УХВАЛА
07 лютого 2019 року
Київ
справа №815/6723/17
адміністративне провадження №К/9901/3747/19
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Ханової Р.Ф.,
суддів - Гончарової І.А., Олендера І.Я.,
розглянувши матеріали касаційної скарги Головного управління ДФС у Одеській області
на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 19 березня 2018 року
та постанову П'ятого апеляційного адміністративного суду від 07 листопада 2018 року
у справі №815/6723/17
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю ОВІ-ДИСТРИБУШН
до Головного управління ДФС в Одеській області
про скасування податкових повідомлень-рішень,-
встановив:
До Верховного Суду 05 лютого 2019 року через канцелярію суду надійшла касаційна скарга Головного управління ДФС у Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 19 березня 2018 року та постанову П'ятого апеляційного адміністративного суду від 07 листопада 2018 року у справі №815/6723/17.
Перевіряючи касаційну скаргу на відповідність вимогам процесуального закону - Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про залишення її без руху з огляду на наступне.
Статтею 329 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Частиною 2 зазначеної статті визначено, що учасник справи, якому повне судове рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на касаційне оскарження, якщо касаційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому такого судового рішення.
Як вбачається з матеріалів касаційної скарги, оскаржувана постанова прийнята 07 листопада 2018 року.
З аркуша доданого до конверта вбачається, що датою прийому поштового відправлення є 21 грудня 2018 року, тоді як до Верховного Суду касаційна скарга надійшла лише 05 лютого 2019 року, тобто через 46 днів.
В той же час, на зазначеному аркуші відсутній поштовий штемпель, на якому чітко видно дату прийому зазначеного відправлення та ідентифікатор (штрих-код) по якому можливо відстежити пересилання.
Відповідно до пункту 116 Правил надання послуг поштового зв'язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 березня 2009 року № 270 (далі - Правила) у разі неможливості вручення одержувачам поштові відправлення, внутрішні поштові перекази зберігаються об'єктом поштового зв'язку місця призначення протягом одного місяця з дня їх надходження.
Пунктом 117 Правил встановлено, що поштові відправлення, поштові перекази повертаються об'єктом поштового зв'язку відправнику у разі його письмової заяви, письмової відмови адресата від одержання чи закінчення встановленого строку зберігання.
Таким чином, враховуючи відправлення касаційної скарги 21 грудня 2018 року та не вручення її працівникам Верховного Суду протягом такого тривалого строку, зазначений лист повинен був повернутися заявнику касаційної скарги.
Однак, будь-які відмітки, що підтверджують повернення зазначеного листа податковому органу відсутні.
У зв'язку з вищевикладеним, у Суду наявні розумні сумніви щодо надсилання касаційної скарги у справі №815/6723/17 саме 21 грудня 2018 року.
Окрім того, пунктом 79 зазначених Правил встановлений виключний перелік послуг "Укрпошти", які здійснюється безкоштовно.
Відправлення листа прискореною поштою з кур'єрською доставкою не входить до зазначеного переліку, відповідно ця послуга є платною і податковому органу надавався фіскальний чек, який підтверджує дату здійснення поштового відправлення.
У випадку надіслання касаційної скарги у справі №815/6723/17 за допомогою іншого підприємства, які надає поштові послуги, представник податкового органу також повинен отримати документи, які підтверджують факт вчинення правочину, зокрема щодо надання певних послуг.
Згідно з частиною 3 статті 332 Кодексу адміністративного судочинства України касаційна скарга залишається без руху також у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 329 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку або якщо підстави вказані нею у заяві визнані неповажними.
Окрім того, вбачаючи прийняття оскаржуваної постанови 07 листопада 2018 року та подання касаційної скарги 21 грудня 2018 року, податковим органом пропущено строк на касаційне оскарження, однак не надано обґрунтованого клопотання про поновлення строку на касаційне оскарження.
Статтею 330 Кодексу адміністративного судочинства України обумовлено, що до касаційної скарги додається документ про сплату судового збору.
Частиною 2 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом. Таким законом є Закон України "Про судовий збір" від 8 липня 2011 року № 3674-VI (далі - Закон № 3674-VI).
Відповідно до частини 2 статті 4 Закону № 3674-VI встановлено, що за подання до адміністративного суду касаційної скарги на рішення суду сплачується судовий збір в розмірі 200 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви.
Таким чином, скаржнику необхідно сплатити за подання касаційної скарги судовий збір в сумі 72552.18 гривень.
Згідно з частиною 2 статті 332 Кодексу адміністративного судочинства України до касаційної скарги яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 330 цього Кодексу застосовуються положення статті 169 цього Кодексу.
Таким чином, відповідно до частин 1 та 2 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України касаційна скарга підлягає залишенню без руху з наданням скаржнику строку для усунення недоліків, а саме: сплатити судовий збір в розмірі 72552,18 гривень на рахунок для зарахування сплати судового збору: отримувач коштів: УК у Печер. р-ні/Печерс. р-н/22030102. рахунок отримувача: 31219207026007, код ЄДРПОУ: 38004897. Код банку отримувача: 899998, Банк отримувача:Казначейство України (ЕАП), Код класифікації доходу бюджету: 22030102 "Судовий збір (Верховний Суд)" та надати обґрунтоване клопотання про поновлення строку на касаційне оскарження.
Враховуючи розумні сумніви, які виникли, щодо дати відправлення касаційної скарги, Суд також вважає за необхідне витребувати у податкового органу: фіскальний чек, який підтверджує дату відправлення касаційної скарги, та, за наявності, реєстр, яким зазначений лист передано до поштового відділення.
Керуючись статтями 329, 330, 332 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону № 2147-VІІІ, суд-
ухвалив:
Касаційну скаргу Головного управління ДФС у Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 19 березня 2018 року та постанову П'ятого апеляційного адміністративного суду від 07 листопада 2018 року у справі №815/6723/17 - залишити без руху, надавши скаржнику строк тривалістю десять днів для усунення виявлених недоліків касаційної скарги з моменту отримання ухвали про залишення касаційної скарги без руху.
Після усунення недоліків касаційної скарги у строк, встановлений судом, вона вважатиметься поданою у день первинного її подання до суду.
Роз'яснити заявнику касаційної скарги, що у разі невиконанні вимог цієї ухвали, у відкритті касаційного провадження буде відмовлено.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя-доповідач Р.Ф. Ханова
Судді І.А.Гончарова
І.Я.Олендер
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2019 |
Оприлюднено | 10.02.2019 |
Номер документу | 79697545 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Ханова Р.Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні