ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
27 листопада 2018 року 18:04Справа № 0840/2679/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Бойченко Ю.П., за участю секретаря судового засідання Гавриленко А.О.
та представників
позивача: Мусієнка Є.Є.
відповідачів: Туркіна В.С.
розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Агро Транс Лідер
до 1. Державної фіскальної служби України
2. Головного управління ДФС у Запорізькій області
про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
03.07.2018 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Агро Транс Лідер (далі - позивач) до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач 1) та до Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач 2). в якій позивач просить суд (відповідно до уточненого адміністративного позову від 26.07.2018):
- визнати протиправними та скасувати рішення відповідача 2: від 25.04.2018 № 666514/40186258 щодо реєстрації податкової накладної від 27.07.2017 № 15; від 25.04.2018 № 666522/40186258 щодо реєстрації податкової накладної від 27.07.2017 №14; від 26.04.2018 № 668173/40186258 щодо реєстрації податкової накладної від 25.07.2017 № 11; від 26.04.2018 № 668183/40186258 щодо реєстрації податкової накладної від 27.07.2017 № 13; від 26.04.2018 № 668187/40186258 щодо реєстрації податкової накладної від 25.07.2017 № 9 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов'язати відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних видані Товариством з обмеженою відповідальністю Агро Транс Лідер податкові накладні: від 27.07.2017 № 15, від 27.07.2017 №14, від 25.07.2017 № 11, від 27.07.2017 № 13, від 25.07.2017 № 9 з датою такої реєстрації 14.08.2017.
Ухвалою суду від 09.07.2018 позовну заяву залишено без руху. Надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви. В межах встановленого строку позивачем усунуто недоліки позовної заяви.
Ухвалою суду від 31.07.2018 відкрито провадження в адміністративній справі № 0840/2679/18 та призначено підготовче провадження на 08.08.2018.
Ухвалою суду від 08.08.2018 за клопотанням представника відповідачів продовжено строк підготовчого провадження та відкладено підготовче засідання до 26.09.2018.
Ухвалою суду від 26.09.2018 за клопотанням представника відповідачів підготовче засідання відкладено до 11.10.2018.
Протокольною ухвалою суду відкладено підготовче засідання до 31.10.2018.
Протокольною ухвалою суду від 31.10.2018 закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті в цей же день; оголошено перерву до 27.11.2018.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 20.06.2017 позивачем укладено договір про надання транспортно-експедиторських послуг по перевезенню вантажів автомобільним транспортом. 14.08.2017 ТОВ Агро Транс Лідер направлено в електронному вигляді для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкові накладні від 27.07.2017 №15, від 27.07.2018 №14, від 25.07.2017 №11, від 27.07.2017 №13 та від 25.07.2017 №9, складені за результатами господарської діяльності. Відповідно до отриманих того ж дня квитанцій документи прийнято ДФС України, проте реєстрацію зупинено у зв'язку з наступним: відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 49.41. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК .
Позивачем на адресу контролюючого органу надіслано Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, пояснення та первинні документи, оформлені на виконання договору про надання транспортно-експедиторських послуг по перевезенню вантажів автомобільним транспортом.
Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних від 27.07.2017 №15, від 27.07.2018 №14, від 25.07.2017 №11, від 27.07.2017 №13 та від 25.07.2017 №9 з підстав ненадання платником податків копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Позивачем оскаржено вказані рішення до Державної фіскальної служби України, проте у задоволенні скарг відмовлено, про що позивач дізнався за телефоном гарячої ліній ДФС Пульс ; копії рішень, винесених за результатами розгляду скарг, позивачу не надсилались.
Позивач не погоджується з оскаржуваними рішеннями, оскільки в них не зазначено, яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, вони не відповідають критеріям вмотивованості, чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, а тому є протиправними та підлягають скасуванню.
Відповідачі позов не визнали, у своєму відзиві (вх. від 22.08.2018 №26389) посилаються на п. 21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, відповідно до якого ненадання платником податку копій документів відповідно до пп. 4 п.13 цього Порядку є підставою для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Контролюючий орган зазначає, що підставою для відмови в реєстрації податкових накладних є надання товарно - транспортних накладних, в яких неможливо ідентифікувати перевізника, водія, транспортний засіб, якими здійснено перевезення, пункт навантаження, пункт розвантаження, також не надано водійські посвідчення, документи на придбання пального (крім договорів). Наявність вищезазначених документів передбачена пунктами 13, 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117. За таких обставин вважають оскаржувані рішення правомірними та просять відмовити у задоволенні адміністративного позову.
Розгляд справи здійснювався за допомогою технічних засобів, а саме: програмно-апаратного комплексу Акорд .
У судовому засіданні 27.11.2018 на підставі ст. 250 КАС України судом проголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв'язок у сукупності
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Агро Транс Лідер (код ЄДРПОУ 40186258) зареєстровано в якості юридичної особи. Основним видом діяльності товариства є вантажний автомобільний транспорт (код КВЕД 49.41).
Позивач є платником податку на додану вартість, що підтверджується витягом з Реєстру платників податку на додану вартість від 11.01.2016 №1608294500664.
01.01.2016 між Товариством з обмеженою відповідальністю Біозахист (Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю Агро Транс лідер (Орендар) укладено договір оренди нежитлових приміщень №1, відповідно до умов якого Орендодавець передає, а Орендар приймає в тимчасове платне користування приміщення, а саме гараж літ. Н1П , 584,5 кв. м., розташований за адресою: Запорізька область, смт Балабине, вул. Урицького, 240, що належить Орендодавцю на праві власності (п. 1.1 Договору). Даний Договір вступає в силу з моменту його підписання Сторонами і діє до 31.12.2016, а в частині прийнятих Сторонами зобов'язань до їх повного виконання. У випадку, якщо жодна із сторін не заявить про намір припинити цей Договір, то строк оренди автоматично продовжується на кожний наступний рік без укладання додаткових угод (п. 4.1., 4.2 Договору).
01.02.2016 між Товариством з обмеженою відповідальністю НІКА-СЕРВІСПЛЮС (Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю Агро Транс лідер (Орендар) укладено договір оренди транспортних засобів №01/02/2016-2, відповідно до якого у порядку та на умовах, визначених цим Договором, Орендодавець зобов'язується передати Орендарю в тимчасове володіння та користування транспортні засоби (перелік наведено в Договорі), а Орендар зобов'язується прийняти в тимчасове володіння та користування транспортні засоби і зобов'язується сплачувати Орендодавцю орендну плату (п. 1.1 Договору).
09.03.2017 та 08.07.2017 між тими самими Сторонами укладено додаткові угоди №1 та №2, якими доповнено перелік орендованих транспортних засобів.
20.06.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Європа Транс Агро (Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю Агро Транс Лідер (Виконавець) укладено Договір №ТЕОЖ-АТЛ-17 про надання транспортно-експедиторських послуг по перевезенню вантажів автомобільним транспортом, відповідно до якого в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Виконавець зобов'язується організовувати перевезення вантажу автомобільним транспортом (відповідно із товарно-транспортною накладною) до відповідного пункту призначення у встановлений Договором або Замовленням строк та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (вантажоодержувачу) (надалі - Послуги), а Замовник зобов'язується сплатити за організацію перевезення вантажу встановлену плату (п. 1.1 Договору).
За результатами господарської діяльності з надання транспортно-експедиторських послуг за даним договором, позивачем виписано наступні податкові накладні:
від 27.07.2017 №15 на загальну суму 53 424,02 грн. (в т.ч. ПДВ 8 904,00 грн.);
від 27.07.2017 №14 на загальну суму 51 971,52 грн. (в т.ч. ПДВ 8 661,92 грн.);
від 25.07.2017 №11 на загальну суму 34 995,83 грн. (в т.ч. ПДВ 5 832,64 грн.);
від 27.07.2017 №13 на загальну суму 36 015,48 грн. (в т.ч. ПДВ 6 002,58 грн.);
від 25.07.2017 №9 на загальну суму 39 296,30 грн. (в т.ч. ПДВ 6 549,38 грн).
14.08.2017 позивачем засобами електронного зв'язку до контролюючого органу направлено для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних вищезазначені податкові накладні.
Відповідно до одержаних того ж дня квитанцій документи прийнято ДФС України, проте їх реєстрацію зупинено у зв'язку з наступним: відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 49.41. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК .
Позивачем на адресу контролюючого органу в електронному вигляді направлено Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, пояснення та первинні документи, складені за результатами господарської діяльності з надання транспортно-експедиторських послуг за договором від 20.06.2017, а саме:
повідомлення від 23.04.2018 №2/04/2018 - на підтвердження реальності операцій по податковій накладній від 27.07.2017 №15;
повідомлення від 23.04.2018 №1/04/2018 - на підтвердження реальності операцій по податковій накладній від 27.07.2017 №14;
повідомлення від 24.04.2018 №4/04/2018 - на підтвердження реальності операцій по податковій накладній від 25.07.2017 №11;
повідомлення від 24.04.2018 №5/04/2018 - на підтвердження реальності операцій по податковій накладній від 27.07.2017 №13;
повідомлення від 24.04.2018 №3/04/2018 - на підтвердження реальності операцій по податковій накладній від 25.07.2017 №9.
Факт направлення документів відповідачем не заперечується.
Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних ТОВ Агро Транс Лідер , а саме:
від 25.04.2018 №666514/40186258 - відмовлено у реєстрації податкової накладної від 27.07.2017 №15;
від 25.04.2018 №666522/40186258 - відмовлено у реєстрації податкової накладної від 27.07.2017 №14;
від 26.04.2018 №668173/40186258 - відмовлено у реєстрації податкової накладної від 25.07.2017 №11;
від 26.04.2018 №668183/40186258 - відмовлено у реєстрації податкової накладної від 27.07.2017 №13;
від 26.04.2018 №668187/40186258 - відмовлено у реєстрації податкової накладної від 25.07.2017 №9 з підстав ненадання платником податків копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
02.05.2018 позивачем подано скарги на вищезазначені рішення до Державної фіскальної служби України, проте скарги залишено без задоволення наступними рішеннями:
від 11.05.2018 №4891/40186258/2 - залишено без змін рішення від 26.04.2018 №668183/40186258;
від 11.05.2018 №4889/40186258/2 - залишено без змін рішення від 26.04.2018 №668173/40186258;
від 11.05.2018 №4896/40186258/2 - залишено без змін рішення від 26.04.2018 №668187/40186258;
від 07.05.2018 №3822/40186258/2 - залишено без змін рішення від 25.04.2018 №666522/40186258;
від 07.05.2018 №3819/40186258/2 - залишено без змін рішення від 25.04.2018 №666514/40186258.
Не погоджуючись з рішеннями відповідачів, ТОВ Агро Транс Лідер звернулось до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд керується наступним.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI.
У п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України; тут - у редакції, чинній на момент зупинення реєстрації податкових накладних) зазначено, що на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Як зазначено у п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до пп. 201.16.1 п. 201 ст. 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно з пп. 201.16.2 п. 201.16 ст.201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Пунктом 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого 13.06.2017 Наказом Міністерства фінансів України №567 (який 25.05.2018 втратив чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів України від 06.04.2018 №409, але діяв на момент зупинення реєстрації податкових накладних), визначено вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567 (далі - Критерії): 1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством; 2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Відповідно до п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затверджених 13.06.2017 Наказом Міністерства фінансів України №567 (які 25.05.2018 втратили чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів України від 06.04.2018 №409, але діяли на момент зупинення реєстрації податкових накладних), моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: 1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі. У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної/розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу. У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпункті 2 цього пункту, - реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
У п. 18 - п. 21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117 (діяв на момент прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних), передбачено: 18. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. 19. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). 20. Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. 21. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства .
Згідно з п. 2 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженого 13.06.2017 наказом Міністерства фінансів України №566, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30620 (надалі - Порядок роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ), комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації .
Як зазначено у п. 18 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Комісія може перевірити подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отриманні з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, в тому числі електронні, одержані від інших платників податків, засобів масової інформації тощо).
Аналогічні вимоги містить і п. 21 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117 (надалі - Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ): Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) .
Відповідачем 2 не надано до суду доказів додержання вимог п. 21 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , п.18 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , результатів проведених звірок/перевірок інформаційних джерел та наданих позивачем документів.
При винесенні рішення суд виходить з того, що відповідачами документально не доведено відповідність податкових накладних від 27.07.2017 № 15, від 27.07.2017 №14, від 25.07.2017 № 11, від 27.07.2017 № 13, від 25.07.2017 № 9 критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Крім того, податковим органом не доведено, у чому саме полягає невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД, на яку міститься посилання у квитанціях від 14.08.2017.
За таких обставин, пропонування відповідачами надати позивачу пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пп."в" пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 - є необґрунтованим.
Оскаржувані рішення відповідача 2 не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, породжують їх неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов'язку позивача. Так, в оскаржуваних рішеннях відповідачем не зазначено, які конкретно документи не надано ТОВ Агро Транс Лідер для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.
Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Позивачем до матеріалів справи надано первинні документи, оформлені на виконання договору про надання транспортно-експедиторських послуг по перевезенню вантажів автомобільним транспортом від 20.06.2017 №ТЕОЖ-АТЛ-17, а саме: товарно-транспортні накладні, акти виконання робіт, рахунки-фактури (т. 1, а.с. 183 - 248). Деякі копії товарно-транспортних є нечитабельними, проте судом у судових засіданнях оглянуто оригінали товарно-транспортних накладних.
Посилання відповідачів на певні недоліки в даних документах судом не приймаються, оскільки позивач є перевізником, а не вантажовідправником чи вантажоодержувачем за договором про надання транспортно-експедиторських послуг, а отже не заповнює товарно-транспортні накладні та не несе відповідальності за їх можливе некоректне оформлення.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що відповідачем 2 не доведено правомірності оскаржуваних рішень, у зв'язку з чим наявні підстави для скасування рішень Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації від 25.04.2018 №666514/40186258, від 25.04.2018 №666522/40186258, від 26.04.2018 №668173/40186258, від 26.04.2018 №668183/40186258, від 26.04.2018 №668187/40186258.
Щодо позовної вимоги про зобов'язання відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 27.07.2017 №15, від 27.07.2017 №14, від 25.07.2017 №11, від 27.07.2017 №13, від 25.07.2017 №9 за датою такої реєстрації - 14.08.2017, суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 19 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення). Дана норма кореспондує з приписами пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Пункт 4 ч. 1 ст. 5 КАС України вказує, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії. Пункт 4 ч. 2 ст. 245 Кодексу передбачає, що у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії.
В силу ст. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950 кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
Для забезпечення надійного та ефективного захисту прав позивача суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги в частині зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю Агро Транс Лідер від 27.07.2017 №15, від 27.07.2017 №14, від 25.07.2017 №11, від 27.07.2017 №13, від 25.07.2017 №9 з датою такої реєстрації - 14.08.2017.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Частиною третьою статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з ч.1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 241, 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Агро Транс Лідер задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 25.04.2018 №666514/40186258, від 25.04.2018 №666522/40186258, від 26.04.2018 №668173/40186258, від 26.04.2018 №668183/40186258, від 26.04.2018 №668187/40186258.
3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю Агро Транс Лідер (69035, м. Запоріжжя, вул. Лермонтова, 6/1; ЄДРПОУ 40186258) від 27.07.2017 №15, від 27.07.2017 №14, від 25.07.2017 №11, від 27.07.2017 №13, від 25.07.2017 №9 з датою такої реєстрації - 14.08.2017.
4. Судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 8810 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривні 00 копійок присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Агро Транс Лідер (69035, м. Запоріжжя, вул. Лермонтова, 6/1; ЄДРПОУ 40186258) солідарно за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; ЄДРПОУ 39292197) та Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166; код ЄДРПОУ 39396146).
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення у повному обсязі виготовлено та підписано 04.02.2019.
Суддя Ю.П. Бойченко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2018 |
Оприлюднено | 06.02.2019 |
Номер документу | 79608949 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Бойченко Юлія Петрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Бойченко Юлія Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні