РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
08 лютого 2019 року м. Рівне №460/3120/18
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Комшелюк Т.О., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Вараської міської виборчої комісії Рівненської області про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинення певних дій,
В С Т А Н О В И В:
Позивач, ОСОБА_1, звернувся до Кузнецовського міського суду Рівненської області з позовом до відповідача, Вараської міської виборчої комісії Рівненської області, про визнання протиправною бездіяльності відповідача, що виявилися у ненаданні відповіді на інформаційний запит позивача від 11.09.2018, та зобов'язання відповідача надати позивачу протягом п'яти робочих днів з дня набрання чинності рішенням суду публічну інформацію, а саме: належним чином завірену копію протоколу виборчої комісії про узагальнення підсумків на підтримку пропозиції про відкликання депутата ОСОБА_1 та прийняття рішення. Позовні вимоги обґрунтовує тим, що 12.09.2018 позивач звернувся до відповідача із запитом про надання публічної інформації, а саме: належним чином завіреної копії протоколу виборчої комісії про узагальнення підсумків збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата ОСОБА_1 та прийняття рішення. Проте, станом на день подання вказаного позову до суду, відповідач відповідь на запит позивачу не надав. Таку бездіяльність відповідача позивач вважає протиправною, оскільки запитувана ним інформація є публічною в розумінні Закону України Про доступ до публічної інформації та відповідач як її розпорядник був зобов'язаний надати таку інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту. За наведених обставин, просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Відповідач відзив на позовну заяву до суду не подав.
Ухвалою Кузнецовського міського суду Рівненської області від 26.11.2018 у справі №565/2220/18 адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 передано на розгляд Рівненському окружному адміністративному суду до відкриття провадження у справі.
18.12.2018 вказана адміністративна справа надійшла до Рівненського окружного адміністративного суду.
Ухвалою Рівненського окружного адміністративного суду від 22.12.2018 позовна заява залишалася без руху.
Ухвалою Рівненського окружного адміністративного суду від 09.01.2019 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні).
Дослідивши подані письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд виходить з наступного.
Судом встановлено, що 12.09.2018 позивач звернувся до відповідача з інформаційним запитом, в якому, посилаючись на статті 3-5, 13, 14 Закону України Про доступ до публічної інформації , просив надати належним чином завірену копію протоколу виборчої комісії про узагальнення підсумків на підтримку пропозиції про відкликання депутата ОСОБА_1 та прийняття рішення.
Вказаний запит був отриманий особисто головою Вараської міської виборчої комісії Дуб О.В., про що останньою власноручно поставлено відмітку на примірнику запиту, що залишився у позивача.
Позивач вказує, що запитувану інформацію відповідач йому не надав, у зв'язку з чим звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи даний спір та надаючи правову оцінку встановленим обставинам, суд виходить з такого.
Відповідно до ст.34 Конституції України, кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.
Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, та інформації, що становить суспільний інтерес, встановлений Законом України Про доступ до публічної інформації від 13.01.2011 № 2939-VI (далі - Закон №2939).
Відповідно до ст.1 Закону №2939, публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
Згідно з ст.3 Закону №2939, право на доступ до публічної інформації гарантується, зокрема, обов'язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом.
Пунктом 2 частини 1 статті 5 Закону №2939 передбачено, що доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію.
За приписами ч.1 ст.13 Закону №2939, розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються, зокрема, суб'єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб'єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов'язковими для виконання.
Відповідно до ч.3 ст.20 Закону України Про місцеві вибори від 14.07.2015 №595-VIII, територіальна виборча комісія є постійно діючим колегіальним органом, що в межах своїх повноважень забезпечує організацію та проведення місцевих виборів.
Таким чином, відповідач у справі є розпорядником інформації в розумінні Закону №2939.
Пунктом 6 частини 1 статті 14 Закону №2939 встановлено, що розпорядники інформації зобов'язані надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об'єктивність наданої інформації і оновлювати оприлюднену інформацію.
Згідно з ч.ч.1-5 ст.19 Закону №2939, запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.
Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача.
Письмовий запит подається в довільній формі.
Запит на інформацію має містити: 1) ім'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є; 2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; 3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
За правилами ч.1 ст.20 Закону №2939, розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
Матеріалами справи підтверджується, що запит про надання інформації від 11.09.2018 був поданий позивачем відповідачу з дотриманням вимог Закону №2939.
Разом з тим, відповідь на вказаний запит у встановлений Законом №2939 відповідачем надана не була. Доказів на підтвердження протилежного відповідачем суду не надано та судом в ході судового розгляду не встановлено.
Більше того, відповідачем взагалі не було подано відзив на позовну заяву в даній справі, що, з урахуванням приписів ч.4 ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), розцінюється судом як визнання позову останнім.
При цьому, суд зауважує, що ухвалою суду від 09.01.2019 відповідачу було роз'яснено, що неподання суб'єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову. Копію вказаної ухвали відповідач отримав 14.01.2019, що підтверджується наявним в матеріалах справи рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
Таким чином, в ході судового розгляду суд прийшов до висновку про те, що заявлені позивачем позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджуються належними та достатніми доказами, а тому адміністративний позов належить задовольнити в повному обсязі.
Одночасно, суд звертає увагу, що позивач просить суд, зокрема, зобов'язати відповідача надати йому протягом п'яти робочих днів з дня набрання чинності рішенням суду публічну інформацію, а саме: належним чином завірену копію протоколу виборчої комісії про узагальнення підсумків на підтримку пропозиції про відкликання депутата ОСОБА_1 та прийняття рішення.
Разом з тим, станом на день прийняття судом рішення в матеріалах справи відсутні будь-які докази на підтвердження того, що відповідний протокол був складений відповідачем.
Суд зауважує, що задоволення вимоги про зобов'язання відповідача надати позивачу належним чином завірену копію протоколу виборчої комісії про узагальнення підсумків на підтримку пропозиції про відкликання депутата ОСОБА_1 та прийняття рішення, у разі якщо такий протокол не був складений відповідачем, унеможливить виконання судового рішення в майбутньому.
Тому, в даному випадку, на переконання суду, належним ефективним способом захисту порушеного права позивач буде зобов'язання відповідача протягом п'яти робочих днів з дня набрання законної сили вказаним рішенням надати позивачу відповідь на його запит в порядку та у спосіб, визначені Законом №2939.
Відповідно до п.10 ч.2 ст.245 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення, застосувавши інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.
Частиною 1 статті 139 КАС України передбачено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
З огляду на вказане, сплачена сума судового збору у розмірі 704,80грн. відповідно до квитанції від 23.11.2018 №30, оригінал якої знаходиться в матеріалах справи, підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 241-246, 263 КАС України, суд,
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Вараської міської виборчої комісії Рівненської області, яка полягає у ненаданні відповіді на інформаційний запит ОСОБА_1 від 11 вересня 2018 року, який подано 12 вересня 2018 року.
Зобов'язати Вараську міську виборчу комісію Рівненської області протягом п'яти робочих днів з дня набрання законної сили вказаним судовим рішенням надати відповідь на запит ОСОБА_1 від 11 вересня 2018 року в порядку та у спосіб, визначені Законом України Про доступ до публічної інформації .
Стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Вараської міської виборчої комісії Рівненської області судовий збір в сумі 704,80грн. (сімсот чотири грн. 80 коп.).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасники справи:
1) позивач - ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, РНОКПП НОМЕР_1);
2) відповідач - Вараська міська виборча комісія Рівненської області (34400, Рівненська обл., м. Вараш, м-н Будівельників, 25/1, код ЄДРПОУ 33992428).
Повний текст рішення складений 08 лютого 2019 року.
Суддя Комшелюк Т.О.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2019 |
Оприлюднено | 10.02.2019 |
Номер документу | 79692363 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Комшелюк Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні