Рішення
від 11.02.2019 по справі 560/4481/18
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/4481/18

РІШЕННЯ

іменем України

11 лютого 2019 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Лабань Г.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Управління Держпраці у Хмельницькій області до Хмельницького обласного протитуберкульозного диспансеру про застосування заходів реагування,

ВСТАНОВИВ:

Управління Держпраці у Хмельницькій області звернулось до суду з позовом до Хмельницького обласного протитуберкульозного диспансеру, в якому просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Хмельницького обласного протитуберкульозного диспансера, а саме зупинення експлуатації:

- котла марки КОЛВІ 550, 2008р.в., зав.№1749.1139, реєстр.№00000582;

- котла марки КОЛВІ 550, 2008р.в., зав.№1730.1120, реєстр.№00000581 (за адресою Хмельницький р-н, с. Осташки, вул. Затишна, 2).

В обґрунтування адміністративного позову позивач зазначив, що за результатами перевірки дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки встановлено, що підприємство не отримало Дозвіл на експлуатацію обладнання устаткування підвищеної небезпеки, а саме котли теплопро-дуктивністю понад 0,1 МВт и за адресою: Хмельницький р-н, с. Осташки, вул. Затишна, 2 (котли 2од. марки KOJIBI 550, 2008р.в., зав.№1749.1139, реєстр.№00000582; КОЛВІ 550, 2008р.в., зав.№1730.1120, реєстр.№00000581); допущено експлуатацію котлів, що не пройшли періодичний зовнішній і внутрішній огляд спеціалізованою організацією; допущено експлуатацію котлів, що не пройшли позачерговий технічний огляд у зв'язку з закінченням граничного строку служби (гідростатичне випробовування) спеціалізованою організацією,; не проводиться перевірка справності роботи манометрів запобіжних клапанів, покажчиків рівня води і живильних пристроїв із записом в змінному журналі; інструкції з охорони праці, що діють на підприємстві для працівників, що працюють з обладнанням під тиском не переглянуто в зв'язку із набуття чинності нових нормативно-правових актів з охорони праці.; не проведено позаплановий інструктаж з питань охорони праці при введенні в дію нових нормативно-правових актів з охорони праці. Вищезазначені порушення створюють загрозу життю та здоров'ю працівників.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 28.12.2018 відкрито провадження та призначено справу до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження із повідомлення (викликом) сторін на 24.01.2019 о 11:00.

Сторони в судове засідання не з'явились.

Представник позивача подав до суду клопотання про слухання справи за його відсутності. Позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України, суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні в них фактичні дані, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що 05 грудня 2018 року головним державним інспектором відділу нагляду в будівництві, котлонагляді на транспорті та зв'язку Управління Держпраці у Хмельницькій області ОСОБА_1 на підставі наказу № 945 від 21.11.2017 та направлення № 604/18 від 19.11.2018 проведено планову перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно- правових актів з охорони праці та промислової безпеки в Хмельницькому обласному протитуберкульозному диспансері.

У акті перевірки №22-30/1415 від 05.12.2018 відображена наявність низки порушень, а саме:

1. Підприємство не отримало Дозвіл на експлуатацію обладнання устаткування підвищеної небезпеки, а саме котли теплопро-дуктивністю понад 0,1 МВт и за адресою: Хмельницький р-н, с. Осташки, вул.. Затишна, 2 (котли 2од. марки KOJIBI 550, 2008р.в., зав.№1749.1139, реєстр.№00000582; КОЛВІ 550, 2008р.в., зав.№1730.1120, реєстр.№00000581). (порушення вимог ст. 21 Закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п. 9 додатку 3 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107(в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2018 р. № 48)).

2. Допущено експлуатацію котлів, що не пройшли періодичний зовнішній і внутрішній огляд спеціалізованою організацією. (порушення вимог ст. 13 Закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п.З глави 1 розділу VIII Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 05.03.2018 № 333, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 10.04.2018 за №433/31885 (НПАОП 0.00-1.81-18)).

3. Допущено експлуатацію котлів, що не пройшли позачерговий технічний огляд у зв'язку з закінченням граничного строку служби (гідростатичне випробовування) спеціалізованою організацією, (порушення вимог ст. 13 Закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п.3 глави 1 розділу VIII Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 05.03.2018 № 333, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 10.04.2018 за №433/31885 (НПАОП 0.00-1.81-18)).

4. Не проводиться перевірка справності роботи манометрів запобіжних клапанів, покажчиків рівня води і живильних пристроїв із записом в змінному журналі. (порушення вимог ст. 13 Закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п.1 глави 3 розділу VII Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 05.03.2018 № 333, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 10.04.2018 за №433/31885 (НПАОП 0.00-1.81-18)).

5. Інструкції з охорони праці, що діють на підприємстві для працівників, що працюють з обладнанням під тиском не переглянуто в зв'язку із набуття чинності нових нормативно-правових актів з охорони праці. (порушення вимог ст. 13 Закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п.2 розділу VI Положення про розробку інструкцій з охорони праці, затвердженого Наказом Держнаглядохоронпраці 29.01.1998 № 9 (у редакції наказу Міністерства соціальної політики України 30.03.2017 № 526) зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 07 квітня 1998 р. за № 226/2666 (НПАОП 0.00-4.15-98)).

6. Не проведено позаплановий інструктаж з питань охорони праці при введенні в дію нових нормативно-правових актів з охорони праці, (порушення вимог ст. 18 Закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п.6.6 Типового Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого Наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці 26.01.2005 № 15, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 15 лютого 2005 р. за № 231/10511 (НПАОП 0.00-4.12-05)).

Зауваження або заперечення щодо проведеного планового заходу зі сторони суб'єкта господарювання не надходили.

05.12.2018 позивачем внесений припис №22-30/1415-1086, яким встановлені терміни усунення порушень, виявлених під час перевірки.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96, Держпраці є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Відповідно до п. 7 Положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 5 квітня 2007 року №877-V (далі - Закон № 877-V).

Відповідно до п.5 ч.4 ст.50 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суб'єкт владних повноважень може звертатися до суду у випадках, встановлених законом.

Відповідно до ч.1 ст. 4 Закону України "Про охорону праці" №2694-XII державна політика в галузі охорони праці визначається відповідно до Конституції України Верховною Радою України і спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням.

Відповідно до вимог статті 38 Закону України "Про охорону праці" державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Згідно ч.1 ст.4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Згідно п. 7 ст. 7 Закону № 877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Аналіз вищезазначених норм законодавства свідчить про те, що для звернення позивача до суду з позовними вимогами щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері з охорони праці та промислової безпеки виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг та відповідно застосування судом таких заходів реагування, обов'язковою умовою є те, що такі порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, та належними доказами існування такої загрози є результати перевірки.

Як встановлено судом, підставою для звернення позивача до суду з даним позовом був висновок щодо порушення відповідачем вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці і промислової безпеки, які викладені в актах перевірки.

Позивач вказує, що виявлені порушення створюють загрозу життю та здоров'ю працівників, що є підставою для застосування заходів реагування у вигляді зупинення: експлуатації:

- котла марки КОЛВІ 550, 2008р.в., зав.№1749.1139, реєстр.№00000582;

- котла марки КОЛВІ 550, 2008р.в., зав.№1730.1120, реєстр.№00000581 (за адресою Хмельницький р-н, с. Осташки, вул. Затишна, 2).

Відповідно до пункту 5 статті 4 Закону №877-V, виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Суд враховує, що відповідач у визначений законодавством строк відзиву на позов не подав, не надав доказів повного усунення виявлених порушень зафіксованих у акті перевірки №22-30/1415 від 05.12.2018.

Враховуючи те, що відповідачем не було вжито заходи щодо повного усунення виявлених перевіркою порушень, та не надано суду доказів їх усунення, отже залишається ризик спричинення шкоди життю чи здоров'ю працівників, тому суд приходить до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити.

Підстави для вирішення питання про розподіл судових витрат відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України відсутні.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Управління Держпраці у Хмельницькій області - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Хмельницького обласного протитуберкульозного диспансера, а саме зупинення експлуатації:

- котла марки КОЛВІ 550, 2008р.в., зав.№1749.1139, реєстр.№00000582;

- котла марки КОЛВІ 550, 2008р.в., зав.№1730.1120, реєстр.№00000581 (за адресою Хмельницький р-н, с. Осташки, вул. Затишна, 2).

Судові витрати в порядку ст. 139 КАС України розподілу між сторонами не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 11 лютого 2019 року

Позивач:Управління Держпраці у Хмельницькій області (вул. Камянецька, 74,Хмельницький,Хмельницька область,29013 , код ЄДРПОУ - 39793137) Відповідач:Хмельницький обласний протитуберкульозний диспансер (вул. Визволителів, 1,Ружичанка,Хмельницький район, Хмельницька область,31363 , код ЄДРПОУ - 02004500)

Головуючий суддя Г.В. Лабань

Дата ухвалення рішення11.02.2019
Оприлюднено12.02.2019
Номер документу79725787
СудочинствоАдміністративне
Сутьзастосування заходів реагування

Судовий реєстр по справі —560/4481/18

Рішення від 11.02.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 28.12.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні