Постанова
від 05.02.2019 по справі 1540/4145/18
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 лютого 2019 р.м.ОдесаСправа № 1540/4145/18

Категорія: 8.1 Головуючий в 1 інстанції: Балан Я. В. час і місце ухвалення: письмове провадження, м. Одеса

П'ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Семенюк Г.В.

суддів: Потапчук В.О. , Шляхтицький О.І.

при секретаріВишневській А.В.

за участю сторін: Представник позивачаПодорожній А.С. (адвокат) ДФСТарановський Р.В. (довіреність)

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні П'ятого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою товариства з обмеженою відповідальністю ФІЛЛ ЛОДЖИСТІКС на Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2018 року по справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю ФІЛЛ ЛОДЖИСТІКС до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, Комісії Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, -

встановиВ:

Позивач, звернувся до суду з позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, Комісії Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, мотивуючи його тим, що ним було надано усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення господарської операції по вищевказаній податковій накладній.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2018 року у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю ФІЛЛ ЛОДЖИСТІКС про визнання протиправним та скасування рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби України в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі накладних або відмову в такій реєстрації №669378/41719432 від 27.04.2018 року відмовлено.

Не погодившись з Рішенням суду першої інстанції, товариство з обмеженою відповідальністю ФІЛЛ ЛОДЖИСТІКС подало апеляційну скаргу, в якій просить суд апеляційної інстанції скасувати Рішення суду та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт посилається на неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, невідповідність висновків суду обставинам справи, порушення норм матеріального та процесуального права. Зазначає, що відмовляючи в задоволені позову, суд першої інстанції не врахував, що окремі документи із вказаного в рішенні відповідача переліку уже були надані товариством.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу належить залишити без задоволення з наступних підстав:

Судом першої інстанції встановлено, що відповідно до приписів п. 201.10 ст.201 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю ФІЛЛ ЛОДЖИСТІКС було складено податкову накладну № 73 від 20.03.2018 року та направлено її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.13).

Згідно отриманої квитанції вказану податкову накладну прийнято, але її реєстрацію зупинено. Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної зазначено п.201.16 ст. 201 Податкового Кодексу України, що відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". При цьому, було запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної (а.с.14).

Позивачем через засоби електронного зв'язку направлено повідомлення №41 від 23.04.2018 року щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення господарських операцій по зупиненій податковій накладній, пояснення та копії документів, перелік яких відповідав вичерпаному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної (а.с.15).

Проте, рішенням Комісії Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 669378/41719432 від 27.04.2018 року позивачу було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 72 від 20.03.2018 року (а.с.17).

Підставою для відмови в реєстрації вищезазначеної податкової накладної було зазначено, що платником податку не надані копії документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Не погоджуючись з прийнятими рішеннями Товариство з обмеженою відповідальністю ФІЛЛ ЛОДЖИСТІКС звернулось до Державної фіскальної служби України зі скаргою на вищевказане рішення, прийняте за результатами розгляду пояснень та документів. Згідно отриманого рішення комісії з питань розгляду скарг ДФС України, скарга залишена без задоволення, а рішення комісії ДФС без змін (а.с.18-19).

Вважаючи означене рішення Комісії протиправним, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що оскаржуване рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби України в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі накладних або відмову в такій реєстрації №669378/41719432 від 27.04.2018 року є правомірним, а томі відсутні а тому підстави для задоволення позовних вимог. Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції виходячи з наступного.

З матеріалів справи вибачається, що Товариство з обмеженою відповідальністю ФІЛЛ ЛОДЖИСТІКС та Товариство з обмеженою відповідальністю Глобал Оушен Лінк уклали договір №К-804/1/17 про перевезення вантажу у контейнерах вантажним автомобільним транспортом від 11 грудня 2017 року (а.с.21).

Відповідно до п. 1.1 вказаного договору, Товариство з обмеженою відповідальністю ФІЛЛ ЛОДЖИСТІКС , за винагороду зобов'язано доставити ввірений вантаж у 20-ти та 40-ка футових морських контейнерах вантажним автомобільним транспортом, на умовах, узгоджених Сторонами та видати його особі, яка має право на отримання вантажу.

Згідно з п. 4.1 Договору №К-804/1/17, оплата за виконане перевезення проводиться згідно рахунку протягом п'яти банківських днів, починаючи з дня, наступного за днем пред'явлення перевізником оформлених належним чином оригіналів товарно-транспортних накладних (з печаткою отримувача), Актів виконаних робіт, податкових накладних, а також документів, що підтверджують повернення в порт порожнього контейнера.

Відповідно до міжнародної товарно-транспортної накладної CMAU0042551, Товариство з обмеженою відповідальністю ФІЛЛ ЛОДЖИСТІКС 16.03.2018 року здійснило перевезення мішків солоду ячного, вагою брутто 18060 кілограмів з місця навантаження міста Чернігова до Одеського морського торгівельного порту з подальшою відправкою до Алжира (а.с.27).

На підтвердження виконання договору перевезення було складено Акт надання послуг №288 від 20 березня 2018 року та видано рахунок на оплату на загальну суму разом з ПДВ 17183,00 гривень (а.с.28-29). Оплата підтверджується платіжним дорученням №42607 від 03.04.2018 року.

В оскаржуваному Рішенні про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №669378/41719432 від 27.04.2018 року чітко зазначено, які саме документи не були надані ТОВ ФІЛЛ ЛОДЖИСТІКС , а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки/фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Тобто, з вищевикладеного вбачається, що позивач не надав до комісії всіх необхідних та належним чином оформлених документів, які підтверджують реальність здійснення господарської операції Товариства з обмеженою відповідальністю ФІЛЛ ЛОДЖИСТІКС по незареєстрованій податковій накладній.

Пунктом 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України, щодо покращення інвестиційного клімату в Україні від 21 грудня 2016 року №1797- VIII до Податкового кодексу України внесено ряд суттєвих змін, та запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю.

У зв'язку з чим ст. 201 Податкового кодексу України доповнено п. 201.16 наступного змісту: реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п. 74.2 ст. 74 цього Кодексу .

Відповідно до п.74.2 ст.72 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних, визначено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010р. №1246 (зі змінами та доповненнями) відповідно до пункту 12 якого після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України.

У відповідності до п.13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених п.12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Відповідно до положень п. 201.16.1. ст. 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році від 07.12.2017 року № 2245-VIII пункт 200.16 статті 200 Податкового кодексу України був викладений у новій редакції, та з 1 січня 2018 року передбачає, що реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

У відповідності до вимог п. 12 Порядку з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 117, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Пунктом 14 даного Порядку встановлено, що Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС) (п. 19 Порядку).

Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (п. 20 Порядку).

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства (п. 21 Порядку).

Як вставлено судом першої інстанції та підтверджено під час апеляційного розгляду, в оскаржуваному рішенні Комісії ДФС України чітко зазначено, які саме документи не надано підприємством ТОВ ФІЛЛ ЛОДЖИСТІКС разом із повідомленням.

Враховуючи вище викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що ДФС України було правомірно винесено рішення № 669378/41719432 від 27.04.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 73 від 20.03.2018 року, виписаної на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю Глобал Оушен Лінк , у зв'язку із не наданням ТОВ ФІЛЛ ЛОДЖИСТІКС разом із повідомленням від 23.04.2018 року всіх необхідних документів.

Крім того, апелянт зазначає про наявний в матеріалах справи письмовий доказ, а саме CMR, який підтверджує правомірність складення податкової накладної №73 від 20.03.2018 року.

Разом з тим, що CMR - міжнародна товарно-транспортна накладна, а доказів, які підтверджують виконання договору на перевезення № К-804/1/17 від 11 грудня 2017 року по території України, ані Державній фіскальній службі, ані суду надано не було.

Згідно з ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами, висновками експертів, показаннями свідків.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених ст. 78 цього Кодексу.

Згідно з ч.2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Отже, податковим органом під час розгляду адміністративної справи було наведено об'єктивні докази правомірності прийнятого ним рішення від 27.04.2018 року.

Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов'язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов'язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов'язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю ФІЛЛ ЛОДЖИСТІКС про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії належним чином не обґрунтовані, не підтверджені наявними матеріалами справи та задоволенню не підлягають.

Інші доводи апеляційної скарги встановлених обставин справи та висновків суду першої інстанції не спростовують та не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.

З огляду на вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення постановлено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається.

Згідно з ч. 1 ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю ФІЛЛ ЛОДЖИСТІКС , - залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2018 року по справі № 1540/4145/18, - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Повний текст Постанови складено - 06 лютого 2019 року.

Головуючий суддя Семенюк Г.В. Судді Потапчук В.О. Шляхтицький О.І.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.02.2019
Оприлюднено08.02.2019
Номер документу79664879
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1540/4145/18

Постанова від 05.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Постанова від 05.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 22.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 22.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Рішення від 15.11.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 17.08.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні