Рішення
від 07.02.2019 по справі 460/3008/18
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

08 лютого 2019 року м. Рівне№460/3008/18

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Комшелюк Т.О., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Дубровицького районного військового комісаріату до Дубровицької районної державної адміністрації про скасування запису,

В С Т А Н О В И В :

ІНФОРМАЦІЯ_1 (далі - позивач) звернувся до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Дубровицької районної державної адміністрації (далі - відповідач), в якому просить визнати недійсним запис про Дубровицький районний військовий комісаріат в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 30.12.1998 за №15941200000000350. Позовні вимоги обґрунтовує тим, що позивач на виконання телеграми тимчасово виконуючого обов`язки начальника штабу військової частини НОМЕР_1 , звернувся до відповідача із службовим листом за №1454 від 04.05.2018, в якому просив виключити з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомості про реєстрацію Дубровицько-Зарічнянського об`єднаного районного військового комісаріату. Відповідач, листом від 31.05.2018 за №594-05/31-1, повідомив позивача про те, що відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», скасування реєстраційних дій, записів в Єдиному державному реєстрі проводиться на підставі судових рішень, що набрали законної сили, а виключення відомостей з Єдиного державного реєстру взагалі не передбачено. Відтак, у державного реєстратора відсутні підстави для скасування записів та виключення відомостей з Єдиного державного реєстру. З відмовою відповідача позивач не погоджується з огляду на те, що реєстрація Дубровицько-Зарічнянського об`єднаного районного військового комісаріату в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань проведена з порушенням вимог чинного законодавства. Зокрема, посилається на те, що військові частини, установи Збройних Сил України до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не вносяться, оскільки відомості, що характеризують їх організацію, чисельність та дислокацію становлять державну таємницю. На підставі викладеного позивач просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

У встановлений судом строк відповідач подав до суду відзив на адміністративний позов, в якому заперечив проти задоволення позовних вимог. На обґрунтування своїх заперечень зазначив, що згідно із законодавством, яке було чинним в період з 15.02.1994 по 03.06.2013, усі військові комісаріати (в тому числі обласні, міські районні) являлися юридичними особами, мали рахунки в органах Державного казначейства (в банку) та печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням. Починаючи з 03.06.2013, відповідно до Положення про військові комісаріати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2013 №389, тільки обласні військові комісаріати повинні мати статус юридичних осіб, мати самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Казначейства. При цьому, інші військові комісаріати не можуть володіти статусом юридичної особи і на даний час повинні бути відокремленими підрозділами відповідних обласних військових комісаріатів. Таким чином, відповідач вказує, що з 03.06.2013 Дубровицько-Зарічнянський об`єднаний районний військовий комісаріат повинен був набути статус суб`єкта - без права юридичної особи та, відповідно, стати відокремленим підрозділом Рівненського обласного військового комісаріату. Тобто, з 03.06.2013 у встановленому законом порядку мала відбутися відповідна процедура припинення Дубровицько-Зарічнянського об`єднаного районного військового комісаріату як юридичної особи. Однак, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, відсутній запис щодо припинення юридичної особи - Дубровицько-Зарічнянського об`єднаного районного військового комісаріату. При цьому, як зазначає відповідач, позивачем стосовно вказаної обставини не наведено будь-якого обґрунтування та не надано жодного установчого документа, згідно з яким Дубровицько-Зарічнянський об`єднаний районний військовий комісаріат набув статусу суб`єкта - без права юридичної особи. Крім того, відповідач вказує, що згідно з Положенням про військові комісаріати, затвердженим Указом Президента України від 15.02.1994 №48/94, та Положенням про військові комісаріати, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 №1235, військові комісаріати, в тому числі районні військові комісаріати, утворювалися Міністерством оборони України та ліквідовувалися відповідним наказом Міністерства оборони України. Разом з тим, позивач не надав суду наказ чи інший розпорядчий документ Міністерства оборони України про реорганізацію Дубровицько-Зарічнянського об`єднаного районного військового комісаріату із збереженням одного і того ж власного ідентифікаційного коду (09608982) та одночасною втратою статусу юридичної особи (припиненням юридичної особи). Тому, відповідач стверджує, що позивачем не доведено наявності достатніх правових підстав для скасування запису про включення відомостей про Дубровицько-Зарічнянський об`єднаний районний військовий комісаріат як юридичну особу до Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних особі-підприємців та громадських формувань. За наведених обставин, просить в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Ухвалою суду від 10.12.2018 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

19.12.2018 та 20.12.2018 до суду від позивача надійшли тотожні заяви про уточнення змісту позовних вимог, в яких позивач звертає увагу на те, що в змісті позовних вимог ним допущено описку, а саме, зазначено вимогу щодо скасування запису про реєстрацію Дубровицького районного військового комісаріату, тоді як в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зазначено найменування юридичної особи - Дубровицько-Зарічнянський об`єднаний районний військовий комісаріат.

Дослідивши подані письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд виходить з наступного.

Судом встановлено, що 30.12.1998 проведено державну реєстрацію позивача в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України.

21.08.2007 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) внесений запис №15941200000000350 про включення до Реєстру відомостей про Дубовицько-Зарічнянський об`єднаний районний військовий комісаріат у зв`язку з заміною свідоцтва про державну реєстрацію, що підтверджується свідоцтвом серії НОМЕР_2 .

04.05.2018 позивач звернувся до сектору державної реєстрації Дубровицької районної державної адміністрації з листом №1454 про виключення з ЄДР відомостей про Дубровицько-Зарічнянський об`єднаний районний військовий комісаріат, оскільки реєстрація Дубровицько-Зарічнянського об`єднаного районного військового комісаріату в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань проведена з порушенням вимог чинного законодавства України.

Листом від 31.05.2018 за №594-05/31-1 сектор державної реєстрації Дубровицької районної державної адміністрації повідомив позивачу про те, що відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», скасування реєстраційних дій, записів в ЄДР проводиться на підставі судових рішень, що набрали законної сили, а виключення відомостей з Єдиного державного реєстру взагалі не передбачено. Відтак, у державного реєстратора відстуні підстави для скасування записів та виключення відомостей про Дубровицько-Зарічнянський об`єднаний районний військовий комісаріат з ЄДР.

Не погоджуючись з вказаним рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи даний спір та надаючи правову оцінку встановленим обставинам, суд виходить з такого.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань регулюються Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 №755-IV (далі - Закон №755) та Порядком державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 09.02.2016 №359/5 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.02.2016 за №200/28330.

Відповідно до п.4 та п.8 ч.1 ст.4 Закону №755, державна реєстрація базується на таких основних принципах: державної реєстрації за заявницьким принципом та внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону.

Частиною 1 статті 9 Закону №755 передбачено, що відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі: відповідних заяв про державну реєстрацію; документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій; відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.

Згідно з ч.3 ст.16 Закону №755, до Єдиного державного реєстру вносяться відомості щодо: назва юридичної особи може складатися з власної назви юридичної особи, а також містити інформацію про мету діяльності, вид, спосіб утворення, залежність юридичної особи та інші відомості згідно з вимогами до найменування окремих організаційно-правових форм юридичних осіб, установленими Цивільним, Господарським кодексами України та цим Законом.

При цьому, згідно з ч.4 ст.7 Закону №755, до Єдиного державного реєстру не вносяться відомості, що становлять державну таємницю.

Як зазначено вище по тексту рішення, 21.08.2007 відповідачем внесений запис №15941200000000350 до Єдиного державного реєстру про включення відомостей щодо Дубровицько-Зарічнянського об`єднаного районного військового комісаріату до ЄДР.

Частиною 1 статті 8 Закону України «Про державну таємницю» від 21.01.1994 №3855-XII передбачено, що до державної таємниці у порядку, встановленому цим Законом, відноситься інформація, зокрема, у сфері оборони про зміст стратегічних і оперативних планів та інших документів бойового управління, підготовку та проведення військових операцій, стратегічне та мобілізаційне розгортання військ, а також про інші найважливіші показники, які характеризують організацію, чисельність, дислокацію, бойову і мобілізаційну готовність, бойову та іншу військову підготовку, озброєння та матеріально-технічне забезпечення Збройних Сил України та інших військових формувань.

Крім того, аналогічні положення щодо віднесення вказаної вище інформації у сфері оборони до державної таємниці містить наказ Служби безпеки України від 12.08.2005 №440 «Про затвердження Зводу відомостей, що становлять державну таємницю», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17.08.2005 за №902/11182.

Матеріалами справи підтверджується, що позивач входить до складу Збройних Сил України, у зв`язку з чим відомості, що характеризують його організацію, чисельність та дислокацію становлять державну таємницю.

За наведених обставин, суд прийшов до висновку що запис №15941200000000350 від 21.08.2007 щодо включення відомостей про Дубровицько-Зарічнянський об`єднаний районний військовий комісаріату до ЄДР суперечить вимогам ч.4 ст.7 Закону №755.

Відповідно до ч.1 ст.25 Закону №755, державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі: 1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації; 2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо: визнання повністю або частково недійсними рішень засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи; заборони (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій; накладення/зняття арешту корпоративних прав; зобов`язання вчинення реєстраційних дій; скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі; виділу юридичної особи; провадження у справах про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, прийнятих відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"; припинення юридичної особи, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи; відміни державної реєстрації припинення юридичної особи; припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи; відміни державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця; відміни в порядку апеляційного/касаційного оскарження судового рішення, на підставі якого вчинено реєстраційну дію; 3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до статті 34 цього Закону.

Аналіз положень вказаної статті дозволяє прийти до висновку, що виключення відомостей про юридичну особу з ЄДР здійснюється виключно на підставі судового рішення, яке набрало законної сили, про скасування реєстраційної дії або запису щодо внесення відомостей про таку юридичну особу до ЄДР.

Суд погоджується з доводами відповідача про те, що набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2013 №389 «Про затвердження Положення про військові комісаріати» передбачало необхідність проведення процедури припинення Дубровицько-Зарічнянського об`єднаного районного військового комісаріату як юридичної особи шляхом реорганізації у відокремлений структурний підрозділ ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Однак, навіть якби відповідна процедура була проведена, то відомості про Дубровицько-Зарічнянський об`єднаний районний військовий комісаріат не були б вилучені з ЄДР, оскільки в такому разі до ЄДР було б лише внесено запис про припинення юридичної особи.

Тобто, відомості про Дубровицько-Зарічнянський об`єднаний районний військовий комісаріат, що становлять державну таємницю, і надалі перебували в ЄДР у вільному доступі.

Враховуючи вище наведене, суд прийшов до висновку про необхідність скасування запису №15941200000000350 від 21.08.2007 щодо включення відомостей про Дубровицько-Зарічнянський об`єднаний районний військовий комісаріат до ЄДР, оскільки він суперечить вимогам ч.4 ст.7 Закону №75.

За наведених обставин, адміністративний позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Одночасно, суд звертає увагу на те, що в позовній заяві позивач просить суд визнати недійсним запис про Дубровицько-Зарічнянський об`єднаний районний військовий комісаріат в ЄДР від 30.12.1998 за №15941200000000350.

Разом з тим, як встановлено судом з аналізу змісту ст.25 Закону №755, виключення відомостей про юридичну особу з ЄДР здійснюється виключно на підставі судового рішення, яке набрало законної сили, про скасування реєстраційної дії або запису щодо внесення відомостей про таку юридичну особу до ЄДР.

Тобто, чинне законодавство не передбачає можливість виключення відомостей про юридичну особу з ЄДР на підставі судового рішення про визнання нечинним запису щодо внесення відомостей про таку юридичну особу до ЄДР.

А тому, на переконання суду, в даному випадку належним ефективним засобом захисту прав позивача буде саме скасування запису №15941200000000350 від 21.08.2007 в ЄДР, а не визнання його нечинним.

Відповідно до п.10 ч.2 ст.245 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення, застосувавши інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

При цьому, суд звертає увагу на те, що в змісті позовних вимог позивачем допущено описку в частині зазначення дати внесення запису №15941200000000350 до ЄДР, а саме: зазначено « 30.12.1998» замість « 21.08.2007».

Натомість, як слідує з даних витягу із ЄДР від 02.01.2019 за №1004824686, сформованого на запит суду, правильною датою внесення запису №15941200000000350 до ЄДР є 21.08.2007.

Частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) передбачено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З огляду на вказане, сплачений позивачем в системі дистанційного обслуговування «Клієнт Казначейство Казначейство» згідно з платіжним дорученням від 29.11.2018 №1595 судовий збір в сумі 1762грн підлягає стягненню на користь останнього за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 243, 248, 262 КАС України, суд

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Скасувати в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис від 21 серпня 2007 року №15941200000000350 про включення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про Дубровицько-Зарічнянський об`єднаний районний військовий комісаріат.

Стягнути на корись Дубровицького районного військового комісаріату за рахунок бюджетних асигнувань Дубровицької районної державної адміністрації судовий збір в розмірі 1762грн (одна тисяча сімсот шістдесят дві грн 00 коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасники справи:

1) позивач - Дубровицький районний військовий комісаріат (34100, Рівненська обл., м. Дубровиця, вул. Воробинська, 10, код ЄДРПОУ 09608982);

2) відповідач - Дубровицька районна державна адміністрація (34100, Рівненська обл., м. Дубровиця, вул. Воробинська, 16, код ЄДРПОУ 04057706).

Повний текст рішення складений 08 лютого 2019 року.

Суддя Комшелюк Т.О.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.02.2019
Оприлюднено16.09.2022
Номер документу79692501
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/3008/18

Рішення від 07.02.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Ухвала від 09.12.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Ухвала від 10.12.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Постанова від 24.10.2018

Адмінправопорушення

Яворівський районний суд Львівської області

Швед Н. П.

Постанова від 25.10.2018

Адмінправопорушення

Яворівський районний суд Львівської області

Швед Н. П.

Постанова від 02.10.2018

Адмінправопорушення

Яворівський районний суд Львівської області

Швед Н. П.

Постанова від 01.10.2018

Адмінправопорушення

Яворівський районний суд Львівської області

Швед Н. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні