Номер провадження: 33/813/64/19
Номер справи місцевого суду: 521/11623/18
Головуючий у першій інстанції
Кузьменко Н.Л.
Доповідач Вадовська Л. М.
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25.01.2019 року м. Одеса
Одеський апеляційний суд у складі судді Вадовської Л.М., розглянувши апеляційну скаргу адвоката Орловського Олега Володимировича захисника ОСОБА_3 на постанову Малиновського районного суду м. Одеси від 10 вересня 2018 року у справі №521/11623/18 про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, яка народилася в м.Бендери Республіки Молдова, проживає за адресою: АДРЕСА_1, за вчинення порушення митних правил, передбаченого частиною 1 статтею 483 МК України , -
в с т а н о в и в :
Постановою Малиновського районного суду м. Одеси від 10 вересня 2018 року ОСОБА_3 визнано винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 483 МК України, із застосуванням адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, що становить 120 600,00 грн., з конфіскацією на користь держави транспортного засобу автомобіля марки Volkcwagen Beetle vin - НОМЕР_1; стягнуто судовий збір в сумі 352,40 грн.
В апеляційній скарзі адвокат Орловський О.В. захисник ОСОБА_3 просить постанову скасувати, провадження у справі закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Справа №521/11623/18 надійшла на розгляд до апеляційного суду Одеської області 19 вересня 2018 року та розподілена між суддями в порядку автоматизованого розподілу судової справи з визначенням судді-доповідача.
Указом Президента України №452/2017 від 29 грудня 2017 року Про ліквідацію апеляційних судів та утворення апеляційних судів в апеляційних округах ліквідовано апеляційний суд Одеської області та створено Одеський апеляційний суд, який здійснює правосуддя в апеляційному окрузі, що включає Одеську область, з місцезнаходженням у м.Одесі.
В порядку частини 6 статті 147 Закону України Про судоустрій і статус суддів рішенням зборів Одеського апеляційного суду від 28 грудня 2018 року №1 днем початку роботи Одеського апеляційного суду визначено 3 січня 2019 року.
В порядку автоматизованого розподілу судової справи 10 січня 2019 року після створення Одеського апеляційного суду для розгляду справи визначено суддю-доповідача.
Згідно Протоколу про порушення митних правил №1246/50000/18 від 22 травня 2018 року за ознаками порушення митних правил, передбаченого частиною 1 статтею 483 МК України, громадянкою України керівником ТОВ Рубікон-Логістик (ЄДРПОУ 41416192) ОСОБА_3 вчинені дії, спрямовані на переміщення транспортного засобу легкового автомобіля Volkswagen Beetle , 2016 року випуску, vin НОМЕР_1 з приховуванням від митного контролю шляхом надання до Одеської митниці ДФС як підстави для переміщення документів, одержаних незаконним шляхом, чим скоєно порушення митних правил, передбачене частиною 1 статті 483 МК України.
Суд першої інстанції, приймаючи постанову про притягнення до відповідальності, виходив з наявності в діях ОСОБА_3 адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 483 МК України.
ОСОБА_3, оскаржуючи постанову суду, посилається на невідповідність фактичним обставинам справи висновків суду щодо наявності в діях складу правопорушення, пов'язаного з порушенням митних правил, передбаченим частиною 1 статті 483 МК України.
Одеська митниця ДФС, заперечуючи проти доводів скарги, посилається на доведеність порушення митних правил, відповідальність за які, передбачена статтею 483 МК України.
Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду у справі про порушення митних правил у порядку, визначеному Кодексом України про адміністративні правопорушення, апеляційний суд дійшов висновку про часткове задоволення апеляційної скарги, скасування постанови та закриття провадження у справі з огляду на наступне.
1 листопада 2017 року з США до Одеського морського торговельного порту (зона діяльності митного поста Одеса-Спеціалізований Одеської митниці ДФС) на судні Max Strength надійшов контейнер TRKU4436902 з вантажем - легковий автомобіль Volkswagen Beetle vin: НОМЕР_1 за коносаментом №NYCODS746834-4.
2 листопада 2017 року контейнер TRKU4436902 був вивантажений з судна та доставлений на територію вантажного митного комплексу ТОВ Євротермінал (зона діяльності ВМО №2 митного поста Спеціалізований ), а легковий автомобіль Volkswagen Beetle vin: НОМЕР_1 розміщено на склад тимчасового зберігання - вантажний митний комплекс Автосклад ТОВ Євротермінал .
11 листопада 2017 року на підставі Договору на митне та брокерське обслуговування, укладеного між ТОВ Рубікон - Логістик в особі її керівника ОСОБА_3 та громадянином ОСОБА_4, до Одеської митниці ДФС надана електронна митна декларація з метою митного оформлення в режимі ІМ40ДЕ, яка прийнята та зареєстрована за номером - UA500650/2017/009491. З митною декларацією №UA500650/2017/009491 від 11 листопада 2017 року керівником ТОВ Рубікон-Логістик ОСОБА_3 до Одеської митниці як підстава для переміщення через митний кордон України надані: Коносамент №NYCODS746834-4, коносамент №NYCODS746834, Certifikate of Title №002286866 від 2 серпня 2017 року, Висновок експертного автотоварознавчого дослідження спеціаліста по оцінці транспортного засобу №3531/11 від 7 листопада 2017 року, Наряд від 2 листопада 2017 року №004 та інші документи, відповідно до яких митному оформленню в режимі імпорт підлягав легковий автомобіль, що був у використанні, має пошкодження, марка Volkswagen Beetle , 2016 року виготовлення, vin: НОМЕР_1, країна виробництва - Мексика, одержувач громадянин України ОСОБА_4.
Крім того, як підстава для переміщення через митний кордон України разом з пакетом товаросупровідних документів до митної декларації №UA500650/2017/009491 від 11 листопада 2017 року керівником ТОВ Рубікон-Логістик ОСОБА_3 до Одеської митниці надана Довідка Органу Сертифікації (свідоцтво про призначення ОС №UA.Р.197, Наказ Мінеконом розвитку №111 від 10 лютого 2015 року) - ПП Полісся АВТО-ТЕСТ від 9 листопада 2017 року №3014 відповідно до якої автомобіль Volkswagen Beetle , 2016 року виготовлення, vin: НОМЕР_1, відповідає економічним нормам Євро-5 .
В порядку перевірки законності ввезення транспортного засобу на митну територію України на запити Одеської митниці від 8 лютого 2018 року №1267/10/15-70-20-01 та від 2 квітня 2018 року №3365/10/15-70-20-01 від Органу Сертифікації - ПП Полісся АВТО-ТЕСТ від 2 травня 2018 року №2977/10-29 митним органом встановлено, що Довідка від 9 листопада 2017 року №3014 на автомобіль Volkswagen Beetle , 2016 року виготовлення, vin: НОМЕР_1 Органом Сертифікації - ПП Полісся Авто-Тест не видавалась.
Митний орган, виходячи з того, що відповідальною особою за декларування легкового автомобіля Volkswagen Beetle , 2016 року виготовлення, vin: НОМЕР_1 та за надання до Одеської митниці ДФС документів, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення згідно митної декларації №UA500650/2017/009491 від 11 листопада 2017 року, була керівник ТОВ Рубікон-Логістик ОСОБА_3, що даною особою переміщення через митний кордон України вказаного транспортного засобу здійснено з поданням до митниці як підстави для переміщення документу, а саме Довідки Органу Сертифікації - ПП Полісся АВТО-ТЕСТ від 9 листопада 2017 року №3014, який одержано незаконним шляхом, вважав встановленим, з чим погодився суд першої інстанції, що громадянкою України - керівником ТОВ Рубікон - Логістик ОСОБА_3 здійснено дії, спрямовані на переміщення легкового автомобіля Volkswagen Beetle , 2016 року виготовлення, vin: НОМЕР_1 з приховуванням від митного контролю шляхом надання до Одеської митниці ДФС як підстави для переміщення документів, одержаних незаконним шляхом, чим скоєно правопорушення, передбачене частиною 1 статті 383 МК України.
ОСОБА_3 не заперечено надання як підстави для переміщення через митний кордон України пакету товаросупровідних документів до митної декларації №UA500650/2017/009491 від 11 листопада 2017 року, який містив Довідку Органу Сертифікації (свідоцтво про призначення ОС №UA.Р.197, Наказ Мінеконом розвитку №111 від 10 лютого 2015 року) - ПП Полісся АВТО-ТЕСТ від 9 листопада 2017 року №3014 про відповідність транспортного засобу нормам Євро-5 та не спростовано отриману митним органом інформацію щодо невидачі Органом Сертифікації ПП Полісся АВТО-ТЕКС вказаної Довідки. Посилання на те, що Довідка про відповідність транспортного засобу нормам Євро-5 отримана не нею особисто, а надана ОСОБА_4, не приймається, так як саме керівник ТОВ Рубікон-Логістик ОСОБА_3 згідно митної декларації є відповідальною особою за декларування транспортного засобу.
Поряд з цим мають місце підстави для закриття провадження у справі про порушення митних правил з огляду на наступне.
Переміщення і пропуск товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України врегульовано Розділом УІ МК України, а митне оформлення - Розділом УШ МКУ України.
Статтею 483 МК України передбачено певні види порушення та відповідальність за такі - переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.
Законом України Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів від 6 липня 2005 року №2739-ІУ (зі змінами та доповненнями) (далі Закон №2739-ІУ) в редакції, чинній на час переміщення транспортного засобу через митний кордон України, в статті 2 було передбачено: Пропуск на митну територію України з метою вільного обігу та першу державну реєстрацію в Україні ввезених транспортних засобів нових і таких, що були в користуванні, або виготовлених в Україні здійснюють за умови їх відповідності екологічним нормам не нижче рівня Євро-2 згідно з технічними регламентами та національними стандартами (щонайменше за умови відповідності вимогам рівня В ДСТУ UN/ECE R 49-02А.В:2002 або В , С , Д ДСТУ UN/ECE R 83-03:2002, які застосовуються залежно від особливостей конструкції транспортних засобів): що стосується Євро-5 - з 1 січня 2016 року, за винятком транспортних засобів, вироблених в Україні або ввезених на митну територію України до 31 грудня 2015 року включно .
Згідно статті 3 Закону №2739-ІУ було визначено: Документом, що посвідчує відповідність транспортних засобів вимогам технічних регламентів та національних стандартів, є сертифікат або інший документ про підтвердження відповідності, виданий згідно із законодавством України, що вказує, якому саме рівню екологічних норм відповідає за конструкцією транспортний засіб ( Євро-2 - Євро-6 або іншому рівню); позначення рівня екологічних норм, якому відповідає транспортний засіб, має бути внесено до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу .
Законом №2301-УШ від 27 лютого 2018 року, який набрав чинності 23 травня 2018 року, внесено зміни до Закону України Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів , зокрема, в абзацах першому і четвертому статті 2 слова Пропуск на митну територію України замінено словами Митне оформлення .
Згідно з вимогами діючого Закону №2739-ІУ, перевірка відповідності транспортних засобів економічним нормам повинна перевірятися двічі: митницями ДФС при митному оформленні і територіальними органами з надання сервісних послуг МВС при проведенні державної реєстрації.
Внесеними в Закон №2739-ІУ змінами скасовано необхідність пред'явлення сертифікату підтвердження відповідності екологічним стандартам і при ввезенні транспортного засобу в країну, і під час державної реєстрації; поряд з цим, сертифікат підтвердження відповідності екологічним стандартам все ж підлягає наданню на внутрішній митниці під час митного оформлення авто.
Закон №2301 від 27 лютого 2018 року, яким внесено зміни в Закон №2739-ІУ, спрямований на вдосконалення порядку ввезення на митну територію України з метою вільного обігу транспортних засобів; прийнятий закон не звільняє імпортерів від дотримання відповідності екологічного рівня Євро-5 щодо автомобілів, а унормовує порядок митного оформлення транспортних засобів і контролю за відповідністю їх екологічним нормам.
Акти європейського законодавства, до яких здійснюється адаптація законодавства України, не встановлюють вимог щодо обмеження ввезення на митну територію країн-членів ЄС транспортних засобів, які не відповідають економічним нормам. На території Європейського Співтовариства перевірка екологічних показників транспортних засобів здійснюється під час їх державної реєстрації та технічного огляду і за умови приведення автомобілів у відповідний технічний стан, вони допускаються до експлуатації.
Таким чином, на час прийняття рішення судом першої інстанції були такими, що набрали чинності зміни, внесені Законом №2301 від 27 лютого 2018 року в статтю 2 Закону №2739-ІУ, з огляду на які дії ОСОБА_3 не підпадали під диспозицію частини 1 статті 483 МК України.
Частиною 1 статті 58 Конституції України визначено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність осіб.
Відповідно до частини 2 статті 8 КУпАП України закони, які пом'якшують або скасовують відповідальність за адміністративні правопорушення, мають зворотну силу, тобто поширюються і на правопорушення, вчинені до видання цих законів.
За загальним правилом у сенсі чинності закону про відповідальність за адміністративні правопорушення, якщо на момент вчинення порушення воно визнавалось протиправним і тягнуло адміністративну відповідальність, а потім така відповідальність була скасована, порушник звільняється від відповідальності на будь-якій стадії провадження у справі. У випадку пом'якшення адміністративної відповідальності після вчинення проступку, справа підлягає вирішенню на підставі нових норм про відповідальність, а не тих, що діяли на момент вчинення проступку, тобто нововведеним нормам надається зворотна сила на користь порушника.
Порядок оскарження постанови судді (суду) у справі про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України (ч.2 ст.529 МК України).
Провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю, зокрема, за відсутністю складу адміністративного правопорушення (п.1 ч.1 ст.247 КУпАП).
На час розгляду справи в силу зворотної сили внесених Законом №2301 від 27 лютого 2018 року в статтю 2 Закону №2739-ІУ змін, у діях ОСОБА_3 відсутній склад порушення митних правил, передбаченого частиною 1 статті 483 МК України, відтак, провадження у справі підлягає закриттю, на підставі пункту 1 частини 1 статті 247 КУпАП за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Керуючись ч.5 ст.529 МК України, ч.2 ст.8, п.1 ч.1 ст.247, ст.ст.292, 294 КУпАП, суд,-
п о с т а н о в и в :
Апеляційну скаргу адвоката Орловського Олега Володимировича захисника ОСОБА_3 - задовольнити частково.
Постанову Малиновського районного суду м. Одеси від 10 вересня 2018 року в справі №521/11623/18 про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_3, за вчинення порушення митних правил, передбаченого частиною 1 статтею 483 МК України - скасувати, провадження у справі про притягнення ОСОБА_3 до відповідальності за вчинення порушення митних правил, передбаченого частиною 1 статті 483 МК України - закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Постанова набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.
Суддя: Л.М. Вадовська
Суд | Одеський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2019 |
Оприлюднено | 05.02.2019 |
Номер документу | 79586776 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Одеський апеляційний суд
Вадовська Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні