ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.: (057) 702-07-99, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
04.02.2019 Справа № 905/2024/18
Заступник керівника Артемівської місцевої прокуратури Донецької області в інтересах держави в особі
Донецької обласної державної адміністрації (позивач), м.Краматорськ, Донецька область.
до відповідача 1: Парасковіївської спеціальної загальноосвітньої школи - інтернат №40 Донецької обласної ради, с. Парасковіївка, Донецька область.
до відповідача 2: Приватного підприємства «Андробуд» , с. Опитне, Донецька область.
про: визнання недійсним рішення тендерного комітету та визнання недійсним договору про закупівлю робіт на суму 4 486 600,00грн.
Суддя Матюхін В.І.
Секретар судового засідання Вороніна О.С.
Представники:
прокуратури: ОСОБА_1 - посвідчення;
позивача: не з'явився
відповідача-1: не з'явився;
відповідача-2: не з'явився.
Заступник керівника Артемівської місцевої прокуратури Донецької області в інтересах держави в особі Донецької обласної державної адміністрації звернувся до господарського суду Донецької області з позовом до Парасковіївської спеціальної загальноосвітньої школи - інтернат №40 і Приватного підприємства «Андробуд» про визнання недійсним рішення тендерного комітету та визнання недійсним договору про закупівлю робіт на суму 4 486 600,00грн.
Ухвалою від 07.11.2018р. позовну заяву залишено без руху.
Для усунення виявлених недоліків встановлено строк у десять календарних днів, починаючи з наступного дня після отримання ухвали про залишення позовної заяви без руху.
14.11.2018 на адресу господарського суду надійшла заява прокуратури, в якій виявлені недоліки були виправлені.
Ухвалою від 19.11.2018 відкрите провадження у справі, підготовче засідання призначено на 17.12.2018 року.
В обґрунтування своїх вимог прокурор посилається на недодержання учасником торгів вимог Закону України Про публічні закупівлі та документації конкурсних торгів (порушення процедури проведення торгів ), а саме:
- розміщення на сайті публічних закупівель https://prozorro.gov.ua Парасковіївською спеціалізованою ЗОШ-інтернат № 40 UA-2018-05-31-001061-a по закупівлі робіт з предметом закупівлі: Реконструкція теплиці Парасковіївської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернат №40 Донецької обласної ради, по вул. Гірників, 23, с. Парасковіївка, Бахмутського району, Донецької області, Коригування ;
- надання трьома учасниками (ПП АНДРОБУД , ПП БАХМУТ-ІНЖЕНІРІНГ , ТОВ Науково-виробниче підприємство КОНТАКТСІЧ-АКВА ) пропозицій для участі у зазначених вище відкритих торгах;
- розгляд тендерним комітетом Замовника пропозиції Приватного підприємства АНДРОБУД та прийняття рішення про визначення даного учасника переможцем, з подальшим укладенням між департаментом капітального будівництва Донецької обласної державної адміністрації (далі - Замовник) та ПП АНДРОБУД договору підряду № 143 09.07.2018 на суму 4 486 600,00 грн.;
Також прокурор зазначає, що пункт 6 розділу ІІІ Тендерної документації містить вимогу про надання учасниками процедури закупівлі в складі тендерних пропозицій інформації та документів, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі з відповідною технічною специфікацією (відповідно до Табл. № 2 Додатку № 1 та Додатку № 2 до ТД).
Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, а саме мали бути надані такі документи:
1. Заповнена форма тендерної пропозиції (Додаток 3 тендерної документації);
2. У відповідності до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 із урахуванням змін та доповнень:
- договірна ціна з пояснювальною запискою. До договірної ціни повинні бути надані підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни (договірна ціна є твердою (згідно національного стандарту ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013));
- локальні кошториси, в тому числі і на устаткування та перелік локальних кошторисів (у разі необхідності);
- відомість ресурсів;
- розрахунок показників фактичних загальновиробничих витрат розрахунково-аналітичним методом за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку та загальної нормативно-розрахункової трудомісткості виконаних робіт;
- розрахунок величини адміністративних витрат, яка склалась за попередній звітній період в межах п.7 додатку Д табл. Д1 ДСТУ-НБД.1.1-3:2013 (1,23 грн./люд.год.);
- розрахунок очікуваного прибутку визначається згідно п. 6.3.1., 6.3.2. та в межах п.8 додатку Е табл. Е. 1 ДСТУ-НБД. 1.1-3:2013 (2,71 грн./люд.-год.). Всі кошторисні документи повинні мати підпис сертифікованого кошторисника.
Однак, ПП АНДРОБУД , в порушення вимог тендерної документації не надало вищевказані виділені розрахунки, не виконало вимогу замовника про підтвердження відповідності поданої пропозиції якісним, кількісним та іншим вимогам, встановленим замовником.
Таким чином, ПП АНДРОБУД не відповідало вимогам, встановленим замовником, та не могло виконувати роботи, оскільки не мало достатньої матеріально-технічної бази для виконання передбачених договором робіт. Однак, замовник не зважив на відсутність достатньої бази та обрав переможцем саме ПП АНДРОБУД .
Сторони і прокуратура, повідомлені належним чином про дату, час і місце засідання суду, не скористались своїм правом на участь у підготовчому засіданні 17.12.2018 року.
З метою забезпечення сторонам і прокуратурі можливості надати суду відповідь і заперечення, розгляд справи (підготовче засідання) ухвалою від 17.12.2018р. було відкладено на 28.12.2018 року о 12:00 год.
У підготовче засідання 28.12.2018р. з'явився тільки представник прокуратури. Сторони, повідомлені належним чином про дату, час і місце підготовчого засідання, не скористались своїм правом на участь у підготовчому засіданні.
Від відповідачів до дня розгляду справи ніяких документів щодо суті спору, зокрема, відзиву на позовну заяву не надходило.
Ухвалою від 28.12.2018:
- строк підготовчого провадження продовжено на 30 днів, до 11.02.2019р. включно;
- відкладено підготовче засідання на 17.01.2019 року об 11:00 год.
У підготовче засідання 17.01.2019р. з'явився тільки представник прокуратури. Сторони, повідомлені належним чином про дату, час і місце підготовчого засідання, не скористались своїм правом на участь у підготовчому засіданні, відповідачі відзив на позов не надали.
Ухвалою від 17.01.2019 підготовче провадження було закрите і справу призначено до судового розгляду по суті на 04.02.2019 року об 11:00 год. Явка представників сторін і прокуратури у судове засідання визнавалась не обов'язковою.
Прокурор, який брав участь у судовому засіданні 04.02.2019 року, позов підтримав і наголошував на задоволенні вимог в повному обсязі.
Позивач, Донецька обласна державна адміністрація, ставлення до позовних вимог не висловила.
Відповідач-1, Парасковіївська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №40 Донецької обласної ради, належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи, не заперечив проти позовних вимог, не скористався своїм правом на участь у підготовчому і судовому засіданні, відзив на позов у встановлений судом строк без поважних причин не надав, у зв'язку з чим господарським судом справа на підставі ч.2 ст.178 Господарського процесуального кодексу України розглянута за наявними у ній матеріалами.
Відповідач-2, Приватне підприємство «Андробуд» , належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи, не заперечив проти позовних вимог, не скористався своїм правом на участь у підготовчому і судовому засіданні, відзив на позов у встановлений судом строк без поважних причин не надав, у зв'язку з чим господарським судом справа на підставі ч.2 ст.178 Господарського процесуального кодексу України розглянута за наявними у ній матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників прокуратури у відкритому судовому засіданні, господарський суд встановив:
Парасковіївською спеціальною загальноосвітньою школою-інтернатом №40 Донецької обласної ради на офіційному веб-порталі розміщено оголошення UA-2018-05-31-001061-a про проведення відкритих торгів на закупівлю робіт по об'єкту: Реконструкція теплиці Парасковіївської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернат №40 Донецької обласної ради, по вул. Гірників, 23, с. Парасковіївка, Бахмутського району, Донецької області, Коригування .
Кінцевий строк подання пропозицій відкритих торгів визначено 18 червня 2018р. 14:00.
Датою та часом розкриття тендерних пропозицій визначено 19 червня 2018р. 14:19, після завершення електронного аукціону.
Дата та час проведення електронного аукціону - 19.06.2017р., 13:52.
Пропозиції для участі у зазначених вище відкритих торгах було надано трьома учасниками:
1. ПП АНДРОБУД ;
2. ПП БАХМУТ-ІНЖЕНІРІНГ ;
3. ТОВ Науково-виробниче підприємство КОНТАКТСІЧ-АКВА .
Відповідно до ч.1 ст.27 Закону України Про публічні закупівлі , розкриття тендерних пропозицій здійснено автоматично електронною системою закупівель відразу після закінчення електронного аукціону 18.06.2018.
Згідно абз.1 ч.1 ст.28 Закону України Про публічні закупівлі , оцінка тендерних пропозицій учасника проведена автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації та шляхом застосування електронного аукціону.
Тендерним комітетом Замовника були розглянуті пропозиції учасників, у тому числі Приватного підприємства АНДРОБУД та прийнято рішення про визнання даного учасника переможцем, яке оформлене протоколом засідання тендерного комітету № 85 від 26.06.2018, та відповідно опубліковано повідомлення про намір укласти з ПП АНДРОБУД договір.
За результатами проведеної процедури закупівлі 09.07.2018 між Парасковіївською спеціальною загальноосвітньою школою - інтернат №40 Донецької обласної ради (далі - Замовник) та ПП АНДРОБУД укладено договір підряду № 143 на суму 4 486 600,00 грн.
Статтею 3 Закону України Про публічні закупівлі визначено принципи здійснення закупівель, до яких, зокрема, відноситься принцип об'єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Відповідно до ч. 4 ст. 28 Закону України Про публічні закупівлі , після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною.
При цьому, відповідно до ч.1 ст.30 Закону України Про публічні закупівлі , замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо:
1) учасник:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
2) переможець:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону;
3) наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 цього Закону;
4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Відповідно до ч. 1 ст. 31 Закону, замовник відміняє торги в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.
При цьому, положення вищевказаних статей мають імперативний характер та є обов'язком замовника.
Так, статтею 16 Закону України Про публічні закупівлі (далі - Закон) визначено, що замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
У відповідності до ст. 22 Закону, тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником на веб-порталі Уповноваженого органу для загального доступу та повинна містити: інструкцію з підготовки тендерних пропозицій; один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним; інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля; кількість товару та місце його поставки; місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги; строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; проект договору про закупівлю з обов'язковим зазначенням порядку змін його умов; опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота); перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм "ціна" повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ); строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій; інформацію про валюту, у якій повинна бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції; інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції; зазначення кінцевого строку подання тендерних пропозицій; розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати); розмір, вид, строк та умови надання, умови повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати); прізвище, ім'я та по батькові, посаду та адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками; у разі закупівлі робіт - вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб'єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Пункт 6 розділу ІІІ Тендерної документації містить вимогу щодо надання учасниками процедури закупівлі в складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі з відповідною технічною специфікацією (відповідно до Табл. № 2 Додатку № 1 та Додатку № 2 до ТД).
Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, а саме:
1. Заповнена форма тендерної пропозиції (Додаток 3 тендерної документації);
2. У відповідності до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 із урахуванням змін та доповнень:
- договірна ціна з пояснювальною запискою. До договірної ціни повинні бути надані підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни (договірна ціна є твердою (згідно національного стандарту ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013);
- локальні кошториси, в тому числі і на устаткування та перелік локальних кошторисів (у разі необхідності);
- відомість ресурсів;
- розрахунок показників фактичних загальновиробничих витрат розрахунково-аналітичним методом за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку та загальної нормативно-розрахункової трудомісткості виконаних робіт;
- розрахунок величини адміністративних витрат, яка склалась за попередній звітній період в межах п.7 додатку Д табл. Д1 ДСТУ-НБД.1.1-3:2013 (1,23 грн./люд.год.);
- розрахунок очікуваного прибутку визначається згідно п. 6.3.1., 6.3.2. та в межах п.8 додатку Е табл. Е. 1 ДСТУ-НБД. 1.1-3:2013 (2,71 грн./люд.-год.). Всі кошторисні документи повинні мати підпис сертифікованого кошторисника.
Судом встановлено, що пропозиція і додані до неї документи учасника ПП АНДРОБУД не у повній мірі відповідала вимогам тендерної документації. ПП АНДРОБУД не виконало вимогу замовника про підтвердження відповідності поданої пропозиції якісним, кількісним та іншим вимогам, встановленим замовником. Також суд погоджується з твердженням прокуратури, яке відповідачами спростоване не було, про те, що при проведенні процедури відкритих торгів Замовником допущені порушення вимог статей 3, 28, 30 Закону України Про публічні закупівлі .
Так, в порушення вимог тендерної документації, ПП АНДРОБУД не надало наступні розрахунки:
- розрахунок показників фактичних загальновиробничих витрат;
- розрахунок величини адміністративних витрат;
- розрахунок очікуваного прибутку.
ТОВ КОНТАКТСІЧ-АКВА не погодившись з результатами прийнятого замовником рішення про визнання ПП АНДРОБУД переможцем, яке оформлене протоколом засідання тендерного комітету № 85 від 26.06.2018, звернулось до Парасковіївської спеціальної загальноосвітньої школи - інтернат №40 Донецької обласної ради з вимогою №0407-01/5 від 04.07.2018 року.
У вказаній вимозі, зокрема, товариство зазначило, що строк дії забезпечення тендерної пропозиції - не менше 90 календарних днів з дати розкриття тендерної пропозиції. ПП АНДРОБУД у складі тендерної пропозиції було надано банківську гарантію №1811-Г/18 від 11 червня 2018 року, видану АТ Сбербанк . Гарантією передбачено, що датою початку дії гарантії є дата її складання, а термін закінчення дії гарантії - 16 вересня 2018 року. Враховуючи те. що датою розкриття тендерної пропозиції є 19.06.2018, учасником ПП АНДРОБУД не було дотримано вимог тендерної документації, оскільки строк гарантії становить 89 днів з дати розкриття пропозиції.
Також ТОВ КОНТАКТСІЧ-АКВА , зокрема зазначило, що ПП АНДРОБУД не було надано документів, перелічених у ч.6 розділу ІІІ Тендерної документації.
Замовником у відповіді від 06.07.2018 № 64 на скаргу, подану відхиленим учасником ТОВ КОНТАКТСІЧ-АКВА № 0407-01/5 від 04.07.2018, підтверджений той факт, що переможцем у складі тендерної пропозиції дійсно не надано вказані розрахунки, однак школою - інтернатом був спрямований запит, на який ПП АНДРОБУД надало відповідні документи, які замовник розглянув та зауважень до них не мав. Також замовник у даній відповіді зазначив, що відповідно до ст.844 Цивільного кодексу України ціна у договорі підряду може бути визначена у кошторисі. Якщо робота виконується відповідно до кошторису, складеного підрядником, кошторис набирає чинності та стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником.
Таким чином, оскільки ціна тендерної пропозиції учасника може зменшуватись за результатами електронного аукціону, що призводитиме до необхідності перерахунку учасником кошторису, та ураховуючи при цьому, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятись від змісту тендерної пропозиції, у випадку закупівлі робіт договірна ціна (кошторис) може погоджуватись сторонами саме під час укладення договору про закупівлю.
Однак, господарський суд вважає, що твердження замовника щодо того факту, що кошторисні розрахунки набирають чинності разом із підписанням сторонами договору у даному випадку не беруться до уваги, оскільки замовник сам вніс вимогу щодо обов'язкового надання вищевказаних документів, тому його пояснення про можливість надання розрахунків на вимогу після розкриття пропозицій є таким, що суперечить тендерній документації та законодавству у сфері публічних закупівель.
Окрім того, замовник у тендерній документації ставив вимогу про надання довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази учасника (Додаток № 1 до тендерної документації - кваліфікаційні вимоги до учасника процедури закупівлі). Учасник має заповнити Таблицю 4 Додатку № 5 до тендерної документації, у якій зазначити перелік власної наявної техніки, а також техніки, яку планується орендувати.
Як вбачається з матеріалів справи, ПП АНДРОБУД надало довідку № 14 від 12.06.2018 з переліком техніки.
У той же час, згідно документації замовника, відповідно до заявленої підсумкової відомості ресурсів до локального кошторису № 2-1-1 Загально-будівельні роботи, передбачений розділ ІІ Будівельні машини і механізми. Для виконання робіт за договором, переможець повинен мати у наявності машини та механізми, які відсутні у наданій довідці ПП АНДРОБУД і які не зазначені, які такі, що планується орендувати:
- крани на автомобільному ходу при роботі на монтажі технологічного устаткування, вантажопідйомність 10т.;
- крани бортові, вантажопідйомність 8т.,
- кран переносний, вантажопідйомність 1т;
- крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 10т.;
- автонавантажувачі, вантажопідйомність 5 т.
- крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 6,3т.;
- машини поливально-мийні, місткість 6000 л,
- навантажувачі одноковшеві, вантажопідйомність 2т;
- автомобілі бортові, вантажопідйомність 5т.;
Відповідно до інформації, наданої Територіальним сервісним центром
№ 1442 регіонального сервісного центру МВС в Донецькій області № 31/5-1442-3223 від 24.10.2018, згідно інформаційної бази РНС Автомобіль та НАІС ГСЦ МВС України, станом на 24.10.2018 за ПП АНДРОБУД (ЄДРПОУ 38659643) транспортних засобів не зареєстровано.
Таким чином, пропозиція ПП АНДРОБУД не відповідала вимогам тендерної документації замовника, а отже, мала бути відхилена тендерним комітетом Парасковіївської спеціальної школи-інтернат № 40 Донецької обласної ради на підставі п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону України Про публічні закупівлі .
Окрім того, суд зазначає, що відповідно до абз. 3 ч. 2 ст. 11 Закону України Про публічні закупівлі до складу тендерного комітету входять не менше п'яти осіб .
Як вбачається з матеріалів справи в усіх прийнятих документах за вказаною процедурою вказаний склад тендерного комітету - три особи : голова тендерного комітету ОСОБА_2, члени тендерного комітету ОСОБА_3 та ОСОБА_4
Відповідно до протоколу № 85 засідання тендерного комітету Парасковіївської СЗШІ № 40 Донецької обласної ради щодо розгляду тендерної пропозиції та прийняття рішення про переможця від 26.06.2018 - тендерні пропозиції розглядались лише трьома особами тендерного комітету, що є порушенням вимог абз. 3 ч. 2 ст. 11 Закону України Про публічні закупівлі .
За таких обставин і зважаючи на те, що:
· відповідно до ч.1 ст.30 Закону України Про публічні закупівлі замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо, зокрема, учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону ;
· відповідно до ч.1 ст.207 Господарського кодексу України, господарське зобов'язання, що не відповідає вимогам закону, або вчинено з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, або укладено учасниками господарських відносин з порушенням хоча б одним з них господарської компетенції (спеціальної правосуб'єктності), може бути на вимогу однієї із сторін, або відповідного органу державної влади визнано судом недійсним повністю або в частині;
· статтею 203 Цивільного кодексу України встановлено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства; особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності; волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі; правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним;
· приписами ст.215 ЦК України передбачено, що підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою-третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього кодексу;
· відповідно до ч.2 ст.215 ЦК України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається;
· згідно ч.1 ст.37 Закону України Про публічні закупівлі договір про закупівлю є нікчемним , зокрема, у разі його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 36 цього Закону.
· договір між департаментом капітального будівництва Донецької обласної державної адміністрації та ПП АНДРОБУД укладено договір підряду № 143 09.07.2018 на суму 4 486 600,00 грн. укладений з порушенням вимог, встановлених Законом України Про публічні закупівлі ,
Судові витрати в межах, встановлених законодавством, покладаються на обох відповідачів у рівній мірі.
Враховуючи вищевикладене, на підставі ст.ст.203, 215 Цивільного кодексу України, ч.1 ст.207 Господарського кодексу України, ч.1 ст.30, ч.1 ст.37 Закону України Про публічні закупівлі і керуючись ст.ст.210, 233, 238, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
В И Р І Ш И В :
Позовні вимоги задовольнити.
Визнати недійсним рішення тендерного комітету Парасковіївської спеціальної загальноосвітньої школи - інтернат №40 Донецької обласної ради № 85 від 26.06.2018 про визнання переможцем Приватне підприємство АНДРОБУД .
Визнати недійсним договір підряду № 143 від 09.07.2018, укладений між Парасковіївською спеціальною загальноосвітньою школою - інтернатом №40 Донецької обласної ради (84536, Донецька область, Бахмутський район, с. Парасковіївка, вул. Гірників, 23, код ЄДРЮОФОПГФ 25107733) та Приватним підприємством АНДРОБУД (84571, Донецька область, с. Опитне, вул. Київська, 5, код ЄДРЮОФОПГФ 38659643).
Стягнути з Парасковіївської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату №40 Донецької обласної ради (84536, Донецька область, Бахмутський район, с. Парасковіївка, вул. Гірників, 23, код ЄДРЮОФОПГФ 25107733) на користь прокуратури Донецької області (87500, Донецька область, м.Маріуполь, вул. Університетська, буд.6, р/р 35216066016251, Держказначейська служба України, МФО - 820172, код ЄДРЮОФОПГФ 25707002, отримувач - прокуратура Донецької області) 1 762,00 грн. на відшкодування витрат на оплату судового збору.
Стягнути з Приватного підприємства «Андробуд» (84571, Донецька область, Бахмутський район, с. Опитне, вул. Київська, 5, код ЄДРЮОФОПГФ 38659643) на користь прокуратури Донецької області (87500, Донецька область, м.Маріуполь, вул. Університетська, буд.6, р/р 35216066016251, Держказначейська служба України, МФО - 820172, код ЄДРЮОФОПГФ 25707002, отримувач - прокуратура Донецької області) 1 762,00 грн. на відшкодування витрат на оплату судового збору.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається у порядку, передбаченому п.17.5 перехідних положень Господарського процесуального кодексу України, протягом двадцяти днів з дня його проголошення (складення повного судового рішення).
Повний текст судового рішення складено 06.02.2019р.
Суддя В.І. Матюхін
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2019 |
Оприлюднено | 07.02.2019 |
Номер документу | 79656300 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
В.І. Матюхін
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні