Постанова
від 05.02.2019 по справі 826/11554/18
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/11554/18 Суддя (судді) першої інстанції: Головань О.В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 лютого 2019 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Судді-доповідача Файдюка В.В.

суддів: Мєзєнцева Є.І.

Чаку Є.В.

при секретарі: Марчук О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНТАКТ-БУД" на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 листопада 2018 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНТАКТ-БУД" до Міністерства аграрної політики та продовольства України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю "КОНТАКТ-БУД" звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Міністерства аграрної політики та продовольства України про:

- визнання незаконним та скасування рішення Комісії Міністерства аграрної політики та продовольства України з питань державної підтримки розвитку виноградарства, садівництва і хмелярства, оформленого протоколом від 19 грудня 2017 року, в частині відмови Товариству з обмеженою відповідальністю "КОНТАКТ-БУД" у включенні до Переліку суб'єктів господарювання, які мають право на отримання компенсації витрат, пов'язаних з будівництвом холодильників з РГС та виплаті компенсації;

- зобов'язання Міністерства аграрної політики та продовольства України в особі Комісії з питань державної підтримки розвитку виноградарства, садівництва і хмелярства повторно розглянути клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНТАКТ-БУД" про включення до Переліку суб'єктів господарювання, які мають право на отримання компенсації витрат, пов'язаних з будівництвом холодильників з РГС;

- зобов'язання Міністерства аграрної політики та продовольства України в особі Комісії з питань державної підтримки розвитку виноградарства, садівництва і хмелярства включити Товариство з обмеженою відповідальністю "КОНТАКТ-БУД" до Переліку суб'єктів господарювання, які мають право на отримання компенсації витрат, пов'язаних з будівництвом холодильників з РГС;

- зобов'язання Міністерства аграрної політики та продовольства України в особі Комісії з питань державної підтримки розвитку виноградарства, садівництва і хмелярства здійснити нарахування на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНТАКТ-БУД" компенсації за напрямком, передбаченим пп. 6 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку виноградарства, садівництва і хмелярства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 липня 2005 року №587, в межах встановлених Мінагрополітики нормативів;

- зобов'язання Міністерства аграрної політики та продовольства України в особі Комісії з питань державної підтримки розвитку виноградарства, садівництва і хмелярства включити в розподіл коштів за бюджетною програмою бюджетної класифікації 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними заявлені та понесені витрати Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНТАКТ-БУД", пов'язані з будівництвом холодильників з регульованим газовим середовищем шляхом підготовки проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України про остаточний обсяг компенсації витрат суб'єктів господарювання на відповідний період (в редакції згідно заяви від 28 серпня 2018 року).

Позов обґрунтовано тим, що надання довідки про валове виробництво плодів, погодженої органами статистики, не передбачено для випадків подання документів для компенсації витрат щодо будівництва холодильників з РГС, будівництво яких завершено. Відсутність власної сировинної бази, яка забезпечить заповнення потужностей об'єкта не може вважатися порушенням положень умов надання компенсації, оскільки недотримання цієї умови не є підставою для відмови згідно п. 13 Порядку, як і відсутність фінансування будівництва овоче-фруктосховища. Недотримання заявником мінімальної кількості запроектованих холодильних камер зберігання згідно наказу Мінагрополітики №759, відповідно до п. 13 Порядку не може бути підставою для відмови в наданні компенсації.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 листопада 2018 року в задоволенні даного адміністративного позову - відмовлено.

Не погоджуючись з вказаним рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржуване рішення суду та ухвалити нове, яким задовольнити позов в повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з такого.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, Товариство з обмеженою відповідальністю Контакт-Буд (код 35045773), 88000, Закарпатська обл., місто Ужгород, вул. Володимирська, будинок 11, квартира 4, зареєстровано в якості юридичної особи 07 травня 2007 року, код КВЕД 01.24 Вирощування зерняткових і кісточкових фруктів (основний).

08 грудня 2017 року Товариство звернулося до Міністерства аграрної політики та продовольства України з клопотанням про включення до Переліку суб'єктів господарювання, які мають право на отримання компенсації витрат, пов'язаних з будівництвом холодильників з РГС згідно Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку виноградарства, садівництва і хмелярства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 липня 2005 року № 587.

07 грудня 2017 року Департамент агропромислового розвитку Закарпатської обласної державної адміністрації звернувся до Міністерства аграрної політики та продовольства України з пакетом документів для розгляду можливості включення ТОВ Контакт-Буд за адресою с. Минай вул. Свободи, 9-А Ужгородського району Закарпатської області до Переліку суб'єктів господарювання, які мають право на отримання компенсації витрат, пов'язаних з будівництвом холодильників з РГС.

Вказане клопотання розглядалося на засіданні Комісії Міністерства аграрної політики та продовольства України з питань державної підтримки розвитку виноградарства, садівництва і хмелярства 19 грудня 2017 року (протокол №3).

Згідно змісту вказаного протоколу ТОВ Контакт-Буд надав документи по реконструкції існуючих будівель та добудови овоче-фруктосховища на власній виробничій базі об'ємом 3000 тонн, що не відповідає вимогам Порядку, а саме: не надано довідку про валове виробництво, погоджену органами статистики, не передбачено фінансування будівництва овочесховищ, відсутня власна сировинна база, яка забезпечить заповнення потужностей об'єкта (в наявності лише 9, 96 га зерняткових).

Крім того, відповідно до нормативів, у межах яких проводиться компенсація витрат на будівництво холодильників з регульованим газовим середовищем та ємністю від 500 тон для зберігання столових сортів винограду та плодів власного виробництва, затверджених наказом Мінагрополітики від 11 грудня 2012 року №759, холодильник від 2000 тонн передбачає мінімально від 8 камер зберігання, при цьому, підприємством запроектовано лише 7 камер.

Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 20 грудня 2017 року №687 "Про розподіл коштів за бюджетною програмою 2801350 "Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними" затверджено Перелік суб'єктів господарювання, які мають право на отримання компенсації витрат, пов'язаних з будівництвом холодильників з РГС.

22 грудня 2017 року Товариство звернулось до Міністерства аграрної політики та продовольства України з листом №50 та запитом №51 на отримання публічної інформації про рішення згідно поданого Товариством клопотання.

Листом від 02 січня 2018 року за №37-13-15/13 Товариству надано відповідь, згідно якої повідомлено про відмову у включенні товариства до Переліку суб'єктів господарювання, які мають право на отримання компенсації витрат, пов'язаних з будівництвом холодильників з РГС з огляду на невідповідність поданого пакету документів вимогам Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку виноградарства, садівництва і хмелярства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 587.

Не погоджуючись з таким рішенням відповідача, вважаючи його протиправним, а свої права порушеними, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що відсутні підстави для висновку про прийняття відповідачем протиправного рішення про відмову у задоволенні клопотання позивача на порушення вимог Порядку №587.

Колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з таким висновком суду першої інстанції, оскільки він знайшов своє підтвердження під час апеляційного розгляду справи.

Згідно ч. 7 статті 20 Бюджетного кодексу України за бюджетними програмами, здійснення заходів за якими потребує нормативно-правового визначення механізму використання бюджетних коштів, головні розпорядники коштів державного бюджету розробляють проекти порядків використання коштів державного бюджету та забезпечують їх затвердження у терміни, визначені Кабінетом Міністрів України. За рішенням Кабінету Міністрів України порядки використання коштів державного бюджету затверджуються Кабінетом Міністрів України або головним розпорядником коштів державного бюджету за погодженням з Міністерством фінансів України. Про затвердження таких порядків інформується Комітет Верховної Ради України з питань бюджету.

Порядок використання бюджетних коштів має містити: цілі та напрями використання бюджетних коштів; відповідального виконавця бюджетної програми, підстави та/або критерії залучення одержувачів бюджетних коштів до виконання бюджетної програми; завдання головного розпорядника бюджетних коштів, розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня (одержувачів бюджетних коштів), що забезпечують виконання бюджетної програми, з визначенням порядку звітування про її виконання (у тому числі щодо результативних показників) та заходів впливу у разі її невиконання; у разі потреби порядок, терміни та підстави, а також критерії розподілу (перерозподілу) видатків між адміністративно-територіальними одиницями у розрізі розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів з урахуванням відповідних нормативно-правових актів; конкурсні вимоги до інвестиційних проектів, включаючи порядок та критерії їх відбору, а також критерії та умови визначення виконавців таких проектів; критерії та умови відбору суб'єктів господарювання, яким надається державна підтримка з бюджету, а також визначення обсягу такої підтримки; умови та критерії конкурсного відбору позичальників та проектів (програм), на реалізацію яких надаються кредити з бюджету; умови надання кредитів з бюджету та їх повернення, включаючи положення щодо здійснення контролю за їх поверненням; положення щодо необхідності перерахування коштів за бюджетними програмами, які передбачають надання субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам; шляхи погашення бюджетної заборгованості у разі її наявності; вимоги щодо необхідності відображення у первинному та бухгалтерському обліку отриманих (створених) оборотних і необоротних активів бюджетними установами та одержувачами бюджетних коштів, у тому числі отриманих (створених) в результаті проведення централізованих заходів; у разі потреби - положення щодо здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, визначення умов і термінів поставки та проведення розрахунків; інші положення щодо особливостей бюджетної програми.

Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку виноградарства, садівництва і хмелярства затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 15 липня 2005 року № 587.

Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою "Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними" (п. 1).

Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінагрополітики (п. 3).

Для розгляду заяв про компенсацію та документів, поданих суб'єктами господарювання, вирішення інших питань щодо виплати компенсації за рахунок бюджетних коштів Мінагрополітики утворює комісію в установленому ним порядку. Комісії із зазначених питань утворюють також Міністерство аграрної політики та продовольства Автономної Республіки Крим, обласні, районні, Севастопольська міська держадміністрації, до їх складу обов'язково входять представники відповідно Міністерства аграрної політики та продовольства Автономної Республіки Крим, структурних підрозділів з питань агропромислового розвитку обласних, структурних підрозділів з питань агропромислового розвитку районних та управління промисловості, розвитку інфраструктури та агропромислового комплексу Севастопольської міської держадміністрацій, відповідних фінансових органів, органів Держаудитслужби і представників відповідних громадських організацій з правом дорадчого голосу.

Районні комісії та комісія, утворена Севастопольською міською держадміністрацією, проводять протягом п'яти робочих днів з моменту отримання від суб'єкта господарювання документів, передбачених пунктом 7 цього Порядку, виїзні перевірки для підтвердження фактичних обсягів робіт, виконаних відповідними суб'єктами господарювання.

Комісія, утворена Міністерством аграрної політики та продовольства Автономної Республіки Крим, та обласні комісії проводять протягом п'яти робочих днів з моменту отримання від суб'єкта господарювання документів, передбачених пунктом 7 цього Порядку, перевірки суб'єктів господарювання, які провадять діяльність у містах республіканського та обласного значення.

Комісії, утворені Міністерством аграрної політики та продовольства Автономної Республіки Крим, Севастопольською міською держадміністрацією, та обласні комісії проводять протягом п'яти робочих днів з моменту отримання від суб'єкта господарювання відповідного звернення, виїзні перевірки для підтвердження факту завершення суб'єктом господарювання будівництва холодильника (лабораторного комплексу, камер швидкого заморожування плодів та ягід) і введення його в експлуатацію п. 6).

Районні комісії (за їх відсутності - комісія, утворена Міністерством аграрної політики та продовольства Автономної Республіки Крим або обласні комісії) і комісія, утворена Севастопольською міською держадміністрацією, приймають документи суб'єктів господарювання, передбачені для отримання компенсації витрат за напрямами, визначеними підпунктами 1-5 пункту 5 цього Порядку згідно переліку. Документи приймаються до 15 грудня звітного бюджетного року (п. 7).

На підставі поданих відповідно до пункту 7 цього Порядку документів та результатів виїзних перевірок комісії, утворені Міністерством аграрної політики та продовольства Автономної Республіки Крим, Севастопольською міською держадміністрацією, обласні або районні комісії визначають попередні обсяги компенсації для кожного суб'єкта господарювання з урахуванням фактичних витрат та нормативів витрат на 1 гектар, під час розрахунку яких застосовується коефіцієнт повноти виконання робіт, що визначається як відношення фактично здійснених витрат з виконання таких робіт до затвердженого нормативу витрат.

Районні комісії, комісії, утворені Міністерством аграрної політики та продовольства Автономної Республіки Крим, Севастопольською міською держадміністрацією, та обласні комісії незалежно від результатів розгляду документів та проведених виїзних перевірок забезпечують надходження до Мінагрополітики щомісяця до 15 числа зведених відомостей про фактичні витрати та попередні обсяги компенсації і висновків за результатами проведення виїзних перевірок та аналізу отриманих документів за встановленими Мінагрополітики формами, актів про фактичний обсяг виконаних робіт та витрат, а в разі надходження відповідного запиту Мінагрополітики - інші підтвердні документи (п. 8).

Відповідно до п.5 Порядку бюджетні кошти надаються суб'єктам господарювання, які займаються виноградарством, садівництвом і хмелярством, незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності для компенсації здійснених у поточному бюджетному році витрат (без урахування сум податку на додану вартість) за такими напрямами, в тому числі, 6) будівництво холодильників з регульованим газовим середовищем та ємністю від 500 тонн для зберігання столових сортів винограду та плодів власного виробництва, придбання ліній товарної обробки плодів (до 35 відсотків бюджетних коштів, передбачених на розвиток виноградарства та садівництва) - в межах установлених Мінагрополітики нормативів.

Приписами п.9 Порядку передбачено, що для отримання компенсації витрат за напрямами, передбаченими підпунктами 6 і 7 пункту 5 цього Порядку, суб'єкти господарювання подають утвореній Мінагрополітики комісії:

1) до 1 серпня: документи щодо відведення суб'єктові господарювання земельної ділянки під будівництво об'єкта; документи, які дають право розпочати будівництво; завірені в установленому порядку копії проектної документації на будівництво холодильника (лабораторного комплексу, камер швидкого заморожування плодів та ягід), затвердженої відповідно до вимог законодавства, та експертного звіту щодо розгляду кошторисної частини проектної документації; клопотання комісії, утвореної Міністерством аграрної політики та продовольства Автономної Республіки Крим, Севастопольською міською держадміністрацією, або обласної комісії щодо включення суб'єкта господарювання до переліку суб'єктів господарювання, які мають право на отримання компенсації витрат, пов'язаних з будівництвом холодильників (лабораторних комплексів, камер швидкого заморожування плодів та ягід), з відповідним обґрунтуванням; договори про проведення будівельних робіт, постачання та монтування відповідного обладнання разом із завіреними копіями передбачених законодавством ліцензій підрядних організацій на проведення таких робіт; за встановленими Мінагрополітики формами акти інвентаризації виноградників та садів і погоджену з органами статистики довідку про валове виробництво винограду та плодів за останні три роки ;

2) до 1 серпня, 1 жовтня і 1 грудня - інформацію про хід будівництва холодильника (лабораторного комплексу, камер швидкого заморожування плодів та ягід) у разі незавершеного будівництва;

3) після завершення будівництва: документ, що підтверджує завершення будівництва об'єкта та готовності його до експлуатації; звіт про результати виїзної перевірки, проведеної комісією, що утворена Міністерством аграрної політики та продовольства Автономної Республіки Крим, Севастопольською міською держадміністрацією, або обласною комісією, за встановленою Мінагрополітики формою; первинні бухгалтерські документи, що підтверджують відповідні витрати суб'єкта господарювання; довідки про відсутність (наявність) заборгованості з виплати заробітної плати, сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), видані відповідними органами державної податкової служби, Пенсійного фонду України та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування; зобов'язання щодо повернення до державного бюджету у місячний строк бюджетних коштів у разі встановлення контролюючими органами факту їх незаконного одержання та/або нецільового використання.

Компенсація вартості будівництва холодильників, водонакопичувальних басейнів, лабораторних комплексів для забезпечення виробництва безвірусного садивного матеріалу, камер швидкого заморожування плодів і ягід здійснюється після введення об'єктів в експлуатацію (п. 11).

Абзацами 2, 3 п.12 порядку передбачено, що на підставі поданої до 1 серпня суб'єктами господарювання інформації щодо будівництва холодильників (лабораторних комплексів, камер швидкого заморожування плодів та ягід), за наявності передбачених пунктом 9 цього Порядку документів та з урахуванням можливостей виробництва стандартної продукції, що закладається на зберігання відповідним суб'єктом господарювання, утворена Мінагрополітики комісія складає перелік суб'єктів господарювання, які мають право на отримання компенсації витрат, пов'язаних з будівництвом холодильників (лабораторних комплексів, камер швидкого заморожування плодів та ягід), у межах затверджених Мінагрополітики нормативів таких витрат з визначенням гранично допустимого обсягу компенсації, що затверджується Мінагрополітики. Інформація про обсяг компенсації розміщується на офіційному веб-сайті Міністерства.

Після надходження від суб'єктів господарювання інформації про завершення будівництва холодильників (лабораторних комплексів, камер швидкого заморожування плодів та ягід) утворена Мінагрополітики комісія за результатами розгляду такої інформації здійснює пропорційний розподіл бюджетних коштів між суб'єктами господарювання для компенсації витрат, пов'язаних з будівництвом холодильників (лабораторних комплексів, камер швидкого заморожування плодів та ягід), але не більше гранично допустимого обсягу. Зазначений розподіл бюджетних коштів затверджується Мінагрополітики.

Підставами для відмови Мінагрополітики у виплаті компенсації витрат суб'єктам господарювання є: визнання їх банкрутами або порушення щодо них справи про банкрутство, перебування у процесі реорганізації чи ліквідації або наявність простроченої більш як півроку заборгованості за податковими зобов'язаннями, платежами до Пенсійного фонду України та заборгованості з виплати заробітної плати; подання неповного пакета документів ; подання недостовірної інформації; встановлення контролюючими органами факту нецільового та/або неефективного використання бюджетних коштів; виявлення порушень технології створення та зрошення багаторічних насаджень; невідповідність розрахунків попередніх обсягів компенсації затвердженим Мінагрополітики нормативам витрат; відсутність врожаю з насаджень, які закладалися за рахунок бюджетних коштів, або їх низька врожайність (нижче 50 відсотків врожайності, передбаченої проектом) протягом трьох років з моменту вступу їх у плодоношення (п. 13).

Як зазначалося вище, ТОВ КОНТАКТ-БУД звернулось з листом від 08 грудня 2017 року № 45 до Мінагрополітики з документами для отримав компенсації витрат, пов'язаних з будівництвом холодильників з регульованим газовим середовищем, згідно Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку виноградарства, садівництва і хмелярства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 липня 2005 оку № 5.

07 грудня 2017 року Департамент агропромислового розвитку Закарпатської обласної державної адміністрації листом № 01-9/765 надав пакет документів для розгляду можливості включення позивача до переліку суб'єктів господарювання, які мають право отримання компенсації витрат, пов'язаних з будівництв холодильників з регульованим газовим середовищем, а саме:

протокол засідання обласної комісії від 01 грудня 2017 року № 2;

клопотання щодо включення позивача до переліку суб'єктів господарювання, які мають право на отримання компенсації витрат, пов'язаних з будівництвом холодильників з регульованим газовим середовищем;

інформаційна довідка начальника управління капітального будівництва Закарпатської ОДА від 01 грудня 2017 року № 01-15/329 щодо проведення перевірки наявності, відповідності вимогам комплекту документів;

звіт про результати виїзної перевірки, проведеної комісією після завершення будівництва холодильника з регульованим газовим середовищем ТОВ КОНТАКТ-БУД по проекту Реконструкція існуючих будівель та добудова овоче-фруктосховища на власній виробничій базі КОНТАКТ-БУД адресою с. Минай, вул. Свободи, 9-А, Ужгородського району Закарпатської області.

Також позивачем на розгляд комісії Мінагрополітики надано декларацію про початок виконання будівельних робіт реконструкції існуючих будівель добудова овоче-фруктосховища на власній виробничій базі ТОВ КОНТАКТ-БУД , зареєстровану управлінням Держархбудінспекцією 27 березня 2017 року за №319083170861724.

Згідно експертного звіту щодо розгляду проектної документації в частині міцності, надійності, довговічності об'єкту будівництва за робочим проектом реконструкції існуючих будівель та добудова овоче-фруктосховища на власній виробничій базі ТОВ КОНТАКТ-БУД передбачено, що на ділянці будівництва розташовуватиметься овоче-фруктосховище, побутово-складська будівля, пропускний пункт, майданчик для тимчасової стоянки вантажних автомобілів, парковка для легкових автомобілів, майданчик для сміттєвих контейнерів.

Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності підтверджується реєстрація овоче-фруктосховища за адресою: Закарпатська область, Ужгородський район с. Минай, вул. свободи, 9а як об'єкта нерухомого майна власником, якого є ТОВ КОНТАКТ-БУД .

До того ж, сертифікатом серії ЗК № 162173071689 від 03 листопада 2017 року, виданим Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Закарпатській області засвідчено відповідність закінченого будівництва об'єкту реконструкції існуючих будівель та добудови овоче-фруктосховища на власній виробничій базі ТОВ КОНТАКТ-БУД .

Розрахунком потужності холодильних камер від 06 грудня 2017 року № 42, що знаходяться на об'єкті овоче-фруктосховище встановлено наявність 4-х камер по 14 кв. м, висотою 7 м, що дорівнює 798 м3 та 3-х камер по 237 кв. м, висотою 7 м, що дорівнює 1659 м3. З урахуванням об'єму ящику розрахункова потужність холодильних камер складає в середньому 3000 тон.

Позивач листом від 15 листопада 2017 року № 35 надав інформацію про закладення насаджень (молодих садів) у 2014 -2017 роках, які вступають у плодоношення з 2019-2023, проте актом інвентаризації садів та ягідників від 01 червня 2017 року встановлено вступ у плодоношення відповідних багаторічних насаджень з 2020-2023 рік.

У зв'язку з вищевикладеним на засіданні комісії Мінагрополітики з питань державної підтримки розвитку виноградарства, садівництва і хмелярства від 19 грудня 2017 року прийнято рішення, що об'єкт, заявлений до компенсації ТОВ КОНТАКТ-БУД , не підпадає під критерії для даного напрямку компенсації.

До того ж, комісії Мінагрополітики позивачем надано документи про реконструкцію існуючих будівель та добудови овоче-фруктосховища на власній виробничій базі об'ємом 3000 тонн, що не відповідає вимогам Порядку, а саме: не надано довідку про валове виробництво, погоджену органами статистики, не передбачено фінансування будівництва овочесховищ, відсутня власна сировинна база, яка забезпечить заповнення потужностей об'єкта (в наявності лише 9,96 га зерняткових).

Крім того, відповідно до нормативів, у межах яких проводиться компенсація витрат на будівництво холодильників з регульованим газовим середовищем та ємністю від 500 тонн для зберігання столових сортів винограду та плодів власного виробництва, затверджених наказом Мінагрополітики від 11 грудня 2012 року № 759, позивачем запроектовано лише 7 камер з мінімально допустимих 8.

Так, як вірно зазначено судом першої інстанції, згідно п. 5 Порядку №587 напрям компенсації витрат - будівництво холодильників з регульованим газовим середовищем та ємністю від 500 тонн для зберігання столових сортів винограду та плодів власного виробництва, придбання ліній товарної обробки плодів (до 35 відсотків бюджетних коштів, передбачених на розвиток виноградарства та садівництва) - стосується виключно холодильників з параметрами в межах установлених Мінагрополітики нормативів.

Наказом Мінагрополітики від 11 грудня 2012 року №759 "Про затвердження нормативів, у межах яких проводиться компенсація у виноградарстві і садівництві, форм звітності та внесення змін до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 19.06.2012 № 365" затверджено нормативи, у межах яких проводиться компенсація витрат на будівництво холодильників з регульованим газовим середовищем та ємністю від 500 тонн для зберігання столових сортів винограду та плодів власного виробництва. Згідно вказаних Нормативів ємність холодильника 2000 тонн має містити 8-16 камер.

До того ж, не можливість заповнення збудованого ТОВ КОНТАКТ-БУД. холодильнику з регульованим газовим середовищем ємністю 3000 тонн за рахунок власної сировинної бази площею 9,96 га зерняткових підтверджується інформацією статистичного збірнику Рослинництво України , виданого Державною службою статистику України, згідно якого середня врожайність по України яблук - 118,0 ц, груш - 133,8 ц та слив - 109,2 ц з 1 га площі насаджень у плодоносному віці.

Тобто, за ідеальних погодних умов і плодоношення багаторічних насаджень, згідно середньої врожайності культур, сировинна база позивача складала б приблизно 119,8 тонн (11 800 кг + 13 380 кг + 10 920 кг): 3 = 12 033 кг (приблизна середня врожайність) 12 033 кг *9,96 га = 119 848,68 кг.

Таким чином, комісією Мінагрополітики вірно встановлено не можливість заповнення збудованого позивачем холодильнику сировиною власного виробництва, а компенсація в такому випадку витрат суб'єкту господарювання, що не дотримався вимог Порядку, є порушенням бюджетного законодавства.

Також необхідно наголосити на тому, що бюджетні кошти надаються суб'єктам господарювання для компенсації здійснених у поточному бюджетному році витрат, тобто, витрати 2017 року компенсуються виключно у 2017 року і не можуть бити компенсовані у наступних бюджетних роках відповідно до пункту 5 Порядку та статті 7 Бюджетного кодексу України.

Посилання позивача на відсутність у п. 13 Порядку №587 такої підстави як невідповідність вказаним Нормативам не може бути визнано обґрунтованим, оскільки в ньому міститься такий пункт як подання неповного пакету документів .

Таким чином, відповідачем обґрунтовано було встановлено подання позивачем неповного пакету документів в частині ненадання погодженої з органами статистики довідки про валове виробництво винограду та плодів за останні три роки; докази фінансування будівництва овочесховищ, підтвердження власної сировинної бази, яка забезпечить заповнення потужностей об'єкта.

Отже, в межах даного спору неправомірність дій відповідача не була належним чином підтверджена, відповідно, немає підстав для задоволення позову.

Решта доводів апеляційної скарги не заслуговують на увагу, оскільки не стосуються рішення суду, не ґрунтуються на законі та не впливають на висновки суду, викладені в оскаржуваному судовому рішенні.

Відповідно до пункту 30 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі Hirvisaari v. Finland від 27 вересня 2001 року, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані. Згідно пункту 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов'язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов'язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Таким чином, правомірним є висновок суду першої інстанції про відмову в задоволенні даного адміністративного позову.

Отже при ухваленні оскаржуваного рішення судом першої інстанції було дотримано всіх вимог законодавства, а тому відсутні підстави для її скасування

За правилами статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 243, 246, 308, 315, 316, 321, 325, 329, 331 КАС України суд,

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНТАКТ-БУД" - залишити без задоволення.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 листопада 2018 року - залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає, за виключенням випадків передбачених п. 2 ч. 5 статті 328 КАС України.

Головуючий суддя: Файдюк В.В.

Судді: Мєзєнцев Є.І.

Чаку Є.В.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.02.2019
Оприлюднено08.02.2019
Номер документу79667329
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/11554/18

Постанова від 05.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Постанова від 05.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 21.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 21.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Рішення від 12.11.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 26.09.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 31.07.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні