Рішення
від 04.02.2019 по справі 826/14950/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/75

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

04 лютого 2019 року № 826/14950/17

За позовом Публічного акціонерного товариства "Київський завод шампанських вин "Столичний"

До Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби

Про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 29.08.2017 року

Суддя О.В.Головань

Обставини справи:

Позовні вимоги заявлені про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень Офісу великих платників податків ДФС від 29.08.2017 р. №0007274104 та № 0007284104.

07.05.2018 р. судом оголошено ухвалу про перехід до розгляду справи в порядку письмового провадження згідно ч. 3 ст. 194 КАС України.

Ознайомившись з матеріалами справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Публічне акціонерне товариство "Київський завод шампанських вин "Столичний" (код 30373419), місцезнаходження: 04073, м. Київ, вул. Сирецька, 27, зареєстроване в якості юридичної особи 14.04.1999 р., перебуває на обліку як платник податків у Офісі великих платників податків ДФС.

16.02.2017 року позивачем було подано звітну податкову декларацію з плати за землю по земельній ділянці за кодом КОАТУУ 8038500000 та звітну податкову декларацію з плати за землю по земельній ділянці за кодом КОАТУУ 8038000000.

В зазначених деклараціях річні суми плати за землю з розбивкою на рівні частки за місяцями були обчислені позивачем виходячи з розмірів нормативно-грошової оцінки земельних ділянок, зазначених у довідках № Ю-20244/2016 від 19.02.2016р. та № Ю-21681/2016 від 18.04.2016р.

В березні 2017 року позивачем було отримано від Департаменту земельних ресурсів Виконавчого органу Київради (КМДА) довідки про розміри нормативно-грошової оцінки земельних ділянок за № Ю-27955/2017 та №Ю-27947/2017, згідно яких розмір нормативної грошової оцінки збільшився в порівнянні з розміром, який був взятий позивачем під час підготовки декларацій, поданих раніше.

10.04.2017р. позивачем було подано уточнюючу податкову декларацію з плати за землю по земельній ділянці за кодом КОАТУУ 8038500000 та уточнюючу податкову декларацію з плати за землю по земельній ділянці за кодом КОАТУУ 8038000000.

Офісом великих платників податків ДФС на підставі пп. 20.1.4 п.20.1 ст.20 та п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку Публічного акціонерного товариства "Київський завод шампанських вин "Столичний" з питань несвоєчасності сплати податку за землю за 2017 рік, за результатами якої складено акт камеральної перевірки від 02.08.2017 року № 2663/28-10-41-04/30373419.

Згідно з висновками акту перевірки позивачем несвоєчасно сплачено самостійно визначене грошове зобов'язання з плати за землю в сумі 1 226 310,70 грн., в результаті чого порушено вимоги п.50.1 ст.50 Податкового кодексу України.

На підставі висновків вказаного акту перевірки відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення:

від 29.08.2017 №0007274104, яким за затримку граничних термінів сплати суми грошового зобов'язання, зобов'язано сплатити штраф у розмірі 10% від суми 819 006,70 грн. у розмірі 81 900,67 грн.;

від 29.08.2017 №0007284104, яким за затримку граничних термінів сплати суми грошового зобов'язання, зобов'язано сплатити штраф у розмірі 10% від суми 407 304,00 грн. у розмірі 41 730,40 грн.

Позивач - Публічне акціонерне товариство "Київський завод шампанських вин "Столичний" вважає податкові повідомлення-рішення від 29.08.2017р. №0007274104, № 0007284104 протиправними та просить суд скасувати їх з наступних підстав.

На думку позивача, камеральна перевірка проведена після спливу строку визначеного для її проведення.

Крім того, позивач зазначає, що ним правильно визначені грошові податкові зобов'язання з плати за землю та своєчасно сплачено до відповідних бюджетів, що в свою чергу спростовує висновки відповідача, зазначених в акті камеральної перевірки.

Відповідач - Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби - проти задоволення позовних вимог заперечив, підтримавши висновки акту перевірки.

Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представників сторін, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з таких підстав.

Відповідно до п.75.1. ст.75 Податкового кодексу України (в редакції станом на час проведення перевірки) контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки-цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Згідно пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов'язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Згідно з п. 76.1 ст. 76 Податкового кодексу України камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення.

Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.

Згідно з п. 76.3 ст. 76 Податкового кодексу України камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.

В даному випадку згідно змісту акту перевірки її предметом була сплата позивачем земельного податку; контролюючим органом перевірялося питання своєчасності перерахування до бюджету узгодженого податкового зобов'язання по податкових деклараціях з плати за землю за 2017 р., тобто, перевірка стосувалася відомостей податкових декларацій, і до неї має застосовуватися визначений у п. 76.3 ст. 76 Податкового кодексу України 30 денний строк з моменту їх подання.

Уточнюючу податкову декларацію з плати за землю по земельній ділянці за кодом КОАТУУ 8038500000 та уточнюючу податкову декларацію з плати за землю по земельній ділянці за кодом КОАТУУ 8038000000 позивачем подано 10.04.2017р., відповідно, 30-денний строк для проведення камеральної перевірки завершився 11.05.2017 р. включно.

В той же час, положення п. 76.3 ст. 76 Податкового кодексу України, згідно яких камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, не підлягають до застосування, оскільки в даному випадку не мала місце перевірка з інших питань.

З врахуванням викладеного, на думку суду, камеральна перевірка Публічного акціонерного товариства "Київський завод шампанських вин "Столичний" з питань несвоєчасності сплати податку за землю за 2017 рік, за результатами якої складено акт від 02.08.2017 року № 2663/28-10-41-04/30373419, проведена на порушення визначеного п.76.3 ст. 76 Податкового кодексу України строку.

Щодо висновків акру перевірки та оскаржуваних податкових повідомлень-рішень по суті суд зазначає наступне.

Згідно з пп.14.1.39 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (п.16.1.4. Податкового кодексу України).

Строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Момент виникнення податкового обов'язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою (п.31.1 ст.31 Податкового кодексу України).

Відповідно до положень п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно з п.46.1 ст.46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною.

За змістом п.49.18.3 ст.49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

П. 286.2, п.286.4 ст. 286 Податкового кодексу України визначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

У разі зміни протягом року об'єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.

Згідно з п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

П. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України визначено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п.50.1 ст.50 Податкового кодексу України у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявлені.

Платник податків, який самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє факт заниження податкового зобов'язання минулих податкових періодів, зобов'язаний, за винятком випадків, установлених пунктом 50.2 цієї статті:

а) або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку. Цей штраф не застосовується у разі подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації з податку на прибуток підприємств за попередній податковий (звітний) рік з метою здійснення самостійного коригування відповідно до статті 39 цього Кодексу у строк не пізніше 1 травня року, наступного за звітним;

б) або відобразити суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов'язання, збільшену на суму штрафу у розмірі п'яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов'язання з цього податку.

Якщо після подачі декларації за звітний період платник податків подає нову декларацію з виправленими показниками до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період або подає у наступних податкових періодах уточнюючу декларацію внаслідок виконання вимог пункту 169.4 статті 169 цього Кодексу, то штрафи, визначені у цьому пункті, не застосовуються.

Як зазначено вище, позивачем 10.04.2017 року, на виконання вимог п.50.1 ст.50 Податкового кодексу України, у зв'язку із збільшенням бази оподаткування було подано відповідачу уточнюючі податкові декларації з плати за землю по земельним ділянкам за кодом КОАТУУ 8038500000, КОАТУУ 8038000000.

Згідно уточнюючих податкових декларацій річна сума плати за землю по земельній ділянці КОАТУУ 8038500000 становить 4 499 728,90 грн., відповідно щомісячна сума становить 374 977,41 грн., по земельній ділянці КОАТУУ 8038000000 річна сума 2 290 262,70 грн., щомісячна сума, яку необхідно сплачувати становить 190 855,23 грн.

Суми грошових зобов'язань, визначених в уточнюючих податкових деклараціях з плати за землю від 10.04.2017 року, з врахуванням приписів п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України, були сплачені позивачем в установлені законом строки, а саме по земельній ділянці за кодом КОАТУУ 8038500000: за січень 2017 року у сумі 300 596,64 грн. згідно платіжного доручення від 27.02.2017р. № 25094, у сумі 74380,75 грн. згідно платіжного доручення № 25347 від 09.03.2017р. (доплата згідно уточнюючої декларації) , за лютий 2017 року у сумі 374977,41 грн. згідно платіжного доручення № 25601 від 28.03.2017 року, за березень 2017 року у сумі 374977,41 грн. згідно платіжного доручення № 26091 від 27.04.2017 року, за квітень 2017 року у сумі 374977,41 грн. згідно платіжного доручення № 26452 від 25.05.2017року, за травень 2017 року у сумі 374 977,41 грн. згідно платіжного доручення № 26972 від 26.06.2017 року, за червень 2017 року у сумі 374 977,41 грн. згідно платіжного доручення № 27415 від 26.07.2017року, за липень 2017 року у сумі 374 977,41 грн. згідно платіжного доручення №27873 від 22.08.2017року, за серпень 2017 року у сумі 374 977, 41 грн. згідно платіжного доручення №11 від 26.09.2017 року, за вересень 2017 року у сумі 374977,41 грн. згідно платіжного доручення № 51 від 19.10.2017 року.

По земельній ділянці за кодом КОАТУУ 8038000000: за січень 2017 року у сумі 154592,76 грн. згідно платіжного доручення № 25095 від 27.02.2017 року, у сумі 36262,50 грн. згідно платіжного доручення № 25346 від 09.03.2017р. (доплата згідно уточнюючої декларації) , за лютий 2017 року у сумі 190 855,23 грн. згідно платіжного доручення № 25602 від 28.03.2017 року, за березень 2017 року у сумі 190855,23 грн. згідно платіжного доручення № 26092 від 27.04.2017 року, за квітень 2017 року у сумі 190855,23 грн. згідно платіжного доручення № 26453 від 25.05.2017року, за травень 2017 року у сумі 190855,23 грн. згідно платіжного доручення №26973 від 26.06.2017 року, за червень 2017 року у сумі 190855,23 грн. згідно платіжного доручення № 27416 від 26.07.2017року, за липень 2017 року у сумі 190855,23 грн. згідно платіжного доручення №27874 від 22.08.2017року, за серпень 2017 року у сумі 190855,23 грн. згідно платіжного доручення №12 від 26.09.2017 року, за вересень 2017 року у сумі 190855,23 грн. згідно платіжного доручення № 52 від 19.10.2017 року.

З вищевикладеного вбачається, що позивачем своєчасно було сплачено до відповідних бюджетів грошові зобов'язання з плати за землю.

Крім того, позивачем на виконання пп. а) п.50.1 ст.50 Податкового кодексу України позивачем сплачено штраф у розмірі 3% від суми збільшеного податкового зобов'язання, що підтверджується наданими копіями платіжних доручень від 06.04.2017 р. №25741 на суму 1087, 88 грн. (3% від 36 262, 66 грн.) та від 06.04.2017 р. №25742 на суму 2231, 42 грн. (3% від 74 380, 66 грн.), тобто, з доплати за земельний податок за січень 2017 р., оскільки за лютий 2017 р. позивач вже почав сплачувати земельний податок у збільшеному розмірі.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано; безсторонньо; добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно; з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно.

В даному випадку відповідачем винесено оскаржувані податкові повідомлення-рішення на порушення принципу обґрунтованості, що є підставою для задоволення позовних вимог.

На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 255, 293, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби від 29.08.2017 року № 0007274104 та № 0007284104.

3. Присудити до стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на користь Публічного акціонерного товариства "Київський завод шампанських вин "Столичний" 1839,48 грн. судового збору.

4. Рішення може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя О.В. Головань

Повний текст рішення

виготовлено і підписано 04.02.19 р.

Дата ухвалення рішення04.02.2019
Оприлюднено05.02.2019

Судовий реєстр по справі —826/14950/17

Ухвала від 25.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 09.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 25.03.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Рішення від 04.02.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 03.01.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 23.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні