Рішення
від 28.01.2019 по справі 1340/5157/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 1340/5157/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 січня 2019 року м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

Головуючого - судді Мричко Н.І.,

за участю секретаря судового засідання Мусій С.В.,

представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідачів ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Будремактив до Головного управління ДФС у Львівській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,-

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія Будремактив (надалі - ТОВ Компанія Будремактив , Позивач) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДФС у Львівській області (надалі - ГУ ДФС у Львівській області, Відповідач 1), Державної фіскальної служби України (надалі - ДФС України, Відповідач 2) у якій просило суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Львівській області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 881251/41471599 від 14.08.2018 щодо відмови у реєстрації податкової накладної ТОВ Компанія Будремактив від 19.09.2017 № 1 виписаної на Національний університет Львівська політехніка індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість 20710113025;

- зобов'язати ДФС України зареєструвати у день надходження в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ Компанія Будремактив від 19.09.2017 № 1 виписаної на Національний університет Львівська політехніка індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість 20710113025.

Позивач обґрунтовує позовні вимоги тим, що Відповідачем 1 протиправно, не маючи належних правових підстав, прийнято рішення № 881251/41471599 від 14.08.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 19.09.2017. На думку Позивача, вказане рішення підлягає скасуванню як протиправне, а податкова накладна ТОВ Компанія Будремактив № 1 від 19.09.2017 підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в день її подачі.

Відповідач ГУ ДФС у Львівській області подав відзив на позовну заяву, згідно з яким просив суд у задоволенні позову ТОВ Компанія Будремактив відмовити в повному обсязі. Вказав на те, що після надходження накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводиться перевірка відповідності таких критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення їх реєстрації відповідно до вимог Податкового кодексу. Відповідно, реєстрація податкової накладної № 1 від 19.09.2017 була зупинена, оскільки така підпадала під дію підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податків, одночасно запропоновано Позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для реєстрації податкової накладної. Посилаючись на Постанову КМУ № 177, вважає, що наявні підстави для прийняття комісією контролюючого органу рішення № 881251/41471599 від 14.08.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної, оскільки надані платником податків копій документів не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної (арк. справи 79-80 том 3).

Відповідач ДФС України відзив на позовну заяву не подав.

Ухвалою від 05.11.2018 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду в порядку загального позовного провадження.

Ухвалою від 12.12.2018 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю з підстав викладених у позовній заяві. Просив позов задовольнити повністю.

У судовому засіданні представник відповідачів проти позову заперечив з підстав викладених у відзиві на позовну заяву поданого Відповідачем 1. Просив у задоволенні позову відмовити повністю.

З'ясувавши зміст спірних правовідносин, дослідивши долучені до матеріалів справи докази, суд встановив такі обставини та відповідні їм правовідносини.

На виконання вимог Податкового кодексу України, ТОВ Компанія Будремактив подано на реєстрацію податкову накладну № 1 від 19.09.2017 на загальну суму 11843000,00 грн., в тому числі ПДВ на суму 1973833,33 грн. (арк. справи 37 том 1).

Реєстрацію вказаної податкової накладної було зупинено відповідно до квитанції з Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України № НОМЕР_1 від 13.10.2017 (арк. справи 38 том 1). Як на причини зупинки реєстрації названих податкових накладних вказано на те, що такі відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарам згідно з УКТ ЗЕД: 41.00.30-00.00, та запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ та/або таблицю даних платника податків.

13.08.2018 по податковій накладній Позивачем скероване Повідомлення щодо надання пояснень та копій документів накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якого зупинено на підтвердження реальності здійснення операцій з додаванням копій документів (арк. справи 39).

14.08.2018 Комісією ГУ ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (надалі - Комісія ДФС) прийнято рішення: № 881251/41471599 від 14.08.2018 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1 від 19.09.2017 (арк. справи 39 том 1)

ТОВ Компанія Будремактив не погоджується з рішенням Комісії ДФС № 881251/41471599 від 14.08.2018 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1 від 19.09.2017, вважає таке протиправним та таким, що підлягає скасуванню в судовому порядку.

При вирішенні спору, суд застосовує наступні норми права.

У відповідності до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно із пунктом 74.3 статті 74 ПК України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних № 1246 від 29.12.2010 (надалі - Порядок № 1246) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (надалі - платник податку) відповідно до вимог ПК України, в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Положеннями пункту 13 Порядку № 1246 встановлено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (надалі - квитанція).

Аналогічні приписи містить підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Згідно із підпунктом 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 1 Вичерпного переліку документів Наказу № 567, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 (надалі - Критерії):

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

З аналізу наведених норм законодавства слідує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

У відповідності до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Підпунктом 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 ПК України.

Суд встановив, що на виконання умов договору № 15/09-17 від 15.09.2017 відповідно до якого Позивач (Підрядник) зобов'язується виконати роботи з будівництва студентського гуртожитку і трансформаторної підстанції ТП-6/0,4 кВ на земельній ділянці за адресою м. Львів, вул. Відкрита, 1 біля гуртожитку № 10 НУ Львівська політехніка (загально-будівельні роботи (земляні роботи і палі, залізобетонні конструкції, стіни і перегородки, вікна, дахові конструкції), господарсько-питний водопровід та каналізація підвалу гуртожитку; підкранові шляхи, електропостачання будівельного майданчика) і передати виконані роботи по будівництву НУ Львівська політехніка, а також власними силами та за власний рахунок ліквідувати недоробки та дефекти, що виникли з його вини і виявлені в ході приймання робіт по будівництву або в гарантійні строки експлуатації, а Замовник зобов'язується прийняти належним чином виконані роботи по будівництву та оплатити їх відповідно до актів виконаних робіт складених за формою КБ-2в, Державною казначейською службою України 19.09.2017 на рахунок Позивача перераховано 11843000,00 грн. із призначенням платежу: аванс за будівництво студ. гурт. і трансфпідстанції по вул. Відкрита, 1 договір 15/09-17 15.09.17 рах.1 15.09.17 в т.ч. ПДВ 1973833,33 .

За фактом здійсненої передоплати (авансу) на суму 11843000,00 грн. Позивачем складено податкову накладну № 1 від 19.09.2017 та направлено у встановленому порядку для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За результатами обробки вказаної податкової накладної з Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України, Позивачем отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № НОМЕР_1 від 13.10.2017. В такій вказано, що: Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Зазначено що відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 41.00.30-00.00. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в пп. 201.16.1. п. 201.16. ст. 201 ПК України, вичерпний перелік в яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 та /або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

Суд зазначає, що у Квитанції фіскальним органом, в порушення підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, не вказано ані конкретного виду критерію оцінки ступеня ризику, ані конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 від 13.06.2017 № 567 (п.1 Вичерпного переліку документів містить два різні переліки, в залежності від визначеного ступеня ризику).

На виконання підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, 13.08.2018 Позивачем направлено на адресу Відповідача 2 Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація якої зупинено. Разом з поясненнями Позивачем до зазначеного Повідомлення додано копії документів, що розкривають зміст та обсяг господарської операції, за наслідками якої була складена податкова накладна, реєстрацію якої зупинено.

Крім пояснень та документів, що підтверджують факт отримання авансу (дата виникнення податкових зобов'язань та обов'язку скласти і зареєструвати податкову накладну) та правові підстави для його отримання Позивачем надано також інформацію із підтверджуючими документами, а саме:

- використання в межах господарської діяльності отриманого авансу, на суму якого виписано спірну податкову накладну та виконання зобов'язань за договором. У вересні 2017 частина коштів була перехована постачальникам матеріалів як аванс за матеріали для здійснення будівельних робіт:

1) Державне підприємство Міністерства оборони України Львівський завод збірних конструкцій (код ЄДРПОУ: 08006864) - 3624620,40 грн. (платіжні доручення № 1 від 22.09.2017 (1202564,40 грн.), № 12 від 26.09.2018 (1207092,00 грн.) № 19 від 28.09.2017 - 1 2014 964,00 грн.) - за залізобетонні вироби (плити, колони). Договір купівлі продажу N 968 від 20.09.2017. Позивачем на адресу Відповідачів скеровані: договір оренди № 7 від 01.10.2017, акт прийому-передачі індивідуально визначеного майна без номера без дати, акти надання послуг № 3521 від 31.12.2017, № 2170 від 31.01.2018, № 407 від 28.02.2018, договір купівлі-продажу № 68 від 20.09.2017, видаткові накладні № 3150 від 07.12.2017, № 3245 від 11.12.2017, № 3352 від 28.12.2017, № 2980 від 15.11.2017, № 2998 від 16.11.2017, № 3007 від 17.11.2017, № 3014 від 20.11.2017, № 3069 від 29.11.2017, паспорти на залізобетонні вироби № 45, № 46, № 47, рахунки на оплату № 2037 від 28.09.2017, № 2019 від 20.09.2017, № 2034 від 26.09.2018, № 2955 від 31.12.2017, № 118 від 31.01.2018, № 320 від 28.02.2018, платіжні доручення № 19 від 28.09.2017, N 1 від 22.09.2017, N 12 від 26.09.2018, № 331 від 13.03.2018.

2) ТОВ Бетонікс (ЄДРПОУ 37800875) - платіжне доручення № 24 від 28.09.2017 (1665640,00 грн.) - за бетон, договір поставки продукції № 28/09-1 від 28.09.2017. Позивачем скеровані: договір поставки № 28/09-1 від 28.09.2017, платіжне доручення № 24 від 28.09.2017, видаткові накладні № 915/11-023 від 15.11.2017, № 914/11-030 від 14.11.2017, № 14/11-029 від 14.11.2017, № 14/11-025 від 14.11.2017, № 13/11-026 від 13.11.2017, № 13/11-025 від 13.11.2017, № 15/11-011 від 15.11.2017, № 15/11-012 від 15.11.2017, № 15/11-012 від 15.11.2017, № 16/11-021 від 16.11.2017, № 15/11-023 від 15.11.2017, № 18/11-023 від 18.11.2017, № 20/11-022 від 20.11.2017, № 27/11-032 від 27.11.2017, № 28/11-030 від 28.11.2017, № 30/11-040 від 30.11.2017, № 30/11-038 від 30.11.2017, № 28/11-012 від 28.11.2017, № 30/11-041 від 30.11.2017, № 27/11-013 від 28.11.2017, № 27/11-013 від 27.11.2017, № 25/11-023 від 25.11.2017, № 27/11-012 від 27.11.2017, № 25/11-046 від 25.11.2017, № 24/11-040 від 24.11.2017, № 23/11-009 від 23.11.2017, № 24/11-024 від 24.11.2017, № 20/11-006 від 20.11.2017, № 20/11-017 від 20.11.2017, № 20/11-004 від 20.11.2017, № 18/11-020 від 20.11.2017, № 18/11-012 від 18.11.2017, № 18/11-011 від 18.11.2017, № 1/12-027 від 01.12.2017, № 1/12-012 від 01.12.2017, № 2/12-035 від 02.12.2017, № 2/12-036 від 02.12.2017, № 5/12- 007 від 05.12.2017, № 15/12-031 від 15.12.2017, № 15/12-030 від 15.12.2017, № 18/12-054 від 18.12.2017, № 21/12-019 від 21.12.2017, № 27/12-049 від 27.12.2017, № 28/12-027 від 27.12.2017, № 29/12-013 від 29.12.2017, № 5/12-011 від 05.12.2017, № 5/12-015 від 05.12.2017, № 23/12-021 від 23.12.2017, № 26/12-038 від 26.12.2017, товарно-транспортні накладні № 28/10-033 від 28.10.2017, № 31/10-039 від 31.10.2017, № 4/11-031 від 04.11.2017, № 6/11-031 від 06.11.2017, № 7/11-034 від 07.11.2017, № 7/11-035 від 07.11.2017, № 7/11-036 від 07.11.2017, № 7/11-037 від 07.11.2017, № 7/11-038 від 07.11.2017, № 8/11-042 від 08.11.2017, № 8/11-043 від 08.11.2017, № 8/11-025 від 08.11.2017, № 8/11-026 від 08.11.2017, № 8/11-038 від 08.11.2017, № 9/11-006 від 09.11.2017, № 9/11-007 від 09.11.2017, № 9/11-016 від 09.11.2017, № 9/11-023 від 09.11.2017, № 9/11-029 від 09.11.2017, №8/11-044 від 08.11.2017, № 9/11-037 від 09.11.2017, № 10/11-024 від 10.11.2017, № 10/11-025 від 10.11.2017, № 10/13/11-021 від 13.11.2017, № 11/11-042 від 11.11.2017, № 11/11-041 від 11.11.2017, № 11/11-023 від 11.11.2017, № 11/11-018 від 11.11.2017, № 11/11-018 від 11.11.2017, № 11/11-009 від 11.09.2017, № 10/11-058 від 10.11.2017, № 15/11-013 від 15.11.2017, № 15/11-020 від 15.11.2017, № 14/11-016 від 14.11.2017, № 14/11-015 від 14.11.2017, № 16/11-009 від 16.11.2017, № 16/11-020 від 16.11.2017, № 17/11-021 від 17.11.2017, № 17/11-031 від 17.11.2017, № 17/11-036 від 17.11.2017, № 17/11-035 від 17.11.2017, № 16/11-028 від 16.11.2017, № 15/11-023 від 15.11.2017, № 14/11-030 від 14.11.2017, № 14/11-029 від 14.11.2017, № 14/11-025 від 14.11.2017, № 13/11-026 від 13.11.2017, № 13/11-025 від 13.11.2017, № 15/11-011 від 15.11.2017, № 15/11-012 від 15.11.2017, № 15/11-012 від 15.11.2017, № 16/11-021 від 16.11.2017, № 15/11-023 від 15.11.2017, № 18/11-023 від 18.11.2017, № 20/11-022 від 20.11.2017 № 27/11-032 від 27.11.2017, № 28/11-030 від 28.11.2017, № 30/11-040 від 30.11.2017, № 30/11-038 від 30.11.2017, № 28/11-012 від 28.11.2017, № 30/11-041 від 30.11.2017, № 27/11-013 від 28.11.2017, № 27/11-013 від 27.11.2017, № 25/11-023 від 25.11.2017, № 27/11-012 від 27.11.2017, № 25/11-046 від 25.11.2017, № 24/11-040 від 24.11.2017, № 23/11-009 від 23.11.2017, № 24/11-024 від 24.11.2017, № 20/11-006 від 20.11.2017, № 20/11-017 від 20.11.2017, № 20/11-004 від 20.11.2017, № 18/11-020 від 20.11.2017, №1 8/11-012 від 18.11.2017, № 18/11-011 від 18.11.2017, № 1/12-027 від 01.12.2017, № 1/12-012 від 01.12.2017, № 2/12-035 від 02.12.2017, № 2/12-036 від 02.12.2017, № 5/12-007 від 05.12.2017, № 15/12-031 від 15.12.2017, № 15/12-030 від 15.12.2017, № 18/12-054 від 18.12.2017, № 21/12-019 від 21.12.2017, № 28/12-027 від 27.12.2017, № 29/12-013 від 29.12.2017, № 5/12-011 від 05.12.2017, № 5/12-015 від 05.12.2017, № 23/12-021 від 23.12.2017, № 26/12-038 від 26.12.2017, паспорти якості № 28/10-033 від 28.10.2017, № 31/10-039 від 31.10.2017, № 4/11-031 від 04.11.2017, № 6/11-031 від 06.11.2017, № 7/11-034 від 07.11.2017, № 7/11-035 від 07.11.2017, № 7/11-038 від 07.11.2017, № 8/11-042 від 08.11.2017, № 8/11-043 від 08.11.2017, № 8/11-025 від 08.11.2017, № 8/11-044 від 08.11.2017, № 9/11-037 від 09.11.2017, № 11/11-042 від 11.11.2017, № 11/11-041 від 11.11.2017, № 10/11-058 від 10.11.2017, № 17/11-036 від 17.11.2017, № 17/11-035 від 17.11.2017, № 16/11-028 від 16.11.2017, № 14/11-030 від 14.11.2017, № 14/11-029 від 14.11.2017, № 13/11-026 від 13.11.2017, № 13/11-025 від 13.11.2017, № 18/11-023 від 18.11.2017, № 20/11-022 від 20.11.2017, № 27/11-032 від 27.11.2017, № 28/11-030 від 28.11.2017, № 25/11-046 від 25.11.2017, № 24/11-040 від 24,11.2017, № 2/12-035 від 02.12.2017.

3) ТОВ Фермет (код ЄДРПОУ: 38148632) платіжне доручення № 21 від 28.09.2017 (1253520,00 грн.) за арматурний каркас - договір поставки № 2609/17 від 26.09.2017. Скеровані: договір поставки № 2609/17 від 26.09.2017, платіжне доручення № 21 від 28.09.2017, рахунок на оплату № 23 від 26.09.2017.

4) ТОВ Стейт оіл (код ЄДРПОУ: 39436796) платіжне доручення № 15 від 27.09.2017 (213499,99 грн.) за паливно-мастильні матеріали - договір № ДГ-0002287 від 27.09.2017 на відпуск паливно-мастильних матеріалів (ПММ). Надано: договір № ДГ-0002287 від 27.09.2017 на відпуск паливно-мастильних матеріалів (ПММ), платіжне доручення № 15 від 27.09.2017, видаткова накладна № рн-0310973 від 27.09.2017.

5) ЛФ ТОВ Метал Холдінг Трейд - платіжне доручення № 11 від 26.09.2017 (318574,96 грн.) за арматуру - договір поставки № 259 від 25.09.2017. Долучено: договір поставки № 259 від 25.09.2017, рахунок на оплату № ЛЛВ-0020025 від 26.09.2017, платіжне доручення № 11 від 26.09.2017, видаткові накладні № ЛЛВ-0016581 від 03.10.2017, № ЛЛВ-0016831 від 06.10.2017, № ЛЛВ-0017108 від 11.10.2017, № ЛЛВ-0017107 від 11.10.2017, № ЛЛВ-0018719 від 07.11.2017, № ЛВВ-0019234 від 14.11.2017, № ЛЛВ-0018210 від 31.10.2017, № ЛЛВ-0018212 від 31.10.2017, № ЛЛВ-0019888 від 24.11.2017, № ЛЛВ-0020321 від 01.12.2017, товарно-транспортні накладні № ЛЛВ-0016581 від 03.10.2017, № 3481 від 03.10.2017, № ЛЛВ-0016831 від 06.10.2017, № 3482 від 06.10.2017, № ЛЛВ-0017108 від 11.10.2017, № ЛЛВ-0017107 від 11.10.2017, № 3483 від 11.10.2017, № ЛЛВ-0018719 від 07.11.2017 № 3486 від 07.11.2017, № ЛЛВ-0019234 від 14.11.2017, № 3479 від 11.11.2017, № ЛЛВ-0018210 від 31.10.2017, № ЛЛВ-0018212 від 31.10.2017, № 3485 від 31.10.2017, № ЛЛВ-0019888 від 24.11.2017, № 3487 від 24.11.2017, № ЛЛВ-0020321 від 01.12.2017, № 3488 від 01.12.2017.

6) ТОВ Імпексбуд комплект платіжне доручення № 33 від 29.09.2017 (250665,72 грн.) за будівельні матеріали - договір № 1809-01 від 18.09.2017. Надано: договір № 21809-01 від 18.09.2017, платіжне доручення № 33 від 29.09.2017, видаткові накладні № 229 від 26.10.2017, № 215 від 16.10.2017. Також надано пояснення, що для виконання будівельних та земляних робіт залучені субпідрядні організації ПП Фірма Будремкомфорт та ПП Фірма Грандбудсервіс , яким перераховані кошти:

7) ПП Фірма Будремкомфорт платіжне доручення № 6 від 26.09.2017 - 375000,00 грн. на виконання будівельних та земляних робіт згідно з Договору № 226/09-17 від 26.09.2017.

8) ПП Грандбудсервіс (код ЄДРПОУ: 35065590) - платіжне доручення № 226 від 28.09.2017 (441839,13 грн.) - 30 % оплати за влаштування буроін'єкційних паль. Надано пояснення щодо місцезнаходження Позивача. Позивач з 01.10.2017 по 28.02.2018 орендував адміністративне приміщення на території державного підприємства Міністерства оборони України Львівський завод збірних конструкцій (офісне приміщення) загальною площею 40,95 м. кв. , що знаходяться за адресою м. Львів, вул. Городоцька, 222, а з 01.03.2018 і по даний час орендує офісні приміщення загальною площею 34,5 м. кв. в Львівської філії ТОВ Інтертрансгруп за адресою м. Львів, вул. Городоцька, 128а. Надано інформацію про основні засоби, що використовуються в межах господарської діяльності Позивача. Вказав, що для виконання робіт по будівництву Позивач орендує наступні основні засоби:

1) Будівельна опалубка - орендодавець ТОВ Меркурій - Центр - Плюс (код ЄДРПОУ: 31979009) - договір оренди обладнання № 27771 від 19.02.2018. Надано: вказаний договір оренди та акт прийому передачі майна в оренду N 21 від 19.02.2018.

2) Автомобіль марки RENAULT модель PREMIUM 420, тип сідловий тягач - Е, вантажний 2001 рік випуску та SCHMITZ SPR 24 напівпричіп - бортовий - договір N 928/8-2 про оренду транспортного засобу від 28.08.2017 - орендодавець ПП Фірма Будремкомфорт (код ЄДРПОУ: 31897216) та Автомобіль марки МАЗ 551605 - спеціалізований вантажний самоскид.

Долучені: договір N 928/8-2 про оренду транспортного засобу від 28.08.2017, акт про підтвердження користування об'єктом оренди, акт приймання-передачі N 21 від 02.10.2017, акт здачі-приймання робіт № 1-12/17 від 31.12.2017, N 21-11/17 від 30.11.2017, N 22-10/17 від 31.10.2017, № 1/12 від 31.12.2017, № 1/11 від 30.11.2017, N 21/10 від 31.10.2017.

3) Поворотний кран на гусеничному ходу RDK160-3 - орендодавець ТОВ УМС (код ЄДРПОУ: 31895982) - договір оренди N 927/11/17 поворотний кран на гусеничному ходу RDK160-3 від 27.11.2017 та акти надання послуг N2166 від 29.12.2017, N 25 від 31.01.2017.

4) ТОВ Кран - ресурс надає послуги баштовим краном Wolfkran WK-90SL зав N 2311779 - договір N 233 надання послуг крана від 06.02.2018, надано: калькуляцію, рахунок N 243 від 05.02.2018, платіжне доручення N 2355 від 15.03.2018, акт здачі-приймання виконаних робіт за договором N 232 від 30.03.2018.

Водночас, Комісія, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації, розглянувши пояснення Позивача та додані документи прийняла рішення від 14.08.2018 № 2881251/41471599, згідно з яким відмовила у реєстрації податкової накладної ТОВ Компанія Будремактив від 19.09.2017 № 1 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Як на підставу для відмови в реєстрації податкової накладної від № 1 від 19.09.2017 зазначено, Комісія послалася на надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства. Порушено порядок виписки ПН від 19.09.17 № 1.

З наведеного видно, що комісією ГУ ДФС у Львівській області лише процитовано норму законодавства без будь-якої конкретизації обставин справи, зокрема, посилання на конкретний документ, якій складений з порушенням законодавства та з яким саме порушенням він складений.

Крім цього, суд вважає за необхідне звернути увагу на те, що зупинка в реєстрації податкової накладної відбулася через сумніви в обсягах придбання і поставки товарів з кодом УКТ ЗЕД 41.00.30-00.00, а відмова в реєстрації - надання платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства.

З урахуванням наведених обставин, суд вважає, що в межах прийнятого рішення про зупинення реєстрації податкової накладної № 1 від 19.09.2017, Позивач надав достатні документи для реєстрації такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що рішення комісії ГУ ДФС у Львівській області № 881251/41471599 від 14.08.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 19.09.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних не відповідає положенням законодавства, а відтак є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо позовних вимог Позивача зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати у день надходження в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ Компанія Будремактив від 19.09.2017 № 1 виписаної на НУ Львівська політехніка індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість 20710113025 , суд вважає, що такі є похідними та підлягають до задоволення, з огляду на наступне.

Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, враховуючи те, що рішення Комісії ГУ ДФС у Львівській області від 14.08.2018 № 881251/41471599 про відмову в реєстрації податкової накладної від 19.09.2017 № 1 є протиправним та підлягає скасуванню, тому, відповідно, з урахуванням положень пунктів 19, 20 Порядку № 1246, суд дійшов висновку про задоволення позову і в частині зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкову накладну № 1 від 19.09.2017.

Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Беручи до уваги вищенаведене, повно та всебічно проаналізувавши надані докази, а також доводи стосовно заявлених позовних вимог, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог ТОВ Компанія Будремактив повністю.

Щодо судових витрат, суд вважає, що такі слід стягнути на користь Позивача, з огляду на таке.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.

Під час звернення до суду ТОВ Компанія Будремактив сплачено судовий збір в сумі 3524,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням N 589 від 18.09.2018 (арк. справи 4 том 1).

Керуючись статтями 2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Львівській області (код ЄДРПОУ: 39462700, місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35) № 881251/41471599 від 14.08.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України (код ЄДРПОУ: 39292197, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Будремактив (код ЄДРПОУ: 41471599, місцезнаходження: 79040, м. Львів, вул. Городоцька, буд, 222) від 19.09.2017 № 1.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Львівській області (код ЄДРПОУ: 39462700, місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35), Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ: 39292197, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Будремактив (код ЄДРПОУ: 41471599, місцезнаходження: 79040, м. Львів, вул. Городоцька, буд, 222) судовий збір за подання адміністративного позову, в сумі 3524 (три тисячі п'ятсот двадцять чотири) гривні 00 копійок.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складений 01 .0 2.2019.

Суддя Мричко Н.І.

Дата ухвалення рішення28.01.2019
Оприлюднено03.02.2019
Номер документу79550277
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —1340/5157/18

Ухвала від 21.05.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 11.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 22.03.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Рішення від 28.01.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 12.12.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні