ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№1340/6070/18
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 лютого 2019 року
м.Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Крутько О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Головного управління ДФС у Львівській області про скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1, позивач) звернувся до суду з позовом до Головного управління ДФС у Львівській області (далі - ГУ ДФС у Львівській області, відповідач), в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення №0015555013 від 28.11.2018 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилається на те, що помилкове визначення розрахункового рахунку в платіжному дорученні під час сплати суми внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування не є достатньою правовою підставою для висновку про несплату такого внеску у встановлений строк, оскільки такі дії не містять ознак бездіяльності платника внеску, а тому не можуть бути підставою для застосування штрафних санкцій.
Ухвалою від 19.12.2018 року позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви. 02.01.2019 року позивачем усунуто недоліки позовної заяви.
Ухвалою суду від 04.01.2019 відкрито спрощене провадження в адміністративній справі та запропоновано відповідачу у десятиденний строк з дня вручення ухвали подати відзив на позовну заяву.
24.01.2018 року відповідачем подано відзив на позовну заяву у якому стверджує, що Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування чітко встановлений обов'язок платника своєчасно сплачувати єдиний внесок, незалежно від фінансового стану, та не передбачено можливість звільнення такого платника єдиного внеску від відповідальності, установленої за невиконання відповідного зобов'язання. Згідно даних інтегрованої картки ФОП ОСОБА_1 по єдиному соціальному внеску, позивачу були нараховані штрафні санкції у розмірі 2128,82 грн. та нараховано пеню у розмірі 737,74 грн. (0,1 % від суми недоїмки). Рішенням №0015555013 від 28.11.2018 року з розрахунком штрафної санкції.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.
Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1) зареєстрований платником на загальній системі оподаткування та сплачує єдиний внесок в розмірі 22% від мінімальної зарплати.
Головним управлінням ДФС у Львівській області проведено камеральну перевірку ФОП ОСОБА_1 з питань несплати (неперерахування) або несвоєчасної сплати (несвоєчасного перерахування) єдиного внеску.
28.11.2018 Головним управління ДФС у Львівській області прийнято рішення № 0015555013 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким до ФОП ОСОБА_1 застосовано штраф в розмірі 2128,82 грн., та нараховано пеню в розмірі 737,74 грн.
Вважаючи рішення відповідача протиправним, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, судом враховано наступні обставини справи та норми чинного законодавства.
У відповідності до вимог ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 1 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Згідно з частиною першою, пунктами 2, 3 частини другої статті 12 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування завданнями центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є забезпечення адміністрування єдиного внеску шляхом його збору, ведення обліку надходжень від його сплати та здійснення контролю за сплатою єдиного внеску. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, відповідно до покладених на нього завдань: забезпечує збір та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; здійснює контроль за додержанням законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску.
Відповідно до пункту 3 частини першої статті 14 зазначеного Закону органи доходів і зборів зобов'язані здійснювати контроль за дотриманням платниками єдиного внеску вимог цього Закону.
У частині шостій статті 9 зазначеного Закону визначено, що для зарахування єдиного внеску в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах відкриваються в установленому порядку небюджетні рахунки відповідному органу доходів і зборів. Зазначені рахунки відкриваються виключно для обслуговування коштів єдиного внеску.
Відповідно до пункту 1 частини другої статті 6, частини 8 статті 9 зазначеного Закону платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок. Платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Згідно з пунктом 2 частини одинадцятої статті 25 зазначеного Закону орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску: штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Відповідно до частини десятої статті 25 зазначеного Закону на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Таким чином, платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Згідно матеріалів справи позивачем суму єдиного соціального внеску за період з липня по листопад 2018 року помилково внесено на:
-рахунок 37191204021350 відкритий у ГУ ДКС у Львівській області з призначенням платежу 101;2591205495;71040000 ЄСВ для ФОП у т.ч. спрощена система оподаткування; ОСОБА_1 . Отримувачем коштів зазначена Галицька ОДПІ ГУ ДФС (Сихівське відділення);
-рахунок 37192201022806 відкритий у ГУ ДКСУ у м.Києві з призначенням платежу 101;2591205495;71010000 ЄСВ на суми заробітної плати, допомоги по тимчасовій непрацездатності, ОСОБА_1 Отримувач коштів зазначено ГУ ДКСУ у м.Києві.
Вказане підтверджується квитанціями №0.0.1106393329.1 від 13.08.2018 року, №0.0.1106395649.1 від 13.08.2018 року, №0.0.1089042099.1 від 19.07.2018 року, №0.0.1089045362.1 від 19.07.2018 року, №0.0.1135026818.1 від 17.09.2018 року, №0.0.1162738008.1 від 18.10.2018 року, №0.0.1162729095.1 від 18.10.2018 року, №0.0.1189122160.1 від 19.11.2018 року, №0.0.1189104658.1 від 19.11.2018 року (а.с.23-24).
Помилкове визначення розрахункового рахунку в платіжному дорученні під час сплати суми збору позивач виявив після одержання оскаржуваного рішення.
Позивач стверджує, що своєчасно та в повному обсязі сплатив податкові зобов'язання з єдиного внеску, а допущена помилка у розрахунковому рахунку в платіжному дорученні не змінила суті сплачених зобов'язань, однак потягла за собою неправомірне нарахування контролюючим органом штрафних санкцій та пені.
Суд погоджується з вказаним твердженням позивача, вважає, що допущення платником під час перерахування єдиного внеску в строк, встановлений Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , помилки, яка полягає у перерахуванні єдиного внеску на відповідний рахунок органу доходів і зборів, відкритий в органі Державної казначейської служби України з відповідним призначенням, замість іншого відповідного рахунку з певним призначенням, у разі вжиття платником заходів для виправлення такої помилки, не є підставою для висновку про невиконання платником обов'язку зі сплати єдиного внеску у встановлений зазначеним Законом строк. У такому разі у платника не виникає заборгованості з єдиного внеску і відсутні підстави для застосування до нього відповідальності, передбаченої у частині десятій та пункті 2 частини одинадцятої статті 25 зазначеного Закону.
Аналогічна правова позиція була висловлена Верховним судом у справі №822/3521/17 (постанова від 23.10.2018).
Крім того, згідно довідки ГУ ДФС у Львівській області від 30.11.2018 року №66672/10/13-01-50-13 у позивача відсутня заборгованість по єдиному внеску .
Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що позивачем вживалися заходи для своєчасної та повної сплати єдиного внеску, що підтверджується належними доказами у справі, а помилка у розрахунковому рахунку в платіжному дорученні не може бути достатньою підставою для застосування штрафних санкцій та пені за несвоєчасну сплату, оскільки така помилка платника не вказує на бездіяльність щодо несплати такого внеску.
Відповідно до ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а суд, згідно ст.90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
З урахуванням наведеного, суд вважає, що позов слід задоволити. Визнати протиправним та скасувати рішення №0015555013 від 28.11.2018 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.
Відповідно до вимог ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10,13, 14, 72-77, 139, 241-247, 250, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В :
Позов ОСОБА_1 до Головного управління ДФС у Львівській області про скасування рішення - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Львівській області №0015555013 від 28.11.2018 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.
Стягнути з Головного управління ДФС у Львівській області (79003, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 38763468) за рахунок бюджетних асигнувань 704 (сімсот чотири) грн. 80 коп. сплаченого судового збору на користь фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, реєстраційний номер платника податків НОМЕР_1).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Суддя Крутько О.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2019 |
Оприлюднено | 06.02.2019 |
Номер документу | 79607978 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Крутько Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні