Постанова
від 12.04.2011 по справі 2а-0870/395/11
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 квітня 2011 року м. Запоріжжя Справа № 2а-0870/395/11

Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Янюк О.С.,

при секретарі судового засідання Пекній Т.В.,

за участю представників:

позивача - не з'явився;

відповідача - не з'явився

розглянув у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи

за позовною заявою Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя

до Відкритого акціонерного товариства Південкольорметгазоочистка , м. Запоріжжя

про стягнення сум виплачених пенсій за віком на пільгових умовах

ВСТАНОВИВ:

У січні 2010 року Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя (далі - УПФУ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя, позивач) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду (далі-суд) із позовом до Відкритого акціонерного товариства Південкольорметгазоочистка (далі - ВАТ Південкольорметгазоочистка , відповідач), в якому просить стягнути з відповідача 22 877,84 грн. по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до п. а ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення .

Позовні вимоги обґрунтовує приписами Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та вказує, що відповідачем не відшкодовуються фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій за Списком № 1 за період з вересня по листопад 2010 року, у зв'язку із чим у відповідача утворилася заборгованість у розмірі 22 877,84 грн.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, проте 12.04.2011 надіслав до суду клопотання про розгляд справи без його участі. Позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про причини неявки суду не повідомив, про час та місце проведення судового засідання повідомлявся належним чином.

За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу по суті без участі сторін, за наявними у справі матеріалами.

У зв'язку із неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, на підставі приписів ч.6 ст.12 та ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

ВАТ Південкольорметгазоочистка , відповідно до Закону України Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування від 26.06.1997 №400 (далі - Закон № 400), є платником збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, а також платником страхових внесків відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування від 09.07.2003 № 1058 (у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон № 1058).

Відповідно до виданих відповідачем довідок про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії громадянам ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 та на підставі п. а ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення від 05.11.1991 №1788 (далі - Закон №1788) зазначеним особам призначені пільгові пенсії.

Згідно із розрахунком боргу від 13.12.2010 №14611/03, відповідачем не відшкодуються УПФУ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя фактичні витрати на виплату та доставку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах відповідно до п. а . ст.13 Закону №1788 за період з вересня по листопад 2010 року у розмірі 22 877,84 грн.

Відповідачу ОСОБА_8 фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону № 1058, надсилались поштою, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення, але сума заборгованості ВАТ Південкольорметгазоочистка сплачена не була.

На виконання вимог п.7 Прикінцевих положень Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 №2464-VI (далі - Закон №2464-VI), УПФУ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя було направлено відповідачу ОСОБА_9 від 02.02.2011 №1145/02 про розстрочення, яке 15.03.2011 отримав уповноважений представник відповідача, про що свідчить його підпис у повідомленні про вручення поштового відправлення. Заяву про розстрочення суми заборгованості ВАТ Південкольорметгазоочистка позивачу не надавало.

Ураховуючи несплату відповідачем суми заборгованості позивач звернувся до суду.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Закон № 1058 визначає принципи, засади і механізм функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду.

Статтею 1 Закону № 1058 встановлено, що платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

Виходячи з приписів п.16 розділу 15 Прикінцевих положень Закону № 1058 до приведення законодавства України у відповідність із цим Законом закони України, інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечать цьому Закону. Положення Закону №1788 застосовується в частині визначення права на пенсію за віком на пільгових умовах і за вислугу років.

Відповідно до вимог чинного законодавства України ВАТ Південкольорметгазоочистка повинен своєчасно і в повному обсязі сплачувати збір та внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду.

Відповідно до п. а ст.13 Закону №1788, на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи, працівники, зайняті повний робочий день на роботах із шкідливими і важкими умовами праці, за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць.

Список № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, що дають право на пенсію за віком на пільгових умовах, застосовуються на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від їх підпорядкування і форм власності.

Пільговий стаж обчислюється за фактичною тривалістю роботи із шкідливими і важкими умовами праці згідно з довідками підприємств.

Згідно п. 2 Прикінцевих положень Закону № 1058 пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах і особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.

До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди:

1) особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом №1788.

У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону.

При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.

Відповідно до ст. 26 Закону № 1058 особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення чоловіками 60 років, жінками - 55 років та наявності страхового стажу не менше п'яти років.

Постановою правління Пенсійного фонду України затверджено Інструкцію про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1, зареєстровану у Міністерстві Юстиції України від 16.04.2004 № 64/8663 (далі - Інструкція № 21-1).

Відповідно до пп.6.1 п.6 Інструкції №21-1, відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону № 1058, для підприємств, установ і організацій, створених відповідно до законодавства України, незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання фактичні витрати на виплату і доставку, пенсій працівникам, зайнятим повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо шкідливими умовами праці за Списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім працівників, що були безпосередньо повний робочий день на підземних роботах з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом України, у таких розмірах: 20 відсотків від фактичних витрат на виплату та доставку цих пенсій, призначених або виплачених у 2004 році; 30 відсотків від фактичних витрат на виплату та доставку цих пенсій, призначених або виплачених у 2005 році; 40 відсотків від фактичних витрат на виплату та доставку цих пенсій, призначених або плачених у 2006 році; 50 відсотків від фактичних витрат на виплату та доставку цих пенсій, призначених або виплачених у 2007 році; 60 відсотків від фактичних витрат на виплату та доставку цих пенсій, призначених або виплачених у 2008 році; 70 відсотків від фактичних витрат на виплату та доставку цих пенсій, призначених або плачених у 2009 році, 80 відсотків від фактичних витрат на виплату та доставку цих пенсій, призначених або виплачених у 2010 році; 90 відсотків від фактичних витрат на виплату та доставку цих пенсій, призначених або виплачених у 2011 році 100 відсотків від фактичних витрат на виплату та доставку цих пенсій, призначених або виплачених у 2012 році.

Згідно з пп.6.4 - пп.6.8 п.6 Інструкції №21-1 розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами доходів органів Пенсійного фонду України щорічно в повідомленнях про розрахунок сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах відповідно до п. а ст. 13 Закону №1788, які надсилаються підприємствам до 20-го січня, та щомісячно до 25-го числа підприємства вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах, що призначені в минулих роках.

У відповідності до розрахунку боргу від 13.12.2010 №14611/03 заборгованість ВАТ Південкольорметгазоочистка по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з вересня по листопад 2010 року становить 22 877,84 грн.

Згідно з п.7 Прикінцевих та перехідних положення Закону №2464-VI заборгованість із сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, нарахованого до 1 січня 2004 року, не погашена станом на 1 січня 2011 року, з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, із сплати фінансових санкцій та пені, що виникла до 1 січня 2011 року, підлягає розстроченню не більш як на 60 календарних місяців починаючи з 1 січня 2011 року.

Згідно п.3 Порядку проведення органами Пенсійного фонду України розстрочення сум заборгованості зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, нарахованого до 1 січня 2004 року, з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, із сплати фінансових санкцій та пені, що виникла до 1 січня 2011 року, затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України 27.09.2010 №21-4, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.10.2010 за №948/18243 (далі - Порядок №21-4), заборгованість із сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, нарахованого до 1 січня 2004 року, з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій та із сплати фінансових санкцій і пені, зазначена у пункті 2 цього Порядку (далі - заборгованість), підлягає розстроченню для сплати рівними частками терміном не більш як на 60 календарних місяців, починаючи з 1 січня 2011 року.

Управління Пенсійного фонду України у районі, місті або районі у місті (далі - орган Пенсійного фонду) визначає суму заборгованості, яка підлягає розстроченню, згідно з картками особових рахунків платників та направляє їм повідомлення про розстрочення сум заборгованості за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку (п.4 Порядку №21-4).

Із матеріалів справи вбачається, що з метою надання розстрочки УПФУ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя направлено відповідачу ОСОБА_9 від 02.02.2011 №1145/02, таким чином позивачем вчинені дії, що передбачені вказаними приписи законодавства.

Відповідно до. п.5 Порядку №21-4 за заявою платника, яка надається (надсилається) органу Пенсійного фонду за місцем взяття його на облік за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку, орган Пенсійного фонду здійснює звірення сум заборгованості із платниками, результати якого оформлюються відповідним актом, та протягом 10 робочих днів з дня підписання акта звірення вручає (надсилає) платнику рішення про розстрочення за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку. Розстрочення надається окремо з кожного виду платежу.

Таким чином, вказані норми передбачають активні дії відповідача щодо розстрочення сум заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій. Проте, відповідачем не надано до суду доказів щодо наміру здійснити розстрочення сум заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату й доставку пільгових пенсій та доказів щодо протиправної бездіяльності з цього приводу позивача.

Згідно ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Під час розгляду справи відповідач доказів сплати заборгованості не надав, проти позову не заперечив, доводи позивача не спростував.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст.161-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства Південкольорметгазоочистка (ідентифікаційний код 00198350) суму боргу по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах відповідно до п. а ст.13 Закону України Про пенсійне забезпечення у розмірі 22 877,84 грн. (двадцять дві тисячі вісімсот сімдесят сім грн. 84 коп.) на користь Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя (р/р 25605301201080, МФО 313957, ОКПО 20508396, банк - Запорізьке обласне управління ВАТ Державний ощадний банк України ). Видати виконавчий лист.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України -з дня отримання такої постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова в повному обсязі у відповідності до вимог ст. 160 КАС України оформлена і підписана 18.04.2011.

Суддя (підпис) О.С.Янюк

Постанова не набрала законної сили.

Суддя О.С.Янюк

Дата ухвалення рішення12.04.2011
Оприлюднено06.02.2019
Номер документу79630784
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0870/395/11

Постанова від 12.04.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Янюк Олена Сергіївна

Ухвала від 04.04.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Янюк Олена Сергіївна

Ухвала від 04.04.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Янюк Олена Сергіївна

Ухвала від 17.03.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Янюк Олена Сергіївна

Ухвала від 17.03.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Янюк Олена Сергіївна

Ухвала від 10.02.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Янюк Олена Сергіївна

Ухвала від 21.01.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Янюк Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні