Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 січня 2019 р. Справа№200/13055/18-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Голуб В.А.,
при секретарі - Прокопчук Я.М.,
за участю:
представника позивача - Чауса В.І.,
представника відповідачів - Вовченка С.В.,
розглянувши у судовому засіданні матеріали адміністративної справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Новомихайлівське" до Державної фіскальної служби України та Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування рішення № 960264/40762196 від 19.10.2018 року, № 970946/40762196 від 30.10.2018 року, № 970944/40762196 від 30.10.2018 року, № 970945/40762196 від 30.10.2018 року та зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю Новомихайлівське звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України та Головного Управління ДФС у Донецькій області про визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування рішення № 960264/40762196 від 19.10.2018 року, № 970946/40762196 від 30.10.2018 року, № 970944/40762196 від 30.10.2018 року, № 970945/40762196 від 30.10.2018року та зобов'язати вчинити певні дії.
В обґрунтування позовних вимог, представник Товариства з обмеженою відповідальністю "Новомихайлівське" зазначає, що дії ДФС України щодо зупинення реєстрації податкових накладних № 3 від 04.10.2018 року та податкових накладних № № 4, 5, 6 від 09.10.2018 року у Єдиному реєстрі податкових накладних, а також рішення комісії Головного управління ДФС у Донецькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 960264/40762196 від 19.10.2018 року та № № 970946/40762196, 970944/40762196, 970945/40762196 від 30.10.2018 року про відмову у реєстрації вказаних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, не відповідають вимогам чинного законодавства. Так, представник позивача зазначає, що ДФС України в порушення п. 14 Порядку не вказав у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних перелік конкретних документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних позивача, а лише вказав про подання копій документів, достатніх для прийняття такого рішення. Також не містять конкретизації (підкреслення) переліку документів, які на думку комісії не були надані позивачем, і рішення комісії Головного управління ДФС у Донецькій області. В цих рішеннях комісією чітко не зазначено, які саме первинні документи не були надані для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в Реєстрі. Тому представник позивача просить суд визнати протиправними дії Державної фіскальної служби України щодо зупинення реєстрації податкових накладних № 3 від 04.10.2018 року № 4, 5, 6 від 09.10.2018 року, подані ТОВ Новомихайлівське , в Єдиному реєстрі податкових накладних; визнати протиправним і скасувати рішення комісії Головного Управління Державної фіскальної служби у Донецькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 960264/40762196 від 19.10.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 04.10.2018 року, № 970946/40762196 від 30.10.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 09.10.2018 року, № 970944/40762196 від 30.10.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 5 від 09.10.2018 року, № 970945/40762196 від 30.10.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 6 від 09.10.2018 року, подані ТОВ Новомихайлівське в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов'язати Державну фіскальну службу України та Головне Управління Державної фіскальної служби у Донецькій області зареєструвати податкові накладні № 3 від 04.10.2018 року № № 4, 5, 6 від 09.10.2018 року, подані ТОВ Новомихайлівське , в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою подання їх на реєстрацію, а також визначити Державній фіскальній службі України та Головному Управлінню Державної фіскальної служби у Донецькій області розумний строк виконання рішення суду.
Разом з тим, представник відповідачів надав до суду письмовий відзив на позовну заяву, який обґрунтовано тим, що ТОВ Новомихайлівське надано письмові пояснення та копії документів, однак надані копії документів не в повній мірі відповідають переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. А саме, не надано копії: даних складського обліку, статистичний звіт про вирощування продукції та її врожайність з відміткою Державної служби статистики України, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції, документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості).
Також представник відповідачів у відзиві зазначив, що відповідно до звіту № 4 сг про посівні площі сільськогосподарських культур ТОВ Новомихайлівське має 274 га сільськогосподарського угіддя, у тому числі взяті в оренду 237 га посівної площі. Відомості про наявність земельних ділянок не надавались, оскільки ТОВ Новомихайлівське знаходиться на загальній системі оподаткування. Первинні документи складено з порушенням встановленого порядку, що є порушенням ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні . Крім того, ТОВ Новомихайлівське відповідає критеріям ризиковості, які встановлені у пункті 1.6 Критеріїв ризиковості платника податку № 959/99-99-07-18 від 21.03.2018 року, а саме: платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України - суб'єктом господарювання не подано фінансову звітність за звітний період - 2017 рік. До того ж, платник податків (ТОВ Новомихайлівське ) зареєстрований платником ПДВ менше трьох місяців. ТОВ Новомихайлівське зареєстровано платником ПДВ 01.10.2018 року. Виходячи з вищенаведеного, відповідно до пункту 21 Порядку Комісією Головного управління ДФС у Донецькій області було прийнято рішення № 960264/40762196 від 19.10.2018 року, № 970946/40762196 від 30.10.2018. № 970944/40762196 від 30.10.2018 року, № 970945/40762196 від 30.10.2018 року про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних наступних податкових накладних: № 3 від 04.10.2018 року, № 4 від 09.10.2018 року, № 5 від 09.10.2018 року, № 6 від 09.10.2018 року. З огляду на вищевикладене, представник відповідача просить відмовити у задоволення позовних вимог.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 27.11.2018 року позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Новомихайлівське до Державної фіскальної служби України та Головного Управління ДФС у Донецькій області про визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування рішення № 960264/40762196 від 19.10.2018 року, № 970946/40762196 від 30.10.2018 року, № 970944/40762196 від 30.10.2018 року, № 970945/40762196 від 30.10.2018 року та зобов'язати вчинити певні дії, залишено без руху. Надано Товариству з обмеженою відповідальністю Новомихайлівське - десять днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху для усунення недоліків позовної заяви, шляхом надання до суду: документа про сплату судового збору у розмірі 3 524, 00 грн.
Ухвалою суду від 10.12.2018 року прийнято до розгляду позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Новомихайлівське до Державної фіскальної служби України та Головного Управління ДФС у Донецькій області про визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування рішення № 960264/40762196 від 19.10.2018 року, № 970946/40762196 від 30.10.2018 року, № 970944/40762196 від 30.10.2018 року, № 970945/40762196 від 30.10.2018 року та зобов'язати вчинити певні дії та відкрито провадження по справі № 200/13055/18-а. Призначено підготовче засідання по адміністративній справі № 200/13055/18-а за правилами загального позовного провадження на 13 годину 30 хвилин 09.01.2019 року.
Ухвалою суду від 09.01.2019 року у задоволенні клопотання представника позивача про витребування доказів по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Новомихайлівське до Державної фіскальної служби України та Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування рішення № 960264/40762196 від 19.10.2018 року, № 970946/40762196 від 30.10.2018 року, № 970944/40762196 від 30.10.2018 року, № 970945/40762196 від 30.10.2018 року та зобов'язання вчинити певні дії, - відмовлено. Оголошено перерву у підготовчому засіданні до 14-00 год 14.01.2019 року. Ухвалою суду від 14.01.2019 року витребувано у Товариства з обмеженою відповідальністю Новомихайлівське копії додатків до позовної заяви, засвідчені відповідно до вимог чинного законодавства. Оголошено перерву у підготовчому засіданні до 11-00 год. 31.01.2019 року. У підготовчому засіданні 31.01.2019 року закрито підготовче провадження по справі та розпочато розгляд справи по суті.
Так, представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги, а представник відповідачів заперечував проти їх задоволення.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю Новомихайлівське (код ЄДРПОУ 40762196), зареєстрований в якості юридичної особи за адресою: 85654, Донецька обл., Мар'їнський район, село Новомихайлівка, вулиця Шевченка, будинок 60. Вказане товариство діє на підставі статуту (а.с.91-98, 118). Разом з тим, позивач зареєстрований як платник податку на додану вартість (а.с.119).
Відповідачі, Державна фіскальна служба України та Головне управління ДФС у Донецькій області, є юридичними особами та у відповідності до норм Податкового кодексу України є органами державної влади, уповноваженими здійснювати функцію контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування і сплати податків та зборів, установлених цим Кодексом, а також перевіряти достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків та зборів.
01.10.2018 року між ТОВ Новомихайлівське (продавець) і Приватним підприємством Фладко (далі - ПП Фладко ) (покупець) укладений договір купівлі-продажу № 125, за умовами якого продавець зобов'язується в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі передати у власність покупця насіння соняшника українського походження врожаю 2018 року (далі - товар), по ціні, кількості та строку поставки товару згідно специфікації-додатку, а покупець зобов'язується відповідно до умов договору прийняти і оплатити товар (а.с.166-170).
На виконання умов зазначеного договору ТОВ Новомихайлівське виставило ПП Фладко рахунок № 3 від 04.10.2018 року на оплату товару у кількості 27,92 т., на загальну суму 269 221,39 грн. (у т.ч. податок на додану вартість) (а.с.171).
04.10.2018 року ТОВ Новомихайлівське поставило покупцю ПП Фладко товар у кількості 27,92 т, шляхом відвантаження його з місця його перебування в автотранспорт покупця, згідно накладної № 2 (а.с.175). Про вказане також свідчать товарно-транспорті накладні (а.с.179-182).
04.10.2018 року на дату виникнення податкових зобов'язань, ТОВ Новомихайлівське було складено в електронній формі податкову накладну за № 3 на суму вартості товару у розмірі 269 221,39 грн. (у т.ч. ПДВ) у кількості 27,92 т. на покупця ПП Фладко (ЄДРПОУ 33760609), з дотриманням умови щодо її електронного цифрового підпису (а.с. 120).
Крім того, на виконання умов договору купівлі-продажу № 125 ТОВ Новомихайлівське виставило ПП Фладко рахунок № 4 від 09.10.2018 року на оплату товару у кількості 90 т., на загальну суму 895 500,36 грн (а.с.172).
09.10.2018 року ПП Фладко згідно вказаного рахунку здійснило перерахування коштів трьома рівними частинами як попередня оплата (аванс) у розмірі 248 750,10 грн. кожна на користь ТОВ Новомихайлівське в якості оплати товари.
Того ж дня ТОВ Новомихайлівське на дату виникнення податкових зобов'язань були складені в електронній формі податкові накладні за № № 4, 5, 6 на кожну суму коштів, що надійшли трьома рівними частинами на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) у розмірі 248 750,10 грн. кожна на покупця ПП Фладко (ЄДРПОУ 33760609), з дотриманням умови щодо її електронного цифрового підпису (а.с.130, 140, 147).
Проте, вказані накладні було прийнято та зупинено їх реєстрацію на підставі п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України та визначених показників, що характеризують ризик, а саме: Обсяг постачання товару/послуги 1206 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп. 2.1. п. 2 Критеріїв ризиковості платника податку. Також позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.121, 131, 141, 148).
17.10.2018 року та 27.10.2018 року ТОВ Новомихайлівське надало до ДФС України в електронній формі засобами електронного зв'язку письмові пояснення та копії документів, які підтверджують інформацію, зазначену у податкових накладних № 3 від 04.10.2018 року та № № 4, 5, 6 від 09.10.2018 року, реєстрацію яких було зупинено (а.с.193-218).
Між тим, комісія Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийняла 19.10.2018 року рішення № 960264/40762196 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 04.10.2018 року та 30.10.2018 року прийняла рішення № 970946/40762196 про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 09.10.2018 року №970944/40762196 про відмову у реєстрації податкової накладної № 5 від 09.10.2018 року № 970945/40762196 про відмову у реєстрації податкової накладної № 6 від 09.10.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі того, що платником податку не надано копії документів (а.с.125, 135, 142, 149).
25.10.2018 року та 06.11.2018 року на рішення комісії Головного управління ДФС у Донецькій області № 960264/40762196 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 04.10.2018 року та, відповідно № 970946/40762196 про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 09.10.2018 року, № 970944/40762196 про відмову у реєстрації податкової накладної № 5 від 09.10.2018 року, № 970945/40762196 про відмову у реєстрації податкової накладної № 6 від 09.10.2018 року, в Єдиному реєстрі податкових накладних, ТОВ Новомихайлівське були подані в електронній формі засобами електронного зв'язку скарги з доданими до них поясненнями та копіями документів, які підтверджують інформацію, зазначену у податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, до комісії ДФС України з питань розгляду скарг (а.с.126, 136, 143, 150).
05.11.2018 року комісія ДФС України з питань розгляду скарг прийняла рішення № 40975/40762196/2 про залишення скарги ТОВ Новомихайлівське від 25.10.2018 року без задоволення та рішення комісії ГУ ДФС у Донецькій області № 960264/40762196 від 19.10.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 04.10.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін (а.с.129).
15.11.2018 року комісія ДФС України з питань розгляду скарг прийняла рішення № № 43605/40762196/2, 43604/40762196/2, 43619/40762196/2 про залишення скарг ТОВ Новомихайлівське від 06.11.2018 року без задоволення та рішення комісії ГУ ДФС у Донецькій області про відмову у реєстрації податкових накладних № 4, 5, 6 від 09.10.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін (а.с.139,146,153).
Також, на підтвердження реальності господарської операції позивачем було надано як до податкового органу так і до суду звіт про посівні площі сільськогосподарських культур (а.с.154-156), договір поставки № 119 від 22.02.2018 року із видатковою накладною від 28.03.2018 року (а.с.157-159), договір від 02.04.2018 року із актом надання послуг (а.с.160-162), договір № 3 від 01.10.2018 року із ТОВ Агро-Альянс із актом надання послуг (а.с.163-165).
Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає позовну заяву такою, що підлягає частковому задоволенню, з наступних підстав.
Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі-КАС України) завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 року № 2755-VI ( далі - Податковий кодекс України).
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
На виконання цієї норми постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246).
Пунктами дванадцятим Порядку № 1246 передбачено здійснення в автоматичному відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом дванадцятим Порядку № 1246, податковим органом формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Така квитанція надсилається платнику податку в автоматичному режимі (в електронному вигляді у текстовому форматі) протягом операційного дня і є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Положення підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України визначають, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567.
Пунктом шостим Критеріїв оцінки визначено два критерії для проведення Моніторингу податкової накладної, при цьому за змістом пункту першого Переліку документів для кожного із критеріїв законодавцем визначено специфічний (окремий) перелік документів, які платник податків може подати податковому органу для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку документів, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.
Порядок прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної або відмову у такій реєстрації, у періоді, протягом якого реалізовувалися спірні правовідносини, було регламентовано постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року № 190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" (далі - Постанова № 190).
Пунктом двадцять першим Постанови № 190 визначено підстави для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, зокрема, ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
Абзацом сьомим пункту 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України платнику податків надано можливість оскаржити Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних в адміністративному або судовому порядку.
Доводом відповідачів є те, що відповідно до чинного законодавства у податкового органу наявні повноваження на здійснення моніторингу податкових накладних, зупинення їх реєстрації та прийняття подальшого рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Виходячи із системного тлумачення норм права, наведених вище, суд вважає що наявність повноважень - це одна з обставин, які входять до предмета доказування у справах цієї категорії, але не єдина. Надання податковому органу відповідних повноважень - це лише передумова подальшої реалізації його управлінських функцій, результатом реалізації чого, у цій справі, є прийняття рішення, законність якого обґрунтовано перевірена судами попередніх інстанцій.
Судом встановлено, що дійсно відповідач має певні повноваження щодо зупинення податкових накладних. А отже, дії Державної фіскальної служби України щодо зупинення реєстрації податкових накладних № 3 від 04.10.2018 року № 4, 5, 6 від 09.10.2018 року, подані ТОВ Новомихайлівське , в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідають вимогам чинного законодавства. Тому, позовні вимоги в цій частині не підлягають задоволенню.
Натомість платником податків надано до податкового органу первинні документи на підтвердження реальності господарських операцій.
Як встановлено судом, податковим органом у рішеннях не наведено жодної конкретної інформації щодо причин, підстав та обґрунтувань прийняття такого рішення.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Суд зазначає, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
Крім того, відповідачем не вказано яких саме документів не вистачало для реєстрації податкової накладної. Водночас, як податковому органу так і до матеріалів справи надано документи, що підтверджують реальність операції.
У відзиві представник відповідачів вказує, що первинні документи, які були надані ТОВ Новомихайлівське складено з порушенням встановленого порядку, що є порушенням ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні . Однак, у рішеннях жодним чином вказане не відображено.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Виходячи з вищевикладеного, суд вважає за необхідне визнати протиправним і скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Донецькій області про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 960264/40762196 від 19.10.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 04.10.2018 року, № 970946/40762196 від 30.10.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 09.10.2018 року, № 970944/40762196 від 30.10.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 5 від 09.10.2018 року, № 970945/40762196 від 30.10.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 6 від 09.10.2018 року, подані Товариством з обмеженою відповідальністю "Новомихайлівське".
З огляду на наведене, суд вважає за необхідне зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні № 3 від 04.10.2018 року, № № 4, 5, 6 від 09.10.2018 року, подані Товариством з обмеженою відповідальністю "Новомихайлівське", в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою подання їх на реєстрацію, оскільки судом встановлено протиправність відмови у її реєстрації.
Водночас, позивач просить зобов'язати як Державну фіскальну службу України так і Головне управління ДФС у Донецькій області зареєструвати податкові накладні. Проте, суд звертає увагу, що саме Державною фіскальної службою України здійснюються повноваження щодо реєстрації податкових накладних.
На підставі викладеного, адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Новомихайлівське" до Державної фіскальної служби України та Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування рішення № 960264/40762196 від 19.10.2018 року, № 970946/40762196 від 30.10.2018 року, № 970944/40762196 від 30.10.2018 року, № 970945/40762196 від 30.10.2018 року та зобов'язання вчинити певні дії підлягає частковому задоволенню.
Разом з тим, щодо вимоги позивача щодо визначення Державній фіскальній службі України та Головному Управлінню Державної фіскальної служби у Донецькій області розумного строку виконання рішення суду, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 5 ст. 124, п. 9 ч. З ст. 129 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України. Зазначений принцип отримав подальше закріплення у нормах судоустрійного і процесуального законодавства, а саме у ст. 14 КАС України.
Суд розцінює вказану вимогу, як встановлення судового контролю за виконанням рішення суду по даній справі. В силу положень ч.1 ст. 382 КАС України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов'язати суб'єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення. Отже, у викладеній нормі йдеться про право, а не обов'язок суду щодо встановлення судового контролю за виконанням рішення. Водночас з цим, позивачем не наведено, і матеріли справи також не містять обставин, які б свідчили про те, що відповідач буде ухилятись від виконання судового рішення.
Таким чином, у даному випадку суд не знаходить підстав для застосування приписів ст. 382 КАС України щодо встановлення судового контролю, а тому у цій частині вимог належить відмовити.
Стосовно розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 3 524, 00 грн, згідно платіжного доручення № 171 від 19.11.2018 року та у розмірі 3 524, 00 грн, згідно платіжного доручення № 181 від 03.12.2018 року.
Відповідно до частини третьої ст.139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Оскільки позовні вимоги задоволено в частині визнання протиправними і скасування рішення комісії Головного управління ДФС у Донецькій області про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, суд вважає за необхідне стягнути з Головного управління ДФС у Донецькій області суму сплаченого судового збору 1762,00 грн на користь позивача.
Крім того, зважаючи на те, що судом зобов'язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні № 3 від 04.10.2018 року № № 4, 5, 6 від 09.10.2018 року, подані Товариством з обмеженою відповідальністю "Новомихайлівське", в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою подання їх на реєстрацію, суд вважає за необхідне стягнути з Державної фіскальної служби України суму сплаченого судового збору 1762,00 грн на користь позивача.
Керуючись ст.ст. 2,5-10, 72-80, 159, 160, 171, 199-204, 205, 246,250,295 КАС України, суд,-
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Новомихайлівське" (код ЄДРПОУ 40762196, 85654, Донецька обл., Мар'їнський район, село Новомихайлівка, вулиця Шевченка, будинок 60) до Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197, 04053, м.Київ, Львівська площа, будинок 8) та Головного управління ДФС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39406028, 87526, Донецька обл., місто Маріуполь, вулиця 130 Таганрозької дивізії, будинок 114) про визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування рішення № 960264/40762196 від 19.10.2018 року, № 970946/40762196 від 30.10.2018 року, № 970944/40762196 від 30.10.2018 року, № 970945/40762196 від 30.10.2018 року та зобов'язання вчинити певні дії,- задовольнити частково.
Визнати протиправним і скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Донецькій області про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 960264/40762196 від 19.10.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 04.10.2018 року, № 970946/40762196 від 30.10.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 09.10.2018 року, № 970944/40762196 від 30.10.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 5 від 09.10.2018 року, № 970945/40762196 від 30.10.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 6 від 09.10.2018 року, подані Товариством з обмеженою відповідальністю "Новомихайлівське".
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні № 3 від 04.10.2018 року № № 4, 5, 6 від 09.10.2018 року, подані Товариством з обмеженою відповідальністю "Новомихайлівське", в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою подання їх на реєстрацію.
В решті заявлених позовних вимог,- відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного Управління ДФС у Донецькій області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Новомихайлівське" суму сплаченого судового збору у розмірі 1762,00 грн (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні).
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Новомихайлівське" суму сплаченого судового збору у розмірі 1762,00 грн (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні.
Повний текст рішення складено 08.02.2019 року.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Голуб В.А.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.01.2019 |
Оприлюднено | 10.02.2019 |
Номер документу | 79690001 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні