в ПН чи РК 42843,14 грн;
- пн/рк №84 від 31.03.2018, дата реєстрації 18.04.2018, порушення граничних строків (кількість днів) 3, сума ПДВ, зазначена в ПН чи РК 50146,05 грн;
- пн/рк №78 від 30.04.2018, дата реєстрації 17.05.2018, порушення граничних строків (кількість днів) 2, сума ПДВ, зазначена в ПН чи РК 36194,13 грн;
- пн/рк №79 від 31.05.2018, дата реєстрації 19.06.2018, порушення граничних строків (кількість днів) 4, сума ПДВ, зазначена в ПН чи РК -405,61грн;
- пн/рк №78 від 31.05.2018, дата реєстрації 18.06.2018, порушення граничних строків (кількість днів) 3, сума ПДВ, зазначена в ПН чи РК 35094,14 грн;
- пн/рк №84 від 30.06.2018, дата реєстрації 17.07.2018, порушення граничних строків (кількість днів) 2, сума ПДВ, зазначена в ПН чи РК 35255,90 грн;
- пн/рк №84 від 31.07.2018, дата реєстрації 16.08.2018, порушення граничних строків (кількість днів) 1, сума ПДВ, зазначена в ПН чи РК 40660,47 грн;
- пн/рк №92 від 31.08.2018, дата реєстрації 19.09.2018, порушення граничних строків (кількість днів) 4, сума ПДВ, зазначена в ПН чи РК 85000,24 грн;
- пн/рк №87 від 30.09.2018, дата реєстрації 16.10.2018, порушення граничних строків (кількість днів) 1, сума ПДВ, зазначена в ПН чи РК 52755,76 грн.
На підставі висновків камеральної перевірки Головне управління ДФС у Житомирській області винесло податкове повідомлення-рішення №0018985112 від 03.12.2018, яким за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/рахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201, та згідно зі статтею 120-1 Податкового кодексу України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Медібор" застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 65084,82 грн (а.с. 11).
Вважаючи висновки камеральної перевірки протиправними, податкове повідомлення-рішення, винесене на їх підставі протиправним, а свої права та охоронювані законом інтереси порушеними, позивач звернувся з позовом до суду.
Спірні правовідносини регулюються Податковим кодексом України (далі - ПК України).
Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Приписами п. 201.1 ст.201 ПК України визначено, що на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно вимог п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Відповідно до п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів.
Суд відмічає, що у даній адміністративній справі спірним є наявність чи відсутність підстав для застосування до Товариства штрафу, передбаченого пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України.
Згідно вимог п.198.5. ст. 198 ПК України, платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися:
а) в операціях, що не є об'єктом оподаткування відповідно до статті 196 цього Кодексу (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 цього Кодексу) або місце постачання яких розташоване за межами митної території України;
б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 цього Кодексу та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 цього Кодексу);
в) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;
г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 цього Кодексу).
Наказом Мінфіну від 31.12.2015, №1307 затверджено форми податкової накладної та Порядок заповнення податкової накладної" (далі - Порядок №1307).
Пунктом 11 Порядку №1307 визначено, що у разі нарахування податкових зобов'язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України платник податку складає окремі зведені податкові накладні за товарами/послугами, необоротними активами, які призначаються для їх використання / починають використовуватися:
1) в операціях, що не є об'єктом оподаткування;
2) в операціях, звільнених від оподаткування;
3) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;
4) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.
Такі зведені податкові накладні складаються не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду.
У разі складання зведеної податкової накладної у графі "Зведена податкова накладна" зазначається код ознаки:
1 - у разі нарахування податкових зобов'язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України;
2 - у разі нарахування податкових зобов'язань відповідно до пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України;
3 - у разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у пункті 15 цього Порядку;
4 - у разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у пункті 19 цього Порядку.
У зведених податкових накладних, у яких зазначено код ознаки 1 або 2, у графі "Отримувач (покупець)" платник податку зазначає власне найменування (ОСОБА_3.), у рядку "Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)" проставляється умовний ІПН "600000000000", рядок "Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта" не заповнюється, а у верхній лівій частині зазначається відповідний тип причини відповідно до пункту 8 цього Порядку (04 - Складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання; 08 - Складена на постачання для операцій, які не є об'єктом оподаткування податком на додану вартість; 09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість; 13 - Складена у зв'язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності).
Системний аналіз статті 201, пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України, Порядку №1307 (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) дає підстави для висновку про те, що порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для застосування до такого платника штрафу, за виключенням випадку порушення строку реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.
Тобто, для звільнення від відповідальності, передбаченої пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України, необхідна наявність двох обов'язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою).
Вказана правова позиція висловлена у постанові Верховного Суду від 04 вересня 2018 року у справі № 816/1488/17.
Під час розгляду адміністративної справи представник позивача не заперечував, що пн/рк: №72 від 31.05.2017, №75 від 30.09.2017, №78 від 31.10.2017, №84 від 30.11.2017, №76 від 31.12.2017, №80 від 31.01.2018, №73 від 28.02.2018, №84 від 31.03.2018, №78 від 30.04.2018, №79 від 31.05.2018, №78 від 31.05.2018, №84 від 30.06.2018, №84 від 31.07.2018, №92 від 31.08.2018, №87 від 30.09.2018 зареєстровані з порушенням граничних термінів, однак зазначив, що вони не надавались отримувачу (покупцю).
Судом досліджено надані Товариством податкові накладні/розрахунки коригування податкових накладних щодо яких камеральною перевіркою встановлено порушення граничних термінів реєстрації в ЄРПН та встановлено, що графі "Отримувач (покупець)" платник податку зазначив "Товариство з обмеженою відповідальністю "Медібор", у рядку "Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця) проставлено умовний ІПН "600000000000", а у верхній лівій частині зазначено тип причини "09" (а.с. 14-39).
Судом безспірно встановлено, що операцій, відображені у пн/рк: №72 від 31.05.2017, №75 від 30.09.2017, №78 від 31.10.2017, №84 від 30.11.2017, №76 від 31.12.2017, №80 від 31.01.2018, №73 від 28.02.2018, №84 від 31.03.2018, №78 від 30.04.2018, №79 від 31.05.2018, №78 від 31.05.2018, №84 від 30.06.2018, №84 від 31.07.2018, №92 від 31.08.2018, №87 від 30.09.2018 звільнені від оподаткування.
Окрім того, на вимогу суду Товариством надано належним чином завірені копії податкових декларацій з податку на додану вартість з додатками, до який увійшли суми, визначені у спірних податкових накладних.
Враховуючи викладене, суд вважає, що висновки камеральної перевірки, викладені у ОСОБА_1 №9944/06-30-51-12 від 20.11.2018 є протиправними, оскільки Товариство по спірним пн/рк звільняється від відповідальності, передбаченої пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України, у зв'язку з наявністю двох обов'язкових складових: податкові накладні не надавались отримувачу (покупцю) та, водночас, були складені на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування.
Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Положеннями статті 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
З огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню.
Щодо судових витрат.
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При зверненні до суду з адміністративним позовом позивачем сплачений судовий збір у розмірі 1762 грн, що підтверджується платіжним дорученням №4508 від 19.12.2018 (а.с.4).
У зв'язку із задоволенням позовних вимог суд дійшов висновку, що судові витрати, понесені позивачем, належать відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача у повному розмірі.
Керуючись статтями 9, 72-77, 90, 242-246, 255, 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Медібор" задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС України у Житомирській області (10003, місто Житомир, вулиця Юрка Тютюнника, 7, код юридичної особи в ЄДРПОУ 39459195) №0018985112 від 03.12.2018, яким застосовано до Товариства з обмеженою відповідальністю "Медібор" (10008, місто Житомир, вулиця Велика Бердичівська, будинок 47, код юридичної особи в ЄДРПОУ 33128475) штраф у розмірі 10 % у сумі 65084,82 ( шістдесят п"ять тисяч вісімдесят чотири) гривні 82 копійки.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС України у Житомирській області (10003, місто Житомир, вулиця Юрка Тютюнника, 7, код юридичної особи в ЄДРПОУ 39459195) суму сплаченого судового збору у розмірі 1762,00грн на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Медібор" (10008, місто Житомир, вулиця Велика Бердичівська, будинок 47, код юридичної особи в ЄДРПОУ 33128475) .
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням приписів пп. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В. Лавренчук
Повне судове рішення складене 01 лютого 2019 року
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2019 |
Оприлюднено | 03.02.2019 |
Номер документу | 79548033 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Лавренчук Ольга Володимирівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Лавренчук Ольга Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні