Рішення
від 08.02.2019 по справі 360/145/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

08 лютого 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/145/19

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Чернявська Т.І., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в м. Сєвєродонецьку Луганської області про зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Луганського окружного адміністративного суду перебуває справа за позовом ОСОБА_1 (далі - позивач) до управління Пенсійного фонду України в м. Сєвєродонецьку Луганської області (далі - відповідач), в якій позивач просить зобов'язати управління Пенсійного фонду України в м. Сєвєродонецьку Луганської області внести зміни до відомостей про застраховану особу у Реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, а саме внести всі індивідуальні відомості про застраховану особу, зазначені за номером облікової картки НОМЕР_1, ПІБ ОСОБА_1 до індивідуальних відомостей про застраховану особу, зазначених за номером облікової картки НОМЕР_2, ПІБ ОСОБА_1.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначила, що у вересні 2018 року вона звернулась до відповідача з заявою про призначення їй пенсії за віком. Відповідачем призначено позивачу пенсію за віком довічно. При нарахуванні пенсійного стажу виявилось, що відповідач не зарахував до трудового стажу період роботи позивача у 2000-2005 роках у Палаці культури та техніки ім. 50-річчя Великого Жовтня Сєвєродонецького виробничого підприємства Об'єднання Азот . Підставою для незарахування даного трудового стажу стала помилка у персоніфікованих відомостях про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування. Так усі відомості про роботу позивача в період з 01 січня 2000 року по 31 грудня 2005 року внесені на інший реєстраційний номер облікової картки платника податків (НОМЕР_1) та інші ПІБ (ОСОБА_1) замість внесення на правильні реквізити - реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 та ПІБ ОСОБА_1.

З урахуванням викладеного позивач звернулась до відповідача з заявою про внесення змін (корегування) у реєстр для виправлення помилки, але відповідачем було відмовлено у здійсненні такого корегування, оскільки Палац культури та техніки ім. 50-річчя Великого Жовтня Сєвєродонецького виробничого підприємства Об'єднання Азот (ЄДРПОУ 21762412) припинив свою діяльність і в нього відсутні правонаступники, а тому внесення корегування в реєстр можливе тільки через рішення суду.

З посиланням на норми статей 1, 16, 21, 24 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-ІV Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , статей 1, 14-1 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18 червня 2014 року № 10-1 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 27 березня 2018 року № 8-1) та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08 липня 2014 року за № 785/25562, позивач вважає, що відповідач зобов'язаний внести виправлення (корегування) до персоніфікованих відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування щодо її роботи в період з 01 січня 2000 року по 31 грудня 2005 року.

Управління Пенсійного фонду України в м. Сєвєродонецьку Луганської області через відділ діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію) 23 січня 2019 року за вхідним реєстраційним № 4133/2019 подало відзив на позовну заяву від 21 січня 2019 року № 990/07-20 (арк. спр. 33-34), в якому відповідач зазначив, що 09 серпня 2018 року позивач звернулась до відповідача з заявою про призначення пенсії за віком. З 12 липня 2018 року позивачу призначено пенсію за віком на підставі протоколу від 15 серпня 2018 року № 2555.

Під час призначення позивачу пенсії відповідачем встановлено, що згідно з відомостями з системи персоніфікованого обліку на прізвище та ім'я ОСОБА_1 обліковується інформація за двома реєстраційними номерами облікової картки платника податків, а саме НОМЕР_2 та НОМЕР_1. За реєстраційним номером облікової картки платника податків НОМЕР_2 по-батькові - Олександрівна, за реєстраційним номером облікової картки платника податків НОМЕР_1 по-батькові - ОСОБА_1.

Згідно з індивідуальними відомостями про застраховану особу на ОСОБА_1 за номером облікової картки НОМЕР_1 за період з 01 січня 2000 року по 31 грудня 2005 року, страхувальником вказано Палац культури та техніки ім. 50-річчя Великого Жовтня Сєвєродонецького державного виробничого підприємства Об'єднання Азот (ідентифікаційний код 21762412). Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, організація (установа, заклад) Палац культури та техніки ім. 50-річчя Великого Жовтня Сєвєродонецького державного виробничого підприємства Об'єднання Азот (ідентифікаційний код 21762412) була знята з обліку у фіскальних органах 29 квітня 2014 року без визначення правонаступника.

27 вересня 2018 року позивач звернулась до відповідача із заявою про приведення у відповідність даних персоніфікованого обліку. З посиланням на положення частини другої статті 19 Конституції України, частин першої статті 4, частин першої, другої, п'ятої статті 21, частини другої статті 22, частини першої, другої статті 24 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , пунктів 1, 11 Положення про організацію персоніфікованого обліку відомостей у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04 червня 1998 року № 794, та пункти 3, 4 розділу IV Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкого державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18 червня 2014 року № 10-1 (в редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 27 березня 2018 року № 8-1), відповідач відмовив позивачу у задоволенні її заяви про приведення у відповідність даних персоніфікованого обліку.

З урахуванням викладеного, відповідач зазначив, що управління Пенсійного фонду України в м. Сєвєродонецьку Луганської області позбавлено можливості самостійно (без рішення суду, що набрало законної сили) внести зміни або уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб.

Ухвалою від 09 січня 2019 року про відкриття провадження в адміністративній справі судом ухвалено розглядати дану справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) відповідно до положень пункту 2 частини першої статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) (арк. спр. 1-2).

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статті 90 КАС України, судом встановлено таке.

ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2, місце проживання: АДРЕСА_1) звернулась до управління Пенсійного фонду України в м. Сєвєродонецьку Луганської області із заявою від 09 серпня 2018 року зареєстрованою за № 2555 про призначення пенсії за віком, додавши до заяви документи, зазначені в розписці-повідомленні (арк. спр. 36, 36 зв.).

Згідно з протоколом управління Пенсійного фонду України в м. Сєвєродонецьку Луганської області від 15 серпня 2018 року № 2555 позивачу з 12 липня 2018 року призначено пенсію за віком довічно у місячному розмірі 2089,18 грн (арк. спр. 35). Відповідно до розрахунку стажу страховий стаж позивача з 01 липня 2000 року складає 15 років 04 місяці 28 днів, загальний стаж після 2004 року - 11 років 10 місяців 28 днів, загальний стаж позивача складає 38 років 01 місяць 21 день. При призначенні пенсії відповідачем не зараховано до трудового стажу позивача період роботи з 01 січня 2000 року по 31 грудня 2005 року у Палаці культури та техніки ім. 50-річчя Великого Жовтня Сєвєродонецького виробничого підприємства Об'єднання Азот через помилки у персоніфікованих відомостях про позивача в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування (арк. спр. 12-13, 35 зв.).

Відповідно до трудової книжки від 14 жовтня 1977 року ОСОБА_1 у період з 01 січня 2000 року по 31 грудня 2005 року працювала у Палаці культури та техніки ім. 50-річчя Великого Жовтня Сєвєродонецького виробничого підприємства Об'єднання Азот на посаді балетмейстеру дитячого зразкового ансамблю, що також підтверджується особовою карткою позивача від 01 вересня 1999 року, копію якої видано комунальною установою Трудовий архів м. Сєвєродонецька , довідками комунальної установи Трудовий архів м. Сєвєродонецька від 14 серпня 2018 року за №№ С-1600/01, С-1617/01 про нарахування заробітної плати працівникам Палацу культури та техніки ім. 50-річчя Великого Жовтня Сєвєродонецького виробничого підприємства Об'єднання Азот щодо позивача за 2000-2005 роки та відомостями з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків за період з 1 кварталу 2000 року по 4 квартал 2005 року (арк. спр. 10-11, 14-15, 16, 17, 18-19).

Разом з тим, у індивідуальних відомостях про застраховану особу за 1998-2018 роки за формою ОК-5 від 20 вересня 2018 року за персоніфікованими відомостями номер облікової картки: НОМЕР_1, ПІБ ОСОБА_1, є відомості про роботу у Палаці культури та техніки ім. 50-річчя Великого Жовтня Сєвєродонецького виробничого підприємства Об'єднання Азот (код 21762412) за 2000-2005 роки. Тобто, у персоніфікованих відомостях про позивача в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування наявні помилки в частині номеру облікової картки (НОМЕР_1), ПІБ (ОСОБА_1) (арк. спр. 24).

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 09 січня 2019 року за № НОМЕР_3 Палац культури та техніки ім. 50-річчя Великого Жовтня Сєвєродонецького виробничого підприємства Об'єднання Азот (ідентифікаційний код 21762412) 28 квітня 2014 року припинено в результаті ліквідації без правонаступництва (арк. спр. 26-28).

27 вересня 2018 року позивач звернулась до відповідача із заявою про виправлення помилки в індивідуальних відомостях про застраховану особу та приведення у відповідність даних персоніфікованого обліку за період з 01 січня 2000 року по 31 грудня 2005 року (арк. спр. 20).

Листом від 21 жовтня 2018 року за № 16108/05-21 відповідач повідомив позивачу, що страхувальника Палац культури та техніки ім. 50-річчя Великого Жовтня Сєвєродонецького виробничого підприємства Об'єднання Азот (ідентифікаційний код 21762412) знято з обліку 28 квітня 2014 року без правонаступництва, що унеможливлює надання відповідних коригувань страхувальником. Відповідно до пункту 4 розділу IV Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18 червня 2014 року № 10-1 (в редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 27 березня 2018 року № 8-1), внаслідок припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили (арк. спр. 21).

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування визначені Законом України від 09 липня 2003 року № 1058-IV Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі - Закон № 1058-IV).

Відповідно до статті 1 Закону № 1058-IV:

застрахована особа - фізична особа, яка відповідно до цього Закону підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачуються чи сплачувалися у встановленому законом порядку страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та до накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування (абзац п'ятий);

персоніфікований облік у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування (далі - персоніфікований облік) - організація та ведення обліку відомостей про застраховану особу, що здійснюється відповідно до законодавства і використовується в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування в установленому законодавством порядку (абзац двадцять п'ятий).

Згідно з частиною першою статті 21 Закону № 1058-IV персоніфікований облік у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування здійснюється з метою обліку застрахованих осіб, учасників накопичувальної системи пенсійного страхування та їх ідентифікації, а також накопичення, зберігання та автоматизованої обробки інформації про облік застрахованих осіб і реалізацію ними права на страхові виплати у солідарній системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування та накопичувальній системі пенсійного страхування. Для формування інформаційної бази системи персоніфікованого обліку використовуються відомості, що надходять від: державних реєстраторів юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; роботодавців; застрахованих осіб; фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування; центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, виконавчих органів сільських, селищних, міських (крім міст обласного значення) рад та уповноважених суб'єктів для обліку даних Єдиного державного демографічного реєстру; органів доходів і зборів, територіальних органів Пенсійного фонду за результатами перевірок платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та/або в порядку міжвідомчого обміну інформацією; державної служби зайнятості; інших підприємств, установ, організацій та військових частин; компаній з управління активами; зберігачів; інших джерел, передбачених законодавством.

На кожну застраховану особу відкривається персональна електронна облікова картка, якій присвоюється унікальний номер електронної облікової картки. Унікальний номер електронної облікової картки формується автоматично шляхом додавання одиниці до останнього наявного унікального номера електронної облікової картки. Порядок та строки впровадження унікальних номерів електронних облікових карток застрахованих осіб, порядок ведення персональних електронних облікових карток визначаються Пенсійним фондом (частина друга статті 21 Закону № 1058-IV).

Частиною третьою статті 21 Закону № 1058-IV закріплено, що персональна електронна облікова картка застрахованої особи повинна містити такі відомості:

1) умовно-постійна частина персональної електронної облікової картки: унікальний номер електронної облікової картки; серія, номер і найменування документа, що посвідчує особу; прізвище, ім'я та по батькові на момент створення електронної облікової картки; прізвище, ім'я та по батькові на поточний момент; прізвище при народженні; дата народження; місце народження; стать; адреса місця проживання; адреса, за якою здійснено реєстрацію місця проживання; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки та офіційно повідомили про це відповідний орган доходів і зборів і мають відмітку в паспорті); унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі; громадянство; номер телефону (за згодою); відмітка про смерть;

2) частина персональної електронної облікової картки, яка відображає страховий стаж, заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), розмір сплачених страхових внесків та інші відомості, необхідні для обчислення та призначення страхових виплат: код згідно з ЄДРПОУ або реєстраційний номер облікової картки платника податків, або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки та офіційно повідомили про це відповідний орган доходів і зборів і мають відмітку в паспорті) страхувальника (платника); рік, за який внесено відомості; розмір страхового внеску за відповідний місяць; сума сплачених страхових внесків за відповідний місяць; страховий стаж; кількість відпрацьованих застрахованою особою календарних днів (годин) за відповідний місяць; ознака особливих умов праці, що дають право на пільги в системі пенсійного забезпечення; сума заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), з якої сплачено страхові внески за відповідний місяць;

3) частина персональної електронної облікової картки, яка відображає виплату за рахунок коштів Пенсійного фонду пенсії застрахованій особі за місяцями: номер електронної пенсійної справи; номер архівної електронної пенсійної справи в електронному архіві пенсійних справ; дата, з якої призначено пенсію; поточний місяць нарахування (перерахунку, індексації) пенсії; сума періодів страхового стажу; коефіцієнт страхового стажу; коефіцієнт заробітної плати (доходу, грошового забезпечення); заробітна плата (дохід, грошове забезпечення) для обчислення, перерахунку, індексації пенсії на поточний момент; поточний розмір пенсії для виплати; відомості про членів сім'ї, які перебувають на утриманні застрахованої особи, та її дітей; інформація про уповноважену особу, яка одержала звернення про призначення (перерахунок) пенсії;

4) частина персональної електронної облікової картки, яка відображає участь застрахованої особи в накопичувальній системі пенсійного страхування, стан накопичувального пенсійного рахунку застрахованої особи або здійснення виплат її спадкоємцям за рахунок коштів, що обліковуються на такому рахунку, а також відомості про стан індивідуального пенсійного рахунку застрахованої особи в недержавному пенсійному фонді - суб'єкті другого рівня системи пенсійного забезпечення та здійснення їй пенсійних виплат: сума заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) учасника накопичувальної пенсійної системи, з якої сплачено страхові внески за відповідний місяць; сума страхових внесків, сплачена до накопичувальної системи пенсійного страхування за останній звітний рік; дата перерахування страхових внесків до накопичувальної системи пенсійного страхування; кількість одиниць пенсійних активів застрахованої особи в накопичувальній системі пенсійного страхування; загальна сума коштів застрахованої особи в накопичувальній системі пенсійного страхування; реквізити обраного застрахованою особою недержавного пенсійного фонду - суб'єкта другого рівня системи пенсійного забезпечення, з яким укладено пенсійний контракт, реквізити адміністратора і зберігача такого фонду; сума коштів, що обліковується на індивідуальному пенсійному рахунку застрахованої особи в недержавному пенсійному фонді - суб'єкті другого рівня системи пенсійного забезпечення; сума одноразової виплати, сплаченої відповідно до статті 56 цього Закону застрахованій особі в накопичувальній системі пенсійного страхування або її спадкоємцю, дата такої виплати; реквізити страхової організації, з якою укладено договір страхування довічної пенсії (у разі укладення); дата укладення договору страхування довічної пенсії та розмір страхової виплати за цим договором (у разі укладення); сума коштів, перерахована з накопичувальної системи пенсійного страхування страховій організації, обраній застрахованою особою, для оплати договору страхування довічної пенсії, дата її перерахування; сума штрафної санкції та пені, сплачена агентом-страхувальником за несвоєчасне перерахування сум страхових внесків на користь учасника накопичувальної системи пенсійного страхування, дата її сплати; відмітка про дату смерті застрахованої особи;

5) частина персональної електронної облікової картки, яка відображає звернення застрахованої особи, надання інформації про застраховану особу та інші відомості щодо реалізації прав застрахованої особи у системі пенсійного забезпечення.

Відповідно до частини четвертої статті 21 Закону № 1058-IV персоніфіковані відомості, внесені до персональної електронної облікової картки застрахованої особи, зберігаються в Пенсійному фонді протягом усього життя цієї особи, а після її смерті - протягом 75 років на паперових носіях та/або в електронній формі за наявності засобів, що гарантують ідентичність паперової та електронної форм документа.

Згідно з пунктом 1 частини другої статті 22 Закону № 1058-IV відомості, що містяться в системі персоніфікованого обліку, використовуються виконавчими органами Пенсійного фонду серед іншого для: підтвердження участі застрахованої особи в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування; обчислення страхових внесків; визначення права застрахованої особи або членів її сім'ї на отримання пенсійних виплат згідно з цим Законом; визначення розміру, перерахунку та індексації пенсійних виплат, передбачених цим Законом; надання застрахованій особі на її вимогу або у випадках, передбачених цим Законом та Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування .

Частиною першою статті 1 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - Закон № 2464-VI) визначено:

Державний реєстр загальнообов'язкового державного соціального страхування (далі - Державний реєстр) - організаційно-технічна система, призначена для накопичення, зберігання та використання інформації про збір та ведення обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, його платників та застрахованих осіб, що складається з реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб (пункт 1);

Пенсійний фонд України (далі - Пенсійний фонд) - орган, уповноважений відповідно до цього Закону вести реєстр застрахованих осіб Державного реєстру та виконувати інші функції, передбачені законом (пункт 7).

Згідно з частиною першою статті 16 Закону № 2464-VI Державний реєстр створюється для забезпечення: ведення обліку платників і застрахованих осіб у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування та їх ідентифікації; накопичення, зберігання та автоматизованої обробки інформації про сплату платниками єдиного внеску та про набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат за окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування; нарахування та обліку виплат за окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Відповідно до частини другої статті 16 Закону № 2464-VI Державний реєстр складається з реєстру страхувальників і реєстру застрахованих осіб.

Ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру здійснюється на підставі положення, що затверджується Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування (абзац другий частини третьої статті 16 Закону № 2464-VI).

Частиною першою статті 20 Закону № 2464-VI визначено, що Реєстр застрахованих осіб - автоматизований банк відомостей, створений для ведення єдиного обліку фізичних осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню відповідно до закону. Реєстр застрахованих осіб складається з електронних облікових карток застрахованих осіб, до яких включаються відомості про застрахованих осіб, інформація про набуття прав на одержання страхових виплат за всіма видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та інформація про виплати за всіма видами загальнообов'язкового державного соціального страхування. Реєстр застрахованих осіб формує та веде Пенсійний фонд, користувачами цього реєстру є органи доходів і зборів та фонди загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Згідно з частиною третьою статті 20 Закону № 2464-VI на кожну застраховану особу заводиться персональна електронна облікова картка, до якої включаються такі відомості:

1) умовно-постійна частина картки: унікальний номер електронної облікової картки; номер посвідчення застрахованої особи; прізвище, ім'я та по батькові на момент створення електронної облікової картки; прізвище, ім'я та по батькові на поточний момент; дата народження; стать; унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі та серія, номер і назва документа, з якого взяті відомості до персональної облікової картки; громадянство; номер телефону (за згодою); відмітка про смерть;

2) частина картки, що відображає загальний страховий стаж, заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), розмір сплаченого єдиного внеску та інші дані, необхідні для обчислення та призначення страхових виплат за окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування: ідентифікаційний номер платника (крім осіб, які через релігійні або інші переконання відмовилися від ідентифікаційного номера); рік, за який внесено відомості; розмір єдиного внеску за відповідний місяць; сума сплаченого єдиного внеску за відповідний місяць; професійна назва роботи; посада; дані про особливі умови праці, що дають право на пільги із загальнообов'язкового державного соціального страхування; сума виплат (доходу), з якої сплачено страхові внески за відповідний місяць; сума призначеної пенсії; кількість відпрацьованих застрахованою особою календарних днів (годин) за відповідний місяць; інша інформація, необхідна для обчислення та призначення страхових виплат за окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування; інформація про страхові випадки: дата страхового випадку; вид страхового випадку;

3) частина картки, що відображає здійснення виплат за окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування: вид страхової виплати; вид соціальної пільги; вид соціальної виплати; дата, з якої призначено виплату; дата початку та закінчення виплати (пільги); сума виплати (помісячні суми виплати); індексація страхової виплати.

Персоніфіковані відомості, включені до персональної електронної облікової картки застрахованої особи, зберігаються в Пенсійному фонді протягом усього життя особи, а після її смерті - протягом 75 років на паперових та/або електронних носіях за наявності засобів, що гарантують ідентичність паперового та електронного документів (абзац дев'ятий пункту 3 частини третьої статті 20 Закону № 2464-VI).

Зміни та уточнення вносяться до відомостей реєстру застрахованих осіб у порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення (частина п'ята статті 20 Закону № 2464-VI).

Згідно з частиною шостою статті 20 Закону № 2464-VI відомості про страховий стаж та заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), розмір сплаченого єдиного внеску та інші дані, що містяться в реєстрі застрахованих осіб, використовуються для обчислення та призначення страхових виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням.

Порядок організації ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування (далі - Реєстр застрахованих осіб) та порядок надання інформації з Реєстру застрахованих осіб визначає Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, затверджене постановою правління Пенсійного фонду України від 18 червня 2014 року № 10-1 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 27 березня 2018 року № 8-1) та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 8 липня 2014 року за № 785/25562 (далі - Положення № 8-1).

Пунктом 4 розділу І Загальні положення Положення № 8-1 визначено, що Реєстр застрахованих осіб формує та веде Пенсійний фонд України, який є володільцем даних Реєстру застрахованих осіб.

Реєстр застрахованих осіб забезпечує: облік застрахованих осіб у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування та їх ідентифікацію; накопичення, зберігання та автоматизовану обробку інформації про страховий стаж та заробітну плату (дохід, грошове забезпечення, допомогу, компенсацію), про набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат за окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування; нарахування та облік виплат за окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування (пункт 5 розділу І Загальні положення Положення № 8-1).

Згідно з пунктом 1 розділу IV Дані облікової картки Реєстру застрахованих осіб, зміни та уточнення до них Положення № 8-1 Реєстр застрахованих осіб складається з облікових карток, які включають дані, визначені частиною третьою статті 20 Закону та частиною третьою статті 21 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .

Відповідно до пункту 2 розділу IV Дані облікової картки Реєстру застрахованих осіб, зміни та уточнення до них Положення № 8-1 до облікових карток Реєстру застрахованих осіб вносяться відомості про фізичних осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню відповідно до законодавства, та інша інформація, необхідна для обчислення, призначення та здійснення страхових виплат за окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, а саме:

персоніфіковані відомості про застрахованих осіб та інформація про нарахування страхових внесків, про трудовий та страховий стаж, особливі умови праці, які дають право на пільги в пенсійному забезпеченні та із загальнообов'язкового державного соціального страхування, період, який відповідно до законодавства зараховується до страхового стажу без сплати страхових внесків, кількість календарних днів перебування у трудових та цивільно-правових відносинах, проходження служби за відповідний місяць, що подаються страхувальниками у складі звітності;

відомості про заробітну плату (дохід, грошове забезпечення, допомога та компенсація, на які нараховано і з яких сплачено страхові внески), що подаються роботодавцями, - підприємствами, установами, організаціями, військовими частинами та органами, які виплачують грошове забезпечення, допомогу та компенсацію відповідно до законодавства;

відомості про облік стажу окремих категорій осіб відповідно до законодавства;

відомості про фізичних осіб - підприємців та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність;

відомості про нарахування страхових внесків та єдиного внеску фізичними особами - підприємцями та особами, які провадять незалежну професійну діяльність;

відомості про суми добровільних внесків, передбачених договором про добровільну участь, які підлягають сплаті, та одноразової сплати особою єдиного внеску за попередні періоди, в яких особа не підлягала загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню;

відомості про суми доплати до мінімального страхового внеску відповідно до частини третьої статті 24 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування ;

відомості електронних пенсійних справ, включаючи інформацію про паспортні дані пенсіонера та його місце проживання; копії документів, на підставі яких призначено пенсію (щомісячне довічне грошове утримання, допомогу на поховання тощо) та проводиться її виплата; інша інформація, з урахуванням якої визначаються розмір призначеної пенсії та розмір пенсії до виплати з часу її призначення до закриття пенсійної справи; інформація про членів сім'ї застрахованої особи, які знаходяться на її утриманні, та її дітей;

періоди страхового стажу на основі сплати страхових внесків та єдиного внеску системи обліку сплати страхових внесків;

інформація щодо виплат за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, включаючи дані про підставу (дата та вид страхового випадку), дати початку та закінчення здійснення виплат за окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування виплат, їх вид, суми виплат;

інформація про звернення громадян до органів Пенсійного фонду України, включаючи дані про надання особам електронних послуг відповідно до Положення про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30 липня 2015 року № 13-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 серпня 2015 року за № 991/27436 (відомості веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України);

інформація про фізичних осіб, які сплачують / за яких сплачують страхові внески до накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування;

відомості про надання третім особам інформації з Реєстру застрахованих осіб, що стосується такої застрахованої особи.

Пунктом 3 розділу IV Дані облікової картки Реєстру застрахованих осіб, зміни та уточнення до них Положення № 8-1 визначено, що відомості до Реєстру застрахованих осіб, зміни, уточнення до них вносяться в електронній формі в автоматичному режимі на підставі: звітності, що подається страхувальниками до Пенсійного фонду України, відомостей центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

У разі припинення страхувальника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться на підставі відомостей, поданих правонаступником (абзац перший пункту 4 розділу IV Дані облікової картки Реєстру застрахованих осіб, зміни та уточнення до них Положення № 8-1).

Згідно з абзацами другим, третім пункту 4 розділу IV Дані облікової картки Реєстру застрахованих осіб, зміни та уточнення до них Положення № 8-1 у разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили. Внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб відповідно до рішення суду, що набрало законної сили, здійснюється територіальними органами Пенсійного фонду України на підставі наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк після надходження (надання особою) рішення суду.

Відомості про стаж роботи ОСОБА_1 у період з 01 січня 2000 року по 31 грудня 2005 року на посаді балетмейстеру дитячого зразкового ансамблю внесені до системи персоніфікованого обліку з помилками, допущеними роботодавцем (страхувальником) Палацем культури та техніки ім. 50-річчя Великого Жовтня Сєвєродонецького виробничого підприємства Об'єднання Азот (ідентифікаційний код 21762412), який 28 квітня 2014 року припинено в результаті ліквідації без правонаступництва.

Зважаючи на те, що в силу наведених вище вимог Положення № 8-1 підставою для внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб у разі ліквідації страхувальника є рішення суду, та з огляду на встановлені у справі фактичні обставини, суд дійшов висновку про наявність підстав для зобов'язання відповідача внести зміни до відомостей реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування шляхом внесення всіх індивідуальних відомостей за період з 01 січня 2000 року по 31 грудня 2005 року про застраховану особу, зазначених за номером облікової картки: НОМЕР_1, ПІБ: ОСОБА_1, до індивідуальних відомостей про застраховану особу, зазначених за номером облікової картки: НОМЕР_2, ПІБ: ОСОБА_1.

Таким чином, позовні вимоги належить задовольнити повністю.

З огляду на те, що позовні вимоги носять немайновий характер і позов підлягає задоволенню повністю, відповідно до приписів частини першої статті 139 КАС України суд присуджує позивачу за рахунок бюджетних асигнувань відповідача понесені ним і документально підтверджені судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 768,40 грн.

Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 72, 77, 90, 94, 132, 139, 241-246, 250, 255, 262, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2, місце проживання: АДРЕСА_1) до управління Пенсійного фонду України в м. Сєвєродонецьку Луганської області (ідентифікаційний код 21792459, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Шевченка, буд. 9) про зобов'язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Зобов'язати управління Пенсійного фонду України в м. Сєвєродонецьку Луганської області (ідентифікаційний код 21792459, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Шевченка, буд. 9) внести зміни до відомостей реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування шляхом внесення всіх індивідуальних відомостей за період з 01 січня 2000 року по 31 грудня 2005 року про застраховану особу, зазначених за номером облікової картки: НОМЕР_1, ПІБ: ОСОБА_1, до індивідуальних відомостей про застраховану особу, зазначених за номером облікової картки: НОМЕР_2, ПІБ: ОСОБА_1.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань управління Пенсійного фонду України в м. Сєвєродонецьку Луганської області (ідентифікаційний код 21792459, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Шевченка, буд. 9) на користь ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2, місце проживання: АДРЕСА_1) судовий збір у розмірі 768,40 грн (сімсот шістдесят вісім грн 40 коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Т.І. Чернявська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.02.2019
Оприлюднено10.02.2019
Номер документу79691751
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/145/19

Ухвала від 22.04.2019

Кримінальне

Бородянський районний суд Київської області

Гумбатов В. А.

Ухвала від 12.04.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 18.03.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Рішення від 08.02.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 28.01.2019

Кримінальне

Бородянський районний суд Київської області

Гумбатов В. А.

Ухвала від 09.01.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні