ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 грудня 2018 року Справа № 0440/6808/18
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Врони О.В., розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Приватного підприємства «Клінлайф» до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство «Клінлайф» (далі – ПП «Клінлайф», позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДФС у Дніпропетровській області, відповідач), в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 21.06.2018 року №0249671317.
Вобґрунтування позову зазначено, що відповідачем винесено оскаржуване рішення про застосування до позивача штрафних санкцій за несвоєчасну сплату єдиного внеску, з яким позивач не погоджується, зазначаючи, що на час винесення рішення відсутня заборгованість по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, єдиний внесок за квітень 2016 року, грудень 2017 року, січень-лютий 2018 року сплачено позивачем без порушення законодавчо встановленого строку.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.09.2018 року залишено позовну заяву без руху у зв'язку з недотриманням вимог статті 161 КАС України та надано строк на усунення недоліків.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.10.2018 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено до розгляду у порядку підготовчого провадження.
Відповідачем надано відзив на позовну заяву, в якому просив відмовити в задоволенні позовних вимог, обгрунтовуючи тим, що позивачем належним чином не виконувались норми законодавства, а саме єдиний внесок за квітень 2016 року, грудень 2017 року, січень-лютий 2018 року сплачено з порушенням законодавчо встановленого строку.
Представники сторін про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином. В судове засідання, призначене на 13.12.2018 року, не з'явились, розгляд справи вирішено продовжити в письмовому провадженні, у зв'язку з клопотанням представника позивача про розгляд справи в письмовому провадженні.
Відповідно до ч. 1 ст. 205 Кодексу адмінстративного судочинства України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Згідно з ч. 9ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства Україниякщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З огляду на приписи ч. 1 ст.205ч. 9 ст.205 Кодексу адміністративного судочинства Українисуд вважає за можливе здійснити судовий розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними у справі доказами.
Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов до наступних висновків.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ПП «Клінлайф» (код ЄДРПОУ 33760077) зареєстроване в якості юридичної особи 20.10.2005 року та є платником єдиного внеску.
01.12.2017 року позивачем подано звіт нарахування єдиного внеску за листопад 2017 року, в графі 3 якого нараховано суму єдиного внеску у розмірі 11665,12 грн.
09.01.2018 року позивачем подано звіт нарахування єдиного внеску за грудень 2017 року, в графі 3 якого нараховано суму єдиного внеску у розмірі 12737,88 грн.
12.02.2018 року позивачем подано звіт нарахування єдиного внеску за січень 2018 року, в графі 3 якого нараховано суму єдиного внеску у розмірі 16844,49 грн.
01.03.2018 року позивачем подано звіт нарахування єдиного внеску за лютий 2018 року, в графі 3 якого нараховано суму єдиного внеску у розмірі 17158,18 грн.
21.06.2018 року відповідачем прийнято рішення №0249671317 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким застосовано до ПП «Клінлайф» штраф у розмірі 20%, що складає 3310,70 грн. за період з 21.05.2016 року по 22.03.2018 року та нараховано пеню у розмірі 22,18 грн.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач оскаржив його в адміністративному порядку до Державної фіскальної служби України, рішенням якої від 09.08.2018 року №26093/6/99-99-11-02-02-25 рішення залишено без змін, а скарга позивача без задоволення.
Як зазначено відповідачем у відзиві, підставою для прийняття оскаржуваного рішення несвоєчасна сплата єдиного внеску позивачем за квітень 2016 року, грудень 2017 року, січень-лютий 2018 року.
Не погоджуючись з рішенням від 21.06.2018 року №0249671317 позивач звернувся до суду з цим позовом.
Вирішуючи спір по суті, суд зазначає наступне.
У відповідності до пункту першого статті 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами, є платниками єдиного внеску.
Згідно із частиною першою статті 9 цього ж закону, єдиний внесок обчислюється виключно у національній валюті, у тому числі з виплат(доходу),що здійснюються внатуральній формі.
Частиною п`ятою цієї статті, встановлено, що сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів для його зарахування, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті розташованими за межамиУкраїни підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними)запрацюючих у них громадян України та громадянами України, якіпрацюють або постійнопроживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь у системізагальнообов'язковогодержавного соціального страхування.
Платникиєдиноговнеску,крімплатників, зазначених у пунктах4і5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачуватиєдинийвнесок,нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язанісплачуватиєдиний внесок, нарахований за календарний місяць,непізніше28числанаступного місяця (ч. 8 ст. 9).
Частиною одинадцятою статті 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" закріплено, що уразінесвоєчасноїабоневповномуобсязі сплати єдиноговнескудоплатника застосовуютьсяфінансовісанкції, передбаченіцимЗаконом,апосадовіособи,винні в порушенні законодавства про збір та ведення облікуєдиноговнеску,несуть дисциплінарну,адміністративну,цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.
Таким чином, ПП «Клінлайф» є суб`єктом сплати єдиного внеску, що свідчить про його обов`язок щомісячної сплати (не пізніше 20 числа) такого внеску, шляхом внесення відповідних сум на рахунок відповідача.
Приписами частини сьомої статті 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" встановлено, що єдиний внесок сплачується шляхомперерахуванняплатником безготівкових коштів з його банківського рахунку.
Днем сплати єдиного внеску вважається: 1) у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника навідповіднірахункиорганудоходіві зборів - день списання банкомабоцентральниморганомвиконавчоївлади,що реалізує державнуполітику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів,суми платежу зрахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів; 2) у разі сплати єдиного внеску готівкою - день прийняттядо виконаннябанкомабоіншою установою - членом платіжної системи документа на переказ готівки разом із сумоюкоштівуготівковій формі; 3)уразісплатиєдиного внеску в іноземній валюті - день надходження коштів на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкритівцентральномуорганівиконавчої влади,що реалізує державнуполітику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів (ч.10 ст.9).
Положення статі 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" кореспондуються з пунктом 22.4статті 22 Закону України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні", де закріплено, що під час використання розрахункового документа ініціюванняпереказує завершеним: для платника - з дати надходження розрахункового документа на виконання до банку платника;для банку платника - з дати списання коштів з рахунка платникатазарахування нарахунокотримувача в разіїх обслуговування в одному банку або з дати списання коштів з рахунка платника та з кореспондентського рахунка банку платника в разі обслуговуванняотримувачавіншомубанку.
З аналізу вищенаведених норм вбачається, що днем виконання зобов`язання зі сплати єдиного внеску є: у разі безготівкової сплати - день списання грошових коштів з рахунку платника, у разі готівкової оплати - день прийняття банківською установою документа, який підтверджує переказ готівки.
Так, позивачем надано наступні письмові докази щодо підтвердження своєчасності сплати єдиного внеску за період з 20.11.2017 року по 22.03.2018 року:
- по звіту за листопад 2017 року: платіжні доручення від 20.11.2017 року №2319 на суму 6008,56 грн. та від 06.12.2017 року №2330 на суму 6008,56 грн.;
- по звіту за грудень 2017 року: платіжні доручення від 20.12.2017 року №2346 на суму 6368,94 грн. та від 06.01.2018 року №2352 на суму 6368,94 грн.;
- по звіту за січень 2018 року: платіжні доручення від 23.01.2018 року №2367 на суму 8675,70 грн. та від 06.02.2018 року №2378 на суму 8168,78 грн.;
- по звіту за лютий 2018 року: платіжні доручення від 20.02.2018 року №2389 на суму 8845,70 грн. та від 16.03.2018 року №2404 на суму 8312,48 грн.;
- по звіту за березень 2018 року платіжне доручення від 22.03.2018 року №2414 на суму 8168,79 грн.
Перелічені платіжні доручення оформлені у відповідності до норм та стандартів, мають всі передбачені реквізити.
При цьому, день прийняття до виконання банком кожного з документів на переказ готівки відбувався у відповідності до статті 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", тобто до 20 числа наступного місяця, за який було сплачено єдиний внесок.
Також, представником позивача надано суду лист Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 10.10.2017 року №27312/10/04-36-13-17, яким повідомлено, що станом на 09.10.2017 року переплата ПП «Клінлайф» по єдиному внеску складає 10804,34 грн.
Таким чином, позивачем підтверджено належними доказами відсутність несвоєчасної сплати єдиного внеску за період з 21.05.2016 року по 22.03.2018 року, що виключає застосування до позивача штрафної санкції та пені за несвоєчасне перерахування сум єдиного внеску.
Відповідно до ч.2ст.2 КАС Україниу справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності субєктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцієюта законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частин 1, 2статті 77 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності субєкта владних повноважень обовязок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Європейський суд з прав людини зазначає, що хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов'язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень (рішення у справі «Суомінен проти Фінляндії» (Suominen v. Finland), № 37801/97, п. 36, від 1 липня 2003 року).
Таким чином, позивач довів належними та допустимими доказами протиправність дій відповідача щодо прийняття рішення від 21.06.2018 року №0249671317 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.
На підставі викладеного, суд доходить висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Згідно з положеннямист.139 КАС Українисудові витрати у справі покладаються на сторону, проти якої ухвалено рішення.
Керуючись ст.ст.139, 205,241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Приватного підприємства «Клінлайф» (50005, м. Кривий Ріг, вул. Тбіліська, буд. 4, код ЄДРПОУ 33760077) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49005, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-А, код ЄДРПОУ 39394856) про визнання протиправним та скасування рішення – задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 21.06.2018 року №0249671317.
Стягнути на користь Приватного підприємства «Клінлайф» (50005, м. Кривий Ріг, вул. Тбіліська, буд. 4, код ЄДРПОУ 33760077) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17-А, код ЄДРПОУ 39394856) судовий збір у розмірі 1762 грн. 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимогстатті 255 Кодексу адміністративного судочинства Українита може бути оскаржене встроки, передбачені статтею295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 РозділуVIIПерехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В. Врона
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2018 |
Оприлюднено | 11.02.2019 |
Номер документу | 79688941 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні