Рішення
від 26.12.2018 по справі 804/4633/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 грудня 2018 року Справа № 804/4633/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіОСОБА_1 за участі секретаря судового засіданняОСОБА_2 за участі: представника позивача ОСОБА_3 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Комунального закладу Чумаківська загальоосвітня школа І-ІІІ ступенів Дніпровської районної ради Дніпропетровської області про зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

1 червня 2018 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Комунального закладу Чумаківська загальоосвітня школа І-ІІІ ступенів Дніпровської районної ради Дніпропетровської області , в якому просило застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкта, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, с. Чумаки, вул. Шкільна, 14 Комунального закладу Чумаківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Дніпровської районної ради Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ - 26462212), до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов'язання зупинити експлуатацію вищезазначеного об'єкта.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що за результатами проведеної позапланової перевірки Комунального закладу Чумаківська загальоосвітня школа І-ІІІ ступенів Дніпровської районної ради Дніпропетровської області встановлено порушення, які становлять загрозу життю та здоров'я людей.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.09.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження у адміністративній справі № 804/4633/18 з викликом учасників справи. Судове засідання призначено на 25.09.2018.

В судовому засіданні 25.09.2018 представники сторін звернулися до суду із клопотанням про зупинення провадження у справі у зв'язку із необхідністю проведення повторної перевірки для встановлення стану виконання виявлених порушень.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.09.2018 клопотання задоволено, провадження у справі зупинено до 27.11.2018.

В судовому засіданні 27.11.2018 за клопотанням позивача розгляд справи відкладено до 26.12.2018.

В судовому засідання 26.12.2018 представник позивача просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання 26.12.2018 не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується наявною в матеріалах справи розпискою.

Дослідивши всі документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Судом встановлено, що у період з 14.05.2018 по 22.05.2018 позивачем було проведено позапланову перевірку щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Комунального закладу Чумаківська загальоосвітня школа І-ІІІ ступенів Дніпровської районної ради Дніпропетровської області , за результатами якої складено акт №31.

Згідно означеного акту під час перевірки комунального закладу на об'єкті перевірки встановлені порушення Кодексу цивільного захисту України № 5403-УІ (далі - КЦЗ України), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697 (далі - ППБУ), Державних будівельних норм України Системи протипожежного захисту , затверджено наказом Мінрегіону України від 13.11.2014 №312 (далі - ДБН В.2.5-56:2014), Державних будівельних норм України Пожежна безпека об'єктів будівництва , затверджених наказом Мінрегіону України від 31.10.2016 № 287 (далі - ДБН В. 1.1-7:2016), Державних будівельних норм України Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування затверджено наказом Мінрегіонбуду України від 08.04.2013 р. № 133 (далі - ДБН В.2.5-74:2013), Державних будівельних норм України Будинки і споруди. Громадські будинки та споруди. Основні положення затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України №705 від 17.12.2010 (далі - ДБН В.2.2-9-2009), Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України від 15.08.2007 № 557, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 03.09.2007 за № 1006/14273 (далі - ПТБ), Постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 №444 Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях (далі - Порядок здійснення навчання населення), Наказу МНС України від 18.12.2000 №338 (у редакції наказу МНС України від 16.08.2005), зареєстрований у Мін'юсті України 01.09.2005 за № 970/11250 Положення про паспортизацію потенційно небезпечних об'єктів (далі - положення про паспортизацію), Наказу МНС України від 23.02.2006 № 98, зареєстрований у Мін'юсті України 20.03.2006 за№ 286/12160 Методика ідентифікації потенційно небезпечних об'єктів (далі - Методика ідентифікації ПНО), а саме:

Зазначені порушення виразились в наступному:

- приміщення будівель об'єкту не обладнано системою протипожежного захисту (далі -СПЗ) у відповідності до вимог діючих норм (системою пожежної сигналізації), чим допущено порушення розділу V., п. 1.2. Наказу МВС України від 30.12.2014 року № 1417 Про затвердження Правил пожежної безпеки в Україні (далі -ППБУ) , п.6.1., додаток А (обов'язковий), додаток Б (обов'язковий) Державних будівельних норм України Системи протипожежного захисту (далі - ДБН В.2.5-56:2014);

- не забезпечено об'єкт необхідною кількістю води для здійснення пожежегасіння (зовнішнім протипожежним водопостачанням), не улаштовані мережі протипожежного водогону, які повинні забезпечувати потрібні за нормами витрату та напір води, чим порушено розділ V., п.2.1.ППБУ, п.6.2.1., п.6.2.3., розділ 13.3. Державних будівельних норм Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування (далі ДБН В.2.5-74:2013);

- не встановлено сертифіковані протипожежні двері в прорізі протипожежної перегородки, між приміщенням електрощитової та адміністративними приміщеннями об'єкту, чим порушено розділ III. п. 2.3. ППБУ, п.6.17., п.6.31. Державних будівельних норм України. Пожежна безпека об'єктів будівництва (далі - ДБН В.1.1-7:2016);

- коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням, що є порушенням розділу III. п. 2.31.ППБУ, п. 7.1.10. ДБН В.1.1-7:2016;

- не встановлено між сходовими клітками та коридором другого поверху будівлі об'єкту, двері з пристроями для сомозачинення та ущільненням в притворах, що є порушенням розділу III. п.2.37. ППБУ п.9.2.1. Державних будівельних норм. Будинки і споруди. Громадські будинки та споруди. Основні положення. (ДБН В.2.2-9-2009);

- не надано сертифікати відповідності або свідоцтво про визначення відповідності на горючі будівельні матеріали, якими оздоблено стелю на шляхах евакуації з будівлі (оздоблення стелі коридору першого поверху ПВХ плівкою). У разі невідповідності матеріалу вимогам, потрібно демонтувати оздоблення стелі, чим порушено розділ III п. 2.17., розділ II п.9. ППБУ п. 7.3.3. ДБН В. 1.1-7:2016;

- для встановлення наявності або відсутності джерел небезпеки, які можуть ініціювати виникнення надзвичайних ситуацій, а також визначення рівнів можливих надзвичайних ситуацій, не проведено ідентифікацію об'єкта та не узгоджено її з ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області, чим порушено п.7. Наказу МНС від 18.12.2000 №338, Наказ МНС України від 23.02.2006 №98, п.3.1.1. Наказу МНС України від 15.08.2007 №557;

- відповідальним працівником з питань цивільного захисту та начальником цивільного захисту об'єкту не пройдено навчання на територіальних курсах цивільного захисту, що є порушенням п.15 Постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 №444.

У поданому адміністративному позові позивач вказує, що подальша експлуатація приміщення Комунального закладу Чумаківська загальоосвітня школа І-ІІІ ступенів Дніпровської районної ради Дніпропетровської області із зазначеними порушеннями пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту створює загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає, що відповідно до статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності № 877-V від 05.04.2007 (далі - Закон № 877-V).

Відповідно до ст. 1 Закону № 877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області здійснює свою діяльність на підставі Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України № 20/2013 від 16.01.2013 (далі - Положення).

Нормами п. 1 Положення визначено, що Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України (далі - Міністр). ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.

У відповідності до пп. 2 та пп. 48 п. 3 Положення основними завданнями ДСНС є:

здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб; складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, звертається безпосередньо та через територіальні органи до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту;

Згідно п. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.

Положеннями п. 1 ст. 20 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що до завдань і обов'язків суб'єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить, зокрема, забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об'єктах суб'єкта господарювання; забезпечення відповідно до законодавства своїх працівників засобами колективного та індивідуального захисту; організація та здійснення під час виникнення надзвичайних ситуацій евакуаційних заходів щодо працівників та майна суб'єкта господарювання; здійснення навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки; забезпечення аварійно-рятувального обслуговування суб'єктів господарювання відповідно до вимог статті 133 цього Кодексу; здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій; створення і використання матеріальних резервів для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій; розроблення заходів щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання; забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики.

У відповідності до ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до частини 5 статті 4 Закону № 877-V виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Частиною 7 ст. 7 Закону № 877-V визначено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Вирішуючи питання про необхідність застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, с. Чумаки, вул. Шкільна, 14 комунального закладу Чумаківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Дніпровської районної ради Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ - 26462212), до повного усунення порушень, суд враховує, що станом на 26.12.2018 доказів усунення порушень, які зафіксовані в акті №31, відповідачем суду не надано.

Отже, суд доходить до висновку, що подальша експлуатації будівлі Комунального закладу Чумаківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Дніпровської районної ради Дніпропетровської області за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, с. Чумаки, вул. Шкільна, 14 із перерахованими вище порушеннями правил пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров'ю людей. З огляду на викладене суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого адміністративного позову та наявність підстав для його задоволення.

У відповідності до положень ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України стягнення судових витрат з оплати судового збору з відповідача не здійснюється.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 242-243, 245-246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (вул. Короленко,4, м. Дніпро, 49600, і.к. 38598371) до Комунального закладу Чумаківська загальоосвітня школа І-ІІІ ступенів Дніпровської районної ради Дніпропетровської області (52024, Дніпропетровська область, Дніпровський район, с. Чумаки, вул. Шкільна, 14 , і.к. 26462212) про зобов'язання вчинити дії задовольнити.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкта, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, с. Чумаки, вул. Шкільна, 14 Комунального закладу Чумаківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Дніпровської районної ради Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ - 26462212), до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов'язання зупинення експлуатації вищезазначеного об'єкта.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 09 січня 2019 року.

Суддя (підпис) Рішення не набрало законної сили 09 січня 2019 року. Суддя З оригіналом згідно. Суддя ОСОБА_1 ОСОБА_1 ОСОБА_1

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.12.2018
Оприлюднено08.02.2019
Номер документу79659127
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/4633/18

Рішення від 26.12.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 25.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 07.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 19.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 26.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні