Рішення
від 04.02.2019 по справі 826/478/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

04 лютого 2019 року № 826/478/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Федорчука А.Б., розглянувши в порядку спрощеного провадження матеріали адміністративної справи

за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 3 ) доТовариства з обмеженою відповідальністю "Українська лізингова компанія" (01034, м. Київ, вул. Велика Житомирська, буд. 18а) про стягнення штрафних санкцій в розмірі 1700,00 грн. , О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулася Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі по тексту - позивач) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Українська лізингова компанія (далі - відповідач), в якому просить: стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Українська лізингова компанія (01034, м. Київ, вул. Велика Житомирська, буд. 18а, код ЄДРПОУ 30575865) до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції символ звітності 106) штраф у сумі 1 700,00 грн.

Мотивуючи позовні вимоги представник позивача зазначив, що на момент пред'явлення цього позову, документів, які б підтверджували виконання постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 09 жовтня 2017 року №1199/1854/16-3/13-П до Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері ринків фінансових послуг не надходила, а відтак сума штрафу у розмірі 1 700,00 грн. не була перерахована до Державного бюджету України. При цьому, до Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері ринків фінансових послуг не надходило документів щодо оскарження в судовому порядку вказаної постанови про застосування заходу впливу.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 08 лютого 2018 року відкрито провадження у справі та призначено здійснювати розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження.

Копію ухвали від 08 лютого 2018 року представник відповідачів отримав, однак у визначений судом строк до суду не надав відзиву на адміністративний позов.

З огляду на викладене вище та відсутність клопотань про розгляд справи у судовому засіданні, справа розглядається в порядку спрощеного провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі матеріалів (у письмовому провадженні).

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Українська лізингова компанія набуло статусу фінансової установи шляхом внесення до Державного реєстру фінансових установ, який ведеться Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та є суб'єктом нагляду, відповідно до інформації, що міститься у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Як вбачається з матеріалів справи, 22 вересня 2017 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг відповідно до пунктів 1.11 та 4.2 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 20 листопада 2012 року №2319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2012 року №2112/22424, складено акт про правопорушення, вчинені Товариством з обмеженою відповідальністю Українська лізингова компанія на ринках фінансових послуг №1854/16-3/13.

За результатами перевірки звітних даних Товариства за 2 квартал 2017 року, що надійшли до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг було встановлено порушення вимог: пункту 2.5 розділу 2 Порядку надання звітності фінансовими компаніями, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 27 січня 2004 року №27, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06 квітня 2004 року за №431/9030, в частині порушення вимоги подання квартальної звітності не пізніше 20-го числа місяця, що настає за звітним кварталом, а саме звітність товариства за 2 квартал 2017 року надана до Нацкомфінпослуг 28 липня 2017 року.

Примірник акта про правопорушення, вчинені Товариством з обмеженою відповідальністю Українська лізингова компанія на ринках фінансових послуг №1854/16-3/13 від 22 вересня 2017 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг на адресу відповідача направила листом від 26 вересня 2017 року №7103/16-8, що підтверджується наявними матеріалами справи.

Вказаним листом також повідомлено, що розгляд справи відбудеться 09 жовтня 2017 року о 14:45. Також зазначено, що справа про порушення законодавства про фінансові послуги може розглядатись за участю уповноваженого представника Товариства. Уповноважений представник Товариства при розгляді справи про порушення законодавства про фінансові послуги може надавати пояснення та документи, що стосуються справи.

09 жовтня 2017 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг прийнято постанову №1199/1854/16-3/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, якою до Товариства з обмеженою відповідальністю Українська лізингова компанія застосовано штрафну санкцію в розмірі 1 700,00 грн.

Листом від 11 жовтня 2017 року №7494/16-8 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, повідомила Товариство з обмеженою відповідальністю Українська лізингова компанія про результати розгляду справи, розпочатої актом про правопорушення, вчинені Товариством з обмеженою відповідальністю Українська лізингова компанія на ринках фінансових послуг від 22 вересня 2017 року №1854/16-3/13, що підтверджується списком №22376 згрупованих поштових відправлень.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пункту 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року 1070/2011, Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Згідно з пунктом 10 частини 1 статті 28 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Відповідно до пунктів 1.5, 1.6, 1.11, 2.4 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги , затвердженого Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг 20 листопада 2012 року №2319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2012 року за №2112/22424, Нацкомфінпослуг як колегіальний орган або уповноважені особи Нацкомфінпослуг обирають і застосовують заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги, враховуючи наслідки порушення та застосування таких заходів.

Нацкомфінпослуг, уповноважені та посадові особи Нацкомфінпослуг в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення порушення законодавства про фінансові послуги вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту такого порушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи про правопорушення, а також своєчасно прийняти рішення за справою про правопорушення та застосувати передбачені законодавством заходи впливу.

Посадова особа Нацкомфінпослуг при виявленні порушення законодавства про фінансові послуги, за яке застосовується захід впливу, складає акт про правопорушення.

Рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг.

У разі несплати штрафу особою в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Нацкомфінпослуг у судовому порядку.

Згідно пункту 1 частини 1 статті 1, статті 14 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг до фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.

Фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.

Відповідно пунктів 2.2, 2,4 розділу 2, п. 5.2 розділу 5 Порядку надання звітності фінансовими компаніями, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 27 січня 2004 року №27, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06 квітня 2004 року за №431/9030 (чинний на момент виникнення спірних правовідносин), фінансові компанії, фінансові установи - юридичні особи публічного права та довірчі товариства подають до Нацкомфінпослуг такі види звітності за: а) квартал; б) рік.

Звітність, що складається відповідно до цього Порядку (крім звітності лізингодавців), подається до Нацкомфінпослуг у такі терміни, зокрема, квартальну та річну - у терміни, визначені пунктом 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 року №419.

Фінансові компанії, фінансові установи - юридичні особи публічного права та лізингодавці подають звітність, передбачену цим Порядком, в електронній та паперовій формах.

При цьому, згідно із пунктом 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 року №419, квартальна фінансова звітність (крім зведеної та консолідованої) подається не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом, а річна - не пізніше 28 лютого наступного за звітним року.

З матеріалів справи вбачається, що звітність за ІІ квартал 2017 року відповідачем була направлена до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг 28 липня 2017 року, тобто з пропуском встановленого законодавством строку для такого направлення, а тому позивачем правомірно застосовані до відповідача штрафні санкції.

Відповідно до частини 3 статті 41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

Враховуючи те, що відповідачем штраф не сплачений, доказів, які підтверджують зворотне до суду не надано, відповідачем не оскаржена постанова про його накладення, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та наявність підстав для стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Українська лізингова компанія штрафу у судовому порядку.

Згідно з частиною 1 статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає позовні вимоги Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України При задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Судовий збір, сплачений позивачем з відповідача стягненню не підлягає, оскільки в матеріалах справи відсутні докази понесення судових витрат, пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись ст.ст. 72-73, 76-77, 139, 143, 243-246, 255, 257, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Українська лізингова компанія (01034, м. Київ, вул. Велика Житомирська, буд. 18а, код ЄДРПОУ 30575865) до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції символ звітності 106) штраф у сумі 1 700,00 грн.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення встановленого ст. 295 КАС України строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя А.Б. Федорчук

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.02.2019
Оприлюднено07.02.2019
Номер документу79609549
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/478/18

Рішення від 04.02.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 09.02.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 09.02.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 11.01.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні