РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
17 січня 2019 року м. Рівне №460/2965/18 Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Друзенко Н.В. за участю секретаря судового засідання Романчук В.В. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі: позивача: представник не прибув, відповідачів: представники не прибули, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом:
Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгова компанія "Дорсервіс" доГоловного управління ДФС у місті Києві, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинення певних дій, - В С Т А Н О В И В:
Ухвалою суду від 03.12.2018 відкрито провадження у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгова компанія "Дорсервіс" до Головного управління ДФС у м. Києві, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення комісії ГУ ДФС в м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, №942955/31245569 від 04.10.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №50, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю "Торгова компанія "Дорсервіс" 29.08.2018, а також про зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №50, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Торгова компанія "Дорсервіс" 29.08.2018 та призначено підготовче засідання на 27.12.2018.
Ухвалою суду від 27.12.2018 закрито підготовче провадження у справі та призначено розгляд справи по суті на 17.01.2019.
26.12.2018 відповідачем 1 подано відзив на позовну заяву (а.с.40-42 т.2).
26.12.2018 відповідачем 2 подано відзив на позовну заяву (а.с.46-48 т.2).
27.12.2018 позивачем подано клопотання про понесення судових витрат з документальним підтвердженням (а.с.52-62 т.2).
В судове засідання 17.01.2019 представники сторін в судове засідання не прибули, представник позивача подала клопотання про розгляд адміністративної справи за відсутності позивача (а.с.71).
В судовому засіданні 17.01.2019 судом проголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Згідно з позовною заявою позовні вимоги ґрунтуються на тому, що відповідач безпідставно не зареєстрував у Єдиному реєстрі податкових накладних подану Товариством податкову накладну №50 від 29.08.2018, виписану позивачем для покупця ТОВ "Будівельна компанія "Спеціалізоване управління-39" на попередню оплату товару по договору поставки асфальтобетонної суміші №1 від 16.08.2018, позаяк 02.10.2018 року позивачем для відповідача 1 було подано повідомлення щодо подачі пояснень та копій на підтвердження реальності здійснення господарської операції по податковій накладній №50 від 29.08.2018 відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 року №117. Не зважаючи на це, 04.10.2018 Комісією було прийнято рішення про відмову в реєстрації вказаної податкової накладної з підстав ненадання платником податків копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (контролюючим органом, всупереч вимогам законодавства, не підкреслено яких саме документів не надано на розгляд комісії); розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків. Однак, які саме документи із вказаного переліку не надано платником податку Комісією конкретно не вказано. Також відповідачем залишено поза увагою той факт, що податкова накладна виписана на попередню оплату, з огляду на що відповідні документи не могли бути в наявності на момент її виписування. За сукупністю наведених обставин, сторона позивача доводила, що рішення Комісії ГУ ДФС в м. Києві №942955/31245569 від 04.10.2018 не відповідає вимогам законності, обґрунтованості та розсудливості, а податкова накладна №50 від 29.08.2018 підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з відзивом на позовну заяву Головного управління ДФС у м. Києві, сторона відповідача-1 позов не визнає. В обґрунтування заперечень покликається на те, що позивачем на надано копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію поданої ним податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних. Зокрема, після зупинення реєстрації податкової накладної №50 від 29.08.2018, позивачем 02.10.2018 не було надано первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки; розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків. Таким чином, позивачем не надано повного пакету документів, передбачених п. 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 року №117. За сукупністю наведених обставин, сторона відповідача доводить, що рішення Комісії ГУ ДФС в м. Києві №942955/31245569 від 04.10.2018 є правомірним і обґрунтованим. Вказує, що на позивачеві лежить обов'язок надавати весь перелік документів підтвердження реальності здійснення господарської операції.
Згідно з відзивом на позовну заяву Державної фіскальної служби України, реєстрацію податкової накладної №50 від 29.08.2018 було зупинено на законних підставах, позаяк за результатами опрацювання СМКОР виявлено, що податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податків. При цьому у рішенні про зупинення реєстрації податкової накладеної чітко зазначено критерій оцінки ступеня ризиків та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Так як платником податків не було надано всіх необхідних документів, які засвідчують факт здійснення господарської операції за податковою накладною, у реєстрації такої податкової накладної правомірно було відмовлено. За наведеного, сторона співвідповідача доводила, що при прийнятті оскаржуваного рішення контролюючий орган діяв в межах та у спосіб визначений законом, у зв'язку з чим, просив відмовити в задоволенні позову повністю за безпідставністю вимог.
Розглянувши позовну заяву, відзиви, повно і всебічно з'ясувавши всі обставини адміністративної справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Торгова компанія "Дорсервіс" зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 23.06.2005 року, номер запису: 1 073 120 0000 004672, код ЄДРПОУ 3245569. Зареєстровано платником податку на додану вартість 01.06.2018 року, індивідуальний податковий номер 312455626587.
Комісія ГУ ДФС в м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, включила Товариство з обмеженою відповідальністю "Торгова компанія "Дорсервіс" до переліку ризикових платників податків, в зв'язку з чим позивач 14.09.2018 та повторно 18.09.2018 відправляв на Комсісію Таблицю даних платника податків на виготовлення асфальту та Таблицю даних платника податків на реалізацію щебеню.
Комісією прийнято рішення про неврахуванням таких Таблиць, з покликанням на те, що в органах ДФС наявна інформація, яка свідчить про здіснення позивачем ризикових операцій.
У зв'язку з цим, Товариство з обмеженою відповідальністю "Торгова компанія "Дорсервіс" зверталось до Комісії ГУ ДФС в м.Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, із заявою про виключення з переліку ризикових платників податків. В заяві вказувало, що виробництво асфальтобетонних сумішей (асфальту) ним здійснюється на АБЗ, що розташований у с. Нова Любомирка Рівненського району по вул.Промислова, 4; Товариство орендує у ТОВ "Гідравлік Центр" асфальтозмішувальну установку ДС-185370000000 та обладнання до неї згідно договору оренди №2/07/18-1 від 02.07.2018; Товариство орендує також будівлю складу загальною площею 280,1 кв.м., яка розташована на земельній ділянці площею 1,1727, кадастровий номер 5624680400:04:029:0077, що знаходиться в селі Нова Любомирка, Рівненського району по вул. Промислова, 4 у фізичної особи ОСОБА_1 згідно договору оренди нежитлового приміщення №1 від 02.07.2018; Приміщення належить ОСОБА_1 на праві приватної власності, що підтверджується інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №125241304 від 24.05.2018 року; Перевезення матеріалів та доставка асфальту здійснюється із залученням транспортних засобів, орендованих у фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 згідно договору оренди №1 від 15.06.2018, а саме вантажними сідловими тягачами та спеціалізованими напівпричіпами, вантажними автомобілями-самоскидами, що підтверджується копіями свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів; Виготовлення асфальтобетонних сумішей здійснюється асфальтозмішувальною установкою із використанням природнього газу, постачання якого забезпечує ТОВ "Рівнегаз збут" згідно договору постачання природного газу №41АРRvz466-18 від 01.08.2018, транспортування природного газу здійснюється згідно типового договору №42АРRv2339-18 від 19.07.2018 ПАТ "Рівнегаз". Асфальтозмішувальна установка ДС-185370000000 атестована органом сертифікації продукції ДП "ДерждорНДІ", що підтверджується атестатом виробництва серії RRPC 222, зареєстрований у реєстрі Системи сертифікації ДП "ДерждорНДІ" 31.08.2018 №ДР.АВ.23.057-18, про те, що стан асфальтобетонних сумішей виготовлених на АБЗ "ДС-185370000000"виготовляються відповідно до ДСТУ Б В.2.7-119:2011 (дійсний до 30.08.2020); Основними постачальниками будівельних матеріалів позивача є наступні підприємства: щебеню - ТОВ "ВИРІВСЬКИЙ КАР'ЄР" код 00290239, ТОВ "АВТОСТРАДА ГАРАНТ" код 40949514, ТОВ "Гранітінвест" код 40034873; відсіву - ТОВ "РОКИТНІВСЬКИЙ СПЕЦКАР'ЄР" код 03443838; бітумних матеріалів - ТОВ "Термінал-МК" код 37748433, ТОВ-Фірма "Алеко"; пального -ДП "Авіком Рівне" код 30559953, ТОВ "ЗАХІДЕНЕРГОПОСТАЧ" код 34781258; мінерального порошку - ТОВ "Артем-Буд", код 34970758, ТОВ "АМФІ СІТІ" код 41415424; Всі придбані позивачем будівельні матеріали засвідчуються сертифікатами відповідності та паспортами якості; На кожну поставку асфальтобетонних сумішей позивачем складаються паспорти на асфальтобетон згідно вимог ДСТУ Б В.2.7-119:2011 та ДСТУ Б В.2.7-127-2015 (а.с.1-5 том 2).
На підтвердження усього викладеного, Товариство з обмеженою відповідальністю "Торгова компанія "Дорсервіс" надавало відповідну документацію, копії якої долучено також і до матеріалів справи (а.с.20-159,172-176, 199-246 том 1).
Листом 01.10.2018 ГУ ДФС у м.Києві повідомило, що на вказану дату Товариство з обмеженою відповідальністю "Торгова компанія "Дорсервіс" в переліку ризикових платників податку не значиться (а.с.19-21 том 2).
16.08.2018 між ТОВ "ТК "Дорсервіс" (Постачальник) та ТОВ "Будівельна компанія "Спеціалізоване управління-39"(Покупець)було укладено договір поставки асфальтобетонної суміші №1. Загальна орієнтовна вартість договору згідно п.4.1 Договору складає 1513194,15 грн. Згідно специфікацій до Договору поставка асфальту здійснюється на об'єкти, що розташовані в с.Корнин та с.Омеляна Рівненського району. Вартість кожної партії асфальтобетонної суміші обумовлена в специфікації та видаткових накладних.
Умовами Договору, а саме п.4.6 Договору передбачено, що розрахунки за цим Договором здійснюються на умовах 100% попередньої оплати шляхом безготівкового переказу коштів на розрахунковий рахунок Постачальника (а.с.177-183 том 1).
29.08.2018 від Покупця надійшла попередня оплата за асфальтобетонну суміш в розмірі 72121,64 грн., в т.ч. ПДВ 12020,27 грн., що підтверджується банківською випискою за 29.08.2018 (а.с.198 том 1).
На вказану суму ПДВ позивачем 29.08.2018 складено податкову накладну №50 та направлено її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.163 том 1).
13.09.2018 року ТОВ "ТК "Дорсервіс" отримано квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної №50. В графі "результат обробки" було вказано, що податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник "D" = .00303457613549 (а.с.162 том 1).
З матеріалів справи встановлено, що ТОВ "ТК "Дорсервіс" 02.10.2018 з урахуванням вимог пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №117 від 21.02.2018, було подано на розгляд комісії контролюючого органу - ГУ ДФС у м. Києві, повідомлення №8 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення господарської операції по податковій накладній №50 від 29.08.2018, до якого було додано: письмові пояснення вих №51 від 26.09.2018, копію протоколу №2/2018 про призначення директора від 04.05.2018, копію наказу про призначення директора від 05.05.2018, копію наказу №01/08-18 від 01.08.2018 про призначення матеріально-відповідальної особи, копію договору поставки асфальтобетонної суміші №1 від 16.08.2018, копію видаткової накладної №82 від 31.08.2018, копії товарно-транспортних накладних №82/1 від 31.08.2018, №82/2 від 31.08.2018, №82/3 від 31.08.2018, копію довіреностіб/н від 22.08.2018, копію паспорту на асфальтобетон від 31.08.2018, копію акту списання матеріалів у виробництво №31/08/2 від 31.08.2018, копію карти підбору складу асфальтобетонної суміші, копію банківської виписки на суму авансу за 29.08.2018, копію договору оренди №02/07/18-1 від 02.07.2018 укладеного з ТОВ "Гідравлік Центр" на асфальтозмішувальну установку, копі атестату виробництва від 31.08.2018 №ДР.АВ.23.057-18, копію акту наданих послуг №34 від 31.07.2018 року, копію акту наданих послуг №36 від 31.08.2018, копію банківської виписки про оплату оренди асфальтозмішувальної установки станом на 20.09.2018, копію договору поставки нафтопродуктів №218-15/08/18 від 15.08.2018 на постачання бітуму, копію додаткової угоди №1 від 15.08.2018, №2 від 05.09.2018, копію видаткової накладної №1273 від 21.08.2018, копію акту наданих послуг №1273 від 21.08.2018, копію товарно-транспортної накладної №1273 від 21.08.2018, копію довіреності №19 від 01.09.2018, копію сертифікату відповідності на бітум від 25.10.2017 №UA1.190.0016967-17, копію паспорту якості №46 на бітум від 21.02.2018, копію паспорту якості №2080 на бітум від 19.07.2018, копію банківської виписки про оплату бітуму станом на 20.09.2018, копію договору поставки відсіву №6/18 від 14.06.2018, копію видаткової накладної №987 від 18.07.2018, копії товарно-транспортних накладних на перевезення відсіву №02/07-1 від 02.07.2018, №02/07-2 від 02.07.2018, №03/07-1 від 03.07.2018, №03/07-2 від 03.07.2018 , №04/07-1 від 04.07.2018, №04/07-2 від 04.07.2018, №05/07-1 від 05.07.2018, №05/07-2 від 05.07.2018 , №06/07-1 від 06.07.2018, №06/07-2 від 06.07.2018, №09/07-1 від 09.07.2018, №09/07-2 від 09.07.2018, №10/07-1 від 10.07.2018, №10/07-2 від 10.07.2018, №11/07-1 від 11.07.2018, №11/07-2 від 11.07.2018, №12/07-1 від 12.07.2018, №12/07-2 від 12.07.2018, №16/07-1 від 16.07.2018, №16/07-2 від 16.07.2018, №16/07-3 від 16.07.2018, №16/07-4 від 16.07.2018, №17/07-1 від 17.07.2018, №18/07-1 від 18.07.2018, №18/07-2 від 18.07.2018, копію банківської виписки станом на 20.09.2018 про оплату відсіву, копію сертифікату відповідності на відсів від 16.11.2017 №UA1.044.0018234-17, копію договору купівлі-продажу (поставки товару) №34 від 02.08.2018 на придбання мінерального порошку, копію видаткової накладної №352 від 02.08.2018, копію видаткової накладної №379 від 11.08.2018, копії товарно-транспортних накладних №Р352 від 02.08.2018, №Р379 від 11.08.2018, копію банківської виписки станом на 31.08.2018, що засвідчує оплату придбання мінерального порошку, копію паспорту якості №22 від 02.08.2018, копію паспорту якості №26 від 20.08.2018, копію договору поставки нафтопродуктів №63 від 01.06.2018 з ДП "Авіком Рівне" на придбання пального, копії видаткових накладних №1525 від 01.08.2018, №1526 від 01.08.2018, №1568 від 06.08.2018, №1614 від 10.08.2018, №1683 від 17.08.2018, №1733 від 23.08.2018, №1761 від 27.08.2018, копії товарно-транспортних накладних №АР-00001525 від 01.08.2018, №АР-00001526 від 01.08.2018, №АР-00001568 від 06.08.2018, №АР-00001614 від 10.08.2018, №АР-00001683 від 17.08.2018, №АР-00001733 від 23.08.2018, №АР-00001761 від 27.08.2018, копію банківської виписки станом на 20.09.2018, що засвідчує оплату придбаного пального, копію сертифікату відповідності на пальне дизельне серії АА №000050 від 03.04.2018, копію сертифікату відповідності на пальне №UA1.185.0012475-17 від 04.08.2017, копію договору оренди транспорту №1 від 15.06.2018, копію акту наданих послуг №2 від 31.07.2018, копію акту наданих послуг №3 від 31.08.2018, копії свідоцтв про реєстрацію ТЗ, копію банківської виписки станом на 05.09.2018, що засвідчує оплату послуг оренди транспорту, копію договору оренди приміщення №1 від 02.07.2018, копію акту наданих послуг №1 від 31.07.2018, копію акту наданих послуг №2 від 31.08.2018, копію інформаційної довідки про право власності №125241304 від 24.05.2018, копію банківської виписки станом на 05.09.2018, що засвідчує оплату послуг оренди приміщення, копію договору поставки щебеню №ДС/10/08/18 від 10.08.2018, копії видаткових накладних №212 від 14.08.2018, №239 від 30.08.2018, №239/1 від 30.08.2018, копії товарно-транспортних накладних №212 від 14.08.2018, №239 від 30.08.2018, №239/1 від 30.08.2018, копію банківської виписки станом на 20.09.2018, що засвідчує оплату придбання щебеню, копію договору поставки щебеню №117-2018/P-UA від 21.06.2018, копії видаткових накладних №16300 від 03.08.2018, №16618 від 07.08.2018, №16703 від 08.08.2018, №17812 від 18.08.2018, копії товарно-транспортних накладних №17699 від 18.08.2018, №Р17698 від 18.08.2018, №Р17700 від 18.08.2018, №Р16300 від 03.08.2018, №Р16618 від 07.08.2018, №Р16703 від 08.08.2018, копію сертифікату відповідності на щебінь №UA1.044.0034961-16 від 08.08.2016, копію сертифікату відповідності на щебінь №UA.1O190.00302.18 від 01.06.2018, копію банківської виписки станом на 20.09.2018, що засвідчує оплату щебеню, копію типового договору розподілу природного газу від 19.07.2018, копію договору№41APRvz466-18 від 01.08.2018, копію акту №ЗРВ00010682 від 31.08.2018 приймання-передачі природного газу, копію акту №РВ00034254 від 31.08.2018 приймання передачі природного газу, копію акту №РВ000010212 від 31.08.2018 розподілу природного газу, копію банківської виписки станом на 20.09.2018, що засвідчує оплату спожитого газу, копію банківської виписки станом на 20.09.2018, що засвідчує оплату за розподіл природного газу, копію банківської виписки станом на 27.09.2018, що засвідчує сплату податків, копію повідомлення про прийняття працівників б/н від 15.06.2018, що засвідчує кількість та наявність працівників у штаті позивача (а.с.164-171 том 2).
04.10.2018 комісією ГУ ДФС в м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення №942955/31245569 про відмову у реєстрації податкової накладної №50 від 29.08.2018 (а.с.160-161 том1).
Бланк рішення містить три підстави для відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:
- ненадання платником податків письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
- ненадання платником податків копій документів (серед яких окремо виділено такі групи, як: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податків, яким оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
В рішенні №942955/31245569 від 04.10.2018 підставою для відмови у реєстрації податкової накладної обрано: "Ненадання платником податків копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків. І, при цьому, в рядку, що має назву: "Додаткова інформація (вказати конкретні документи)" Комісією не зазначено жодного конкретного документу, що не надав платник податку.
Рішення №942955/31245569 від 04.10.2018 оскаржувалось ТОВ "ТК "Дорсервіс" 05.10.2018 в адміністративному порядку (а.с.7-17 том 2).
Рішенням Комісії з питань розгляду скарг №36741/31245569/2 від 16.10.2018 скаргу залишено без задоволення (а.с.18 том 2).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
За правилами п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України, операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, є об'єктом оподаткування податком на додану вартість.
Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг, в силу вимог п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
При цьому, згідно з п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України, платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, саме на дату виникнення податкових зобов'язань та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно із п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
За правилами п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України (в редакції Закону №2245-VIII від 07.12.2017), реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання вказаної норми, 21.02.2018 Кабінетом Міністрів України прийнята постанова №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".
За правилами пункту 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018 (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин, тобто до внесення змін постановою №936 від 24.10.2018), податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2019 |
Оприлюднено | 03.02.2019 |
Номер документу | 79572357 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні