Рішення
від 08.02.2019 по справі 420/5751/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/5751/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 лютого 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

Головуючого судді Бойко О.Я.,

розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Головного управління Держпраці в Одеській області до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ШАХ-НАМЕ" про застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю) дозвільної системи у сфері господарської діяльності,-

І. Суть спору:

Головне управління Держпраці в Одеській області звернулося до Одеського окружного адміністративного суду із позовом до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ШАХ-НАМЕ", в якому просило:

1. Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ШАХ-НАМЕ" (вул. Військовий узвіз, буд. 5/1, м. Одеса, 65082; код ЄДРПОУ: 36674612) шляхом зобов'язання ОСББ "ШАХ-НАМЕ" повністю зупинити експлуатацію та роботи в розподільному пристрої - 0,4 кВ та експлуатацію пасажирських ліфтів зав. №№ 28264, 28263, які знаходяться за адресою: вул. Військовий узвіз, буд.5/1, м. Одеса, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

ІІ. Аргументи сторін

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив наступне.

Відповідно до наказу Головного управління від 17.08.2018 р. №1235 у період з 13.09.2018 р. по 19.09.2018 р. посадовими особами Головного управління було проведено планову перевірку Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ШАХ-НАМЕ" дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.

Під час проведення планової перевірки було виявлено всього 22 порушення нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, з яких 4 створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

На думку представника позивача, з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей є підстави для негайного зупинення експлуатації та робіт в розподільному пристрої - 0,4 кВ та експлуатацію пасажирських ліфтів зав. №№ 28264, 28263, які знаходяться за адресою: вул. Військовий узвіз, буд. 5/1, м. Одеса.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив задовольнити з підстав викладених у позові. Також представник позивача у судовому засіданні просив продовжити розгляд справи по суті у порядку письмового провадження.

08.11.2018 р. ухвалою Одеський окружний адміністративний суд прийняв позовну заяву до розгляду, відстрочив сплату судового збору у розмірі 1762,00 грн. до ухвалення рішення по суті розгляду справи та відкрив провадження за правилами загального позовного провадження.

28.11.2018 р. ухвалою занесеною до протоколу судового засідання продовжено підготовче провадження до 90 днів.

17.12.2018 р. ухвалою Одеський окружний адміністративний суд задовольнив зупинив провадження по справі для примирення сторін до 21.01.2019 р. та призначив судове засідання на 23.01.2019 р.

23.01.2019 р. ухвалою занесеною до протоколу судового засідання поновлено провадження по справі, закрито підготовче провадження та продовжено розгляд справи по суті у порядку письмового провадження.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився про день час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та завчасно.

Згідно з ч. 9 ст.205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З'ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, та дослідивши письмові докази, якими вони обґрунтовуються, суд робить висновок, що адміністративний позов належить до задоволення. Свій висновок суд вмотивовує наступним чином.

ІІІ. Обставини, встановлені судом

Так, суд встановив, що Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ШАХ-НАМЕ" знаходяться за адресою: вул. Військовий узвіз, буд. 5/1, м. Одеса.

Відповідно до наказу Головного управління від 17.08.2018 р. №1235 у період з 13.09.2018 р. по 19.09.2018 р. посадовими особами Головного управління було проведено планову перевірку Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ШАХ-НАМЕ" з метою перевірки дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки (а.с.9-13).

За результатами перевірки позивач склав акт перевірки суб'єкта господарювання Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ШАХ-НАМЕ" від 19.09.2018 р. №15/14.3/06-973 (а.с.24-27).

Під час проведення планової перевірки було виявлено всього 22 порушення нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, з яких 4 створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а саме:

- не призначена особа, відповідальна за справний стан і безпечну експлуатацію електрогосподарства. Порушено п. 1.3.1 НПАОП 40.1-1.21-98;

- не проведені профілактичні випробування та вимірювання електроустановок. Порушено п.1.3.1 НПАОП 40.1-1.21-98;

- не отримано дозвіл територіальному органу спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охорони праці (Головне управління Держпраці в Одеській області) на експлуатацію ліфтів.

- відсутні технічні паспорти ліфтів зав.№№28264, 28263. Порушено п.9.7.15 НПАОП 0.000-1.02-08.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

IV Джерела права та висновки суду.

Статтею 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року № 96 (далі - Положення № 96), Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Держпраці України у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Основними завданнями Держпраці України є: 1) реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб; 2) здійснення комплексного управління охороною праці та промисловою безпекою на державному рівні; 3) здійснення державного регулювання і контролю у сфері діяльності, пов'язаної з об'єктами підвищеної небезпеки; 4) організація та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері функціонування ринку природного газу в частині підтримання належного технічного стану систем, вузлів і приладів обліку природного газу на об'єктах його видобутку та забезпечення безпечної і надійної експлуатації об'єктів Єдиної газотранспортної системи.

Згідно з пунктом 7 вказаного Положення, Держпраця України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.

Наказом Державної служби України з питань праці від 03.08.2018 р. №84 затверджено положення про Головне управління Держпраці в Одеській області, у пункті 1 якого зазначено, що головне управління є територіальним органом Держпраці України та здійснює свої повноваження на території Одеської області.

Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках передбачених законом.

Згідно з ст.38 Закону України "Про охорону праці" державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Відповідно до Закону України Про охорону праці , державна політика в галузі охорони праці базується , у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Частиною 7 ст.7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановленні законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Частиною 5 ст.4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду.

Таким чином, враховуючи зазначене, а також порушення законодавства, викладені у рядках №№ 5, 6, 15, 16 розділу Акту перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 19.09.2018 р.№15/14.3/06-973 з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей суд робить висновок, що є підстави для негайного зупинення експлуатації та робіт в розподільному пристрої -0,4 кВ та експлуатацію пасажирських ліфтів зав. №№ 28264, 28263, які знаходяться за адресою: вул. Військовий узвіз, буд. 5/1, м. Одеса.

Згідно з ч. 1 ст. 69 та ч. 1 ст. 70 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Відповідно до ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідач впродовж судового розгляду справи не надав жодного доказу усунення недоліків, або спростування виявлених порушень, які були виявленні під час перевірки та зафіксовані у акті перевірки від 19.09.2018 р. №15/14.3/06-973.

З огляду на вищевикладене, у зв'язку із тим, що виявлені порушення створюють загрозу життю та здоров'ю людей, суд робить висновок, що адміністративний позов належить до задоволення.

У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

Згідно з ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертизи.

З урахуванням відстрочення позивачу сплати судового збору у розмірі 1762,00 грн. за подання адміністративного позову суд, стягує зазначену суму судового збору з Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ШАХ-НАМЕ" до спеціального фонду Державного бюджету України, а саме: Отримувач коштів УК у м. Одесі/Київський р-н/22030101, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 38016923; банк отримувача Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) 899998; рахунок отримувача 34310206084032; код класифікації доходів бюджету 22030101.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2,139, 255, 293, 295, 371 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ШАХ-НАМЕ" (вул. Військовий узвіз, буд. 5/1, м. Одеса, 65082; код ЄДРПОУ: 36674612) шляхом зобов'язання ОСББ "ШАХ-НАМЕ" повністю зупинити експлуатацію та роботи в розподільному пристрої - 0,4 кВ та експлуатацію пасажирських ліфтів зав. №№ 28264, 28263, які знаходяться за адресою: вул. Військовий узвіз, буд.5/1, м. Одеса, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

3. Стягнути судовий збір у розмірі 1762 (одну тисячу сімсот шістдесят два),00 грн. з Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ШАХ-НАМЕ" до спеціального фонду Державного бюджету України, а саме: Отримувач коштів УК у м. Одесі/Київський р-н/22030101, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 38016923; банк отримувача Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) 899998; рахунок отримувача 34310206084032; код класифікації доходів бюджету 22030101.

4. Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини постанови суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П'ятого апеляційного адміністративного суду.

5. Позивач - Головне управління Держпраці в Одеській області, адреса: пр. Шевченка, буд.2, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ: 39781624.

Відповідач - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ШАХ-НАМЕ" адреса: Військовий узвіз, буд. 5/1, м. Одеса, 65082, код ЄДРПОУ: 36674612.

Суддя О.Я. Бойко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.02.2019
Оприлюднено10.02.2019
Номер документу79691775
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/5751/18

Рішення від 08.02.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 17.12.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 08.11.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні