Рішення
від 26.12.2018 по справі 160/7461/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 грудня 2018 року Справа № 160/7461/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кучми К.С.

при секретарі - Чорній М.В.

за участю:

представника позивача - Стрюк Н.О.

представника відповідача - Воротниченко Н.Ф.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Легіон-Охорона до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування наказу, -

ВСТАНОВИВ:

У жовтні 2018 року позивач звернувся до адміністративного суду з вищевказаним позовом, в якому просив: визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №5218-п від 12.09.2018 року Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ ЛЕГІОН-ОХОРОНА .

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що 12.09.2018 року відповідачем був прийнятий наказ №5218-п Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ ЛЕГІОН-ОХОРОНА . Позивач не отримував копію наказу від 12.09.2018 року №5218-п, хоча головний державний ревізор-інспектор 01.10.2018 року зазначив при зустрічі з директором підприємства про те, що відповідний наказ було раніше направлено на адресу товариства засобами поштового зв'язку, але жодних доказів такого направлення не було пред'явлено. На виконання прийнятого наказу №5218-п відповідачем видано направлення №11545 від 26.09.2018 року на проведення документальної планової виїзної перевірки позивача. На направленні на перевірку позивачем було зазначено про відмову у допуску до перевірки, оскільки ТОВ ЛЕГІОН-ОХОРОНА вважає спірний наказ протиправним та здійснить його оскарження в судовому порядку.

01.10.2018 року посадовою особою податкового органу було складено акт від 01.10.2018 року Про відмову в допуску до проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ ЛЕГІОН - ОХОРОНА за №58420/04-36-14-16/41189878. Разом з тим, план-графік проведення документальних планових перевірок платника податків на 2018 рік сформовано відповідно до Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків та оприлюднено на офіційному веб-порталі ДФС України 22.12.2017 року, у якому позивач був відсутній серед платників податків, щодо яких заплановане здійснення заходів планового податкового контролю// http://sfs.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/plani-ta-zviti-roboti/326656.html.

При цьому, згідно зі ст.77 ПК України та відповідно до Порядку оновлення річного плану-графіка, ТОВ ЛЕГІОН-ОХОРОНА включено до розділу І плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків на 2018 рік шляхом коригування у вересні 2018 року// http://sfs.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/320874.html. Оновлений план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2018 рік з урахуванням коригування розділів І Документальні планові перевірки платників податків юридичних осіб та II Документальні планові перевірки фінансових установ, постійних представництв та представництв нерезидентів сформовано відповідно до Порядку та оприлюднено на офіційному веб-порталі ДФС України 12.09.2018 року, тобто саме в той день, коли був прийнятий спірний наказ №5218-п.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала повністю та просила суд позов задовольнити з викладених у ньому підстав.

Представник відповідача в судовому засіданні пред'явлені позовні вимоги не визнала та зазначила, що формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків та коригувань до нього є поточною роботою управління аудиту. Коригування плану-графіка здійснюється щомісяця, що передбачено вимогами Наказу №524. Проекти коригувань плану-графіка затверджуються ДФС України без змін та зауважень.

Так, копію наказу від 12.09.2018 р. №5218-п та письмове повідомлення від 12.09.2018 р. №2141 з датою початку перевірки надіслано 13.09.2018 р. рекомендованим листом за податковою адресою ТОВ Легіон-Охорона : м.Дніпро, вул.Любарського, б.98, що підтверджується копією фіскального чеку. З метою пред'явлення направлення від 26.09.2018 р. №11545 та проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Легіон-Охорона перевіряючим - головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок у сфері послуг управління аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області Воронцовим М.М. 28.09.2018 р. о 14-00 год. здійснено вихід за податковою адресою підприємства - м.Дніпро, вул.Любарського, буд.98. За зазначеною податковою адресою директор підприємства - Сухомлин С.О. не знаходився. В базах даних ГУ ДФС у Дніпропетровський області наявний контактний номер телефону НОМЕР_1 Директор у відповідь на телефонний дзвінок повідомив, що станом на 28.09.2018 р. перебуває за межами м.Дніпра та повідомив, що в понеділок (01.10.2018 р.) він буде в місті Дніпро та зможе отримати направлення на проведення перевірки. Про зазначені факти складено акт від 28.09.2018 року №58263/04-36-14-11/41189878 Про неможливість вручення направлень на проведення перевірки у зв'язку з відсутністю посадової особи підприємства .

01.10.2018 р. за телефоном директор ТОВ Легіон-Охорона повідомив, що він знаходиться в приміщенні офісу адвоката за адресою: м.Дніпро, вул.В.Моссаковського, буд.8. 01.10.2018 р. директору ТОВ Легіон-Охорона Сухомлину С.О. пред'явлено службове посвідчення, копію наказу від 12.09.2018 року №5218-п та направлення від 26.09.5018 р. №11545 для ознайомлення. В порушення п.81.1. ст.81 ПК України посадовими особами ТОВ Легіон-Охорона відмовлено у допуску для проведення перевірки (у зв'язку з наміром оскарження наказу на проведення перевірки в судовому порядку), про що відповідно до п.81.2. ст.81 Кодексу складено акт від 01.10.2018 №58420/04-36-14-16/32887443 Про відмову в допуску до проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Легіон-Охорона (код ЄДРПОУ 41189878). Один екземпляр акту вручено директору ТОВ Легіон-Охорона Сухомлину C.O. особисто під підпис. За таких обставин, представник відповідача просила суд у задоволенні позову відмовити, оскільки наказ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №5218-п від 12.09.2018 року Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ ЛЕГІОН-ОХОРОНА , прийнятий відповідачем, є цілком законним та вірним.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ТОВ ЛЕГІОН-ОХОРОНА (код ЄДРПОУ 41189878) взято на облік як платника податків 03.03.2017 року ДПІ в АНД районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області. Дані про основний вид економічної діяльності позивача: 80.10 Діяльність приватних охоронних служб.

Судом також встановлено, що 12.09.2018 року відповідачем був прийнятий наказ №5218-п Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ ЛЕГІОН-ОХОРОНА . Даним наказом №5218-п від 12.09.2018 року у зв'язку з включенням підприємства до плану-графіка проведення документальних перевірок суб'єктів господарювання на 2018 рік, на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, ст.75.1.2 ст.75.1 ст.75, п.77.1, п.77.4 ст.77 ПК України призначено з 28.09.2018 року документальну планову виїзну перевірку ТОВ ЛЕГІОН-ОХОРОНА тривалістю 10 робочих днів.

Правомірність та обґрунтованість наказу №5218-п від 12.09.2018 року Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ ЛЕГІОН-ОХОРОНА , прийнятого Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області є предметом позову, який передано на розгляд суду.

Аналізуючи виниклі між сторонами правовідносини, суд приходить до наступного.

Право контролюючого органу проводити зокрема документальні планові виїзні перевірки закріплено пунктом 75.1. статті 75 ПК України, який серед іншого визначає, що документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до підпункту 75.1.2. пункту 75.1. статті 75 ПК України, документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Порядок проведення документальних планових перевірок передбачений статтею 77 ПК України.

Так, відповідно до затвердженого плану-графіка проведення документальних планових виїзних перевірок на 2018 рік, п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.77.1, п.77.4 ст.77 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VІ (зі змінами та доповненнями) та наказу ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 12.09.2018 р. №5218-п з 28.09.2018 р. заплановано документальну планову виїзну перевірку ТОВ Легіон-Охорона (код ЄДРПОУ 41189878) за період з 03.03.2017 р. по 30.06.2018 р. тривалістю 10 робочих днів.

План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.

Відповідно до п.77.2. статті 77 ПК України до плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства контроль за яким покладено на контролюючі органи.

Періодичність проведення документальних планових перевірок платників податків визначається залежно від ступеня ризику в діяльності таких платників податків, який поділяється на високий, середній та незначний. Платники податків з незначним ступенем ризику включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки, середнім - не частіше ніж раз на два календарних роки, високим - не частіше одного разу на календарний рік.

Порядок формування та затвердження плану-графіка, перелік ризиків та їх поділ за ступенями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Наказом Міністерства фінансів України від 02.06.2015 року № 524, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.06.2015 року за № 751/27196, затверджений Порядок формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків, який розроблений з метою забезпечення єдиного підходу до формування щоквартального плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків.

За положеннями пункту 1 цього Порядку, річний план-графік складається, починаючи з 2018 року. План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки. Оновлення річного плану-графіка здійснюється у разі його коригування територіальними органами ДФС.

Формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків та коригувань до нього є поточною роботою управління аудиту. Коригування плану-графіка здійснюється щомісяця, що передбачено вимогами Наказу №524. Проекти коригувань плану-графіка затверджуються ДФС України без змін та зауважень.

Спірним питанням у межах даних правовідносин є застосування (тлумачення) положень абзацу 2 пункту 77.4. статті 77 ПК України, за яким право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж: за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

В судовому засіданні встановлено, що копію наказу від 12.09.2018 р. №5218-п та письмове повідомлення від 12.09.2018 р. №2141 з датою початку перевірки надіслано 13.09.2018 р. рекомендованим листом за податковою адресою ТОВ Легіон-Охорона : м.Дніпро, вул.Любарського, б.98, що підтверджувалося копією фіскального чеку. Даний наказ надіслано більше ніж за 10 календарних днів до дня проведення перевірки, що свідчить про виконання контролюючим органом вимог п.77.4. ст.77 ПК України.

Водночас, 15.11.2018 р. рекомендований лист повернуто ГУ ДФС у Дніпропетровській області у зв'язку із закінченням встановленого строку зберігання, що підтверджується витягом з сервісу відстеження поштових відправлень ПАТ "Укрпошта", копією поштового конверту та повідомлення.

Представник відповідача в судовому засіданні зазначала, що відправлення (Наказ ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 12.09.2018 р. № 5218-р та повідомлення від 12.09.2018 р. № 2141) знаходились у точці видачі/доставки фактично два місяці, а саме: з 18.09.2018 р. по 15.11.2018 р., однак позивачем не підтверджено вжиття жодних заходів задля отримання вказаного листа. Зазначене свідчить, що платник податків умисно ухиляється від проведення перевірки та фактично перешкоджає здійсненню ГУ ДФС у Дніпропетровській області податкового контролю.

Суд зазначає, що оскаржуваний наказ містить найменування органу державної фіскальної служби, який прийняв рішення, дату рішення, найменування та реквізитів суб'єкта (об'єкта), перевірка якого проводиться, мету, виду перевірки, періоду діяльності, який буде перевірятися, підстави для проведення перевірки, дати початку та тривалості перевірки. Оскаржуваний наказ підписано заступником начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області та скріплений печаткою. Позиція ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

Таким чином, проведення контролюючим органом перевірки суб'єкта господарювання є способом реалізації відповідачем владних управлінських функцій шляхом видання наказу про її проведення в межах наданих законодавством повноважень, з метою виконання покладеної на відповідача контролюючої функції. Дотримання контролюючим органом положень податкового законодавства при призначенні перевірки спірним наказом на підставі оприлюдненого плану-графіку (коригування) спростовує доводи позивача щодо протиправності наказу.

Згідно з ч.1 ст.72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч.ч.1, 4 ст.73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

В силу ст.76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно з частин 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд зазначає, що відповідач як суб'єкт владних повноважень довів правомірність своїх дій. Натомість, позивачем не доведено та не підтверджено належними доказами обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що слід відмовити у задоволенні позову ТОВ Легіон-Охорона до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування наказу №5218-п від 12.09.2018 року Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ ЛЕГІОН-ОХОРОНА з викладених вище підстав.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.8, 9, 72, 77, 132, 139, 241-246, 250 КАС України,-

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Легіон-Охорона до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування наказу - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 КАС України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 287 КАС України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень КАС України.

Повний текст рішення складений 11.01.2019 року.

Суддя Кучма К.С.

Дата ухвалення рішення26.12.2018
Оприлюднено08.02.2019
Номер документу79662850
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування наказу

Судовий реєстр по справі —160/7461/18

Рішення від 26.12.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 10.10.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні