КРАМАТОРСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

Справа № 234/18160/18

Провадження № 1-кс/234/974/19

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 лютого 2019 року Слідчій суддя Краматорського міського суд Донецької області - ОСОБА_1

при секретарі - Пагуліч Д.Г.

за участю: прокурора - Альоши А.В.

підозрюваного - ОСОБА_2

захисника - адвоката ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Краматорськ клопотання прокурора другого відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях військової прокуратури об'єднаних сил капітана юстиції ОСОБА_4 про продовження строку покладення обов'язків, передбачених ч.5 ст.194 КПК України у кримінальному провадженні №42018051110000039 від 15.05.2018 року у відношенні:

ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, який народився в м.Ковель Волинської області, громадянина України, ІНФОРМАЦІЯ_2, працюючого на посаді старшого державного інспектора відділу державного контролю та нагляду за безпекою на транспорті Управління Укртрансбезпеки у Донецькій області, не одруженого, раніше не судимого, який зареєстрований за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_3, фактично проживає за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_4, б. 55, кв.34,

-підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.368 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

04 лютого 2019 року прокурор Альоша А.В. звернувся до слідчого судді Краматорського міського суду Донецької області з клопотанням про продовження строку покладення обов'язків, передбачених ч.5 ст.194 КПК України, на підозрюваного ОСОБА_2

Клопотання мотивує тим, що військовою прокуратурою об'єднаних сил здійснюється процесуальне керівництво у кримінальному провадженні №42018051110000039 від 15.05.2018 за підозрою ОСОБА_2 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України та за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 369 КК України, досудове розслідування у якому здійснюється слідчим відділом Краматорського ВП ГУ НП в Донецькій області.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_2 09.08.2017 наказом Голови Державної служби України з безпеки на транспорті № 1537 - к призначений на посаду старшого державного інспектора відділу державного контролю та нагляду за безпекою на транспорті Управління Укртрансбезпеки у Донецькій області та відповідно до положень ч. 3 ст. 18 Кримінального кодексу України він є службовою особою - працівником органу державної влади, яка наділена організаційно - розпорядчими функціями.

Відповідно до статей 3, 8, 19, 29, 68 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю; права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність.

В Україні визнається і діє принцип верховенства права, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Згідно вимог статей 1, 3, 4, 5, 8, Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 103, Державна служба України з безпеки на транспорті (далі - Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства).

Основними завданнями Укртрансбезпеки є реалізація державної політики з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування, міському електричному, залізничному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті, здійснення державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному, міському електричному, залізничному, морському та річковому транспорті, надання у передбачених законом випадках адміністративних послуг у сфері автомобільного, міського електричного, залізничного, морського та річкового транспорту, забезпечення в межах повноважень, передбачених законом, здійснення заходів щодо запобігання корупції і контроль за їх виконанням.

Працівник Укртрансбезпеки у межах повноважень, наданих цим Законом та іншими законодавчими актами, самостійно приймає рішення і несе за свої протиправні дії або бездіяльність дисциплінарну чи кримінальну відповідальність.

Службова особа Укртрансбезпеки, яка порушила вимоги закону або неналежно виконує свої обов'язки, несе відповідальність у встановленому порядку.

Згідно ст. 22 Закону України Про запобігання корупції , особам, зазначеним в ч. 1 ст. 3 цього Закону, забороняється використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов'язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, у тому числі використовувати будь-яке державне чи комунальне майно або кошти в приватних інтересах.

Відповідно до ст. ст. 23, 24 Закону України Про запобігання корупції , особам, зазначеним у пунктах 1, 2 ч. 1 ст. 3 вказаного Закону, забороняється безпосередньо або через інших осіб вимагати, просити, одержувати подарунки для себе чи близьких їм осіб від юридичних або фізичних осіб, а у разі надходження пропозиції щодо неправомірної вигоди або подарунка, незважаючи на приватні інтереси, зобов'язані невідкладно вжити таких заходів: відмовитися від пропозиції; за можливості ідентифікувати особу, яка зробила пропозицію; залучити свідків, якщо це можливо, у тому числі з числа співробітників; письмово повідомити про пропозицію безпосереднього керівника (за наявності) або керівника відповідного органу, підприємства, установи, організації, спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції.

Згідно посадової інструкції, старший державний інспектор відділу державного контролю та нагляду за безпекою на транспорті Управління Укртрансбезпеки у Донецькій області ОСОБА_2, здійснює державний нагляд за додержанням вимог законодавства у сфері автомобільного транспорту, забезпечення умов безпечного перевезення багажів, пасажирів, вантажу, здійснює контроль за роботою автомобільних перевізників, що здійснюють перевезення пасажирів на маршрутах загального користування, здійснює контроль дозвільних документів на здійснення перевезень, приймає участь у проведенні перевірок суб'єктів господарювання у сфері автомобільного транспорту, додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт, у межах повноважень забороняє експлуатацію транспортних засобів і надання транспортних послуг до усунення порушень законодавства, дотримується вимог антикорупційного законодавства.

В силу наявного досвіду роботи в Укртрансбезпеці ОСОБА_2 знав та розумів, що відповідно до вищевказаного законодавства України, посадовим та службовим особам Укртрансбезпеки заборонено застосовувати своє становище для одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб; безпосередньо або через інших осіб вимагати, просити, одержувати подарунки для себе чи близьких їм осіб від юридичних або фізичних осіб.

Однак, незважаючи на обізнаність з вимогами вищевказаного законодавства та усупереч обов'язку їх неухильного дотримання, будучи службовою особою, перебуваючи на посаді старшого державного інспектора відділу державного контролю та нагляду за безпекою на транспорті Управління Укртрансбезпеки у Донецькій області, ОСОБА_2, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, вчинив корупційний злочин - одержання службовою особою неправомірної вигоди для себе за вчинення такою службовою особою в інтересах того хто надає неправомірну вигоду будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища, вчиненого за попередньою змовою групою осіб, поєднаного з вимаганням неправомірної вигоди , за наступних обставин.

Так, у травні 2018 року, більш точний час в ході досудового розслідування не встановлено, у ОСОБА_2 виник злочинний корисливий умисел, спрямований на отримання незаконного прибутку та особисте збагачення у протиправний спосіб.

З метою реалізації свого умислу, ОСОБА_2 вступив у злочинну змову із невстановленими на даний час слідством особами, що виразилося у систематичному вимаганні та одержанні неправомірної вигоди від осіб, які здійснюють пасажирські та вантажні перевезення.

Реалізовуючи свій злочинний умисел, ОСОБА_2, здійснюючи рейдову перевірку разом із невстановленими на даний час слідством особами, 13.09.2018 приблизно о 08 год. 30 хв. зупинив на автошляху Горлівка - Бахмут Донецької області, при в'їзді у місто Бахмут Донецької області, транспортний засіб марки Опель Віваро , д.н.з. НОМЕР_1, під керуванням громадянина ОСОБА_5, який здійснював перевезення пасажирів по території Донецької області.

Після цього, невстановлений в ході досудового розслідування працівник відділу державного контролю та нагляду за безпекою на транспорті Управління Укртрансбезпеки у Донецькій області, запропонував ОСОБА_5 прослідувати до їхнього службового автомобіля НОМЕР_2, у якому на водійському сидінні знаходився старший державний інспектор відділу державного контролю та нагляду за безпекою на транспорті Управління Укртрансбезпеки у Донецькій області ОСОБА_2

Перебуваючи у салоні вказаного автомобіля на передньому водійському сидінні ОСОБА_2, діючи умисно, переслідуючи корисливий мотив, спрямований на особисте протиправне збагачення, близько 08 год. 40 хв. поставив ОСОБА_5 категоричну вимогу про необхідність надання йому неправомірної вигоди у вигляді грошових коштів у сумі 2000 грн., за не притягнення останнього до адміністративної відповідальності.

ОСОБА_5, усвідомлюючи, що у разі не виконання протиправних вимог ОСОБА_2, останній буде чинити штучні перешкоди у здійсненні ним його діяльності по перевезенню пасажирів, а саме у вигляді складання адміністративного протоколу стосовно нього, у зв'язку із чим змушений був погодитися на протиправну вимогу ОСОБА_2 та у цей же день, місці та час передав останньому неправомірну вигоду у сумі 2000 грн.

Таким чином, ОСОБА_2, займаючи посаду старшого державного інспектора відділу державного контролю та нагляду за безпекою на транспорті Управління Укртрансбезпеки у Донецькій області, у травні 2018 року вступив у попередню злочинну змову з невстановленими на даний час слідством особами, з якими діючи умисно, переслідуючи корисливий мотив, з метою особистого протиправного збагачення, у порушення вимог ст. ст. 3, 22, 24 Закону України Про запобігання корупції ; ст. ст. 3, 4, 5, 8 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 103; України, своїх Посадових інструкцій, 13 вересня 2018 року приблизно о 08 год. 30 хв., перебуваючи на автошляху Горлівка - Бахмут Донецької області, при в'їзді у місто Бахмут Донецької області та, знаходячись у службовому автомобілі НОМЕР_2, вимагав та одержав від ОСОБА_5 неправомірну вигоду у сумі 2000 грн. за не притягнення останнього до адміністративної відповідальності.

30.11.2018 ОСОБА_2 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України тобто у одержанні службовою особою неправомірної вигоди для себе за вчинення такою службовою особою в інтересах того хто надає неправомірну вигоду будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища, за попередньою змовою групою осіб, поєднаного з вимаганням неправомірної вигоди.

Прокурор зазначає, що вина підозрюваного ОСОБА_2 у вчиненні інкримінованого йому кримінального правопорушення підтверджується зібраними у ході досудового розслідування доказами, а саме: повідомленням про вчинене кримінальне правопорушення від 14.05.2018, відповіддю на доручення від 16.11.2018, протоколом огляду інформації, отриманої за результатами НСРД від 22.11.2018, матеріалами НСРД, протоколом обшуку у ОСОБА_6, поясненнями ОСОБА_6, показаннями свідків ОСОБА_5, ОСОБА_7 та іншими зібраними доказами у сукупності.

06.12.2018 ухвалою слідчого судді Краматорського міського суду Донецької області до підозрюваного ОСОБА_2 застосовано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою до 04.12.2019 року включно із правом внесення застави, в разі цього на ОСОБА_2 покладаються обов'язки передбачені ч. 5 ст. 194 КПК України.

10.12.2018 ОСОБА_2 був звільнений з під варти з Бахмутської установи виконання покарань (№6) у зв'язку із внесенням застави, визначеної ухвалою слідчого судді Краматорського міського суду від 06.12.2018.

25.01.2019 ухвалою Краматорського міського суду Донецької області строк досудового розслідування у кримінальному провадженні продовжено до 4-х місяців, тобто до 30.03.2019 включно .

Відповідно до вимог ч.6 ст.194 КПК України обов'язки, передбачені

ч.5 ст.194 КПК України, можуть бути покладені на підозрюваного, обвинуваченого на строк не більше двох місяців. У разі необхідності цей строк може бути продовжено.

Прокурор зазначає, що на теперішній час, заявлені раніше ризики не зменшилися, органом досудового розслідування зібрано достатньо доказів про вчинення підозрюваним ОСОБА_2, кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, яке згідно ст. 12 КК України відноситься до категорії тяжких злочинів та карається позбавленням волі на строк від 5 до 10 років.

Беручи до уваги те, що підозрюваний ОСОБА_2 може переховуватися від органів досудового розслідування та суду, незаконно вливати на свідків у кримінальному провадженні, а також враховуючи такі обставини, що він підозрюється у вчинені тяжкого злочину, за який законом передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк від 5 до 10 років, на теперішній час існують всі підстави для продовження строків виконання обов'язків передбачених ч. 5 ст. 194 КПК України, покладених на підозрюваного ОСОБА_2 ухвалою слідчого судді Краматорського міського суду Донецької області.

Прокурор у судовому засіданні підтримав клопотання та просив його задовольнити, додатково зазначивши, що завершити досудове розслідування до закінчення дії попередньої ухвали слідчого судді про обрання підозрюваному запобіжного заходу не представилося можливим, оскільки для проведення повного та неупередженого досудового розслідування, отримання додаткових доказів, що можуть бути використані під час судового розгляду, необхідно провести ще ряд слідчих та процесуальних дій.

Підозрюваний ОСОБА_2 та його захисник ОСОБА_8 у судовому засіданні залишили вирішення клопотання прокурора на розсуд суду.

Заслухавши прокурора, підозрюваного та захисника, дослідивши матеріали кримінального провадження, слідчий суддя вважає клопотання обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню з таких підстав.

Встановлено, що ОСОБА_2 органом досудового розслідування підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.368 КК України, тобто у одержанні службовою особою неправомірної вигоди для себе за вчинення такою службовою особою в інтересах того хто надає неправомірну вигоду будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища, вчиненого за попередньою змовою групою осіб, поєднаного з вимаганням неправомірної вигоди.

Санкція ст.368 ч.3 КК України передбачає покарання у виді позбавлення волі на строк від 5 до 10 років, що відповідно до ст.12 КК України відноситься до тяжкого злочину.

30 листопада 2018 року ОСОБА_2 повідомлено про підозру у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.368 КК України.

Наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_2 вказаного кримінального правопорушення підтверджується сукупністю зібраних у кримінальному провадженні та долучених до клопотання доказів.

06 грудня 2018 року у відношенні ОСОБА_2 ухвалою слідчого судді Краматорського міського суду обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою на строк 60 діб, з можливістю внесення застави у розмірі 30 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Крім того, на ОСОБА_2 були покладені обов'язки, передбачені ч.5 ст.194 КПК України, у разі внесення застави, а саме: не відлучатися із м.Краматорська Донецької області без дозволу слідчого, прокурора або суду; носити електронний засіб контролю; здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в'їзд в Україну.

10.12.2018 року ОСОБА_2 був звільнений із під варти у зв'язку з внесенням застави.

Ухвалою слідчого судді Краматорського міського суду Донецької області від 25.01.2019 року строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №42018051110000039 від 15.05.2018р продовжено до 4 місяців, тобто до 30.03.2019 року.

Відповідно до ч.6 ст. 194 КПК України, обов'язки, передбачені частиною п'ятою цієї статті, можуть бути покладені на підозрюваного, обвинуваченого на строк не більше двох місяців. У разі необхідності цей строк може бути продовжений в порядку, передбаченому статтею 199 цього Кодексу.

Враховуючи, що досудове розслідування не завершено з об'єктивних причин, зазначених у клопотанні, на даний час не відпали підстави вважати, що продовжують існувати ризики, передбачені ст.177 КПК України, встановлені під час обрання підозрюваному запобіжного заходу, а саме: ризик переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду, незаконно впливати на свідків, вчинити інше кримінальне правопорушення , та обґрунтованість підозри ОСОБА_2 у скоєнні злочину, передбаченого ч.3 ст.368 КК України, яка підтверджується зібраними під час досудового розслідування доказами, а завершити досудове слідство до закінчення строку дії попередньої ухвали неможливо з причин складності вказаного кримінального провадження та необхідності проведення певних слідчих (розшукових) дій, слідчий суддя вважає доцільним продовжити в межах строку досудового розслідування, тобто до 30.03.2019 року включно, строк дії покладених на підозрюваного ОСОБА_2 обов'язків, передбачених ч.5 ст.194 КПК України.

Керуючись ст.ст.176, 178, 183, 193, 194, 199 КПК України, суд-

У Х В А Л И В:

Клопотання прокурора другого відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях військової прокуратури об'єднаних сил капітана юстиції ОСОБА_4 про продовження строку покладених на підозрюваного ОСОБА_2 обов'язків, передбачених ч.5 ст.194 КПК України - задовольнити.

Продовжити до 30 березня 2019 року строк дії покладених на підозрюваного ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_5, наступних обов'язків:

- не відлучатися із м.Краматорська Донецької області без дозволу слідчого, прокурора або суду;

- носити електронний засіб контролю;

- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в'їзд в Україну.

Вручити копію цієї ухвали прокурору та підозрюваному негайно після її оголошення.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Вступна і резолютивна частини ухвали виготовлені в нарадчій кімнаті та проголошені 06.02.2019 року.

СуддяОСОБА_1

Зареєстровано 10.02.2019
Оприлюднено 10.02.2019
Дата набрання законної сили 06.02.2019

Судовий реєстр по справі 234/18160/18

Проскрольте таблицю вліво →
Судові справи, в яких компанія згадана у тексті
Рішення Суд Форма
Ухвала від 06.02.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 06.02.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 06.02.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 06.02.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 10.12.2018 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 06.12.2018 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 06.12.2018 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 06.12.2018 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 06.12.2018 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 04.12.2018 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленного месенджеру