Рішення
від 05.02.2019 по справі 826/13666/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

05 лютого 2019 року № 826/13666/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Патратій О.В., розглянувши в спрощеному позовному провадженні без повідомлення учасників справи адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрос-Трейдінг"

до 1. Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві

2. Державної фіскальної служби України

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ :

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Агрос-Трейдінг" звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у м. Києві (Комісія, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/рахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації) (далі - Відповідач-1) та Державної фіскальної служби України (далі - Відповідач-2), в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №825760/40544812 від 03.07.2018р., прийняте Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, Головного управління Державної фіскальної служби України у м. Києві, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №35, складеної товариством з обмеженою відповідальністю Агрос-Трейдінг 18.04.2018р.;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №35, складену товариством з обмеженою відповідальністю Агрос-Трейдінг 18.04.2018р.;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 688546/40544812 від 08.05.2018р. прийняте Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, Головного управління Державної фіскальної служби України у м. Києві, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №23, складеної товариством з обмеженою відповідальністю Агрос-Трейдінг 10.04.2018р.;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №23, складену товариством з обмеженою відповідальністю Агрос-Трейдінг 10.04.2018р.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.08.2018р. відкрито спрощене позовне провадженні без повідомлення (виклику) учасників справи.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на порушення відповідачем вимог чинного податкового законодавства України при прийнятті оскаржуваного рішення.

Головне управління ДФС у м. Києві у відзиві проти позовних вимог заперечило.

Державна фіскальна служба України у поданому відзиві також вважає позовні вимоги безпідставними та просить відмовити в задоволенні позовних вимог.

Дослідивши матеріали справи, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив, що 01 грудня 2016 року ТОВ "Агрос-Трейдінг" уклав із СТОВ Агрофірма Мрія договір поставки насіння №03/12 (надалі - Договір поставки ). За умовами Договору поставки Позивач зобов'язався поставити, а СТОВ Агрофірма Мрія прийняти насіння пшениці, кукурудзи, соняшника (надалі - Товар ) та сплачувати його вартість у встановленому Договором порядку.

Відповідно до п.1.2. Договору поставки кількість, ціна, строки оплати та характеристики Товару визначаються сторонами на підставі замовлень СТОВ Агрофірма Мрія й вказуються у відповідній Специфікації та/або накладних, які складають невід'ємну частину цього договору.

У відповідності до п.2.2.1. Договору поставки СТОВ Агрофірма Мрія зобов'язалося оплачувати Товар у строки та на умовах, передбачених договором та/або специфікаціями (додатковими угодами, якщо вони були укладені) до нього, шляхом перерахування коштів на рахунок Позивача.

Пунктом 3.1 Договору поставки передбачено, що ціна Товару та/або окремої його партії вказується у специфікаціях та/або видаткових накладних, що є невід'ємними частинами Договору поставки. При цьому, за умовами, що містяться в п.4.1 Договору поставки, СТОВ Агрофірма Мрія зобов'язалося здійснити оплату Товару після його отримання протягом 90 днів з моменту поставки Позивачем. Цим же пунктом договору передбачена можливість здійснення попередньої оплати Товару.

З умовами, наведеними в п.5.2 Договору поставки, приймання-передача Товару здійснюється уповноваженими представниками сторін та оформлюється шляхом підписання відповідних видаткових накладних на Товар. Датою поставки вважається дата вказана у видаткових накладних на відпуск Товару.

Згідно специфікації №10/04 від 10.04.2018р., позивач зобов'язався поставити СТОВ Агрофірма Мрія такий Товар:

- гібрид насіння кукурудзи ДКС 3795Акселерон (UA-24-17-030/0567-17) у кількості 70 міш. вартістю 338100грн. (з ПДВ);

- гібрид насіння кукурудзи ДКС 4014 Акселерон Еліт (Пончо Вотіво+Максим XL+Торк СТ) (UA-24-20-058/0181-1) у кількості 69 міш. вартістю 330372грн (з ПДВ);

- гібрид насіння кукурудзи ДКС 4608 Акселерон (UA-24-17-030/0421-1) у кількості 3 міш. вартістю 13284,00грн (з ПДВ);

- гібрид насіння кукурудзи Адевей у кількості 150 міш. вартістю 289800грн. (з ПДВ);

- насіння кукурудзи Конкорд EC у кількості 44 міш. вартістю 145728грн. (з ПДВ);

- насіння соняшника НК Конді інсектицид укр. (150К) у кількості - 71 міш. вартістю 362952грн. (з ПДВ);

- насіння соняшника СИ Купава 150К Круізер у кількості 36 міш. вартістю 174960грн. (з ПДВ);

- насіння соняшника СИ Купава 150К Круізер у кількості 6 пак. вартістю 32544грн. (з ПДВ).

А згідно специфікації №11/04 від 11.04.2018р. позивач зобов'язався поставити також СТОВ Агрофірма Мрія насіння соняшника НК Бріо укр. 150К Круізер у кількості 4 міш. вартістю грн. 20016,00грн. (з ПДВ).

На виконання Договору поставки та доданих до нього, вказаних вище специфікацій № 10/04, № 11/04 від 11.04.2018р. по видатковій накладній №СХП36 від 18.04.2018 року Позивачем було відвантажено СТОВ Агрофірма Мрія :

- насіння соняшника СИ Купава 150К Круізер у кількості 3 пак. вартістю (з ПДВ) 16272,00грн.;

- насіння соняшника НК Бріо укр. 150К Круізер у кількості - 4 міш., вартістю (з ПДВ) 20 016,00 грн.

Загальна вартість Товару, відвантаженого СТОВ Агрофірма Мрія за видатковою накладною №СХП36 від 18.04.2018 року, склала 36 288,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 6048,00 грн.)

Відповідно до банківської виписки від 26.06.2018р. за період з 21.06.2018р. по 21.06.2018р. СТОВ Агрофірма Мрія сплатила позивачу за Договором поставки насіння №03/12 - 224 028,00 грн.

Позивачем відповідно до приписів п.201.10 ст.201 ПК України було складено податкову накладну №35 від 18.04.2018р. га загальну суму 36 288,00 грн. (у тому числі ПДВ 6 048,00 грн.) та направлено її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте згідно з отриманою квитанцією від 15.05.2018р. податкову накладну № 35 від 18.04.2018р. прийнято, але реєстрацію зупинено. Так, у квитанції зазначено: Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 18.04.2018 №35 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. Додатково повідомляємо про показник D =0, Р = .

Позивачем були подані до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві Пояснення № 3 від 29.06.2018 року та копій документів про підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненій податковій накладній, зокрема договір поставки №1422/18/40 від 11.08.2017р. з контрагентом Позивача - СТОВ Северинівка ; угода №ЕР-00001337 від 03.04.2017р., видаткова накладна №17881 від 03.04.2018 р. та виписка по банківському рахунку Позивача за серпень 2017р.

Однак, 03.07.2018р. комісією Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві було прийнято рішення № 825760/40544812, якими відмовлено у реєстрації податкової накладної № 35 від 18.04.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У рішенні комісією вказано підставу: ненадання платником податку копій документів:

- Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано, підкреслити. )

- Документи що підтверджують відповідність продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором або законодавством (документи, які не надано, підкреслити) .

Крім того, відповідно до п.4.1. Договору поставки СТОВ Агрофірма Мрія було здійснило попередню оплату Товару в сумі 1500000,00грн., перерахувавши 11.08.2017р. зазначену суму коштів на поточний банківський рахунок Позивача, що підтверджується доданою копією виписки по банківському рахунку ТОВ "Агрос-Трейдінг" за серпень 2018р.

У зв'язку із здійсненням вказаної господарської операцій (отримання авансу за Товар, який мав поставлятися в майбутньому) Позивачем відповідно до приписів п.201.10 ст.201 ПК України складено податкову накладну №23 від 11.08.2017р. та зареєстровано її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З огляду на те, що у СТОВ Агрофірма Мрія виникла потреба в іншому, ніж той, що був зазначений у податковій накладній №23 від 11.08.2017р. Товарі (насіння соняшника СИ Фламенко (Круізер)), на підставі Договору поставки та вказаної вище специфікації до цього договору №10/04 від 10.04.2018 року Позивачем по видатковій накладній №СХП24 від 10.04.2018 року було відвантажено СТОВ Агрофірма Мрія такі Товари:

- гібрид насіння кукурудзи ДКС 3795Акселерон (UA-24-17-030/0567-17) у кількості 70 міш., вартістю 281750,00грн. (без ПДВ);

- гібрид насіння кукурудзи ДКС 4014 Акселерон Еліт (Пончо Вотіво+Максим XL+Торк СТ) (UA-24-20-058/0181-1) у кількості 69 міш. вартістю 275310грн., (без ПДВ);

- гібрид насіння кукурудзи ДКС 4608 Акселерон (UA-24-17-030/0421-1) у кількості З міш. вартістю 11070,00грн. (без ПДВ);

- гібрид насіння кукурудзи Адевей у кількості 150 міш. вартістю 241500,00грн (без ПДВ);

- насіння кукурудзи Конкорд EC у кількості 44 міш. вартістю 212440,00грн. (без ПДВ);

- насіння соняшника НК Конді інсектицид укр. (150К) у кількості - 71 міш. вартістю 302460грн. (без ПДВ);

- насіння соняшника СИ Купава 150К Круізер у кількості 36 міш., вартістю 145800,00грн. (без ПДВ);

- насіння соняшника СИ Купава 150К Круізер у кількості 6 пак. вартістю 27120грн.

Загальна вартість Товару, відвантаженого СТОВ Агрофірма Мрія за видатковою накладній №СХП24 від 10.04.2018 року, склала 1 687 740,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 281 290,00 грн.)

У зв'язку із зміною номенклатури Товару, що відбулася з вказаної вище причини, Позивачем 10.04.2018 року було складено Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №1 до податкової накладної №23 від 11.08.2017 року, а також податкову накладну №23 від 10.04.2018р. та направлено вказані документи на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте в Квитанції від 25.04.2018р. про реєстрацію податкової накладної зазначено про те, що документ прийнято, але його реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, оскільки він відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . При цьому також вказано про можливість надання пояснень та/або копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено показник: D =0, Р =.

25.04.2018р. за результатами здійсненої податковим органом перевірки вказаного вище Розрахунку коригування Позивачем було отримано в електронній формі Квитанцію про реєстрацію розрахунку коригування (реєстраційний номер документу: 9076926318).

У вказаній Квитанції про реєстрацію розрахунку коригування зазначено про те, що документ прийнято, але його реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних також зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України оскільки у розрахунку коригування, складеному до податкової накладної №23 від 11.08.2017 року, передбачається зміна номенклатури товарів/послуг 1005, що відповідає п.2.4 п.2 Критеріїв ризиковості платників податків . При цьому також вказано про можливість надання пояснень та/або копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено показник: D =0, Р =.

04.05.2018р. позивач подав до державного фіскального органу Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН\РК, реєстрація якої/го зупинена №1 (щодо податкової накладної №23 від 10.04.2018р.). Як вбачається із змісту повідомлення, разом із ним Позивачем було надано до податкового органу копії 4-х вказаних у повідомленні документів (Договору поставки, специфікації до цього договору та видаткових накладних: №СХП24 від 10.04.2018 року та №2647 від 19.03.2018р.).

Також 04.05.2018р. позивачем було подано до державного фіскального органу Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН\РК, реєстрація якої/го зупинена №2 (щодо Розрахунку коригування). Разом із цим повідомленням Позивач подав до податкового органу копії 7-ми вказаних у повідомленні видаткових накладних: №СХП24 від 10.04.2018 року, №2647 від 19.03.2018р.; №71 від 16.01.2018р., №2732 від 05.02.2018р.; №АІ000002176 від 05.03.2018р. №17881 від 03.04.2018р. та №3865 від 14.03.2018р. Перелічені видаткові накладні підтверджують здійснення Позивачем операцій із придбання Товару, який було відвантажено СТОВ Агрофірма Мрія за видатковою накладною №СХП24 від 10.04.2018 року, а також факт продажу Товару СТОВ Агрофірма Мрія .

Однак, 08.05.2018р. Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної фіскальної служби України у місті Києві було прийнято Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №688546/40544812 (надалі - Оскаржуване рішення-2 ), яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №23 від 10.04.2018р. з тієї підстави, що Позивачем не було надано розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Також Рішенням №688547/40544812 від 08.05.2018р. було відмовлено у реєстрації Розрахунку коригування з тієї підстави, що Позивачем не було надано розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Не погоджуючись з такими діями відповідачів позивач і звернувся з даним позовом.

Оцінивши належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд приходить до наступних висновків.

Відповідно до пп.пп. 16.1.2,16.1.3, п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з п. 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 187.1 ПК України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п. 201.10 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

У разі якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.п. 14.1.60 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

З 01.01.2017 року набули чинності зміни до Податкового кодексу України, якими запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю (Закон № 1797-VIII від 21.12.2016р.).

У свою чергу, відповідно до п. 74.2 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з положеннями п. 20.2 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п. 201.16 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Згідно з п.п. 201.16.1 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

З аналізу даних норм законодавства вбачається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Як вбачається з матеріалів справи, реєстрації зазначених вище податкових № 35 від 18.04.2018р. та №23 від 11.08.2017 року були зупинені оскільки ПН/РК відповідають вимогам п.п 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку.

Відповідно до п.п 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку (Лист Державної фіскальної служби України № 959/99-99-07-18 від 21.03.2018р.) платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

- дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);

- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Згідно до п.7 Порядку з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою КМ України № 117 від 21.02.2018р. (далі - Порядок № 117) у разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Крім того, відповідно до п.13 зазначеного Порядку № 117 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Проте, зі змісту Квитанції вбачається, що відповідачем не дотримано вимоги п. 13 зазначеного Порядку № 117 та не вказано: розрахованих показників критерію, якому на думку відповідача відповідає податкова накладна позивача; та не вказано конкретної пропозиції щодо переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. У Квитанції лише запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію.

Згідно з положеннями п.п. 201.16.2 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про: - реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; - відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Слід зазначити, що відповідно до п. 21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що і рішення Комісії Державної фіскальної служби України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Як вбачається з матеріалів справи, рішеннями Державної фіскальної служби України від 03.07.2018р. № 825760/40544812 та від 08.05.2018р. №688547/40544812 було відмовлено у реєстрації податкових накладних № 35 від 18.04.2018р. та №23 від 11.08.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. У рішенні комісією вказано підставу: ненадання платником податку копій документів.

Проте, як вбачається з матеріалів справи, на виконання п.п.201.16.2 п.201.16 ст. 201 ПК України позивачем було направлено на адресу ДФС повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності, здійснення операцій по відмовленим податковим накладним.

Таким чином, позивачем було надало відповідачу усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по вказані податкові накладній.

Проте, Комісією ДФС не було прийнято до уваги пояснення позивача та не взято до уваги наведені вище первинні документи.

Крім того, сукупність первинних документів, наданих до матеріалів справи, не дають підстав для сумніву щодо дійсності укладання договору, на виконання вимог якого складено спірну податкову накладну.

За таких обставин відповідач не мав обґрунтованих причин відмови в реєстрації податкової накладної, оскільки, позивачем надано усі необхідні документи.

Таким чином, рішення Державної фіскальної служби України не відповідають вимогам п.п. 1, 3 ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки винесені відповідачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені законодавством, але не обґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

Суд акцентує увагу, що в порядку виконання обов'язку, встановлено частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, Відповідачем не спростовано фактичне виконання спірних операцій та не доведено зворотнє.

Оцінюючи вищевикладені обставини, суд приходить до висновку, що рішення ДФС України від 03.07.2018р. № 825760/40544812 та від 08.05.2018р. №688547/40544812 є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо позовних вимог про реєстрацію податкових накладних, то слід зазначити, що відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, відповідно до п. 19, п. 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (із змінами; далі - Порядок № 1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).

Відтак, оскільки рішення Комісії ДФС України про відмову у реєстрації податкової накладної підлягає скасуванню то, відповідно, з урахуванням положень підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201, пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, пункту 19, пункту 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29 грудня 2010 р. № 1246, суд приходить до висновку про задоволення позову в частині зобов'язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну датою її фактичного надходження.

У зв'язку з викладеним, суд доходить висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 77, 139, 241-246, 250, 255, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві №825760/40544812 від 03.07.2018р. про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 18.04.2018р. № 35, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Агрос-Трейдінг" (03680, м. Київ, бульв. Івана Лепсе, буд. 6; код ЄДРПОУ 40544812) за датою її подання до реєстрації.

4. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві № 688546/40544812 від 08.05.2018р. про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

5. Зобов'язати Державну фіскальну службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 10.04.2018р. № 23, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Агрос-Трейдінг" (03680, м. Київ, бульв. Івана Лепсе, буд. 6; код ЄДРПОУ 40544812) за датою її подання до реєстрації.

6. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрос-Трейдінг" (03680, м. Київ, бульв. Івана Лепсе, буд. 6; код ЄДРПОУ 40544812) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві ( 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 40544812) та Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197) солідарно судові витрати за сплату судового збору в загальному розмірі 7 048,00 (сім тисяч сорок вісім) гривень 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.

Суддя О.В. Патратій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.02.2019
Оприлюднено10.02.2019
Номер документу79694104
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/13666/18

Ухвала від 31.05.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 30.04.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 17.09.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

Ухвала від 29.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 29.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 24.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 24.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 14.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 14.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 14.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні