ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
№ 2а-5790/10/2370
23 грудня 2010 року м. Черкаси
09 год. 50 хв.
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з ФОП ОСОБА_1 до державного бюджету через ДПІ у Катеринопільському районі Черкаської області штрафні санкції в сумі 11185 грн. 00 коп.
Черкаський окружний адміністративний суд у складі судді Холода Р.В., при секретарі судового засідання Шоколенко Т.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у Катеринопільського району Черкаської області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення штрафних (фінансових) санкцій,
ВСТАНОВИВ:
29 листопада 2010 року до Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулась державна податкова інспекція у Катеринопільському районі Черкаської області, в якому просить стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 штрафні санкції в розмірі 11185 грн. 00 коп.
23 грудня 2010 року представник позивача надав уточнення до позовних вимог, в якій зазначає, що помилково в прохальній частині зазначено прізвище фізичної особи-підприємця ОСОБА_2, а тому просить замінити прізвище відповідача на ОСОБА_1.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що під час здійснення перевірки господарської одиниці відповідача працівниками податкового органу встановлено факт порушення розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу, про що складено акт №003401 від 19.06.2010 р. та прийнято рішення про застосування до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 штрафних (фінансових) санкцій № НОМЕР_1 від 14.07.2010 р. на суму 11185 грн. 00 коп. Відповідачем в добровільному порядку вказані штрафні (фінансові) санкції не сплачені.
У судове засідання прибув представник позивача та надав заяву, в якій просить розглянути справу в порядку письмового провадження.
Відповідач у судове засідання не з'явився, свого представника не направив, про причини не явки суд не повідомив, хоча про день, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином. Заяву про розгляд справи за його відсутності та заперечення проти адміністративного позову відповідач суду не надіслав.
В матеріалах справи наявна довідка від 22.12.2010 р. № 1/17-009, складена ДПІ у Катеринопільському районі про відмову в отриманні повістки фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1
Згідно ст.37 Кодексу адміністративного судочинства України, особа, яка відмовилася одержати повістку, вважається такою, що її повідомлено про дату, час і місце судового засідання.
Відповідно до ч.6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи те, що позивач надав заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження, а відповідач належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду, суд вважає за можливим розглянути справу в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, фізична особа-підприємець ОСОБА_1 зареєстрована Катеринопільською районною державною адміністрацією Черкаської області 02.12.1997 р.
31 травня 2010 року головою ДПА в Черкаській області затверджений план проведення перевірок застосування реєстраторів розрахункових операцій, торгових патентів та правил реалізації і зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів на червень 2010 року, де за № 153 вказана перевірка торгової одиниці -кафе-бару за адресою: смт.Катеринопіль, Вербівське шосе, що належить суб'єкту підприємницької діяльності ОСОБА_1
Відповідно до направлень № 004775 та № 004771 від 16.06.2010 р. посадовими особами Державної податкової адміністрації в Черкаській області в присутності бармена кафе-бару, 19 червня 2010 року о 14 год. 14 хв. проведена планова перевірка кафе-бару Колиба , де здійснює господарську діяльність фізична особа-підприємець ОСОБА_1 за адресою: Черкаська область, смт. Катеринопіль, Вербівське шосе.
За результатами перевірки господарської одиниці відповідача за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, посадовими особами ДПА в Черкаській області складено акт № 003401 від 19.06.2010 р., який підписаний барменом кафе без зауважень.
Перевіркою встановлено факт реалізації товару, а саме: 1 пляшки коньяку Коктебель вартістю 37 грн. Бармен отримала готівку, видала товар та здачу, проте не провела розрахункову операцію через реєстратор розрахункових операцій та не видала відповідний розрахунковий документ (чек).
Також проведено перевірку готівкових коштів на місці проведення розрахунків. Фактично на час перевірки рахувалось 333 грн. 00 коп. Згідно денного звіту повинно рахуватись 0 грн. 00 коп. Невідповідність суми готівкових коштів склала 333 грн. 00 коп., з врахуванням вартості придбаного товару. Вказаний факт підтверджується довідкою, складену власноруч барменом, описом наявних готівкових коштів, який є додатком до акту перевірки № 003401 від 19.06.2010 р. та копією денного Х-звіту.
Перевіркою книги обліку розрахункових операцій встановлено невиконання щоденного друку фіскальних звітних чеків за 01.03.2010 р., 09.03.2010 р., 13.05.2010 р., 15.03.2010 р., 19.03.2010 р., 21.03.2010 р., 24.03.2010 р., 27.03.2010 р., 30.03.2010 р., 02.04.2010 р., 08.04.2010 р., 10.04.2010 р., 13.04.2010 р., 16.04.2010 р., 22.04.2010 р., 27.04.2010 р., 12.05.2010 р., 13.05.2010 р., 16.05.2010 р., 20.05.2010 р., 22.05.2010 р., 28.05.2010 р., 30.05.2010 р., 03.06.2010 р., 05.06.2010 р., 09.06.2010 р., 14.06.2010 р., 17.06.2010 р. Так, фактично у вказані дні проводились розрахункові операції через реєстратор розрахункових операцій, а друк фіскальних звітних чеків не виконувався.
Законом України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг № НОМЕР_2 від 06.07.1995 р. (далі -Закон №265) на органи державної податкової служби покладені контрольні функції за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги) через реєстратори розрахункових операцій, інших вимог законодавства, шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України
Відповідно до пунктів 1, 2, 9, 13 статті 3 Закону № 265, суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції; щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій; забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.
Відповідальність за невиконання зазначених норм Закону передбачена пунктами 1, 4 статті 17 та статтею 22 Закону № 265.
Так, відповідно до пунктів 1, 4 статті 17 Закону № 265 за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність, - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих - послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки та двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його незберігання в книзі обліку розрахункових операцій.
Згідно ст.22 Закону № 265, у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.
Таким чином, до відповідача за порушення Закону № 265 рішенням про застосування штрафних (фінансових) санкцій № НОМЕР_1 від 14.07.2010 р. на суму 11185 грн. 00 коп. (333,00грн. х 5 + 28 чеків х 340 = 11185,00 ).
Зазначене рішення направлено відповідачу, але у зв'язку з його неотриманням, воно розміщено на дошці поштових оголошень, про що свідчить відповідний акт від 18.08.2010 р. № 284/23-029.
Відповідно до п.п.4.9 п.4 Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 21.06.2001р. № 253 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 06.07.2001р. за № 567/5758, якщо податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, то працівник структурного підрозділу, у якому складено таке податкове повідомлення, на підставі інформації від структурного підрозділу, до функцій якого входить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції, або відповідальна особа, визначена керівником податкового органу для виконання таких функцій, у день надходження до податкового органу такої інформації оформляє відповідний акт, у якому вказує причину, яка призвела до неможливості вручення податкового повідомлення. Зазначений акт долучається до справи платника податків. У той самий день структурний підрозділ, до функцій якого входить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції, або відповідальна особа, визначена керівником податкового органу для виконання таких функцій, розміщує податкове повідомлення на дошці податкових оголошень (повідомлень), установленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такого податкового повідомлення на дошці податкових оголошень (повідомлень), зафіксований в акті про неможливість його вручення платнику податків, вважається днем його вручення.
Враховуючи те, що відповідач на момент розгляду справи штрафні (фінансові) санкції не сплатив, суд приходить до висновку, що зазначені санкції в сумі 11185 грн. 00 коп. необхідно стягнути з відповідача на користь державного бюджету.
Відповідно до ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.14, ч.6 ст.128, ст.ст.160-163, 167, 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (20500, Черкаська область, смт. Катеринопіль, вул. Ватутіна, буд.6, ідентифікаційний номер НОМЕР_3) до Державного бюджету через державну податкову інспекцію у Катеринопільському районі Черкаської області (20500, Черкаська область, смт. Катеринопіль, вул. К.Маркса, 1, код 34393402) штрафні санкції в сумі 11185 (одинадцять тисяч сто вісімдесят п'ять) грн. 00 коп.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд за правилами, встановленими ст.ст.185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Р.В. Холод
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2010 |
Оприлюднено | 08.02.2019 |
Номер документу | 79686019 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Р.В. Холод
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні