Рішення
від 11.02.2019 по справі 127/30466/18
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 127/30466/18

Провадження № 2/127/5208/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

(З А О Ч Н Е)

11 лютого 2019 року Вінницький міський суд Вінницької області

в складі: головуючого судді Луценко Л.В.,

при секретарі судового засідання Помазанові М.О.,

за участю: представника позивача - адвоката ОСОБА_1,

третьої особи ФОП ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Вінниці в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін цивільну справу за позовом ОСОБА_3 до товариства з обмеженою відповідальністю Ідріска Тур , за участю третьої особи без самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 про захист прав споживача, стягнення збитку за невиконання договору про надання туристичних послуг,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач ОСОБА_3 звернувся до суду з позовом до відповідача ТОВ Ідріска Тур , за участю третьої особи без самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача ФОП ОСОБА_2 про захист прав споживача, стягнення збитку за невиконання договору про надання туристичних послуг, мотивуючи свої позовні вимоги тим, що в серпні 2017 року позивач звернувся до третьої особи без самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача, яка є комерційним агентом відповідача, з метою придбання туристичних послуг - туру ES-Аликанте, що мав відбутись в період з 21.09.2017 року по 02.10.2017 року.

ФОП ОСОБА_2 є турагентом туроператора ТОВ Ідріска Тур відповідно до агентського договору на реалізацію туристичних послуг №05/224 від 25.05.2012 року.

ФОП ОСОБА_2 надала позивачу послуги щодо оформлення замовлення у ТОВ Ідріска Тур , відповідно до якого позивач надав заявку про бронювання на себе та на ОСОБА_4 наступних послуг: авіапереліт (Київ-Аліканте) - дата вильоту 21.09.2017 року; авіапереліт (Аліканте-Київ) - дата вильоту 02.10.2017 року; проживання в отелі BAHIA CALPE BY PIERRE ET VACANCES (4*) Standart/DBL (BB) з 21.09.2017 року по 02.10.2017 року; додаткові послуги - трансфер: ES - Груповий трансфер а/п-отель-а/п 21.09.2017 року по 02.10.2017 року.

Бронювання здійснювалось турагентом з використанням системи On-line бронювання, можливість якого передбачена розділом 5 агентського договору.

Відповідно до п.2.1.1. агентського договору при наявності місць у готелях і авіаквитків туроператор висилає турагенту електронною поштою або факсом протягом 72 годин після одержання заявки на бронювання підтвердження бронювання у вигляді рахунка за замовлені і підтверджені послуги.

07.08.2017 року позивач отримав підтвердження/лист бронювання за заявкою №50096, згідно якого туристична компанія Ідріска Тур підтвердила бронювання замовленого позивачем туру та запропонувала звернутись до бухгалтерії компанії для оформлення рахунку-фактури.

08.08.2017 року відповідач виставив позивачу рахунок-фактуру №50096 від 08.08.2017 року на загальну суму 42 749,00 грн. Вказаний рахунок був отриманий турагентом через систему он-лайн бронювання, передбачену агентським договором, та переданий позивачу для оплати.

08.08.2017 року між позивачем та ФОП ОСОБА_2 було укладено договір на туристичне обслуговування №2, згідно якого загальна вартість послуг становить 46 428,00 грн., з яких: 42 749,00 грн. - вартість туру, визначена туроператором; а 3 679,00 грн. - вартість послуг турагента.

10.08.2017 року та 11.08.2017 року позивач перерахував на користь відповідача 22 450,00 грн., що становить 52,5% вартості туру, що підтверджується квитанціями №0.0.824135284.2 від 10.08.2017 року та №0.0.825235155.2 від 11.08.2017 року.

Згідно п.3.3 договору позивач був зобов'язаний до 01.09.2017 року остаточно розрахуватись за туристичне обслуговування.

Проте, 31.08.2017 року позивач ознайомився на офіційному сайті ТОВ Ідріска Тур з оголошенням туроператора про те, що з 31.08.2017 року раніше заявлені рейси здійснюватись не будуть, оскільки останні скасовані внаслідок недобросовісних дій партнерів.

04.09.2017 року ФОП ОСОБА_2 повідомила позивачу, що відповідач відмовився в односторонньому порядку виконувати взяті на себе зобов'язання щодо організації надання туристичних послуг туристам, в тому числі і позивачу.

05.09.2017 року позивач звернувся до відповідача з листом про повернення грошових коштів в розмірі 22 450,00 грн., які були сплачені позивачем відповідно до умов договору на туристичне обслуговування №2 від 08.08.2017 року.

Однак, відповідач позивачу грошові кошти не повернув та на лист відповіді не надав.

А тому, вищевикладені обставини стали підставою для звернення позивача до суду з даним позовом, в якому просив стягнути з відповідача на його користь понесені матеріальні збитки у розмірі 22 450,00 грн.

В судовому засіданні представник позивача - адвокат ОСОБА_1 позовні вимоги підтримала та просила суд останні задовольнити з підстав, зазначених у позові, не заперечувала проти ухвалення заочного рішення суду.

Представник відповідача ТОВ Ідріска Тур до судового засідання не з'явився із невідомих суду причин, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, своїм правом на подання відзиву на позов не скористався.

В судовому засіданні третя особа без самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача ФОП ОСОБА_2 не заперечила проти задоволення позовних вимог позивача, своїм правом на подання письмових пояснень щодо позову скористалась (а.с.64-65).

Оскільки, у справі достатньо доказів для встановлення прав та взаємовідносин сторін та враховуючи те, що представник позивача не заперечує, відповідно до ч.1 ст.280 ЦПК України, суд ухвалює заочне рішення.

Заслухавши пояснення сторін, всебічно та повно з'ясувавши обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи, давши їм оцінку у сукупності з оголошеними та дослідженими матеріалами справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають до задоволення з наступних підстав.

Правовідносини, що виникли між сторонами в галузі надання туристичних послуг, є зобов`язальними, тому при вирішенні спору суд застосовує норми Закону України Про туризм та Закону України Про захист прав споживачів , а також відповідні норми глави 63 ЦК України.

Згідно ст.1 Закону України Про туризм , туристичний продукт - це попередньо розроблений комплекс туристичних послуг, який поєднує не менше, ніж дві такі послуги, що реалізується або пропонується для реалізації за визначеною ціною, до складу якого входять послуги перевезення, послуги розміщення та інші туристичні послуги, не пов'язані з перевезенням і розміщенням (послуги з організації відвідувань об'єктів культури, відпочинку та розваг, реалізації сувенірної продукції тощо).

Організацію та забезпечення створення туристичного продукту, реалізацію та надання туристичних послуг виключно здійснює туристичний оператор, який в установленому порядку отримав ліцензію на туроператорську діяльність (ч.2 ст.5 Закону України Про туризм ).

Статтею 5 Закону України Про туризм визначено, що туристичні агенти - юридичні особи, створені згідно із законодавством України, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють посередницьку діяльність з реалізації туристичного продукту туроператорів та туристичних послуг інших суб'єктів туристичної діяльності, а також посередницьку діяльність щодо реалізації характерних та супутніх послуг.

Права і обов`язки, відповідальність сторін та інші умови діяльності між туроператором і турагентом визначаються відповідно до агентського договору, а також Законом України Про туризм , зокрема статтею 20.

Так, в судовому засіданні достовірно встановлено, що 28.05.2012 року відповідач туроператор ТОВ Ідріска Тур в особі директора Кондратець Ю.В. з однієї сторони та третя особа без самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача ФОП ОСОБА_2 з іншої сторони уклали агентський договір №05/224 на реалізацію туристичних послуг (а.с.11-18).

На підставі вищезазначеного агентського договору 08.08.2017 року між позивачем та туроператором ТОВ Ідріска Тур за посередництва турагента ФОП ОСОБА_2було укладено договір на туристичне обслуговування №2, відповідно зі змісту якого встановлено, що відповідач ТОВ Ідріска Тур взяв на себе зобов'язання надати позивачу туристичний продукт, а позивач в свою чергу зобов'язувався сплатити за туристичний продукт 46 428 грн., з них: 50% - до 08.08.2017 року; 50% - до 01.09.2017 року (а.с.6-10).

Відповідно до ч.1 ст.20 Закону України Про туризм за договором на туристичне обслуговування одна сторона туроператор, який укладає договір безпосередньо або через турагента зобов`язується надати за замовленням іншої сторони (туриста) комплекс туристичних послуг (туристичний продукт), а турист зобов`язується оплатити його.

Таким чином, подорож позивача є туристичним продуктом, який створювався туристичним оператором - ТОВ Ідріска Тур і реалізовувався туристичним агентом - ФОП ОСОБА_2

До договору на туристичне обслуговування застосовуються загальні положення договору про надання послуг, якщо інше не передбачено законом.

Відповідні положення викладені в ст.ст.901, 902 ЦК України.

Права та обов'язки сторін у вищезазначеному договорі на туристичне обслуговування, укладеному між сторонами, зазначені у розділі 2.

Зокрема, в п.2.1. договору зазначено, що турагент зобов'язується: забезпечити бронювання послуг та забезпечити (організувати) надання послуг туристу відповідно до умов договору та заявки туриста (п.п.2.1.2.); забезпечити туриста документами, необхідними для отримання послуг відповідно до умов договору (п.п.2.1.3.); надати документ, що підтверджує оплату туристом вартості послуг згідно з заявкою туриста та на умовах договору (корінець прибуткового ордеру, квитанція, касовий чек тощо) (п.п.2.1.4.); своєчасно інформувати туриста щодо змін тривалості послуг, умов перевезення, проживання, харчування, а також змін програми послуг (п.п.2.1.5.); перевіряти у туриста наявність та правильність оформлення необхідних паспортних документів (п.п.2.1.6.).

Натомість, турист зобов'язується: оплатити вартість туристичного продукту в терміни, передбачені цим договором; надавати персональну інформацію в обсязі, необхідному для бронювання і виконання замовлення; при укладенні цього договору надати турагенту документи, необхідні для оформлення поїздки (туру); тощо (п.2.2. договору на туристичне обслуговування).

Як вбачається з матеріалів справи, ФОП ОСОБА_2 було здійснено бронювання туру та отримано підтвердження в системі он-лайн про бронювання на позивача та ОСОБА_4 наступних послуг: авіапереліт (Київ-Аліканте) - дата вильоту 21.09.2017 року; авіапереліт (Аліканте-Київ) - дата вильоту 02.10.2017 року; проживання в отелі BAHIA CALPE BY PIERRE ET VACANCES (4*) Standart/DBL (BB) з 21.09.2017 року по 02.10.2017 року; додаткові послуги - трансфер: ES - Груповий трансфер а/п-отель-а/п 21.09.2017 року по 02.10.2017 року (а.с.19).

Від туроператора турагенту був виставлений рахунок-фактура №50096 від 08.08.2017 року на сплату туристичного продукту на суму 42 749,00 грн. (а.с.20).

Тоді, як позивач виконав свої зобов'язання вчасно, оплативши відповідачу ТОВ Ідріска Тур вартість туристичних послуг згідно укладеного вищезазначеного договору у розмірі 22 450,00 грн., що становить 52,5% вартості туру, що підтверджується квитанціями №0.0.824135284.2 від 10.08.2017 року та №0.0.825235155.2 від 11.08.2017 року (а.с.21).

Проте, 31.08.2017 року позивач ознайомився на офіційному сайті ТОВ Ідріска Тур з оголошенням туроператора про те, що з 31.08.2017 року раніше заявлені рейси здійснюватись не будуть, оскільки останні скасовані внаслідок недобросовісних дій партнерів (а.с.22).

04.09.2017 року ФОП ОСОБА_2 повідомила позивачу, що відповідач відмовився в односторонньому порядку виконувати взяті на себе зобов'язання щодо організації надання туристичних послуг туристам, в тому числі і позивачу.

05.09.2017 року позивач звернувся до відповідача з листом про повернення грошових коштів в розмірі 22 450,00 грн., які були сплачені позивачем відповідно до умов договору на туристичне обслуговування №2 від 08.08.2017 року (а.с.23-24). Однак, відповідач позивачу грошові кошти не повернув та на лист відповіді не надав.

Згідно п.4.5. договору на туристичне обслуговування турагент не несе відповідальності за затримки чи скасування виїзду, зміну умов перевезення, втрату багажу пасажирів, які виникли не з вини турагента, а також за невиконання або неналежне виконання перевізником, аеропортом, страховою компанією та іншим суб'єктом надання послуг відповідного зобов'язання по перевезенню, наданню послуг аеропорту, страхових послуг або іншої послуги, оскільки турагент виступає виключно посередником між туристом та вказаними суб'єктами надання послуг. Турагент не несе відповідальності за пов'язану з цими діями зміну обсягів та строків надання послуг, що надаються відповідно до умов договору. У цих випадках відповідальність перед туристом, відповідно до законодавства та правил перевезення, страхування, послуг аеропорту несуть фірми, підприємства, установи, що надають відповідні послуги.

Натомість, згідно п.п.2.4.5. вищезазначеного договору турист має право отримувати відшкодування матеріальних і моральних збитків у разі невиконання або неналежного виконання умов договору у розмірі, передбаченому договором.

Таким чином, турагент ФОП ОСОБА_2 виконала умови договору на туристичне обслуговування, шляхом бронювання туристичних послуг відповідно до заявки туриста (позивача), проінформувала туриста про зміни в замовлених послугах.

Натомість, на підставі зібраних та досліджених у судовому засіданні доказів судом встановлено, що організацію замовленого позивачем туристичного продукту не було забезпечено з вини туроператора ТОВ Ідріска Тур .

Таким чином, аналізуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку, що матеріальний збиток в розмірі вартості туристичного продукту у розмірі 22 450,00 грн., завданий позивачу саме з вини туристичного оператора ТОВ Ідріска Тур , а відтак завдані збитки позивачу підлягають стягненню з відповідача.

Тому, суд, оцінивши допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок в їх сукупності за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженню наявних у справі доказів приходить до висновку, що позовні вимоги, заявлені позивачем, знайшли своє підтвердження у судовому засіданні, а відтак підлягають задоволенню.

Оскільки, позивач є таким, що звільнений від сплати судового збору на підставі ч.3 ст.22 Закону України Про захист прав споживачів , з відповідача підлягає стягненню судовий збір у розмірі 704,80 грн. в дохід держави, згідно ч.ч.1, 6 ст.141 ЦПК України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.1, 5, 20, 25, 30, 32, 33 Закону України Про туризм , ст.10, 22 Закону України Про захист прав споживачів , ст.ст.610, 611, 653, 901, 902 ЦК України, ст.ст.7, 10, 76-82, 89, 133, 141, 211, 263-265, 273, 274-279, 280-284, 354 ЦПК України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальність Ідріска Тур на користь ОСОБА_3 завдані матеріальні збитки у розмірі 22 450 (двадцять дві тисячі чотириста п'ятдесят) грн. 00 коп.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальність Ідріска Тур судовий збір у розмірі 704 (сімсот чотири) грн. 80 коп. в дохід держави.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача. Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.

Позивач: ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, РНОКПП НОМЕР_1, місце проживання за адресою: АДРЕСА_2

Відповідач: товариство з обмеженою відповідальність Ідріска Тур , код ЄДРПОУ 34578519, місцезнаходження за адресою: АДРЕСА_1, 04212.

Третя особа без самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача фізична особа-підприємець ОСОБА_2, РНОКПП НОМЕР_2, місцезнаходження за адресою: АДРЕСА_3

Повне рішення суду складено 11.02.2019 року.

Суддя:

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення11.02.2019
Оприлюднено12.02.2019
Номер документу79721039
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —127/30466/18

Рішення від 11.02.2019

Цивільне

Вінницький міський суд Вінницької області

Луценко Л. В.

Рішення від 11.02.2019

Цивільне

Вінницький міський суд Вінницької області

Луценко Л. В.

Ухвала від 03.12.2018

Цивільне

Вінницький міський суд Вінницької області

Луценко Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні