КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 лютого 2019 року справа №320/6414/18
Суддя Київського окружного адміністративного суду Терлецька О.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до Приватного підприємства "Маркет-Ш-О-В" про зобов'язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області з позовом до Приватного підприємства "Маркет-Ш-О-В", в якому просить суд зобов'язати Приватне підприємство "Маркет-Ш-О-В"(код ЄДРПОУ 33223374) припинити дії, які перешкоджають здійсненню державного нагляду (контролю), а саме - допустити посадових осіб Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до здійснення позапланової перевірки щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, на об'єкті, розташованому за адресою: Київська область, м. Біла Церква, бульвар Олександрійський, 95 В.
Обґрунтування таких заходів зазначено, що представником відповідача було відмовлено у проведенні позапланового заходу перевірки додержання (виконання) вимог нормативно-правових актів та нормативних документів у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. У зв'язку з цим у Головного управління ДСНС України у Київській області немає можливості встановити наявність або відсутність порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що можуть створювати реальну загрозу життю та здоров'ю людей, які працюють, перебувають, а також особам, які будуть здійснювати гасіння у разі виникнення пожежі, що стало підставою для звернення з даним позовом до суду.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 30.11.2018 відкрито спрощене провадження в даній адміністративній справі.
Відповідач правом, передбаченим статтею 162 Кодексу адміністративного судочинства України на подання відзиву на позов не скористався.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Відповідно до ст. ст. 47, 64, 65, 66, 67 Кодексу цивільного захисту України, ст. ст. 4, 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , п. 6 ч. 1 ст. З Закону України Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , доповідної записки начальника Білоцерківського РВ ГУ ДСНС України у Київській області підполковника служби цивільного захисту ОСОБА_1 та наказу Головного управління ДСНС України у Київській області від 19.10.2018 № 1079 Про проведення позапланових перевірок , потрібно було здійснити позапланову перевірку виконання Приватним підприємством МАРКЕТ - Ш-О-В за адресою Київська область, м. Біла Церква, б-р. Олександрійський, 95 В припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.
30 жовтня 2018 року було видане посвідчення № 5832 на проведення позапланової перевірки виконання суб'єктом господарювання припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 19.08.2016 № 82 Приватного підприємства МАРКЕТ - Ш-О-В за адресою: Київська область, м. Біла Церква, б-р. Олександрійський, 95 В головному інспектору Білоцерківського РВ ГУ ДСНС України у Київській області капітану служби цивільного захисту ОСОБА_2.
02.11.2018 посадовою особою Білоцерківського РВ ГУ ДСНС України у Київській області капітаном служби цивільного захисту ОСОБА_2 було здійснено виїзд до Приватного підприємства МАРКЕТ - Ш-О-В за адресою Київська область, м. Біла Церква, б-р. Олександрійський, 95 В для проведення позапланової перевірки виконання суб'єктом господарювання припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 19.08.2016 № 82, де були відсутні керівник або уповноважені ним особи, що в свою чергу, у відповідності до вимог п. 11 ст. 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності унеможливило проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю). У цей день в приміщенні адміністрації був присутній громадянин ОСОБА_3 якому було пред'явлено посвідчення на проведення перевірки та службове посвідчення, котрий в усній розмові намагався пояснити посадовій особі Білоцерківського РВ ГУ ДСНС України у Київській області, що директор суб'єкту ОСОБА_4 відсутній і перебуває за межами міста, зв'язок з ним відсутній, а його заступник ОСОБА_5 перебуває на лікарняному, зв'язатися з вищевказаною особою не вдалося, тому як він не відповідає на телефоні дзвінки. Також громадянин ОСОБА_3 зауважив, що можливо 05.11.2018 на об'єкті буде присутній заступник директора ОСОБА_5
05.11.2018 головний інспектор Білоцерківського РВ ГУ ДСНС України у Київській області капітан служби цивільного захисту ОСОБА_2 знову прибув на об'єкт для проведення позапланової перевірки, але ситуація не змінилась, керівник або уповноважені ним особи були відсутні без зазначення поважних причин на їх відсутність.
05.11.2018 був складений акт про недопущення до проведення позапланової перевірки Приватного підприємства МАРКЕТ - Ш-О-В за адресою: Київська область, м. Біла Церква, б-р. Олександрійський, 95 В , та який було надіслано супровідним листом директору Приватного підприємства МАРКЕТ - Ш-О-В ОСОБА_4.
Недопущення Приватним підприємством МАРКЕТ - Ш-О-В до проведення позапланової перевірки ГУ ДСНС у Київські області, стало підставою для звернення з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає про таке.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 № 877-V.
Відповідно до статті 1 цього Закону державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, відповідно до Положення про ДСНС, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1052, основними завданнями ДСНС України є:
1) реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності;
2) здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб;
3) внесення на розгляд Міністра внутрішніх справ пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у зазначених сферах;
4) реалізація в межах повноважень, передбачених законом, державної політики у сфері волонтерської діяльності.
Згідно з ст. 66 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок до закону.
Головне управління ДСНС України у Київській області у відповідності до Кодексу цивільного захисту України та Положення про Головне управління ДСНС України у Київській області, затвердженого наказом ДСНС України від 04.02.2013 № 3 (у редакції наказу ДСНС 12.11.2018 № 661) здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно - рятувальних служб.
Відповідно до ст. ст. 47, 64, 65, 66, 67 Кодексу цивільного захисту України, ст. ст. 4, 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , п. 6 ч. 1 ст. З Закону України Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , доповідної записки начальника Білоцерківського РВ ГУ ДСНС України у Київській області підполковника служби цивільного захисту ОСОБА_1 та наказу Головного управління ДСНС України у Київській області від 19.10.2018 № 1079 Про проведення позапланових перевірок , потрібно було здійснити позапланову перевірку виконання Приватним підприємством МАРКЕТ - Ш-О-В за адресою Київська область, м. Біла Церква, б-р. Олександрійський, 95 В припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.
30 жовтня 2018 року було видане посвідчення № 5832 на проведення позапланової перевірки виконання суб'єктом господарювання припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 19.08.2016 № 82 Приватного підприємства МАРКЕТ - Ш-О-В за адресою: Київська область, м. Біла Церква, б-р. Олександрійський, 95 В головному інспектору Білоцерківського РВ ГУ ДСНС України у Київській області капітану служби цивільного захисту ОСОБА_2.
Згідно частини 5 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності перед початком здійснення заходу посадові особи органу державного нагляду (контролю) зобов'язані пред'явити керівнику суб'єкта господарювання або уповноваженій ним особі посвідчення (направлення) та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу органу державного нагляду (контролю), і надати суб'єкту господарювання копію посвідчення (направлення).
Судом встановлено, що 05.11.2018 був складений акт про недопущення до проведення позапланової перевірки Приватного підприємства МАРКЕТ - Ш-О-В за адресою: Київська область, м. Біла Церква, б-р. Олександрійський, 95 В , та який було надіслано супровідним листом директору Приватного підприємства МАРКЕТ - Ш-О-В ОСОБА_4.
Відповідно до п. 5 розділу III Методичних рекомендацій з ведення службової документації щодо планових (позапланових) перевірок затверджених наказом ДСНС України від 11.01.2018 № 13 у разі якщо суб'єкт господарювання не допускає посадових осіб ДСНС до проведення перевірки в цілому чи до окремих приміщень об'єкта перевірки, що здійснюється в установленому законодавством порядку, посадовою особою, яка здійснює перевірку, складається Акт про недопущення до проведення планової (позапланової) перевірки.
Після поштового відправлення або вручення Акта про недопущення посадових осіб ДСНС до проведення планової (позапланової) перевірки ДСНС або її територіальні органи звертаються до адміністративного суду з відповідним позовом стосовно надання дозволу на здійснення перевірки та зобов'язання суб'єкта господарювання забезпечити допуск до її здійснення.
Статтею 1, частиною 1 статті 6, частиною 1 статті 8, статті 10 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (далі - Закон) визначено, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Стаття 10 Закону визначає виключні підстави недопущення посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення державного нагляду (контролю), зокрема, якщо він здійснюється з порушенням вимог щодо періодичності проведення заходів державного нагляду (контролю), передбачених законом; посадова особа органу державного нагляду (контролю) не надала копії документів, передбачених цим Законом, або якщо надані документи не відповідають вимогам цього Закону.
Відповідно до статті 11 Закону, суб'єкт господарювання зобов'язаний допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю) за умови дотримання порядку здійснення державного нагляду (контролю), передбаченого цим Законом.
Відповідно до ст. З Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Згідно ч. 1 ст. 8 Закону, орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду (контролю) має право вимагати припинення дій, які перешкоджають здійсненню державного нагляду (контролю).
Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Разом з тим, на час розгляду справи та винесення рішення по суті заявлених позовних вимог доказів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, зафіксовані 05.11.2018 актом про недопущення до проведення позапланової перевірки Приватного підприємства МАРКЕТ - Ш-О-В , відповідачем суду надано не було.
За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
Адміністративний позов - задовольнити.
Зобов'язати Приватне підприємство "Маркет-Ш-О-В"(код ЄДРПОУ 33223374) припинити дії, які перешкоджають здійсненню державного нагляду (контролю), а саме - допустити посадових осіб Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до здійснення позапланової перевірки щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, на об'єкті, розташованому за адресою: Київська область, м. Біла Церква, бульвар Олександрійський, 95 В.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Терлецька О.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2019 |
Оприлюднено | 06.02.2019 |
Номер документу | 79631672 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Терлецька О.О.
Адмінправопорушення
Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області
Іваненко О. В.
Адмінправопорушення
Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області
Іваненко О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні