Рішення
від 07.02.2019 по справі 560/4464/18
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/4464/18

РІШЕННЯ

іменем України

07 лютого 2019 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К.розглянувши адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до повного товариства "Подільський ломбард" ТОВ "ТІАРА-Л" І ТОВ "ТІАРА-Н" про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

Національна комісія, що здійснює державну регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулась в суд з позовом до повного товариства "Подільський ломбард" ТОВ "ТІАРА-Л" І ТОВ "ТІАРА-Н", в якому просить стягнути з відповідача до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у сумі 17 000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень).

Позивач підставою позову зазначає порушення відповідачем вимог Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг".

В обгрунтування позовних вимог позивач вказує, що постановою від 20.08.2018 року №627/927/16-3/14-П до повного товариства "Подільський ломбард" ТОВ "ТІАРА-Л" І ТОВ "ТІАРА-Н" застосовано штрафну санкцію у розмірі 1700,00 грн.

Так як відповідач самостійно штраф не сплатив, тому позивач звернувся з даним позовом до суду.

Ухвалою суду від 28.12.2018 року відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, та запропоновано відповідачу у 15-ти денний термін надати відзив на даний адміністративний позов.

Зазначена ухвала вручена відповідачу 02.01.2019 року про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.

Відповідач правом на подання відзиву відповідно норм Кодексу адміністративного судочинства України не скористався та відзив на позов не подав.

Згідно частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Суд, дослідивши належним чином зібрані докази по справі, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи на яких грунтуються вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення спору по суті, приходить до висновків, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що згідно з витягу з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, відповідач - повне товариство "Подільський ломбард" ТОВ "ТІАРА-Л" І ТОВ "ТІАРА-Н" має код 36505699 і знаходиться за адресою: вул. Подільська, 93, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000.

Види діяльності відповідача такі:

- код КВЕД 46.72 - оптова торгівля металами та металевими рудами;

- код КВЕД 47.77 - роздрібна торгівля годинниками та ювелірними виробами в спеціалізованих магазинах;

- код КВЕД 47.79 - роздрібна торгівля уживаними товарами в магазинах;

- код КВЕД 64.92 - інші види кредитування (основний).

Посадовими особами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг складено Акт про правопорушення, вчинені відповідачем на ринку фінансових послуг №927/16-3/14 від 03.08.2018 року (далі - Акт).

В акті зазначено, що до відповідача застосовано захід впливу у вигляді розпорядження від 19.06.2018 року №1018, яким зобов'язано повне товариство "Подільський ломбард" ТОВ "ТІАРА-Л" І ТОВ "ТІАРА-Н" усунути порушення законодавства про фінансові послуги та повідомити Нацкомфінпослуг про усунення порушення з наданням підтверджуючих документів у термін до 11.07.2018 року, а саме: підпункту 2.1.11 пункту 2.1 розділу 2 Положення про порядок надання фінансових послуг ломбардами, про усунення порушень з наданням підтверджуючих документів повідомити позивача в строк до 11.07.2018 року. Вимоги розпорядження відповідач не виконав.

На підставі акту позивач виніс постанову від 20.08.2018 №627/927/16-3/14-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, згідно з якою застосовано до відповідача штрафну санкцію у розмірі 17000,00 грн за порушення підприємством вимог законодавства у сфері фінансових послуг.

Станом на час звернення до суду відповідач штраф не сплатив.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Пунктом 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого указом Президента України від 23.11.2011 №1070/2011 визначено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12.07.2001 № 2664-III (далі - Закон №2664-III), фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг. Не є фінансовими установами (не мають статусу фінансової установи) незалежні фінансові посередники, що надають послуги з видачі фінансових гарантій в порядку та на умовах, визначених Митним кодексом України.

Згідно частини 1 статті 9 Закону №2664-III мінімальний розмір капіталу фінансових установ, необхідний для їх заснування, та загальні вимоги до регулятивного капіталу, що необхідний для їх функціонування, визначаються законами України з питань регулювання окремих ринків фінансових послуг.

Розділом 2 Положення про порядок надання фінансових послуг ломбардами визначено вимоги яким повинен відповідати ломбард для надання фінансових послуг. Так згідно підпункту 2.1.11 пункту 2.1 розділу 2 зазначеного положення ломбард повинен мати власний капітал у розмірі не менше ніж 500 тисяч гривень, а у разі наявності у ломбарду відокремлених підрозділів - не менше ніж 1 мільйон гривень.

Згідно частини 1 статті 21 Закону №2664-III Державне регулювання ринків фінансових послуг здійснюється: щодо ринку банківських послуг та діяльності з переказу коштів - Національним банком України; щодо ринків цінних паперів та похідних цінних паперів (деривативів) - Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; щодо інших ринків фінансових послуг - національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

Антимонопольний комітет України та інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринків фінансових послуг та отримують від них інформацію у межах повноважень, визначених законом.

Відповідно пункту 10 частини 1 статті 28 Закону №2664-III, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції у межах своєї компетенції у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Згідно пункту 3 частини 1 статті 40 Закону №2664-III, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може з поміж інших застосовувати такі заходи впливу: накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Відповідно частини 1 статті 41 Закону №2664-III, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за:

1) провадження діяльності на ринках фінансових послуг, для якої законом встановлені вимоги щодо одержання ліцензії та/або реєстрації, без відповідної ліцензії та/або реєстрації - у розмірі від 1000 до 10000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

2) неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

3) ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпорядження, рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про усунення порушення щодо надання фінансових послуг - у розмірі від 100 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно частини 1 статті 39 Закону №2664-III, у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Згідно з ч. 1 ст. 39 Закону №2664-III, у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

В ході судового розгляду судом встановлено, що розпорядженням від 19.06.2018 року №1018 позивач зобов'язав відповідача усунути порушення законодавства про фінансові послуги та повідомити Нацкомфінпослуг про усунення порушення з наданням підтверджуючих документів у термін до 11.07.2018 року, а саме: підпункту 2.1.11 пункту 2.1 розділу 2 Положення про порядок надання фінансових послуг ломбардами щодо обов'язку ломбарду мати власний капітал у розмірі не менше ніж 500 тисяч гривень, а у разі наявності у ломбарду відокремлених підрозділів - неменше ніж 1 мільйон гривен, та повідомити позивач про усунення порушень з наданням підтверджуючих документів в строк до 11.07.2018 року. Відповідач вимоги розпорядження у зазначений строк не виконав.

Позивач 03.08.2018 року склав акт №927/16-3/14 про правопорушення вчинені відповідачем на ринку фінансових послуг.

На підставі зазначеного акту позивач виніс постанову №627/927/16-3/14-П від 20.08.2018 року про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, згідно з якою до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000,00 грн за порушення підприємством вимог законодавства у сфері фінансових послуг.

Відповідно пункту 1.6 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 №2319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.12.2012за № 2112/22424 (далі - Положення №2319), Нацкомфінпослуг, уповноважені та посадові особи Нацкомфінпослуг в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення порушення законодавства про фінансові послуги вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту такого порушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи про правопорушення, а також своєчасно прийняти рішення за справою про правопорушення та застосувати передбачені законодавством заходи впливу.

Згідно пункту 5.9 Положення №2319, рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу після набрання ними чинності є обов'язковими для виконання особами. У разі невиконання особами рішень про застосування заходів впливу Нацкомфінпослуг вживає заходів щодо виконання рішень у порядку, визначеному законодавством.

Відповідно частини 3 статті 41 Закону №2664-III, штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

Враховуючи викладене та беручи до уваги, що відповідачем вчинено порушення Закону №2664-III і штрафна санкція, яка застосована постановою від 20.08.2018 року №627/927/16-3/14-П станом на час звернення позивача до суду та розгляду справи самостійно відповідачем не сплачена, суд дійшов висновку, що позовні вимоги необхідно задовольнити.

Згідно частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з повного товариства "Подільський ломбард" ТОВ "ТІАРА-Л" І ТОВ "ТІАРА-Н" штраф у розмірі 17000,00 (сімнадцять тисяч) гривень до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106).

Судові витрати розподілу не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (вул. Б. Грінченка, 3,Київ 1,01001 , код ЄДРПОУ - 38062828) Відповідач:Повне товариство "Подільський ломбард" ТОВ "ТІАРА-Л" І ТОВ "ТІАРА-Н" (вул. Подільська, 93,Хмельницький,Хмельницька область,29001 , код ЄДРПОУ - 36505699)

Головуючий суддя В.К. Блонський

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.02.2019
Оприлюднено10.02.2019
Номер документу79693391
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/4464/18

Рішення від 07.02.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 28.12.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні