Рішення
від 06.02.2019 по справі 360/22/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

06 лютого 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/22/19

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Смішлива Т.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Луганській області до Приватного підприємства «Ясамал» про стягнення коштів в рахунок погашення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

02 січня 2019 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДФС у Луганській області (далі -позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Іннерсел» (далі-відповідач) в якому позивач просить суд стягнути з рахунків Приватного підприємства «Ясамал» (код ЄДРПОУ 39968900, 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, проспект Хіміків, будинок 32, квартира (офіс) 58) у всіх банках, що його обслуговують, на користь державного бюджету фінансові санкції у розмірі 34000,00 грн.

В обґрунтуванням позовних вимог позивач зазначає, що позивачем проведену фактичну перевірку кіоску, розташованого за адресою: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, проспект Гвардійський, буд. 70, що належить ПП «Ясамал» . За результатами перевірки складено акт від 31.05.2016 № 46/12-32-41- 01/39568900/56. В ході перевірки встановлено порушення вимог ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР (далі - Закон № 481) в частині здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами без наявності відповідної ліцензії та здійснення зберігання алкогольних напоїв в місцях зберігання, не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання. За результатами матеріалів перевірки податковим органом прийнято рішення про застосування фінансових санкцій від 07.06.2016 № 000017/12-14-40/39968900, яким на підставі ст. 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) в розмірі 34000,00 грн, в тому числі 17000,00 грн, - за продаж тютюнових виробів без наявності ліцензії на роздрібну торгівлю виробами та 17000,00 грн за зберігання алкогольних напоїв - пива, в місцях зберігання, не внесених до державного реєстру місць зберігання.

У зв'язку з непогашенням податкового боргу Головним управлінням ДФС у Луганській області сформовано податкову вимогу форми «Ю» № 634-17 від 05.09.2016, яку направлено поштою з рекомендованим повідомленням про вручення на адресу відповідача.

Враховуючи те, що заходи з погашення податкового боргу, які були здійснені податковими органами не дали позитивного результату, борг добровільно платником податків не сплачено, позивач звернувся до суду.

Ухвалою суду від 08.01.2019 про відкриття провадження в адміністративній справі суд вирішив розглядати дану справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) (арк. спр. 1-2).

Ухвалу суду про відкриття провадження у справі від 08.01.2019 направлено на адресу відповідача, та отримано останнім 29.01.2019 (арк.спр 51), відповідач не надав до суду відзиву на позов та доказів на підтвердження або спростування обставин, зазначених у позові.

Представник позивача, на виконання вимог ухвали суду від 08.01.2019 надав до суду, витяг з інтегрованої картки платника (арк.спр. 3-40).

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), судом встановлено таке.

Приватне підприємство «Ясамал» , ідентифікаційний код 39968900, місцезнаходження: (проспект Хіміків, будинок 32, квартира (офіс) 58, місто Сєвєродонецьк, Луганська область, 93400 (арк.спр.26).

Головним управлінням ДФС у Луганській області (далі - ГУ ДФС у Луганській області), на підставі наказу від 30.05.2016 № 757 та направлень на перевірку від 30.05.2016 № № 140, 141, 142 31.05.2016 було здійснено фактичну перевірку кіоску, розташованого за адресою: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, проспект Гвардійський, буд. 70, що належить ПП Ясамал .

За результатами перевірки складено акт від 31.05.2016 № 46/12-32-41-01/39568900/56. В ході перевірки встановлено порушення вимог ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР (далі - Закон № 481) в частині здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами без наявності відповідної ліцензії та здійснення зберігання алкогольних напоїв в місцях зберігання, не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання (арк.спр. 12-13).

На підставі матеріалів перевірки ДПІ у м. Сєвєродонецьку прийнято рішення про застосування фінансових санкцій від 07.06.2016 № 000017/12-14-40/39968900, яким на підставі ст.17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", до Приватного підприємства Ясамал застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) в розмірі 34000,00 грн. за порушення ст.15 вказаного Закону, в тому числі: 17000,00 грн - за продаж тютюнових виробів без наявності ліцензії на роздрібну торгівлю тютюновими виробами без наявності ліцензії на роздрібну торгівлю тютюновими виробами; 17000,00 грн - за зберігання алкогольних напоїв - пива, в місцях зберігання, не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання. (арк.спр. 18).

Зазначене рішення відповідачем не оскаржувалось.

Таким чином за відповідачем утворився податковий борг по адміністративним штрафам та штрафним санкціям за порушення закону у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюну у сумі 34000,00 грн.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до статті 14 Податкового кодексу України:

грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов'язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 14.1.175 пункту 14.1).

штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1).

Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).

Як визначено пп. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податкова вимога - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Згідно п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

На виконання вимог п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України податковим органом виставлена та направлена відповідачу податкова вимога від 05.09.2016 № 634-17 про сплату податкового боргу в розмірі 34000,00 грн рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення та вважається отриманою відповідачем відповідно до п.п. 58.3 ст.58 ПКУ (арк.спр. 21).

Податковий борг відповідача також підтверджується матеріалами справи, зокрема витягом обліковою карткою платника податків (арк.спр. 37-40).

Згідно п. 95.1 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (п.95.2 статті 95 ПК України).

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п.95.3 статті 95 ПК України).

Внаслідок того, що відповідачем на дату судового розгляду справи податковий борг добровільно не сплачено, суд вважає позовні вимоги про стягнення з відповідача штрафних (фінансові) санкції (штрафи) в розмірі 34000,00 грн обґрунтованими, доведеними і такими, що належать задоволенню в повному обсязі.

Розподіл судових витрат судом не здійснюється, оскільки відповідно до частини четвертої статті 139 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Головного управління ДФС у Луганській області до Приватного підприємства «Ясамал» про стягнення коштів в рахунок погашення податкового боргу - задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків Приватного підприємства Ясамал (код ЄДРПОУ 39968900, 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, проспект Хіміків, будинок 32, квартира (офіс) 58) у всіх банках, що його обслуговують, на користь державного бюджету фінансові санкції у розмірі 34000,00 грн (тридцять чотири тисячі грн 00 коп.) на розрахунковий рахунок 31114106012080, код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", отримувач - УК у м. Сєвєродонецьк/м. Сєвєродонецьк/21081100, ОКПО 37944909, МФО 899998, банк отримувача- Казначейство України (ЕАП).

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя ОСОБА_1

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.02.2019
Оприлюднено08.02.2019
Номер документу79662587
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/22/19

Рішення від 06.02.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 08.01.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні