Рішення
від 17.01.2019 по справі 0940/2188/18
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"17" січня 2019 р. справа № 0940/2188/18

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Скільського І.І.,

за участю секретаря судового засідання Волочій Л.І.,

представника позивача - Пилипців М.П., Усатенко Ю.А., Сухоцький М.П.,

представника відповідача - Гаврищук Н.К.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю Потоківський цегельний завод ,

до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області,

про визнання відмови протиправною та зобов'язання до вчинення дій., -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Потоківський цегельний завод (далі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області (далі - відповідач) про визнання протиправною відмови у затвердженні проекту землеустрою та передачі земельної ділянки в оренду та зобов`язання розглянути заяву про затвердження проекту землеустрою.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 20.11.2018 року відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження (а.с.1-2).

Позовні вимоги мотивовано тим, що 10.04.2017 Головним управлінням Держгеокадастру в Івано-Франківській області видано наказ №9-122/15-17-СГ про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,8683 га (землі державної власності сільськогосподарського призначення), розташованої за межами населеного пункту с.Потік, Потіцької сільської ради Рогатинського району з подальшою передачею її в оренду на строк дії спеціального дозволу на користування надрами від 05.07.2007 №4281, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств, що пов`язані з користуванням надрами - видобування суглинків на Велико-Потоківському родовищі. Зазначив, що 08.08.2018 позивач звернувся до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області з клопотанням про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,8683 га, яка розташована за межами населеного пункту с.Залип`я Потіцької сільської ради Рогатинського району, та передачі даної земельної ділянки в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств, що пов`язані з користуванням надрами - видобування суглинків на Велико-Потоківському родовищі, на строк дії спеціального дозволу на користування надрами від 05.07.2007 №4281, однак відповідачем відповідно до листа від 23.08.2018 за №97-9-0.331-68/60-18 відмовлено у затвердженні документації із землеустрою та передачі земельної ділянки в оренду. Після усунення недоліків вказаних у листі відповідача, позивач повторно 30.08.2018 і 04.10.2018 звертався до відповідача із клопотанням про затвердження проекту землеустрою, однак відповідачем знову листами від 12.09.2018 за №0-9-0.331-75/60-18 та від 18.10.2018 за №0-9-0.331-6184/0/2-18 відмовлено у затвердженні такої документації. Позивач вважає вказані відмови у затвердженні документації із землеустрою незаконними та протиправними оскільки проект землеустрою був погоджений експертом, про що свідчить відповідний висновок. Крім того, відповідач не уповноважений перевіряти проект на відповідність нормам чинного законодавства оскільки вказана перевірка є повноваженням державного кадастрового реєстратора і просить суд зобов`язати Головне управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області повторно розглянути заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Потоківський цегельний завод про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,8683 га, яка розташована за межами населеного пункту с.Залип`я, Потіцької сільської ради Рогатинського району, та передачі даної земельної ділянки в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств, що пов`язані з користуванням надрами - видобування суглинків на Велико-Потоківському родовищі, на строк дії спеціального дозволу на користування надрами від 05.07.2007 №4281.

Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду 10.12.2018 року. Представник відповідача проти заявлених позовних вимог заперечив з підстав, наведених у відзиві, який міститься в матеріалах справи (т.1, а.с.216-228). Просив суд в задоволенні позову відмовити, вказавши, що приймаючи оскаржувані рішення про відмову у затвердженні проекту землеустрою, відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України. Вважає, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки не відповідав вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів та не міг бути затвердженим відповідачем, а тому відмови від 12.09.2018 №0-9-0.331-75/60-18, ВІД 18.10.2018 №0-9-0.331-6184/0/2-18 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачі її в оренду є законними та обґрунтованими.

Представники позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали з підстав, викладених у позовній заяві, надали аналогічні за їх змістом пояснення.

У судовому засіданні представник відповідача заперечив щодо задоволення позовних вимог з підстав, викладених у письмовому відзиві на позов і надала аналогічні за їх змістом пояснення.

Ухвалою суду, постановленою без виходу до нарадчої кімнати, 04.12.2018 відмовлено представнику відповідача в задоволенні клопотання про залучення ДП Івано-Франківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою в якості третьої особи на стороні відповідача, оскільки суд вважав, що судове рішення по даній справі не вплине на його права, свободи, інтереси або обов'язки.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представників позивача і представника відповідача, дослідивши і оцінивши зібрані по справі докази, в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального права, які врегульовують спірні правовідносини, судом встановлено таке.

Відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області від 10.04.2017 за №9-122/15-17-СГ про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою надано дозвіл Товариству з обмеженою відповідальністю Потоківський цегельний завод на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,8683 га (землі державної власності сільськогосподарського призначення), розташованої за межами населеного пункту с.Потік Потіцької сільської ради Рогатинського району з подальшою передачею її в оренду на строк дії спеціального дозволу на користування надрами від 05.07.2007 №4281, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств, що пов`язані з користуванням надрами - видобування суглинків на Велико-Потоківському родовищі (11.01) (т.1, а.с.19).

Наказом Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області від 28.02.2018 за №9-94/15-18-СГ внесено зміни в пункт 1 наказу Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області від 10.04.2017 №9-122/15-17-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою , замінивши слова с.Потік на слова с.Залип`я (т.1 а.с.18).

08.08.2018 Товариство з обмеженою відповідальністю Потоківський цегельний завод звернулося до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області з клопотанням про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,8683 га, яка розташована за межами населеного пункту с.Залип`я Потіцької сільської ради Рогатинського району, та передачі даної земельної ділянки в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств, що пов`язані з користуванням надрами - видобування суглинків на Велико-Потоківському родовищі, на строк дії спеціального дозволу на користування надрами від 05.07.2007 №4281.

Листом від 23.08.2018 за №97-9-0.331-68/60-18 Головним управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області відмовлено позивачу у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,8683 га, яка розташована за межами населеного пункту с.Залип`я Потіцької сільської ради Рогатинського району, та передачі даної земельної ділянки в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств, що пов`язані з користуванням надрами - видобування суглинків на Велико-Потоківському родовищі, на строк дії спеціального дозволу на користування надрами від 05.07.2007 №4281, вказавши певні зауваження з необхідністю зазначити пропоновану орендну плату, яка є істотною умовою договору оренди землі(т.1, а.с.16-17).

30.08.2018 позивач повторно звернувся до відповідача із клопотанням про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,8683 га, яка розташована за межами населеного пункту с.Залип`я Потіцької сільської ради Рогатинського району, та передачі даної земельної ділянки в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств, що пов`язані з користуванням надрами - видобування суглинків на Велико-Потоківському родовищі, на строк дії спеціального дозволу на користування надрами від 05.07.2007 №4281, зазначивши пропоновану річну орендну плату за користування зазначеною земельною ділянкою в розмірі 12% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

До клопотання позивачем долучено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельної ділянки та висновок державної землевпорядної експертизи №155, рішення Рогатинської районної ради №415-18/2018 від 26.07.2018р., Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №1161/3-08 від 30.07.2018р., агрохімічний паспорт поля, земельної ділянки, коректурний аркуш про усунення зауважень, викладених у листі Головного Управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області від 23.08.2018 р. №97-9.331-68/60-18 (т.1, а.с.15).

Листом від 12.09.2018 за №0-9-0.331-75/60-18 Головним управлінням Держгеокадастру в Івано-Франківській області відмовлено позивачу у затвердженні документації із землеустрою та передачі земельної ділянки в оренду із зазначенням зауважень (т.1, а.с.14).

03.10.2018 Товариство з обмеженою відповідальністю Потоківський цегельний завод звернулося до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області із клопотанням про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,8683 га, яка розташована за межами населеного пункту с.Залип`я Потіцької сільської ради Рогатинського району, та передачі даної земельної ділянки в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств, що пов`язані з користуванням надрами - видобування суглинків на Велико-Потоківському родовищі, на строк дії спеціального дозволу на користування надрами від 05.07.2007 №4281 (т.1, а.с.13). До клопотання позивачем долучено коректурний аркуш про усунення зауважень, викладених у листі Головного Управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області від 12.09.2018 р. №09-0.331-75/60-18.

Листом від 18.10.2018 за №0-9-0.331-6184/0/2-18 Головним управлінням Держгеокадастру в Івано-Франківській області відмовлено позивачу у затвердженні документації із землеустрою та передачі земельної ділянки в оренду із зазначенням зауважень (т.1, а.с.12).

Вважаючи протиправною відмову Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, викладену в листах від 12.09.2018 за №0-9-0.331-75/60-18, від 18.10.2018 за №0-9-0.331-6184/0/2-18, Товариство з обмеженою відповідальністю Потоківський цегельний завод звернулося з даним адміністративним позовом до суду.

Вирішуючи даний спір, суд виходив з таких мотивів та норм права.

Статтею 13 Конституції України визначено, що земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією. Кожний громадянин має право користуватися природними об'єктами права власності народу відповідно до закону.

Відповідно до ч.1 ст.3 Земельного кодексу України, земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Приписами частин 1 та 2 статті 116 Земельного кодексу України передбачено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

В розумінні вимог ст. 93 Земельного кодексу України земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам України, іноземцям і особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним об'єднанням і організаціям, а також іноземним державам.

Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування, в тому числі на умовах оренди, врегульовано правовими нормами ст. 123 та 124 цього ж Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст.123 Земельного кодексу України, особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

Частиною 6 статті 123 Земельного кодексу України визначено,що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

Згідно зі ст.25 Закону України Про землеустрій документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації, в тому числі у вигляді проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Статтею 30 Закону України Про землеустрій передбачено, що погодження і затвердження документації із землеустрою проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України, цим Законом.

Частиною 4 ст.123 Земельного кодексу України визначено, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.

У свою чергу, ч.1 ст.186-1 Земельного кодексу України передбачено, що проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов'язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до ч. 4 ст. 186-1 Земельного кодексу України розробник подає на погодження до органу, визначеного в частині першій цієї статті, за місцем розташування земельної ділянки оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а до органів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, - завірені ним копії проекту.

Частиною 5 статті 186-1 Земельного кодексу України органи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов'язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.

Згідно з ч.6 ст.186-1 Земельного кодексу України підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Частиною 8 статті 186-1 Земельного кодексу України передбачено, що у висновку про відмову погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, має бути надано вичерпний перелік недоліків проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та розумний строк для усунення таких недоліків (який за письмовим проханням розробника проекту може бути продовжений). Органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, може бути відмовлено у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки лише у разі, якщо не усунено недоліки, на яких було наголошено у попередньому висновку. Не можна відмовити у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з інших причин чи вказати інші недоліки. Повторна відмова не позбавляє права розробника проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки усунути недоліки проекту та подати його на погодження.

Як уже зазначалось судом вище, 08.08.2018, Товариство з обмеженою відповідальністю Потоківський цегельний завод звернулося до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області з клопотанням про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,8683 га, яка розташована за межами населеного пункту с.Залип`я Потіцької сільської ради Рогатинського району, та передачі даної земельної ділянки в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств, що пов`язані з користуванням надрами - видобування суглинків на Велико-Потоківському родовищі, на строк дії спеціального дозволу на користування надрами від 05.07.2007 №4281.

Розглянувши подане клопотання Головним управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, листом від 23.08.2018 за №97-9-0.331-68/60-18 відмовлено позивачу у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,8683 га, яка розташована за межами населеного пункту с.Залип`я Потіцької сільської ради Рогатинського району, та передачі даної земельної ділянки в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств, що пов`язані з користуванням надрами - видобування суглинків на Велико-Потоківському родовищі, на строк дії спеціального дозволу на користування надрами від 05.07.2007 №4281.

У листі відповідачем вказано, ряд зауважень та зазначено, що при повторному зверненні до Головного управління у клопотанні до Головного управління позивачу необхідно зазначити пропоновану орендну плату, яка є істотною умовою договору оренди землі (т.1 а.с.17).

30.08.2018 позивач повторно звернувся до відповідача із клопотанням про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,8683 га, яка розташована за межами населеного пункту с.Залип`я Потіцької сільської ради Рогатинського району, та передачі даної земельної ділянки в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств, що пов`язані з користуванням надрами - видобування суглинків на Велико-Потоківському родовищі, на строк дії спеціального дозволу на користування надрами від 05.07.2007 №4281, зазначивши пропоновану річну орендну плату за користування зазначеною земельною ділянкою в розмірі 12% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

До клопотання позивачем долучено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельної ділянки та висновок державної землевпорядної експертизи №155, рішення Рогатинської районної ради №415-18/2018 від 26.07.2018р., Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №1161/3-08 від 30.07.2018р., агрохімічний паспорт поля, земельної ділянки, коректурний аркуш про усунення зауважень, викладених у листі Головного Управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області від 23.08.2018 р. №97-9.331-68/60-18 (т.1, а.с.15).

Листом від 12.09.2018 за №0-9-0.331-75/60-18 Головним управлінням Держгеокадастру в Івано-Франківській області, повторно відмовлено позивачу у затвердженні документації із землеустрою та передачі земельної ділянки в оренду із зазначенням зауважень не вказаних у попередньому листі (т.1, а.с.14).

03.10.2018 Товариство з обмеженою відповідальністю Потоківський цегельний завод звернулося до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області із клопотанням про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,8683 га, яка розташована за межами населеного пункту с.Залип`я Потіцької сільської ради Рогатинського району, та передачі даної земельної ділянки в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств, що пов`язані з користуванням надрами - видобування суглинків на Велико-Потоківському родовищі, на строк дії спеціального дозволу на користування надрами від 05.07.2007 №4281 (т.1, а.с.13). До клопотання позивачем долучено коректурний аркуш про усунення зауважень, викладених у листі Головного Управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області від 12.09.2018 р. №09-0.331-75/60-18.

Листом від 18.10.2018 за №0-9-0.331-6184/0/2-18 Головним управлінням Держгеокадастру в Івано-Франківській області відмовлено позивачу у затвердженні документації із землеустрою та передачі земельної ділянки в оренду із зазначенням зауважень відмінних від тих що вказані у попередніх листах(т.1, а.с.12).

За змістом досліджених в судовому засіданні листів Головного управління Держгеокадастру в Івано-франківській області від 23.08.2018, 12.09.2018, 18.10.2018, судом встановлено, що відповідач відмовляючи позивачу у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,8683 га, яка розташована за межами населеного пункту с.Залип`я Потіцької сільської ради Рогатинського району, та передачі даної земельної ділянки в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств, що пов`язані з користуванням надрами - видобування суглинків на Велико-Потоківському родовищі, на строк дії спеціального дозволу на користування надрами від 05.07.2007 №4281, зазначав інші зауваження (недоліки) які не були наведені у попередньому листі відповідача про відмову у затвердженні документації із землеустрою та передачі земельної ділянки в оренду.

Із дослідженого в судовому засіданні проекту землеустрою судом встановлено, що Головним управлінням Держгеокадастру у Запорізькій області надано висновок про розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 23 квітня 2018 №3105, погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель і споруд підприємств, що пов'язані з користуванням надрами - видобування суглинків на Велико-Потоківському родовищі на території с.Залип`я Потіцької сільської ради Рогатинського району Івано-Франківської області (т.1 а.с.97).

Згідно висновку експерта державної експертизи про розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а саме: пункту 8 Аналіз проекту землеустрою на відповідність земельному законодавству та прийнятим відповідно до нього нормативно-правовим, актам: проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель і споруд підприємств, що пов'язані з користуванням надрами - видобування суглинків на Велико-Потоківському родовищі на території с.Залип`я Потіцької сільської ради Рогатинського району Івано-Франківської області, відповідає вимогам і нормам законодавства.

Відповідно до пункту 10 висновку, підсумкова оцінка проекту землеустрою: погоджується.

Отже, враховуючи наведений висновок, проект землеустрою погоджений територіальним органом Держгеокадастру та відповідає вимогам і нормам законодавства, а тому на переконання суду відсутні підстави для відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,8683 га, яка розташована за межами населеного пункту с.Залип`я Потіцької сільської ради Рогатинського району, та передачі даної земельної ділянки в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств, що пов`язані з користуванням надрами - видобування суглинків на Велико-Потоківському родовищі, на строк дії спеціального дозволу на користування надрами від 05.07.2007 №4281.

Відповідно до пункту 1 Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 29 вересня 2016 № 333, Головне управління Держгеокадастру в області (далі - Головне управління) є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.

Голова місцевої державної адміністрації координує діяльність Головного управління і сприяє йому у виконанні покладених на нього завдань.

Згідно із пунктами 2, 3 Положення, Головне управління у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, дорученнями Прем'єр-міністра України, наказами Міністерства аграрної політики та продовольства України, дорученнями Міністра аграрної політики та продовольства України, його першого заступника та заступників, наказами Держгеокадастру, дорученнями Голови Держгеокадастру та його заступників, актами місцевої державної адміністрації та органів місцевого самоврядування, а також цим Положенням. Завданням Головного управління є реалізація повноважень Держгеокадастру на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

Пунктом 6 цього Положення встановлені повноваження посадових осіб Головного управління.

Відповідно до частини четвертої статті 9 Закону України Про державний земельний кадастр , державний кадастровий реєстратор: здійснює реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевіряє відповідність поданих документів вимогам законодавства; формує поземельні книги на земельні ділянки, вносить записи до них, забезпечує зберігання таких книг; здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні; присвоює кадастрові номери земельним ділянкам; надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні; здійснює виправлення помилок у Державному земельному кадастрі; передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки.

Таким чином, враховуючи приписи Положення про Головне управління Держгеокадастру в області та статті 9 Закону України Про державний земельний кадастр , суд приходить до висновку, що відповідач не має повноважень на здійснення перевірки документації із землеустрою на відповідність нормам чинного законодавства, оскільки такі повноваження надані лише державному кадастровому реєстратору.

Відповідно до статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права.

Одним із суттєвих елементів принципу верховенства права є принцип юридичної визначеності. Цей принцип має різні прояви, зокрема, через принцип належного урядування .

Принцип належного урядування , зокрема, передбачає, що державні органи повинні діяти в належний і найбільш послідовний спосіб. При цьому, на них покладено обов'язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах. Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість уникати виконання своїх обов'язків.

Частиною другою статті 6 КАС України передбачено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Закон України Про судоустрій і статус суддів встановлює, що правосуддя в Україні функціонує на засадах верховенства права відповідно до європейських стандартів та спрямоване на забезпечення права кожного на справедливий суд.

Відповідно до статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.

Так, Європейський суд з прав людини у рішенні по справі Рисовський проти України (№ 29979/04) визнав низку порушення пункту 1 статті 6 Конвенції, статті 1 Першого протоколу до Конвенції та статті 13 Конвенції у справі, пов'язаній із земельними правовідносинами; в ній також викладено окремі стандарти діяльності суб'єктів владних повноважень, зокрема, розкрито елементи змісту принципу доброго врядування .

Цей принцип, зокрема, передбачає, що у разі якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і послідовний спосіб (рішення у справах Beyeler v. Italy № 33202/96, Oneryildiz v. Turkey № 48939/99, Moskal v. Poland № 10373/05).

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 30.08.2018 у справі №817/586/17.

Враховуючи все вищенаведене, суд приходить до висновку, що відповідач відмовляючи Товариству з обмеженою відповідальністю Потоківський цегельний завод у затвердженні проекту землеустрою, діяв не на підставі та не у спосіб, що передбачені Земельним кодексом України, Законом України "Про землеустрій", а тому є підстави для визнання такої відмови Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,8683 га, яка розташована за межами населеного пункту с.Залип`я Потіцької сільської ради Рогатинського району та передачі даної земельної ділянки в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств, що пов`язані з користуванням надрами - видобування суглинків на Велико-Потоківському родовищі, протиправною.

Частиною 1 та 2 ст. 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Приписами статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

З огляду на наведене, відповідачем не доведено правомірність відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,8683 га, яка розташована за межами населеного пункту с.Залип`я Потіцької сільської ради Рогатинського району та передачі даної земельної ділянки в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств, що пов`язані з користуванням надрами - видобування суглинків на Велико-Потоківському родовищі, а тому позов Товариства з обмеженою відповідальністю Потоківський цегельний завод слід задовольнити в повному обсязі.

Щодо вимоги позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду шляхом зобов'язання відповідача подати в установлений судом термін звіт про виконання судового рішення, суд зазначає таке.

Частиною 1 статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд, який ухвалив рішення в адміністративній справі, може зобов'язати суб'єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Таким чином, вказаною статтею Кодексу адміністративного судочинства України встановлено право, а не обов'язок суду, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, зобов'язати суб'єкта владних повноважень, проти якого ухвалено рішення, подати у встановлений судом строк звіт про його виконання.

Проаналізувавши обставини справи, суд не вбачає достатніх підстав для встановлення судового контролю за виконанням судового рішення по вказаній адміністративній справі.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Факт сплати позивачем судового збору у розмірі 1762,00 грн., підтверджується квитанцією №943 від 12.11.2018 року (а.с.3).

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною відмову Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області у затвердженні проекту земелеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,8683 га, яка розташована за межами населеного пункту с.Залип`я Потіцької сільської ради Рогатинського району та передачі даної земельної ділянки в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств, що пов`язані з користуванням надрами - видобування суглинків на Велико-Потоківському родовищі.

Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру в Івано-Фанківській області повторно розглянути заяву від 03.10.2018 року Товариства з обмеженою відповідальністю Потоківський цегельний завод про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,8683 га, яка розташована за межами населеного пункту с.Залип`я Потіцької сільської ради Рогатинського району та передачі даної земельної ділянки в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств, що пов`язані з користуванням надрами - видобування суглинків на Велико-Потоківському родовищі.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 39767437) на користь Товариства з обмежеою відповідальністю Потоківський цегельний завод (код ЄДРПОУ 32447293) сплачений судовий збір у розмірі 1762,00 гривень (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні).

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Відповідно до статей 255, 295, 297 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Учасники справи:

Позивач:

Товариство з обмеженою відповідальністю Потоківський цегельний завод (код ЄДРПОУ 32447293, адреса: вул.Грушевського, 13, с.Потік, Рогатинський район, Івано-Франківська область, 77016).

Відповідач:

Головне управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 39767437), адреса: вул.Сахарова, 34, м.Івано-Франківськ, 76014.

Суддя /підпис/ Скільський І.І.

Рішення складене в повному обсязі 01 лютого 2019, у зв'язку із перебуванням судді Скільського І.І. на листку непрацездатності та у відрядженні.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2019
Оприлюднено06.02.2019
Номер документу79609002
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0940/2188/18

Постанова від 06.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 22.03.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Рішення від 17.01.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Рішення від 17.01.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 20.11.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні