Рішення
від 05.02.2019 по справі 420/6298/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/6298/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 лютого 2019 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Танцюра К.О., розглянувши у порядку письмового провадження у м.Одесі справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ОУШН ВЕНЧЕРЗ" про застосування заходів реагування,-

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області звернулось до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ОУШН ВЕНЧЕРЗ" про застосування заходів реагування до суб'єкта господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю "ОУШН ВЕНЧЕРЗ", розташованого за адресою Миколаївська область, м.Миколаїв, Заводська площа 1/17, у вигляді повного зупинення експлуатації об'єктів, будівель, споруд, окремих приміщень до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Ухвалою суду від 10.12.2018р. відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

В обґрунтування позовних вимог позивач у позовній заяві зазначив, що посадовими особами Корабельного районного відділу м. Миколаєва ГУ ДСНС України у Миколаївській області у період з 09.11.2018р. по 22.11.2018р. здійснено планову перевірку додержання (виконання) вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної і пожежної безпеки ТОВ "ОУШН ВЕНЧЕРЗ" і перевірено територію, будівлі, приміщення, споруди ТОВ "ОУШН ВЕНЧЕРЗ", які розташовано за адресою: Миколаївська область, м.Миколаїв, Заводська площа 1/17, за результатами якої складено акт планової перевірки щодо додержання (виконання) суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 22.11.2018р. №176. Позивач зазначив, що у акті №176 зафіксовано порушення приписів Кодексу цивільного захисту України № 5403-VІ, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014р. та інших нормативно-правових актів, стандартів, норм і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки, та ряд виявлених порушень є особливо небезпечними, оскільки створюють загрозу життю та здоров'ю людей. У зв'язку з викладеним, позивач просить суд застосувати заходи реагування до суб'єкта господарювання ТОВ "ОУШН ВЕНЧЕРЗ", розташованого за адресою Миколаївська область, м.Миколаїв, Заводська площа 1/17, у вигляді повного зупинення експлуатації об'єктів, будівель, споруд, окремих приміщень до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

11.01.2019р. до суду від Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника позивача.

Відповідач повідомлявся про день та час слухання справи однак у судове засідання його представник не зґявився.

У порядку ч.9 ст.205 КАС України справа розглянута у порядку письмового провадження.

Дослідивши письмові докази по справі, судом встановлено наступне.

У період з 09.11.2018р. по 22.11.2018р. Корабельним районним відділом у м.Миколаїв Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області проведено планову перевірку щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки ТОВ "ОУШН ВЕНЧЕРЗ", а саме будівлі, приміщення та територію за адресою: Миколаївська область, м.Миколаїв, Заводська площа 1/17, за результатами якої складено акт від 22.11.2018р. №176 (а.с.14-19).

Під час перевірки встановлено порушення ТОВ "ОУШН ВЕНЧЕРЗ" приписів Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України 30 грудня 2014 року №1417, а саме: 1) не розроблена і не зареєстрована декларація відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки ТОВ ОУШН ВЕНЧЕРЗ ; 2) керівником підприємства не визначено обов'язки посадових осіб щодо забезпечення пожежної безпеки, не призначено відповідальних за пожежну безпеку окремих будівель, споруд, приміщень, дільниць, технологічного та інженерного устаткування, а також за утримання й експлуатацію засобів протипожежного захисту; 3) для кожного приміщення об'єкта не розроблені та не затверджені керівником об'єкта або уповноваженою ним посадовою особою інструкції про заходи пожежної безпеки. Ці інструкції не вивчаються під час проведення протипожежних інструктажів і не вивішуються на видимих місцях; 4) приміщення, будівлі та територія не забезпечено відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановити відповідно ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности ; 5) посадова особа (директор) не пройшов навчання з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2013р. Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях ; 7) територія об'єкту не очищено від сухої трави котрі не видаляються (не вивозяться) у спеціально відведені місця; 8) автомобільні проїзди для пожежних машин навколо резервуарних парків не виконано такими що придатне для її проїзду, зокрема: проїзди на ґрунтовій дорозі не укріплено шлаком, гравієм або іншими матеріалами для забезпечення можливості під'їзду будь-якої пори року; 9) на території об'єкта не забезпечено освітлення зовнішніх пожежних драбин, протипожежного обладнання будинків та споруд; 10) на території об'єкта на в'їздах (виїздах) не встановлена схема території, в якій необхідно вказати розміщення будівель, водойм, гідрантів, пірсів, під'їздів пожежних автомобілів до них; 11) дерев'яні елементи горищних покриттів двоповерхової будівлі із вбудованою трансформаторною підстанцією не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності; 12) для всіх будівель і приміщень виробничого, складського призначення не визначено розрахунку категорій щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ В.1.1-36:2016; 13) об'єкт не забезпечено адресними вказівниками, що встановлюються на фасаді будівлі або на інших видних місцях і освітлюються у темний час доби; 14) допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж; 15) на об'єкті не проведено заміри опору ізоляції і перевірку попадань блискавки і вторинних її проявів відповідного до вимог ДСТУ Б.В.2.5.-38-2008; 16) на об'єкті не здійснено перевірку пристроїв захисту попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до ДМТУ Б- В.2.5-38:2008; 17) будинки, приміщення та споруди не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56-2014; 18) приміщення для насосів і вузлів засувок в будівлі насосної станції не захищено автоматичною системою пожежогасіння відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ; 19) Не організовано функціонування пожежного посту, забезпеченого пожежною технікою та чергування особового складу при ній; 20) приміщення охорони, розташованого в будівлі насосної станції не забезпечено первинними засобами пожежогасіння відповідно до Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників , затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 15 січня 2018 за № 25, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 23 лютого 2018 р. за № 225/31677; 21) територія не забезпечена пожежними щитами з розрахунку 1 пожежний щит на 5000 кв. м, із забезпеченням кожного щита таким комплектом засобів пожежогасіння: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., протипожежне покривало - 1 шт., багор або лом та гаки - 2 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт.; 22) установка неавтоматичного пінного пожежогасіння та установка охолодження резервуарів знаходиться в несправному стані і не утримується в постійній готовності; 23) залізнична естакада не обладнано пересувною установкою неавтоматичного пожежогасіння; 24) на об'єкті не передбачено необхідний запас води, який забезпечить одночасне пожежогасіння від кільцевої мережі протипожежного водогону, системи охолодження, неавтоматичної системи пожежогасіння та водяної завіси; 25) не здійснюється контроль за справністю дихальних клапанів та вогнезатримуючих пристроїв, які влаштовано на резервуарах; 26) на кожний резервуар не складені технологічні карти, в якій вказуються номер резервуара, його тип, призначення, максимальний рівень наливання, мінімальний залишок, швидкість наповнення і випорожнювання; 27) на території резервуарних парків обвалування не утримуються справними. Майданчики всередині обвалувань не утрамбовані та не посипані піском; 28) не проведено очищення резервуарів не рідше одного разу на два роки відповідно до вимог ГОСТ 1510-84; 29) наземні резервуари не пофарбовано білою (сріблястою) фарбою для запобігання дії сонячного проміння; 30) об'єкт розміщено з порушеннями вимог ВБН В.2.2-58.1-94, а саме: не влаштовано ручні сповіщувачі пожежної сигналізації на території резервуарного парку по периметру обвалування, але не більше, ніж через 150 м (для зберігання нафтопродуктів з температурою спалаху 120°С і вище і не більше 100 м для інших нафтопродуктів); 31) на складах нафтопродуктів відсутній запас вогнегасних речовин (піноутворювача) по розрахунку згідно з вимогами п. 17.2.16 та 17.2.17 ВБН В. 2.2-58.1-94.; 32) відкрита площадка зайнята зливно-наливною естакадою не забезпечена твердим водонепроникним покриттям, огородженим по периметру бортиком висотою 200 мм і уклоном не менше 20% в бік лотків, які в свою чергу не передбачено з ухилом 0,5% до збірних колодязів (приямків), що розташовані на відстані не більше 50 м.; 33) об'єкт не забезпечений прямим телефонним зв'язком з найближчою пожежною частиною; 34) об'єкт розміщено з порушення вимог ВБН В 2.2-58.1-94: на причалі не створено водяну завісу, яка попереджує поширення вогню з причалу на судно; 35) об'єкт розміщено з порушення вимог ВБН В 2.2-58.1-94: причал не забезпечено плавзасобами з системою водопінного гасіння і водяного розпилювання; 36) не проведено ідентифікацію потенційної небезпеки з урахуванням всіх чинників небезпеки; 37) не проведено ідентифікацію об'єкта підвищеної небезпеки; 38) не розроблено декларацію безпеки об'єкта підвищеної небезпеки; 39) не розроблено план локалізації і ліквідації аварій; 40) не проведено обов'язкове страхування цивільної відповідальності суб'єктів господарювання за шкоду, яка може бути заподіяна ними внаслідок пожеж та аварій на об'єкті підвищеної небезпеки та на гідротехнічній споруді (північний пірс); 41) об'єкт не обладнано автоматизованою системою раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій оповіщення населення у разі їх виникнення; 42) керівний склад(директор) не пройшов навчання на курсах цивільного захисту та не отримав посвідчення встановленого зразка; 43) не укладено угоду на обов'язкове обслуговування підприємства з державною аварійно - рятувальною службою; 44)не створений матеріальний резерв в обсягах, що забезпечить проведення невідкладних робіт, пов'язаних з ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру; 45) не забезпечено працівників придатними до застосування засобами індивідуального захисту органів дихання, з розрахунку 1 фільтруючий протигаз для захисту населення і 1 респіратор на обличчя та додатково 2 проценти загальної кількості працівників; 46) не розроблено накази, інструкції, положення щодо виконання вимог цивільного захисту та техногенної безпеки; 47) не розроблено схему оповіщення персоналу, бланки регламентів надання інформації про аварію та повідомлень про надзвичайну ситуацію; 48) не розроблено регламент надання інформації про аварію та повідомлення про надзвичайну ситуацію, форма та зміст яких розробляється за погодженням з територіальними органами управління ДСНС; 49) не заведено журнал реєстрації вступного інструктажу з питань техногенної безпеки.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частинами 1-3 ст.55 Кодексу цивільного захисту України визначено, що забезпечення пожежної безпеки на території України, регулювання відносин у цій сфері органів державної влади, органів місцевого самоврядування та суб'єктів господарювання і громадян здійснюються відповідно до цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів. Діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств, установ та організацій. Зазначена вимога відображається у трудових договорах (контрактах), статутах та положеннях. Забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.

Частиною 1 ст.66 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Пунктом 12 ч.1 ст.67 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Частиною 1 ст.70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; 7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами; 8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; 9) відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; 10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання; 11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Відповідно до ч.2 ст.70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Аналізуючи вказані правові норми, суд дійшов висновку, що застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів можливо в тому випадку, якщо суб'єктом господарювання не дотримано вимоги пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, за обов'язкової умови, що таке порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров'ю людей.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем за результатами проведеної планової перевірки додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Товариства з обмеженою відповідальністю "ОУШН ВЕНЧЕРЗ" виявлено численні порушення вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту. Акт перевірки №176 від 22.11.2018р. підписано керівником ТОВ"ОУШН ВЕНЧЕРЗ" Лавріненко С.В. , без зазначення відповідних заперечень. Відзив на позовну заяву із запереченнями проти встановлених під час перевірки порушень та застосування заходів реагування відповідачем до суду не надано.

З характеру порушень, встановлених перевіркою та викладених в акті перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки №176 від 22.11.2018р., вбачається, що вони є суттєвими, адже можуть призвести до виникнення пожежі як неконтрольованого процесу знищення або пошкодження вогнем майна, створювати небезпеку завдання шкоди життю та здоров'ю людей у процесі самої пожежі.

Доказів того, що виявлені під час перевірки порушення пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту усунуто відповідачем до суду не надано.

Суд зазначає, що при такому становищі існує реальна загроза втрати життя, отримання травм, шкоди своєму здоров'ю через невиконання керівництвом та посадовими особами відповідача вимог законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області -задовольнити.

Застосувати заходи реагування до Товариства з обмеженою відповідальністю "ОУШН ВЕНЧЕРЗ" (код ЄДРПОУ 32696208, 65014, Одеська обл., місто Одеса, вул.Маразліївська 54, кв.1 ), у вигляді повного зупинення експлуатації об'єктів, будівель, споруд, окремих приміщень, розташованих за адресою Миколаївська область, м.Миколаїв, Заводська площа 1/17, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, викладених у акті перевірки Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області від 22.11.2018р. №176.

Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.О. Танцюра

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.02.2019
Оприлюднено06.02.2019
Номер документу79608875
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/6298/18

Ухвала від 25.11.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Рішення від 05.02.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 10.12.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні