Рішення
від 04.02.2019 по справі 1340/4944/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 1340/4944/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 лютого 2019 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М., розглянув в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Техніка для бізнесу до Головного управління ДФС у Львівській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Техніка для бізнесу (далі - ТзОВ ТДБ , позивач) 24.10.2018 звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до відповідачів - Головного управління ДФС у Львівській області (далі - ГУ ДФС у Львівській області, відповідач - 1), Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, відповідач - 2) з вимогами:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Львівській області № 659370/22396671 від 20.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1026 від 30.06.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов'язати ДФС України зареєструвати податкову накладну № 1026 від 30.06.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що після отримання повідомлення про зупинення реєстрації податкової накладної позивач надіслав контролюючому органу пояснення з копіями документів. До цього пояснення ТзОВ ТДБ додало документів як щодо реалізації, так і щодо попереднього придбання товару з кодом УКТ ЗЕД 8473, 8504, 8544. Позивач стверджує, що відповідач діяв непослідовно, оскільки зупинення реєстрації податкової накладної відбувалося через сумніви у можливості постачання товарів з кодами УКТ ЗЕД 8473, 8504 та 8544, після надання ТзОВ ТДБ всієї необхідної інформації з підтверджуючими документами, підставою для відмови в реєстрації згаданої податкової накладної стало ненадання позивачем документів на усі інші товари, які зазначені у ПН № 1026 від 30.06.2017. За цих обставин позивач вважає рішення комісії ГУ ДФС у Львівській області № 659370/22396671 від 20.04.2018 необгрунтованим та протиправним, вказує, що права платника податку повинні бути відновлені шляхом зобов'язання відповідача зареєструвати податкову накладну датою її подання.

ГУ ДФС у Львівській області позов не визнає з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву (а.с. 241-242), - з посиланням на норми статей 74, 201 ПК України та пункт 12 Порядку № 1246 просить суд відмовити в задоволенні позову ТзОВ ТДБ в повному обсязі. До відзиву долучено докази отримання контролюючим органом пояснень та первинних документів, надісланих платником податків після отримання повідомлення про зупинення реєстрації податкової накладної. Відзив не містить викладу фактичних обставин, що зумовили прийняття оскаржуваного рішення, а також мотивів неврахування наданих платником податків пояснень та документів. ДФС України відзиву не подало.

Учасники справи в судове засідання 28.01.2019 не прибули. Представник позивача подав клопотання, вказав про підтримання позовних вимог, просив розгляд справи здійснювати за відсутності представника в порядку письмового провадження. Суд на підставі частини дев'ятої статті 205 КАС України ухвалив завершити розгляд справи та постановити рішення суду в порядку письмового провадження 04.02.2019.

Суд дослідив доводи заяв по суті спору, а також долучені до матеріалів справи письмові докази та встановив такі фактичні обставини справи і відповідні їм правовідносини:

ТзОВ ТДБ зареєстроване як юридична особа 28.07.1997 з присвоєнням ідентифікаційного коду 22396671. Основним видом діяльності є оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням (код КВЕД 46.51), а також серед видів діяльності позивача є оптова торгівля електронним і телекомунікаційним устаткуванням, деталями до нього (код КВЕД 46.52) (а.с. 233-236). В рамках вказаного виду діяльності позивач здійснює операції по торгівлі телекомунікаційним устаткуванням.

30.03.2016 ТзОВ ТДБ (Постачальник) та ТзОВ Розетка.УА (Покупець) уклали договір поставки № 2016/49, відповідно до якого Постачальник зобов'язується передати у власність Покупця готову продукцію, аксесуари і запасні частини, сертифіковані в Україні і які пройшли митне оформлення, відповідно до накладних, які є невід'ємною частиною даного Договору, а Покупець - прийняти та оплатити Товар (а.с 97-101).

30.06.2017 на виконання цього договору, ТзОВ ТДБ здійснило поставку ТОВ Розетка. УА товару загальну суму 151978,44 грн. в т.ч. ПДВ 25329,74 грн. На поставку оформлено накладну № 3006/00038 від 30.06.2017 (а.с. 102-103). Асортимент товару у цій видатковій накладній налічує 44 товарні позиції це - комп'ютерні комплектуючі (кабелі, материнські плати, блоки живлення, пам'ять, маршрутизатори, мишки, монітори, перехідники, сумки) та ноутбуки. Факт перевезення товару підтверджується товарно - транспортною накладною № 0611/012-Р від 06.11.2017 (а.с. 104). Товар приймався представником покупця ОСОБА_1 на підставі довіреності № 41 від 03.01.2017 (а.с. 104). Факт перевезення товару підтверджується товарно - транспортною накладною № 3006/00041-Р від 30.06.2017. За поставлений товар ТОВ Розетка. УА 30.06.2017 проведено повну оплату, що підтверджується банківською випискою (а.с. 106).

На суму поставленого товару ТзОВ ТДБ склало податкову накладну № 1026 від 30.06.2017 та подало таку на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (а.с. 15-17).

Документообіг між платником податків та контролюючим органом щодо реєстрації податкових накладних відбувається в електронному вигляді, як це передбачено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних.

13.07.2017 платник податку отримав квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 13.07.2017 № 9135514140, відповідно до якої документ прийнято, однак реєстрація податкової накладної № 1026 від 30.06.2017 зупинена. В квитанції зазначено, що накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. Зазначено, що за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з кодами УКТ ЗЕД: 8473, 8504, 8544 та запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу (а.с. 18).

ТзОВ ТДБ 19.04.2018 направило контролюючому органу ДФС України повідомлення № 148 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрацію якої зупинено, з письмовими поясненнями та копіями первинних документів, що підтверджують відповідність обсягів постачання обсягам придбання товарів згідно з кодами УКТ ЗЕД: 8473, 8504, 8544 (а.с. 19-25). До цього пояснення ТзОВ ТДБ подало копії документів, на підставі яких відбулося придбання товару з кодами УКТ ЗЕД: 8473, 8504, 8544 (договір поставки з ФОП ОСОБА_2, накладні та ТТН від ФОП ОСОБА_2, виписки по рахунку, договір поставки з ФОП ОСОБА_3, накладна та ТТН від ФОП ОСОБА_3, виписка по рахунку, Договір з Arena Electronic GmbH, ВМД, CMR, виписки по рахунку, картки рахунку по Arena Electronic GmbH, Договір з ASRock Europe B.V., ВМД, CMR, виписка по рахунку, картка рахунку по ASRock Europe B.V., Договір з Xilence GmbH, ВМД, CMR, виписка по рахунку, картка рахунку по Xilence GmbH, Договір з SECOMP International Ansalt, ВМД, CMR, виписка по рахунку, картка рахунку по SECOMP International Ansalt, договір з ICIntracom Vertriebes GmbH, ВМД, CMR, виписка по рахунку, картка рахунку по ICIntracom Vertriebes GmbH, договір перевезення вантажу) (а.с. 20-94).

20.04.2018 комісія ГУ ДФС у Львівській області прийняла рішення № 659370/22396671 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1026 від 30.06.2017. Це рішення обґрунтоване тим, що платник податків не надав копій документів, а саме: договорів, зокрема, зовнішньоекономічних контрактів; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання/транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, акти приймання-передачі товарі (робіт, послуг); розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків. Як додаткову інформацію зазначено ненадання в повному обсязі копій документів по операціях з придбання товарів (а.с. 95-96).

При прийнятті рішення суд керується такими правовими нормами.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Відповідно до пп. а , б пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно із пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції постанови КМ України від 26.04.2017 № 341, далі - Порядок №1246).

Згідно із пунктом 2 цього Порядку податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку (пункт 11 Порядку №1246).

Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

- відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

- чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

- наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

- наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1 .3 і 200 1 .9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

- наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

- факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

- відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

- дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 12 Порядку №1246).

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку №1246).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (пункт 14 Порядку №1246).

Відповідно до пункту 201.16. статті 201 ПК України, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Згідно з підпунктом 201.16.1. пункту 201.16. статті 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Критерії оцінки ступеня ризиків, Перелік документів).

Пунктом шостим Критеріїв оцінки ступеня ризиків визначено два критерії, за якими здійснюється ДФС Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 % загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв складають: -договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; - договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; - розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; - документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків складають: -договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; - договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; - розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; - документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку документів, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами (пункт 2 Переліку документів).

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений постановою Кабінет Міністрів України №117 від 21.02.2018 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 117).

Як зазначено в пункті 2 постанови Кабінет Міністрів України №117 від 21.02.2018 платники податку на додану вартість, у яких до 1 грудня 2017 р. зупинено реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, що діяв до набрання чинності Законом України від 7 грудня 2017 р. N 2245-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році", та які станом на 1 грудня 2017 р. не подали пояснень і копій документів до таких податкових накладних/розрахунків коригування, мають право протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування, подати пояснення і копії документів до таких податкових накладних/розрахунків коригування на розгляд комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, порядок роботи яких затверджується цією постановою.

Порядок № 117 містить наступні положення:

19. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

20. Зазначені комісії приймають рішення про:

- реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;

- відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

21. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

22. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.

23. Комісією регіонального рівня протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку:

- щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;

- щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.

Здійснюючи оцінку аргументів сторін та досліджених доказів суд, з метою вирішення цього спору, керується такими міркуваннями:

ТзОВ ТДБ зареєстроване як юридична особа в 1997 році, має основний вид діяльності за КВЕД 46.51 оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням ; серед видів діяльності позивача також є оптова торгівля електронним і телекомунікаційним устаткуванням, деталями до нього (код КВЕД 46.52). Позивач в рамках вказаного виду діяльності здійснив поставку ТзОВ Розетка.УА товару (комп'ютерні комплектуючі - кабелі, материнські плати, блоки живлення, пам'ять, маршрутизатори, мишки, монітори, перехідники, сумки та ноутбуки). По факту поставки цього товару позивач виписав та скерував на реєстрацію податкову накладну № 1026 від 30.06.2017. Реєстрація цієї податкової накладної була зупинена контролюючим органом з мотивів її відповідності критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567; зазначено, про невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товару згідно з кодами УКТ ЗЕД: 8473, 8504, 8544.

Платник податку скерував контролюючому органу:

- письмові пояснення від 19.04.2018 з копіями первинних документів, які підтверджують реалізацію цього товару ТзОВ Розетка.УА : договір, накладну, товарно-транспортну накладну, довіреність, банківську виписку (а.с. 19-25);

- документи, які підтверджують походження товару з кодами УКТ ЗЕД 8473, 8504, 8544 (договір поставки з ФОП ОСОБА_2, накладні та ТТН від ФОП ОСОБА_2, виписки по рахунку, договір поставки з ФОП ОСОБА_3, накладна та ТТН від ФОП ОСОБА_3, виписка по рахунку, Договір з Arena Electronic GmbH, ВМД, CMR, виписки по рахунку, картки рахунку по Arena Electronic GmbH, Договір з ASRock Europe B.V., ВМД, CMR, виписка по рахунку, картка рахунку по ASRock Europe B.V., Договір з Xilence GmbH, ВМД, CMR, виписка по рахунку, картка рахунку по Xilence GmbH, Договір з SECOMP International Ansalt, ВМД, CMR, виписка по рахунку, картка рахунку по SECOMP International Ansalt, договір з ICIntracom Vertriebes GmbH, ВМД, CMR, виписка по рахунку, картка рахунку по ICIntracom Vertriebes GmbH, договір перевезення вантажу) (а.с. 20-94).

Контролюючий орган отримав ці документи та прийняв рішення № 659370/22396671 від 20.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1026 від 30.06.2017 з тих підстав, що платник податків не надав в повному обсязі документів по операціях з придбання товару.

Оцінюючи такі аргументи контролюючого органу суд дослідив документи, які платник податку надавав контролюючому органу для реєстрації податкової накладної № 1026 від 30.06.2017 та прийшов до таких висновків:

суд враховує, що контролюючий орган в квитанції від 13.07.2017 № 9135514140 не зазначив ані конкретного виду критерію оцінки ступеня ризику, ані конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений Наказом № 567, які платнику слід надати для розблокування реєстрації податкової накладної.

Відповідно до частини п'ятої статті 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного суду. При прийнятті цього рішення суд враховує правову позицію Верховного Суду з цього питання, викладену в постанові від 23.10.2018 у справі № 822/1817/18, Верховний Суд вказав, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт шостий Критеріїв оцінки ступеня ризиків, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Водночас суд враховує, що платник податків надав достатні, належні та допустимі докази того, що 19.04.2018 разом із повідомленням № 148 скерував контролюючому органу пояснення та документи, що підтверджують як придбання, так і подальшу реалізацію товару з кодами УКТ ЗЕД 8473, 8504, 8544 (а.с. 19-94). При цьому підставою для відмови в реєстрації згаданої податкової накладної у рішенні №659370/22396671 від 20.04.2018 зазначено, що платник податків не надав в повному обсязі документів по операціях з придбання товару. Суд критично оцінює таке обґрунтування оскаржуваного рішення, оскільки підставою для зупинки реєстрації податкової накладної було невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товару саме з кодами УКТ ЗЕД: 8473, 8504, 8544, які платник податків надав контролюючому органу в достатньому (повному) обсязі.

З огляду на ці висновки суд вважає, що рішення № 659370/22396671 від 20.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1026 від 30.06.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних є таким, що не відповідає встановленим у частині другій статті 2 КАС України критеріям правомірності, обґрунтованості, добросовісності та розсудливості, а тому підлягає скасуванню як протиправне.

Відповідно до пункту 10 частини другої статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Відповідно до приписів пунктів 19, 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Аналіз цих положень дозволяє зробити висновок, що ДФС України реєструє податкову накладну в тому числі на підставі рішення суду датою набрання ним законної сили або іншою датою, вказаною у рішенні.

З огляду на фактичні обставини справи суд вважає, що належним та ефективним способом порушених прав позивача буде зобов'язати ДФС України зареєструвати податкову накладну № 1026 від 30.06.2017 у Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

Відповідно до приписів частини першої статті 139 КАС України та враховуючи обґрунтованість позовних вимог ТзОВ Техніка для бізнесу , суд стягує на користь позивача суму сплаченого ним судового збору за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.

Керуючись ст.ст. 19-20, 22, 25-26, 90, 139, 205, 229, 241-246, 251, 255, 258, 262, 295, пп. 15.5 п.15 розділу VII Перехідні положення КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації № 659370/22396671 від 20.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1026 від 30.06.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 1026 від 30.06.2017 датою її подання в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Львівській області (79003, Львівська область, м. Львів, вул. Стрийська, буд. 35, ідентифікаційний код 39462700) на користь товариства з обмеженою відповідальністю Техніка для бізнесу (79041, Львівська область, місто Львів, вул. Городоцька, буд. 154, ідентифікаційний код 22396671) судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривні.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, місто Київ, Львівська площа, буд. 8, ідентифікаційний код 39292197) на користь товариства з обмеженою відповідальністю Техніка для бізнесу (79041, Львівська область, місто Львів, вул. Городоцька, буд. 154, ідентифікаційний код 22396671) судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривні.

Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом тридцяти днів з дня його складення. Апеляційна скарга подається до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який постановив рішення. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Москаль Р.М.

Дата ухвалення рішення04.02.2019
Оприлюднено06.02.2019
Номер документу79606932
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —1340/4944/18

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 26.03.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Рішення від 04.02.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні