Рішення
від 04.02.2019 по справі 604/1245/18
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 604/1245/18

04 лютого 2019 рокум.Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Баранюка А.З. розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 об'єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача управління Державної казначейської служби України у Підволочиському районі про зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою судді Підволочиського районного суду Тернопільської області від 14 листопада 2018 року справу №2-а/604/51/18 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 об'єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області про повернення безпідставно сплачених коштів передано за підсудністю до Тернопільського окружного адміністративного суду.

Ухвалою судді від 05.12.2018 року відкрито провадження в адміністративній справі №604/1245/18 за правилами спрощеного позовного провадження. Також, даною ухвалою залучено до участі у справі, в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача управління Державної казначейської служби України у Підволочиському районі.

20.12.2018 року управління Державної казначейської служби України у Підволочиському районі подало до суду пояснення, в яких зазначено, що меморіальним ордером від 23.05.2018 року ОСОБА_1 в державний бюджет було сплачено 1571,22 грн. збору з операцій купівлі-продажу нерухомого майна.

02.01.2019 року представник ОСОБА_2 об'єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області подав до суду відзив на позовну заяву, в якій зазначив, що Пенсійний фонд України не володіє інформацією стосовно прав власності громадян на нерухоме майно, позбавлений можливості встановити придбання житла конкретною особою вперше, тому відмова ОСОБА_2 об'єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області щодо повернення збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є правомірною.

04.02.2019 року позивач подала до суду заяву про уточнення позовних вимог, в якій уточнила п.1 позовних вимог, а саме: зобов'язати Лановецьке об'єднане управління Пенсійного фонду України Тернопільської області сформувати та подати до управління Державної казначейської служби України у Підволочиському районі подання про повернення ОСОБА_1 1571 грн. 22 коп. сплаченого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі-продажу нерухомого майна згідно квитанції №0.0.1044453776 від 25.03.2018 року.

Позивач в судове засідання не прибула, проте подала до суду заяву, в якій просить проводити розгляд даної справи в письмовому провадженні.

Представник відповідача та представник третьої особи в судове засідання не прибули, причин неприбуття суду не повідомили, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялися належним чином.

У відповідності до ч.9 ст.205 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі КАС України), якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив наступне.

23 травня 2018 року між позивачем та ОСОБА_3 укладено договір купівлі-продажу квартири, посвідчений приватним нотаріусом Підолочиського районного нотаріального округу ОСОБА_4І зареєстрованого в реєстрі за №567, згідно якого ОСОБА_1 придбала квартиру, яка знаходиться житловому будинку № 116 по вулиці Данила Галицького, смт. Підволочиськ, Підволочиського району, Тернопільської області (а.с.5).

При цьому, як вбачається з матеріалів справи, а саме з квитанції № 0.01044453776 від 23.05.2018 року, позивачем було сплачено збір на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі-продажу нерухомого майна у розмірі 1% від вартості об'єкта купівлі-продажу, що становить 1571,22 грн. ( одна тисяча п'ятсот сімдесят одна грн. 22 коп.) хоча житло було придбане вперше (а.с.2).

23.08.2018 року позивач звернулася до ОСОБА_2 об'єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області із заявою, в якій просила повернути сплачений збір на обов'язкове держане пенсійне страхування у сумі 1571,22 грн. (а.с.4)

ОСОБА_2 об'єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області від 06.09.2018 року №4490/02 позивача повідомлено про те, що підстав для повернення вказаного збору немає. Також зазначено, що Пенсійний фонд України не володіє інформацією щодо прав власності громадян на нерухоме майно, а також роз'яснено, що позивач має право звернутися до суду із адміністративним позовом про повернення сплаченого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі-продажу нерухомого майна (а.с.7).

Порядок справляння та використання збору на обов'язкове державне пенсійне страхування визначає Закон України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26.06.1997 року № 400/97-ВР.

Відповідно до абзацу першого та другого пункту 9 статті 1 даного Закону платниками збору на обов'язкове пенсійне страхування є підприємства, установи та організації незалежно від форм власності та фізичні особи, які придбавають нерухоме майно, за винятком державних підприємств, установ і організацій, що придбавають нерухоме майно за рахунок бюджетних коштів, установ та організацій іноземних держав, що користуються імунітетами і привілеями згідно із законами та міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, а також громадян, які придбавають житло і перебувають у черзі на одержання житла або придбавають житло вперше. Нерухомим майном визнається жилий будинок або його частина, квартира, садовий будинок, дача, гараж, інша постійно розташована будівля, а також інший об'єкт, що підпадає під визначення групи 3 основних засобів та інших необоротних активів згідно з Податковим кодексом України.

Питання сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій згідно із Законом України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" врегульовані у Порядку сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.1998 року № 1740.

Згідно з абзацом першим пункту 15-1 Порядку сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій збір на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі-продажу нерухомого майна сплачується підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та фізичними особами, які придбавають нерухоме майно, у розмірі 1 відсотка від вартості нерухомого майна, зазначеної в договорі купівлі-продажу такого майна, за винятком державних підприємств, установ і організацій, що придбавають нерухоме майно за рахунок бюджетних коштів, установ та організацій іноземних держав, що користуються імунітетами і привілеями згідно із законами та міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, а також громадян, які придбавають житло і перебувають у черзі на одержання житла або придбавають житло вперше.

Пункт 15-3 Порядку сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій передбачає, що нотаріальне посвідчення або реєстрація на біржі договорів купівлі-продажу нерухомого майна здійснюється за наявності документального підтвердження сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі-продажу нерухомого майна.

З системного аналізу наведених правових актів вбачається, що із загального правила про обов'язковість сплати збору при придбанні нерухомого майна законодавцем встановлено винятки для громадян, які придбавають житло і перебувають на черзі на одержання житла або придбавають житло вперше.

Судом встановлено, що відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта ОСОБА_1С (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) є власником квартири, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 (а.с. 3).

У відповідності до довідки Бюро технічної інвентаризації Підволочиського району від 15.01.2019 року №6, згідно даних БТІ Підволочиського району за ОСОБА_1 житлового будинку та квартири не зареєстровано.

Згідно довідки ТВБВ №10019/039 філії Тернопільського АТ "Ощадбанк", від 25.01 2019 року №16, житловий для приватизації Державного житлового фонду ОСОБА_1С не використаний.

Будь-яких належних та допустимих доказів, які б спростовували твердження позивача про придбання ним житла вперше, чи підтверджували б реєстрацію на праві приватної власності за ним будь-якого іншого нерухомого майна та свідчили б про відсутність у нього права на звільнення від сплати збору, відповідачем не надано, судом не здобуто.

У відповідності до ч.1, 2 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії, чи бездіяльності покладається на відповідача.

Оскільки, будь-яких належних та допустимих доказів, які б спростовували твердження позивача про придбання нею житла вперше, чи підтверджували б реєстрацію на праві приватної власності за нею будь-якого іншого нерухомого майна та свідчили б про відсутність у неї права на звільнення від сплати збору, відповідачем не надано а судом не здобуто, суд приходить до переконання, що позовні вимоги підлягають до задоволення.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

1.Позов задовольнити.

2.Зобов'язати Лановецьке об'єднане управління Пенсійного фонду України Тернопільської області (вул. Грушевського, 13, м. Ланівці, Лановецький район, Тернопільська область, 47402, код ЄДРПОУ: 40376704) сформувати та подати до управління Державної казначейської служби України у Підволочиському районі Тернопільської області (вул. Шевченка, 6, cмт. Підволочиськ, 47800, код ЄДРПОУ 37863778) подання про повернення ОСОБА_1 (вул. Д. Галицького, 116/17, смт. Підволочиськ, Тернопільська область, 47801, РНОКПП: НОМЕР_1) 1571 (одна тисяча п'ятсот сімдесят одна) грн. 22 коп. сплаченого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі-продажу нерухомого майна згідно квитанції №0.0.1044453776 від 25.03.2018 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Баранюк А.З.

копія вірна

Суддя Баранюк А.З.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.02.2019
Оприлюднено05.02.2019
Номер документу79581839
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —604/1245/18

Ухвала від 12.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 14.03.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Рішення від 04.02.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 15.01.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 05.12.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 14.11.2018

Адміністративне

Підволочиський районний суд Тернопільської області

Сидорак Г. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні