ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 лютого 2019 року м. Чернігів Справа № 620/4122/18
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Бородавкіної С.В.
розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення (виклику) сторін справу за адміністративним позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства "Ломбардія "Копич і компанія" про стягнення штрафу,
У С Т А Н О В И В:
Позивач 18.12.2018 звернувся до суду з адміністративним позовом до Повного товариства Ломбардія Копич і компанія (далі - ПТ Ломбардія Копич і компанія ) та просить стягнути з відповідача штраф у сумі 8 500,00 грн.
Свої вимоги мотивує тим, що Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг проведено перевірку відповідача, якою встановлено порушення ним пп. 2.1.11 п. 2.1 Розділу 2 Положення про порядок надання фінансових послуг ломбардами, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 26.04.2005 №3981, щодо обов'язку ломбарду мати власний капітал у розмірі не менше ніж 500 000,00 грн., а у разі наявності у ломбарду відокремлених підрозділів - не менше ніж 1 мільйон гривень.
Ухвалою судді від 19.12.2018 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Також установлено відповідачу 15-денний строк з дня отримання вказаної ухвали для надання відзиву на позов.
Своїм правом на надання відзиву на позов відповідач не скористався, заяв клопотань суду не направляв. За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними у ній матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов належить задовольнити з наступних підстав.
Судом встановлено, що ПТ Ломбардія Копич і компанія є юридичною особою, зареєстрованою у встановленому законом порядку, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 20.04.2011 внесено відповідний запис (а.с. 15-20). Розмір статутного (складеного) капіталу - 1000000,00 грн. Згідно реєстраційних даних, основними видом господарської діяльності відповідача є 64.92 інші види кредитування.
ПТ Ломбардія Копич і компанія має відокремлений підрозділ: Відділення №1 ПТ Ломбардія Копич і компанія , яке знаходиться за адресою: вул. Рокосовського, 10, м. Чернігів, 14030.
Позивачем, керуючись п. 1.11 та 4.2 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 № 2319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.12.2012 за № 2112/22424, у межах своїх повноважень, складено акт про правопорушення, вчинені ПТ Ломбардія Копич і компанія на ринку фінансових послуг від 03.08.2018 №928/16-3/14 (а.с. 9).
Актом встановлено порушення, серед яких: пп. 2.1.11 п. 2.1 розділу 2 Положення про порядок надання фінансових послуг ломбардами, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 26.04.2005 №3981, яким передбачено, що для надання фінансових послуг ломбард повинен відповідати таким вимогам: мати власний капітал у розмірі не менше ніж 500 тисяч гривень, а у разі наявності у ломбарду відокремлених підрозділів - не менше ніж 1 мільйон гривень.
Відповідно до викладеної у акті інформації, до відповідача застосовано захід впливу у вигляді Розпорядження від 19.06.2018 №1015, яким ПТ Ломбардія Копич і компанія зобов'язано усунути порушення законодавства про фінансові послуги та повідомити Нацкомфінпослуг про усунення порушення, з наданням підтверджуючих документів у термін до 11.07.2018. Однак, вимоги вказаного Розпорядження відповідачем виконано не було, що є порушенням п. 5.9 розділу V Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 №2319.
Вказаний акт листом від 03.08.2018 за №5214/16-8 було направлено відповідачу (а.с. 10).
Розглянувши справу про порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, провадження у якій розпочато актом про порушення, вчинені ПТ Ломбардія Копич і компанія на ринку фінансових послуг, від 03.08.2018 №928/16-3/14, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, було прийнято постанову про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 20.08.2018 №628/928/16-3/14_П, а саме: за порушення п. 5.9 розділу V Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 №2319 (а.с. 11).
Вказаною постановою, на підставі статті 39, пункту 3 частини першої статті 40, пункту 2 частини першої статті 41, частини першої статті 42 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , абзацу першого пункту 1.5 розділу І, підпункту 3 пункту 2.1, пункту 2.4 розділу II, пункту 3.2 розділу III, абзацу другого пункту 4.21 розділу IV Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 № 2319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.12.2012 за № 2112/22424 до відповідача застосовано штрафні санкції в розмірі 8 500,00 грн. Сума штрафу підлягає перерахуванню до Державного бюджету України і вноситься на рахунок територіального органу Державної казначейської служби України (код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції ).
Постанова про застосування штрафних санкцій листом 20.08.2018 за №5579/16-8 була направлена відповідачу (а.с. 12-14).
Вирішуючи справу по суті, до спірних правовідносин суд застосовує нижченаведені правові норми.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України від 12.07.2001 №2664-III Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг (далі - Закон№2664-III; в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Згідно із ч. 1 ст. 21 Закону №2664-III державне регулювання ринків фінансових послуг здійснюється: щодо ринку банківських послуг та діяльності з переказу коштів - Національним банком України; щодо ринків цінних паперів та похідних цінних паперів (деривативів) - Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; щодо інших ринків фінансових послуг - національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Пунктом 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого указом Президента України від 23.11.2011 №1070/2011 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Відповідно до ч. 1 ст. 39 Закону №2664-III у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Як вбачається з матеріалів справи, розпорядженням Нацкомфінпослуг від 19.06.2018 №1015 приписано відповідачу усунути порушення законодавства про фінансові послуги та повідомити позивача про усунення порушення з наданням підтверджуючих документів у термін до 11.07.2018.
Відповідачем не було виконано вимоги Розпорядження від 19.06.2018 №1015, у зв'язку з чим Нацкомфінпослуг було складено акт про правопорушення, вчинені ПТ Ломбардія Копич і компанія від 03.08.2018 №928/16-3/14. У вказаному акті зазначено про порушення відповідачем п. 5.9 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 №2319 (далі - Положення №2319; у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
На підставі вищезазначеного акта позивачем винесено постанову від 20.08.2018 №628/928/16-3/14_П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг у розмірі 8 500,00 грн за порушення підприємством вимог законодавства у сфері фінансових послуг, а саме: п.5.9 Положення №2319.
Відповідно до п. 1.6 Положення №2319 Нацкомфінпослуг, уповноважені та посадові особи Нацкомфінпослуг в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення порушення законодавства про фінансові послуги вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту такого порушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи про правопорушення, а також своєчасно прийняти рішення за справою про правопорушення та застосувати передбачені законодавством заходи впливу.
Згідно із п. 1.7 Положення №2319 рішення у справі про правопорушення повинно бути законним та обґрунтованим.
У п. 10 ч.1 ст. 28 Закону №2664-III зазначено, що Нацкомфінпослуг у межах своєї компетенції у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 40 Закону №2664-III Нацкомфінпослуг може застосовувати такі заходи впливу накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Згідно п. 3 ч. 1 ст. 41 Закону №2664-III Нацкомфінпослуг застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпорядження, рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про усунення порушення щодо надання фінансових послуг - у розмірі від 100 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
У ч. 1 ст. 42 Закону №2664-III зазначено, що штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.
Відповідно до п. 1.5 Положення №2319 Нацкомфінпослуг як колегіальний орган або уповноважені особи Нацкомфінпослуг обирають і застосовують заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги, враховуючи наслідки порушення та застосування таких заходів.
У ч. 2 ст. 41 Закону №2664-III зазначено, що рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді.
Також, згідно до п. 5.1 Положення №2319 рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходу впливу, передбаченого підпунктом 3 пункту 2.1 розділу II цього Положення, може бути оскаржене особою до Нацкомфінпослуг як колегіального органу або до суду, а рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу, передбачених підпунктами 1, 2, 4 - 9 пункту 2.1 розділу II цього Положення, - до суду.
У пп. 3 п. 2.1 Положення №2319 зазначено, що Нацкомфінпослуг може застосовувати такі заходи впливу накладати штрафи в розмірах, передбачених статтею 41 Закону №2664-III.
Як вбачається з матеріалів справи постанова від 20.08.2018 №628/928/16-3/14_П відповідачем до суду не оскаржувалась, отже на час винесення вказаного рішення вона залишається чинною.
Згідно п. 5.9 Положення №2319 рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу після набрання ними чинності є обов'язковими для виконання особами. У разі невиконання особами рішень про застосування заходів впливу Нацкомфінпослуг вживає заходів щодо виконання рішень у порядку, визначеному законодавством.
Згідно ч. 3 ст. 41 Закону №2664-III штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
На підставі наявних у справі доказів та їх оцінки під час розгляду справи, суд приходить до висновку про доведеність Нацкомфінпослуг підстав виникнення заборгованості зі сплати штрафу у розмірі 8 500,00 грн., визначеної постановою від 20.08.2018 №628/928/16-3/14_П, що дає підстави для задоволення позову у повному обсязі.
Відповідачем не надано доказів оскарження вищезазначеної постанови та доказів сплати штрафних санкцій. Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне стягнути з ПТ Ломбардія Копич і компанія штраф у сумі 8 500,00 грн.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 227, 241-246, 257, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (код ЄДРПОУ 38062828, вул. Б. Грінченка, 3, м. Київ, 01001) до Повного товариства "Ломбардія "Копич і компанія" (код ЄДРПОУ 37633121, просп. Миру, 61, м. Чернігів, 14000) про стягнення штрафу - задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з Повного товариства "Ломбардія "Копич і компанія" до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у сумі 8 500 (вісім тисяч п'ятсот) грн. 00 коп.
Рішення суду може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня виготовлення повного тексту. Апеляційна скарга, з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII ''Перехідні положення'' Кодексу адміністративного судочинства України, подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення виготовлено 06 лютого 2019 року.
Суддя С.В. Бородавкіна
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2019 |
Оприлюднено | 07.02.2019 |
Номер документу | 79634307 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Бородавкіна С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні